Vouwfietsen

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Vouwfietsen

Bericht door AppleMoose »

Vinny schreef:Ik stel voor: de terugkeer van een speciaal fiets- en bagaggecompartiment... :idea:
Prima plan!

+ de railtender met echte koffie en warm water voor de thee en lekkere versnaperingen.
Terug naar de oude huisstijlkleuren
Terug naar het oude NS logo
Terug naar de service van die tijd (Lees: Overal weer loketten zonder verplichte toeslagen etc. ;)

*droomt lekker verder*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vouwfietsen

Bericht door Suus »

Met een aparte fietsenruimte heb je wanneer je geen fietsen vervoerd een hoop ledige ruimte waar best wat mensen zouden kunnen zitten. Vandaar de klapstoelen :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Vouwfietsen

Bericht door Ennes »

deadlock schreef:Pfff wat een gemekker om niets.
Tja... reizigers blijven immers kudde dieren er zijn nou eenmaal ook kudde dieren die mekkeren :lol: :twisted:

maar op een aantal trajecten loopt het gewoon de spuigaten uit met (vouw)fietsen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vouwfietsen

Bericht door JWM »

Ik zie het probleem niet :roll: Leven en laten leven ofzo
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vouwfietsen

Bericht door Vinny »

Terug naar de service van die tijd (Lees: Overal weer loketten zonder verplichte toeslagen etc.
De consequentie is wel dat de tarieven dan aanzienlijk moeten worden verhoogd i.v.m. meer personeelsinzet. Op zich zou ik er zelf niet eens zo tegen zijn: de trein was vroeger een elite-vervoermiddel en wat mij betreft mag dat best wel weer een beetje terugkomen; mensen die meer betalen voor een product gaan er ook respectvoller mee om. De sfeer in de trein gaat er denk ik wel door vooruit.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vouwfietsen

Bericht door Fles »

JWM schreef:Ik zie het probleem niet :roll: Leven en laten leven ofzo
Zo van "Mensen die gegooi met vouwfietsen als overlast beschouwen zijn zelf intolerant"? Droom verder ;)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vouwfietsen

Bericht door JWM »

Meer zoiets van: Als dat iets is waar je je heel erg druk om gaat maken heb je geen uitdagingen meer in het leven

Ronzol schreef:Laten we een anti-(vouw)fietsclub beginnen
:?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Vouwfietsen

Bericht door AppleMoose »

Je snapt toch hopelijk wel dat dat nooit serieus bedoelt is he :wink: Ik deed er niet voor niks een :mrgreen: achter ;)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vouwfietsen

Bericht door JWM »

Ja ik pleeg een beetje censuur door die :mrgreen: weg te laten :twisted:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vouwfietsen

Bericht door Fles »

JWM schreef:Meer zoiets van: Als dat iets is waar je je heel erg druk om gaat maken heb je geen uitdagingen meer in het leven
Ach ja, brutalen hebben de halve wereld. Maar om nou maar te gaan zeggen "laat die mensen toch" dat gaat echt veel te ver. Geeft een beetje de indruk dat je zelf nooit met de trein reist, of in ieder geval nooit in de spits. Het is niet alsof mensen zich om niets drukmaken. Wat Ennes al zei: Het gier gewoon gigantisch de klauw uit met die vouwfietsen. terwijl dat niet nodig is. Als vouwfietsers zich eens wat meer bewust zouden zijn van hoe KEK onhandig het is om dat dranghek op het balkon of pal midden in de uitstapzone uit te klappen... Dat soort mensen moeten gewoon een verplichte bijscholing in ruimtelijk inzicht krijgen. Twee weekjes TBS zou wonderen kunnen doen denk ik. Want ik ga niet uit van onwil, mensen denken gewoon niet na. En dat moet wel.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vouwfietsen

Bericht door JWM »

Ach die vouwfietsen.. Laat het treinpersoneel gewoon eens ingrijpen als zo'n ding op een hopeloze plek staat. Maar die zijn ook nergens te vinden in de spits.

Ik erger me meer aan mensen die koffers op een stoel gooien. En als je dan het lef hebt om te vragen of je daar mag zitten ook nog zoiets hebben van: Tja.. waar moet ik ze dan laten. Zet ze op het balkon en ga er zelf bij staan of ga daar op een klapstoeltje zitten ofzo :evil:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vouwfietsen

Bericht door Fles »

True. Een trein is nog steeds iets anders dan eenverhuiswagen. Ik trof gisteren nog een vrouw die in haar eentje een vierzitter bezet hield met zeg maar 9-12 sleepkoffers. Platschieten moesten ze dat volk. Nou was dat ook wel de meest tering asociale tokkietrein waar ik ooit in gezeten heb hoor. Iedereen zat gewoon te roken ook, je mocht blij zijn als ze dan het raam open deden :') Silberlinge achter een BR218 op de Eifellinie tussen Gerolstrein en Köln.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vouwfietsen

Bericht door JWM »

Laten we een anti-koffers-op-treinstoelen-club oprichten :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vouwfietsen

Bericht door Fles »

Laten we gewoon asociaal kutvolk de trein uit trappen :twisted:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vouwfietsen

Bericht door JWM »

De Wilders aanpak zegmaar :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vouwfietsen

Bericht door Suus »

Ja, laten we het leger sturen en alle associalen de treinen uitzetten. Ow wacht, dan sta ik ook buiten als ik een keertje mijn koffertje bij mij zet in de trein omdat het niet in het rek (DD-AR) past en het niet zo druk is :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Vouwfietsen

Bericht door Reiziger Delft »

Tip, tussen de 4-zitters kan je hem prima kwijt! :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vouwfietsen

Bericht door Fles »

JWM schreef:De Wilders aanpak zegmaar :roll:
Dat zijn jouw woorden. Je KUNT als bezitter van een vouwfiets best normaal doen. De meesten doen dat niet. Daar erger ik me dan aan ja. Je moet eens ophouden met het probleem verleggen naar "de mensen die er last van menen te moeten hebben".
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vouwfietsen

Bericht door Suus »

Reiziger Delft schreef:Tip, tussen de 4-zitters kan je hem prima kwijt! :)
Ik weet, maar als het niet zo druk is (lees, vierzitter per persoon) dan zet ik hem gewoon naast mij neer, heb ik er beter zicht op :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vouwfietsen

Bericht door JWM »

Fles schreef:Je KUNT als bezitter van een vouwfiets best normaal doen. De meesten doen dat niet. Daar erger ik me dan aan ja. Je moet eens ophouden met het probleem verleggen naar "de mensen die er last van menen te moeten hebben".
Anders dramatiseer je het even ofzo :roll:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Vouwfietsen

Bericht door Ennes »

JWM schreef:Ik zie het probleem niet :roll: Leven en laten leven ofzo

En zo worden we met zijn allen steeds asocialer!!!

door Vinny op zo 04 okt 2009, 16:27

Terug naar de service van die tijd (Lees: Overal weer loketten zonder verplichte toeslagen etc.De consequentie is wel dat de tarieven dan aanzienlijk moeten worden verhoogd i.v.m. meer personeelsinzet. Op zich zou ik er zelf niet eens zo tegen zijn: de trein was vroeger een elite-vervoermiddel en wat mij betreft mag dat best wel weer een beetje terugkomen; mensen die meer betalen voor een product gaan er ook respectvoller mee om. De sfeer in de trein gaat er denk ik wel door vooruit.
Respectvoller.... de sfeer gaat vooruit :roll: :lol: :lol: :lol: zou je toch eens een ritje mee moeten maken met je zogenaamde "elite" in de 1e klas
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vouwfietsen

Bericht door JWM »

Ennes schreef:En zo worden we met zijn allen steeds asocialer!!!
Ik zeg het liever tegen zo'n persoon direct dan dat ik hier een beetje overdreven ga schreeuwen hoe verschrikkelijk een vouwfiets in een trein is :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vouwfietsen

Bericht door Vinny »

zou je toch eens een ritje mee moeten maken met je zogenaamde "elite" in de 1e klas
Ik reis sinds een jaar eigenlijk alleen maar eerste klas. Het bevalt me prima. ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Vouwfietsen

Bericht door AppleMoose »

JWM schreef:Laten we een anti-koffers-op-treinstoelen-club oprichten
JWM schreef:Meer zoiets van: Als dat iets is waar je je heel erg druk om gaat maken heb je geen uitdagingen meer in het leven
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sorry, dit moest gewoon even :P en ja, nu pleeg ik censuur :twisted:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Vouwfietsen

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:
zou je toch eens een ritje mee moeten maken met je zogenaamde "elite" in de 1e klas
Ik reis sinds een jaar eigenlijk alleen maar eerste klas. Het bevalt me prima. ;)
Dan kan er bij jou hoogstwaarschijnlijk ook geen bescheiden "goedemorgen" van af ckr? waarom zou je immers als "elite" reiziger het pleps groeten :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 69 gasten