Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
Geplaatst op: zaterdag 3 oktober 2009 om 17:12
Laatst bijgewerkt: zaterdag 3 oktober 2009 om 17:14
De provincie Noord-Holland wil ruim honderd miljoen euro reserveren voor snelbussen en vrije busbanen in de metropoolregio Amsterdam. De aangesloten gemeenten studeren momenteel op een netwerk van hoogwaardig openbaar vervoer voor de hele regio. Die studie moet volgend jaar zijn afgerond.
Lees verder
Geplaatst op: zaterdag 3 oktober 2009 om 17:12
Laatst bijgewerkt: zaterdag 3 oktober 2009 om 17:14
De provincie Noord-Holland wil ruim honderd miljoen euro reserveren voor snelbussen en vrije busbanen in de metropoolregio Amsterdam. De aangesloten gemeenten studeren momenteel op een netwerk van hoogwaardig openbaar vervoer voor de hele regio. Die studie moet volgend jaar zijn afgerond.
Lees verder
Re: Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
Tip: Een paar ongelijkvloerse kruisingen voor het OV in Amsterdam (onder het concertgebouwplein en onder het Leidseplein).
Wast een berg - kost (relatief) een beetje.
Wast een berg - kost (relatief) een beetje.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
Ah, je hebt iets gemist over de Amsterdamse bodemgesteldheid.
Jamaar in Madrid bouwen ze heel veel heel snel. Ja, maar Madrid ligt op een rots, Amsterdam die grote stad die is gebouwd op palen... Jammer joh.
Jamaar in Madrid bouwen ze heel veel heel snel. Ja, maar Madrid ligt op een rots, Amsterdam die grote stad die is gebouwd op palen... Jammer joh.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
Nah ze bouwen ook een metrolijn dwars onder de stad door. Dan kan een tunneltje onder een paar verkeersaders toch geen probleem meer zijn denk ik...?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
Die metrobouw gaat echt van een leien dakje ja. Natuurlijk heeft dat (groten)deels te maken met ambtelijk geklungel, maar het bouwen in een zompige veenbodem als de Amsterdamse is nu eenmaal een langdurig en kostbaar karwei. Je moet je daarbij goed afvragen of de kosten opwegen tegen de baten. Daarnaast snap ik welke problemen je bedoelt, maar een tunneltje bij het concertgebouw? Als je daar trams doorheen wilt laten gaan moet je ongeveer bij de Cornelis Schuytstraat beginnen om bij het Johannes Vermeerplein weer boven te komen...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
Opzich is een helling van maximaal 150 meter lang genoeg voor een tramtunnel, daarmee lukt het ook aan de zuidkant van de tramtunnel bij Den Haag HS of bij de N14 bij Leidsenhage.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
In Den Haag zit daar toch ook nog een parkeerlaag tussen?
Re: Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
Nee, dat is het souterrain onder de Grote Marktstaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
Owja er staat Tramtunnel onder Den Haag HS
Re: Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
Nja, je kunt ook de auto's onder de grond stoppen en de trams gelijkvloers houden... ;)tsov schreef:Die metrobouw gaat echt van een leien dakje ja. Natuurlijk heeft dat (groten)deels te maken met ambtelijk geklungel, maar het bouwen in een zompige veenbodem als de Amsterdamse is nu eenmaal een langdurig en kostbaar karwei. Je moet je daarbij goed afvragen of de kosten opwegen tegen de baten. Daarnaast snap ik welke problemen je bedoelt, maar een tunneltje bij het concertgebouw? Als je daar trams doorheen wilt laten gaan moet je ongeveer bij de Cornelis Schuytstraat beginnen om bij het Johannes Vermeerplein weer boven te komen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
Waarom kunnen ze in Rotterdam in dezelfde slechte grond wel fatsoenlijk een metrostation bouwen, een tunnel verlengen en binnen het budget blijven?tsov schreef:Die metrobouw gaat echt van een leien dakje ja. Natuurlijk heeft dat (groten)deels te maken met ambtelijk geklungel, maar het bouwen in een zompige veenbodem als de Amsterdamse is nu eenmaal een langdurig en kostbaar karwei. Je moet je daarbij goed afvragen of de kosten opwegen tegen de baten. Daarnaast snap ik welke problemen je bedoelt, maar een tunneltje bij het concertgebouw? Als je daar trams doorheen wilt laten gaan moet je ongeveer bij de Cornelis Schuytstraat beginnen om bij het Johannes Vermeerplein weer boven te komen...
Re: Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
In Amsterdam staat eeuwenoud vastgoed op houten paaltjes, de Big Ben in London en het Witte huis in Rotterdam, waar beiden een tunnel langs is gegraven, ook, maar dan nog is het in Amsterdam gevaarlijker:
Bron: NRCMaar de Big Ben staat op een harde kleilaag, terwijl de de ondergrond van Amsterdam zacht is. En ook de ondergrond in Rotterdam is beter dan die in Amsterdam, zegt Victor de Waal van funderingsbedrijf Walinco: „De palen in Rotterdam staan op een zandlaag die dieper ligt (een meter of achttien), veel dikker is en die bovendien aansluit op een sterke zandlaag uit het pleistoceen. Onder de eerste zandlaag in Amsterdam ligt een kleilaag. Het draagvermogen van de zandlaag in Rotterdam is veel groter dan in Amsterdam.”
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
Je moet de boel dus gewoon slopen. Amsterdam kan wel een paar strategische verkeersdoorbraken gebruiken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Noord-Holland: 100 miljoen voor beter openbaar vervoer
Ja, dat vond het gemeentebestuur rond de jaren '70 ook. Dat is alleen niet helemaal goed uitgepakt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 149 gasten