Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat zou een vreemde zet zijn, want de huidige tarieven werken meer dan prima (volle bussen 's nachts om vier uur naar Schiphol). Het opnieuw bedienen van het Brugrestaurant rectificeert de fout die is gemaakt bij de omzetting naar rode bussen, omdat het daar aanwezige hotel anders geen busbediening heeft (de hotelpendels rijden niet 's nachts). Nu alleen nog de halte Zoutmanstraat/Avifauna terug (lijn 470 rijdt nu twee kilometer zonder haltes binnen Alphen), en de situatie is bijna weer zoals hij hoort. (A)
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Naar verluid staan die ontstickerd in Meppel.Lijn 45 schreef:Wat is er met de Ambassadors uit de 5x en 16x-reeksen gebeurd toen ze niet meer nodig waren voor de Keukenhof?
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Want we moeten toeristen naar Avifauna brengen?Z2N schreef:Dat zou een vreemde zet zijn, want de huidige tarieven werken meer dan prima (volle bussen 's nachts om vier uur naar Schiphol). Het opnieuw bedienen van het Brugrestaurant rectificeert de fout die is gemaakt bij de omzetting naar rode bussen, omdat het daar aanwezige hotel anders geen busbediening heeft (de hotelpendels rijden niet 's nachts). Nu alleen nog de halte Zoutmanstraat/Avifauna terug (lijn 470 rijdt nu twee kilometer zonder haltes binnen Alphen), en de situatie is bijna weer zoals hij hoort. (A)
Wat voor volk zit er eigenlijk in 470? Forenzen? Werkenden op Schiphol? Toeristen? Studenten?
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De 470 vervoert vooral forenzen naar Schiphol en Amsterdam en in mindere mate studenten naar Amsterdam, scholieren naar Alphen en vliegtuigpassagiers van/naar Schiphol. Dat de stop Avifauna heet is niet zo relevant, er wonen zo'n 5000 in een radius van 700 meter rond die halte, die dus nu geen directe verbinding met Schiphol meer hebben.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Nou.... Neem van mij aan. De 470 vervoert echt de meest uiteenlopende type mensen. Het mooiste is als je al die verschillende soorten in één bus hebt zitten. Complete chaos.
Over nacht tarief kan ik duidelijk zijn. Die wordt NIET berrekend.
Over nacht tarief kan ik duidelijk zijn. Die wordt NIET berrekend.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dus het lijn nummer wordt alleen maar veranderd om bij het Brugrestaurant te mogen/kunnen stoppen. :') _O- :') _O-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dus niet alleen hobbyisten hebben soms last van systeemautisme!?
(Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen.)
(Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen.)
🍉
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik ken er wel meer hoor. Bij GVB zou dit ook gebeuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Oh, dus volgend jaar wordt het 570 omdat het systeem niet overweg kan met het nieuwe nummer?;-)
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Jij de bus blijft dan te lang voor de negenogen staan. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Of het veel gaat opleveren dat we gaan stoppen bij het Brugrestaurant... na 00u is de loopbrug gesloten. Sta je dan komende vanaf Schiphol. En na 00u stopte je er eigenlijk al nooit... Ja de verdwaalde toerist die niet weet dat de loopbrug 's nachts gesloten is. En of ik het gemist heb? Nee... vrachtwagens staan overal fout geparkeerd
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Krijg net te horen dat de concessie met 2 jaar verlengd wordt tot 11 december 2022.
Vanaf september 2019 gaan op de stadsdienst van Leiden 23 elektrische bussen rijden.
Vanaf september 2019 gaan op de stadsdienst van Leiden 23 elektrische bussen rijden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Klinkt goed, heb je hier ook een bron van, of is het vooralsnog interne informatie?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Uhm... Interne bron... Nou... De taart smaakte lekker :DThom69 schreef:Klinkt goed, heb je hier ook een bron van, of is het vooralsnog interne informatie?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Hopelijk is dit dan het einde van die verdomde Hybrides uit de Connexxion-tijd, die zijn echt helemaal uitgeleefd. :)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het staat nu op de site van de provincie:
https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... 06/arriva/
Jammer dat de provincie geen extra ritten heeft geregeld in ruil voor de verlenging (daar lees ik tenminste niets over). Toen 3 jaar geleden Amstel-Meerlanden werd verlengd, had de Stadsregio, als tegenprestatie, meer ritten op de drukke lijnen afgesproken met CNX.
Zoiets hadden ze in ZHN ook kunnen doen, lijkt mij.
https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... 06/arriva/
Jammer dat de provincie geen extra ritten heeft geregeld in ruil voor de verlenging (daar lees ik tenminste niets over). Toen 3 jaar geleden Amstel-Meerlanden werd verlengd, had de Stadsregio, als tegenprestatie, meer ritten op de drukke lijnen afgesproken met CNX.
Zoiets hadden ze in ZHN ook kunnen doen, lijkt mij.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Vanaf 26 augustus krijgt Leiden een nieuwe buslijn erbij: lijn 10 (Oegstgeest, Corpus - Leiden Centraal - Leiden, Centrum // oftewel, een rondje Leidse musea), volgens OVinfo. Lijn 10 gaat rijden op dinsdag t/m zondag, elke 20 minuten tussen 10:00 en 16:30.
De lijn gaat rijden langs de haltes:
> Oegstgeest, Corpus (halte lijn 37)
> Leiden, Darwinweg/Naturalis (lijn 43/221/250)
> Leiden, Centraal
> Leiden, Steenstraat
> Leiden, Doelenbrug (bij Rijksmuseum voor Oudheden)
> Leiden, Jan van Houtkade (lijn 1/3)
> Leiden, Breestraat (Stadhuis)
> Leiden, Nieuwe Beestenmarkt (Molenmuseum)
> Leiden, Centraal
> Leiden, Darwinweg/Naturalis
> Oegstgeest, Corpus
(voor een kaart met de route, zie https://drive.google.com/open?id=1qmdQE ... sp=sharing)
Een rondje duurt 37 minuten, met een 20-minutendienst betekent dat dat er minstens 2 bussen voor nodig zijn. Gezien de route en het feit dat de lijn in OVinfo als 'Servicebus' staat aangemerkt, mogen we aannemen dat de lijn met 8-persoonsbusjes wordt uitgevoerd. Ik heb begrepen dat Arriva de opvolger van de 'T-rextreintjes' van Naturalis ging rijden (lijn 10 dus) en dat dit eventueel met de oude buurtbussen (de Fiat Ducato's) uit ZHN gaat gebeuren - maar dit is van horen zeggen.
De lijn gaat rijden langs de haltes:
> Oegstgeest, Corpus (halte lijn 37)
> Leiden, Darwinweg/Naturalis (lijn 43/221/250)
> Leiden, Centraal
> Leiden, Steenstraat
> Leiden, Doelenbrug (bij Rijksmuseum voor Oudheden)
> Leiden, Jan van Houtkade (lijn 1/3)
> Leiden, Breestraat (Stadhuis)
> Leiden, Nieuwe Beestenmarkt (Molenmuseum)
> Leiden, Centraal
> Leiden, Darwinweg/Naturalis
> Oegstgeest, Corpus
(voor een kaart met de route, zie https://drive.google.com/open?id=1qmdQE ... sp=sharing)
Een rondje duurt 37 minuten, met een 20-minutendienst betekent dat dat er minstens 2 bussen voor nodig zijn. Gezien de route en het feit dat de lijn in OVinfo als 'Servicebus' staat aangemerkt, mogen we aannemen dat de lijn met 8-persoonsbusjes wordt uitgevoerd. Ik heb begrepen dat Arriva de opvolger van de 'T-rextreintjes' van Naturalis ging rijden (lijn 10 dus) en dat dit eventueel met de oude buurtbussen (de Fiat Ducato's) uit ZHN gaat gebeuren - maar dit is van horen zeggen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Arriva en Volvo ondertekenen contract voor volledige elektrificatie stadsdienst Leiden
Donderdag 28 juni a.s. ondertekenen Arriva en Volvo het contract voor de productie van een compleet elektrische busvloot voor de stadsdienst in Leiden. Hiermee zet Volvo voet aan wal in Nederland met volledig schoon en stil busvervoer.
Gedeputeerde Staten van de provincie Zuid-Holland besloten onlangs om de huidige concessie van het openbaar vervoer in Zuid-Holland Noord met twee jaar te verlengen. Arriva blijft tot 11 december 2022 het busvervoer in de regio verzorgen. De verlenging van de concessie biedt de mogelijkheid om een flinke kwaliteitsslag te maken. Per september 2019 wordt de volledige stadsdienst in Leiden verduurzaamd door de inzet van elektrische bussen.
Bron: Persuitnodiging Arriva
Donderdag 28 juni a.s. ondertekenen Arriva en Volvo het contract voor de productie van een compleet elektrische busvloot voor de stadsdienst in Leiden. Hiermee zet Volvo voet aan wal in Nederland met volledig schoon en stil busvervoer.
Gedeputeerde Staten van de provincie Zuid-Holland besloten onlangs om de huidige concessie van het openbaar vervoer in Zuid-Holland Noord met twee jaar te verlengen. Arriva blijft tot 11 december 2022 het busvervoer in de regio verzorgen. De verlenging van de concessie biedt de mogelijkheid om een flinke kwaliteitsslag te maken. Per september 2019 wordt de volledige stadsdienst in Leiden verduurzaamd door de inzet van elektrische bussen.
Bron: Persuitnodiging Arriva
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat is echt goed nieuws. Dat gaat dus hoogstwaarschijnlijk betekenen dat er een vloot Volvo 7900 electric onze kant op komt. *bus*
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Kunnen ze alleen bij de stalling worden opgeladen of zal dat ook op de eindpunten van de lijnen gaan gebeuren?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Lijn 45 schreef:Kunnen ze alleen bij de stalling worden opgeladen of zal dat ook op de eindpunten van de lijnen gaan gebeuren?
het duurt nog een jaar voordat ze er uberhaupt zijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Aldus een nieuw persbericht van Arriva…
Arriva schreef:De bussen hebben een batterijcapaciteit van 200 kWh en zijn 80% energiezuiniger dan vergelijkbare dieselbussen. De vloot zal worden geladen door vier OppCharge laadpalen welke door ABB geleverd worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Waarom zijn alle DRIS'en op busstation Alphen weggehaald? Er staan zelfs geen haltebordjes meer, behalve bij de calamiteitenhalte (met zo'n mini-DRIS eraan).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 156 gasten