Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Reiziger Ddrs schreef:Nou, de eerste echte vrijdagmiddag-in-de-herfst-spits ook weer overleeft, was wel 'n lekker druk zooitje...
- de s9700 reed ook vanmiddag niet, zag op Rotterdam Alexander nog 'n aardig volgepropte DDAR in de s4000 langskomen
SLT 2602+2406 zouden gistermiddag wel in de s9700 gaan rijden (ze stonden klaar op spoor 11), maar ik hoorde een NS'er of NedTrainer tegen de mcn zeggen dat SLT nog niet toegelaten is in de reizigersdienst en dat de stellen daarom afgerangeerd zouden worden.
Blijkbaar is er dus niks voor in de plaats gekomen. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Zojuist een retourtje Hoorn- Capelle Schollevaar gemaakt, en op de terugweg kreeg ik te horen dat er beperkt treinverkeer was tussen Sloterdijk en Zaandam, door een probleem met de bovenleiding. De t800 en t3000 reden om via Haarlem.
De t4500 waar ik in zat ging als stoptrein naar Enkhuizen doordat de t3300 niet reed.
Op enige honderden meters voor de Hemtunnel was zichtbaar wat er aan de hand was: 2 stellen SGMm stonden stil, waarvan het achterste de stroomafnemer half tegen de zijkant van het treinstel zelf had bungelen, met ongeveer honderd meter bovenleiding draad erin gewikkeld. De reizigers zag ik nog door het ballast naar de 3 bussen wandelen onder begeleiding van een groot team gele vestjes.
Om even een link te leggen naar het vouwfietsentopic: er zat een vrouw met vouwfiets in de overvolle t4500 (die van 16.09 uit Amsterdam), die met haar fietsje en haarzelf 4 zitplaatsen bezet hield in de Ddar. Er stonden diverse mensen op het balkon en op de trap zaten ook een hoop mensen. Met moeite ging die vrouw een tamelijk bizarre zithouding aannemen zodat er nog 1 persoon bij haar 4 zitplaatsen bij kon zitten... Echt die dingen zijn zo'n ondingen in drukke treinen.
Maarja zal wel even duren voor het sprinter 3tje weer gerepareerd is lijkt me zo. En ook het herstellen van de bovenleiding zal nog wel wat uren duren...
meltrain schreef:SLT 2602+2406 zouden gistermiddag wel in de s9700 gaan rijden (ze stonden klaar op spoor 11), maar ik hoorde een NS'er of NedTrainer tegen de mcn zeggen dat SLT nog niet toegelaten is in de reizigersdienst en dat de stellen daarom afgerangeerd zouden worden.
Blijkbaar is er dus niks voor in de plaats gekomen. :?
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk: er heeft de afgelopen week al diverse keren een SLT in de s9700 gereden Gisterochtend stond er notabene een berg SGMm (drie stellen) in de tuin te niksen terwijl de s9700 gewoon opgeheven was...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vandaag gingen 15 ex-Gentse trolleybussen samen met de omgeleide graantrein 41713 van Veolia richting Duitsland. Een apart gezicht om deze bussen zo te zien (telefoonplaat):
Voorop had de Veolia 189 095 ook nog eens deze G4000 van Vossloh achter zich hangen (telefoonplaat):
En bont treintje dus, die ik jammergenoeg onderweg naar mijn werk wat laat zag.
Ik ben vanavond teruggekomen van 2 dagen Bremen en de reis liep voorspoedig. Tot we met de t140 Hgl bereikten.. Daar werden we allemaal de trein uitgezet omdat 'ie niet meer verder zou rijden vanwege een aanrijding. Zodoende dus via Zp (met een propvol Syntus Lintje) en Ah naar Ut te reizen om vanaf daar de t1780 te nemen.
Aangezien de t140 al een kleine +5 had, was de kans dat ik de t578 in Amf zou halen toch al klein geworden. Uitgaande van het feit dat ik er vanuit ging dat ik in Amf de t1780 zou nemen, heeft het omreizen me eigenlijk geen vertraging opgeleverd.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Even iets tussendoor met betrekking tot die onderste foto; waarom plaatsen ze zowel een smalle "deur" als een breed, dubbel "deurs" toegang in dat hek? Net alsof baanwerkers of brandweer niet lopend door dat brede hek mogen, zo vaak zal het niet gebruikt worden.
STF schreef:Even iets tussendoor met betrekking tot die onderste foto; waarom plaatsen ze zowel een smalle "deur" als een breed, dubbel "deurs" toegang in dat hek? Net alsof baanwerkers of brandweer niet lopend door dat brede hek mogen, zo vaak zal het niet gebruikt worden.
De brede deur is voor (rail)voertuigen en de smalle voor personen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Het verkeer rond Deventer liep wel weer lekker gisteren. 's Ochtends was er geen treinverkeer in verband met een aanrijding (de derde in een jaar tijd op dat baanvak overigens). 's Middags was dat weer opgelost, en 's avonds was er geen treinverkeer naar Rijssen in verband met nóg een aanrijding..
mb90 schreef:Vandaag gingen 15 ex-Gentse trolleybussen samen met de omgeleide graantrein 41713 van Veolia richting Duitsland. Een apart gezicht om deze bussen zo te zien (telefoonplaat):
Weet je toevallig ook waar die bussen heen gaan? ik wil ze anders (mits niet te ver) wel eens opzoeken. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Eerder vanavond werd dit omgeroepen in de stoptrein: "Bunde, station Bunde. We stoppen vandaag speciaal in Bunde. Bunde, station Bunde. We stoppen extra in Bunde."
Afgelopen vrijdag een rit gemaakt met de stoptrein Utrecht Centraal-Amsterdam Bijlmer Arena.
Officieel heet het een sprinter. Ik kan me herinneren dat in het verleden veel sprintermaterieel reed.
Waarom kom ik opeens 3xplan V tegen op mijn rit? Dat mat 64 is veel te krap voor dit traject. Ik zeg: herinvoeren van sprinters op dit traject. ook vertragingsgevoelig
Er had eigenlijk SLT moeten rijden, maar dat is nog niet afgenomen (rijdt alleen proefritten en nog maar sporadisch in de reizigersdienst). Om het tekort aan SLT op te vangen is Mat '64 in dienst gebleven, en mag dus nu op zijn oude dag nog even SLT vervangen.
- In de s4700 richting Uitgeest die om 11:31 vertrekt in Asdm reed VIRM m9549.
- In de westtunnel van Amsterdam Centraal werden tegels verwijderd uit de vloer. Komen hier OV-chipkaart zuilen?
- Om tien over half drie stond (ik geloof) Thalys m4303 op Amsterdam Centraal, die aan beide kanten twee blauwe bakken heeft en blauwe deuren heeft voor een of ander museum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
In Twente was het vanmiddag ook weer kommer en kwel vanmiddag. Althans rond twee uur
- In Enschede reed de stoptrein naar Zwolle van 13:17 met een vertraging van +15 min. kwam binnen met +15min en vertrok dus ook weer met +15 min. Veel te korte kering van deze vertragingsgevoelige verbinding.
-Verder werd de stoptrein die ik wou nemen naar Apeldoorn van 13:31 ook aangekondigd met +15. Veel in de praktijk met+10. Bovendien heeft deze trein een marge in Hengelo. Vervolgens stonden we met deze trein (ICM) stil in Rijssen. Bleek toen dat de deuren defect waren. Vervolgens vertrokken we met +20 min naar Deventer. Daar werd deze trein opgeheven
Oude tijden herleefden vanmiddag met een kerende s5000 in Rotterdam Lombardijen.
de t5063 kwam al met +5 te Delft aan en moest net na Delft nog wachten om ingehaald te worden door de s1900. Blijkbaar was de vertraging groot genoeg om hem vanaf Rotterdam Lombardijen op te heffen.
Verder kwam ik vanachtend bij Rotterdam Blaak met mijn t2218 een (stoppende) ICM tegen. Omdat ik al wist dat de t2227 met +5 reed, denk ik dus dat er ICM in de t2227 reed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bee schreef:- Om tien over half drie stond (ik geloof) Thalys m4303 op Amsterdam Centraal, die aan beide kanten twee blauwe bakken heeft en blauwe deuren heeft voor een of ander museum.
Op Rotterdam Centraal was het de m4302, reclame is voor Musée Margritte in Brussel.
Verder reed er een SLT in de t9763, te Gdg kerende op de t9756 terug naar Rotterdam. De andere omloop in de s9700 was gewoon een Plan V, al verwachtten de reizigers op Rotterdam Alexander kennelijk een hele lange Plan V gezien waar ze vandaan kwamen rennen (ze stonden ook veelste ver naar voren voor de gebruikelijker drie bakken SGMm).
En dan het meest schokkende van vandaag, letterlijk: de t12554 werd op Rotterdam Noord naar alle waarschijnlijkheid bekogeld met stenen. Na twee harde knallen gevolgd door wat gillende reizigers achter me keek ik om en zag dat twee ruiten van het treinstel (m4035) gesneuveld waren. Niet zomaar alleen verbrijzeld, maar er zat ook een gat in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daar wil je toch ook niet aandenken dat er stenen door de ruit worden gegooid
Vandaag vanwege werk een reisje Deventer-Rijssen-Deventer-Arnhem-Deventer gedaan. Ik zat vanmorgen in de sprinter naar Enschede van 6:27 uit Deventer. Vond dat deze sprinter gezien het tijdstip wel aardig druk was. De eerste intercity naar Enschede gaat vanuit Deventer pas om 07:20. Zou een extra IC om 06:50 vanuit Deventer misschien handiger zijn?
Vandaag was er een luie HC in de s3600 tussen Ah en Nm. Het was deuren sluiten en direct omroepen om vervolgens natuurlijk op een stoel ploffen. Zo werd Elst al omgeroepen terwijl we nog langs het perron in Ahz stonden. Nadat de deuren bij Nml vergrendeld waren werd omgeroep: "de Keizer Karelstad is onze volgende stop. Hier zijn een aantal overstap mogelijkheden. Op perrontje 1b of daar tegenover het perrontje 35 de trein naar Boxmeer, Venray en Roermond. Op perrontje 4a, voor deze trein dus eventjes naar voren lopen de stoptrein naar Oss en Den Bosch. Vergeet daarbij niet uw spulletjes"
Verder op de terugweg een HC die zijn kniptang (Tja, hoe heet zo'n ding) was vergeten, maar voor de verandering wel de OVC scanner mee had. Weet iemand waarom in de kniptang eigenlijk het treinnummer moet worden ingesteld? Negen van de tien keer klopt deze bovendien niet eens, het NS personeel lijkt er dus niet heel veel waarde aan te hechten.
Doordat het treinnummer ingesteld is in de kniptang kan men zien welke trein je genomen hebt (ervan uitgaande dat het nummer correct is uiteraard). Daarmee is bijvoorbeeld het verschil in een knipje op de heenreis of de terugreis te herkennen (handig om te controleren bij retourtjes).
Volgens mij is het bij een retour ook nog eens officieel de regel dat op de heenreis de stempel links moet staan en op de terugreis rechts. Als je op de terugweg gecontroleerd wordt kun je dan niet nog een keer op en neer reizen en bij controle op de heenweg zeggen dat je al gecontroleerd bent. Maar of die regel nou altijd wordt gevolgd... volgens mij niet echt. Bij mij rammen ze hem vaak zomaar ergens neer.
Dat lijkt misschien zo, maar als je over het algemeen gaat kijken is het voor mij tijdens controle van jouw kaartje wel meteen duidelijk hoe het zit.
De tang is over het algemeen wél goed ingesteld, waaraan ik inderdaad kan zien met welke treinen jij al hebt gereisd.
Overigens, dat iemand de kortingskaarten checkt, maar daarbij geen kaartjes knipt, wil niet zeggen dat deze HC geen tang bij zich had; een hoop collega's prefereren het controleren van de kaarten boven het knippen. Waar ik ze geen ongelijk in kan geven; je loopt altijd met je handen vol