Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door cassie127 »

Zoals het er voor Blauwnet nu naar uit ziet rijden in ieder geval de treinen die om 23:05 uur en 23:35 uur uit Enschede vertrekken niet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door regenmaker »

Ik heb geen idee wat Hermes vandaag gaat doen...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Nitein-Repart »

[serie=Stoptrein|2018|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] rijdt schijnbaar wel, de bussen vrijwel niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Selivio »

Er staken bij zwenzwoka vandaag 2 late diensten waar o.a. de 2 laatste treinen uit Enschede bijzitten. In de ochtend en de middag tot een uur of 5 zou alles naar mijn weten gewoon moeten rijden, daarna valt er dus her en der een trein uit.
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door regenmaker »

In Apeldoorn rijdt er toch nog behoorlijk wat. Ik was naar het station aan het lopen, toen opeens de bus eraan kwam en die netjes stopte terwijl ik niet bij een halte was. De volgende bus reed ook al. De chauffeur zei dat de meeste chauffeurs het staken wel beu zijn en 3 dagen extreem is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door zone2000 »

In Fryslan zie ik nu ook wat bussen rijden; 66/166, 155, 304/314
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door WALUIGI96 »

In Eindhoven rijden ook diverse lijnen. Ik kwam trouwens ook dit bericht tegen: https://www.gelderlander.nl/home/werkge ... ~a8391fc1/
Als vakbondsleden zich echt zo gedragen, vind ik dat erg laag.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door zone2000 »

WALUIGI96 schreef:In Eindhoven rijden ook diverse lijnen. Ik kwam trouwens ook dit bericht tegen: https://www.gelderlander.nl/home/werkge ... ~a8391fc1/
Als vakbondsleden zich echt zo gedragen, vind ik dat erg laag.
dat is schandelijk. staken kost je voorlopig ook gewoon geld en ik ga niet in iemands portemonnee kijken.
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door NintendoC »

zone2000 schreef:
WALUIGI96 schreef:In Eindhoven rijden ook diverse lijnen. Ik kwam trouwens ook dit bericht tegen: https://www.gelderlander.nl/home/werkge ... ~a8391fc1/
Als vakbondsleden zich echt zo gedragen, vind ik dat erg laag.
dat is schandelijk. staken kost je voorlopig ook gewoon geld en ik ga niet in iemands portemonnee kijken.
Daarnaast mag je het als chauffeur ook gewoon oneens zijn met de stakingen. Je merkt aan alles dat de vakbonden het OV aangrijpen om zichzelf weer te profileren. In de basis zal er best een en ander aan de CAO schorten, maar inmiddels lijkt het meer een prestigestrijd geworden. Je merkt in toenemende mate dat reizigers minder en minder begrip hebben voor de stakingen, terwijl de eerste stakingen op begrip van reizigers konden rekenen.

Als de berichtgeving in de media klopt is deze staking ook wel erg merkwaardig. Als de werkgevers serieus tijd nodig hebben voor het doorrekenen van zaken geef ze die dan ook. Stakingen zouden een uiterst middel moeten zijn wanneer een zak over de incheckpaal geen zin meer heeft. Om maar even wat publieksvriendelijk te noemen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door webguy »

Iedereen noemt dat - gratis OV, maar er is een uitspraak van de rechter geweest dat inkomensderving van salaris chauffeur ingehouden mag worden oid toch? Kan iemand dat bevestigen of uitleggen?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door dylanwild94 »

Hier heb ik de uitspraak uit 2008.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Tijn
Berichten: 9
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 13:39

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Tijn »

Lijkt erop dat lijn 121 's-Hertogenbosch - Gorinchem station gewoon volgens dienstregeling rijdt, dat haalt voor mij de angel al grotendeels uit de stakingen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Stefan »

Komt omdat deze lijn door chauffeurs van de stalling Schelluinen gereden wordt, grootste deel rijdt daar onder Multimodaal.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door dylanwild94 »

Om het even te hebben over mijn jankbal verhaal van Connexxion.

Connexxion zet dit soort berichten op de sociale media waarop op het gevoel wordt gespeeld van de reiziger en ik interpreteer het als "door de chauffeurs kunnen we niet rijden dus geef kun de schuld".
connexxion schreef:Onze bussen en regionale treinen zijn er om reizigers op een fijne, comfortabele manier van A naar B te brengen. Dit lukt ons mogelijk niet op woensdag 27 juni en de dagen erna. Zoals het er nu naar uit ziet, organiseren de vakbonden FNV en CNV namelijk een landelijke staking. Helaas kunnen wij een betrouwbare uitvoering van onze dienstverlening niet garanderen. Houd er rekening mee dat bussen en regionale treinen onregelmatig of helemaal niet rijden. Kijk op http://www.connexxion.nl/staking voor meer informatie.
Zeker als kijkt naar de berichten van de andere vervoerders die veel neutraler van toon zijn.

zie bijvoorbeeld hier Arriva
Arriva schreef:Landelijke OV-staking vanaf woensdag 27 juni. Kijk hier voor meer informatie op http://www.arriva.nl/staking
En U-OV (Qbuzz)
U-OV schreef:Vanaf woensdag 27 juni rijden er minder bussen en trams vanwege een vakbondsstaking. We hebben een aangepaste dienstregeling gemaakt. Zo proberen we ook ziekenhuizen, revalidatiecentra en scholen bereikbaar te houden.

Bekijk de aangepaste dienstregeling hier: https://bit.ly/2Kmhhzs

Omdat we op dit moment nog niet kunnen voorspellen welk aantal chauffeurs daadwerkelijk komt werken, is het mogelijk dat er binnen de aangepaste dienstregeling bussen en trams uitvallen. We doen ons uiterste best om dit tot een minimum te beperken.
Maar keolis legt dan wel hun perspectief uit maar speelt niet in op het gevoel van de reiziger.
want die hebben dit bericht neergezet.
Keolis schreef:De vakbonden hebben vandaag bekend gemaakt dat de aangekondigde staking in het openbaar vervoer niet op maandag 25 juni, maar op woensdag 27 juni start. De duur van de staking is niet bekend.

Wij als Keolis Nederland zijn uitermate teleurgesteld over de voorgenomen staking. Er zijn door bedrijven en bonden twee bemiddelaars aangesteld en wij zijn van mening dat deze bemiddelaars hun werk moeten kunnen doen.

We hebben een loonbod gedaan van gemiddeld 2,75% per jaar voor drie jaar. Dat ligt boven wat nu marktconform is. Bovendien zorgen we ervoor dat er, waar dat nog niet het geval was, gemiddeld elke 2,5 uur gelegenheid en een voorziening is om naar het toilet te gaan. Per regio en per bedrijf nemen we aanvullende maatregelen om werkdruk te verminderen. We willen graag goede afspraken maken en de salarisverhoging uitbetalen.

Blauwnet treinen rijden wel
Houd op de trajecten Zwolle - Enschede en Zwolle - Kampen rekening met minimale uitval. Het traject Zutphen - Hengelo - Oldenzaal valt onder de cao multimodaal, waardoor de aangekondigde staking niet van toepassing is op dit traject. Deze treinen rijden dus wel tijdens de staking.

Houd deze website en social media in de gaten voor actuele informatie. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Tijn
Berichten: 9
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 13:39

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Tijn »

Stefan schreef:Komt omdat deze lijn door chauffeurs van de stalling Schelluinen gereden wordt, grootste deel rijdt daar onder Multimodaal.
Zoiets dacht ik al, maar apart dat Arriva dit dan niet communiceert op hun website.
Selivio
Berichten: 407
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Selivio »

In Overijssel lijkt langzaam maar zeker de stakingsmoeiheid er in te komen. Van de stallingen waar ik langs rijdt zijn er bussen uitgereden (wat de vorige keren absoluut niet het geval was): Raalte 2 á 3 bussen, Almelo +/- 10 bussen, Hengelo 4 bussen en Enschede minimaal 5 (lastigste te zien). Zou t kunnen komen omdat Keolis hun best lijkt te doen om het conflict vlot te trekken??
Grt. Stefan
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door zone2000 »

Zou t kunnen komen omdat Keolis hun best lijkt te doen om het conflict vlot te trekken?
heb je daar een bron voor?
Djeez
Berichten: 51
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Djeez »

In Arnhem/Nijmegen zie ik onder de chauffeurs die wel rijden vooral de oudgedienden... Bang dat ze eruit liggen als ze staken? Die denken ik zing het nog wel even uit tot mijn pensioen...
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door dennistd »

De situatie in Enschede een half uurtje terug:
Afbeelding
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door cassie127 »

Als ik nu op ovzoeker.nl kijk zie ik met name grote gaten in Midden Overijssel, IJsselmond, Groningen-Drenthe en delen van Friesland. Verder vindt ik het best meevallen... Heb die kaart bij vorige stakingen niet zo vol gezien als nu het geval is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Chrysa »

West-Brabant rijden alleen maar buurtbussen, zo valt het nog wel op hoe veel het er zijn.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Tom024 »

Oost-Brabant ook enkel buurtbussen, TCR en Van Driel. AL zie ik nu ook drie bussen op lijn 305 rijden...

Zelf ook meegestaakt, al is het met gemengde gevoelens. Afwachten hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door flipje »

cassie127 schreef:Als ik nu op ovzoeker.nl kijk zie ik met name grote gaten in Midden Overijssel, IJsselmond, Groningen-Drenthe en delen van Friesland. Verder vindt ik het best meevallen... Heb die kaart bij vorige stakingen niet zo vol gezien als nu het geval is.
In IJsselmond rijden er meer bussen dan OV Zoeker aan geeft. Sterker nog, naar mijn idee rijden er nu meer bussen in IJsselmond en in Zwolle (MO) dan eerdere stakingen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Daniel »

Ik zag in de provincie Utrecht ook dat de ritten die wel rijden op lijn 50 pas als rijdend in de app verschijnen als er een bus op aangemeld is. Daarvoor staan ze nog als "rijdt niet" in OVinfo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer

Bericht door Hainje »

zone2000 schreef:
Zou t kunnen komen omdat Keolis hun best lijkt te doen om het conflict vlot te trekken?
heb je daar een bron voor?
Het is een aanname, geen feit.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten