Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Etienne »

CDA boos op Arriva over schrappen buslijn Nuland

NULAND - Het CDA in de Bossche gemeenteraad is boos op vervoerder Arriva die buslijn 161 tussen Nuland en Oss schrapt. Volgens Arriva is de lijn onrendabel en hoopt ze dat vrijwilligers weer een buurtbus willen laten rijden.

De buurtbus werd tussen 2004 en 2013 al gereden op dit traject. Maar de vrijwilligers moesten daarmee op last van Arriva stoppen omdat de vervoerder de dienst weer zelf wilde onderhouden.

Volgens Arriva is de lijn onrendabel en wil ze de rol van openbaar busvervoer weer terugleggen bij de destijds weggestuurde vrijwilligers. ,,De wijze waarop Arriva nu omgaat met vrijwilligers is ongepast en onacceptabel, dit kan niet", vindt raadslid Ingrid van Zwambagt.

Lees meer

&

Arriva knipt bij Heesch in buslijn 90 Grave-Den Bosch

HEESCH - Busonderneming Arriva 'knipt' buslijn 90, die sinds mensenheugenis van Grave naar Den Bosch loopt bij Heesch in tweeën. Dan kunnen inwoners van Schaijk via Heesch naar hartje Uden reizen.

Zo sijpelt langzaam meer informatie door over de plannen die Arriva heeft met Oss en omgeving. Bekend werd eerder dat buslijn 161 (Nuland-Oss) wordt geschrapt. Arriva hoopt dat vrijwilligers daar een buurtbus gaan bemannen. De beoogde lijn langs de Osse Talentencampus en Golfbad gaat niet door.

Dan lijn 90. Vanuit Grave gaat buslijn 90 straks via Reek, Schaijk en Heesch richting ziekenhuis Bernhoven en centrum van Uden. Want Arriva heeft uitgevogeld dat daar behoefte aan is in Schaijk en Reek. Vanuit Heesch blijft buslijn 90 gewoon naar Den Bosch rijden.

Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door huibf »

Deze zomer wordt de na Volans omgedoopt tot Bravo Direct...
Ik heb al een beginnetje gemaakt op de wikipagina
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Bravo_direct
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Milco »

Waar kan ik er meer over lezen behalve op de wiki? Blijft het netwerk hetzelfde als bij Volans of komen er nieuwe en/of snellere verbindingen bij?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door WALUIGI96 »

Ik heb hier meer informatie gevonden:
https://www.bravo.info/nieuws/nieuwe-na ... ravodirect
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Yanaike »

Eigenlijk een beetje Zuidoost-Brabant, maar apart dat daar de 323 nog bijstaat in het lijstje.

Er staan ook behoorlijk veel typefouten in de buslijnen. Zoals bijvoorbeeld 1x Germert en structureel Achtste Barrier
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door RobertT »

En dan mis ik de 328 Tilburg-Oosterhout
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Hainje »

Yanaike schreef:structureel Achtste Barrier
Dat dit structureel zo geschreven wordt is logisch, het is namelijk ook de Achtse Barrier. De wijk is namelijk een 'barrier' voor het dorp Acht. 8-)
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Chrysa »

Milco schreef:Waar kan ik er meer over lezen behalve op de wiki? Blijft het netwerk hetzelfde als bij Volans of komen er nieuwe en/of snellere verbindingen bij?
https://www.bndestem.nl/breda/de-volans ... ~a697ee01/
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door huibf »

Yanaike schreef:Eigenlijk een beetje Zuidoost-Brabant, maar apart dat daar de 323 nog bijstaat in het lijstje.

Er staan ook behoorlijk veel typefouten in de buslijnen. Zoals bijvoorbeeld 1x Germert en structureel Achtste Barrier
Ik zat al te zoeken en te zoeken. Maar je bedoeld op de bravo.info pagina.
Ja dat is wel slordig ja. Zowel Achtste Barier en Germert.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Yanaike »

Hainje schreef:
Yanaike schreef:structureel Achtste Barrier
Dat dit structureel zo geschreven wordt is logisch, het is namelijk ook de Achtse Barrier. De wijk is namelijk een 'barrier' voor het dorp Acht. 8-)
Ja, maar er staat dus 'Achtste Barrier' met een extra t. :N
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door WALUIGI96 »

Waarom hebben ze er niet gewoon Bravolans van gemaakt? :D
PHS

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door PHS »

Chrysa schreef:
Milco schreef:Waar kan ik er meer over lezen behalve op de wiki? Blijft het netwerk hetzelfde als bij Volans of komen er nieuwe en/of snellere verbindingen bij?
https://www.bndestem.nl/breda/de-volans ... ~a697ee01/
Toch fijn dat de provincie Noord-Brabant zulke goede prioriteiten heeft in het openbaar vervoer. De helft van de provincie is in het weekend onbereikbaar, maar we hebben straks wel nieuwe stickers van 250.000 euro op de Volansbussen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Michael »

RobertT schreef:En dan mis ik de 328 Tilburg-Oosterhout
Oosterhout-Tilburg is geen Volans traject. Wellicht dat die lijn daarom niet in het lijstje staat.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door RobertT »

De 327 rijdt ook op dat traject en is het wel,dus raar dat men de 328 niet noemt
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Hainje »

Niets vreemds aan. Tilburg - Oosterhout is geen Volans-traject, nergens speciale busbanen en fancy hokjes. Oosterhout - Breda is een heel ander verhaal. Dat er ergens Volans-bussen rijden, wil natuurlijk niet zeggen dat het ook een dergelijk traject is.
🍉
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door RobertT »

Ok,dat wist ik niet,dan is het idd te verklaren
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door lijntaxi »

Etienne schreef:CDA boos op Arriva over schrappen buslijn Nuland


Arriva knipt bij Heesch in buslijn 90 Grave-Den Bosch

HEESCH - Busonderneming Arriva 'knipt' buslijn 90, die sinds mensenheugenis van Grave naar Den Bosch loopt bij Heesch in tweeën. Dan kunnen inwoners van Schaijk via Heesch naar hartje Uden reizen.

Zo sijpelt langzaam meer informatie door over de plannen die Arriva heeft met Oss en omgeving. Bekend werd eerder dat buslijn 161 (Nuland-Oss) wordt geschrapt. Arriva hoopt dat vrijwilligers daar een buurtbus gaan bemannen. De beoogde lijn langs de Osse Talentencampus en Golfbad gaat niet door.

Dan lijn 90. Vanuit Grave gaat buslijn 90 straks via Reek, Schaijk en Heesch richting ziekenhuis Bernhoven en centrum van Uden. Want Arriva heeft uitgevogeld dat daar behoefte aan is in Schaijk en Reek. Vanuit Heesch blijft buslijn 90 gewoon naar Den Bosch rijden.

Lees meer
Stopt die nieuwe lijn 90 ook bij halte Van Tilburg in Nistelrode? En krijgt Nistelrode samen met lijn 157 een halfuurs dienst naar Uden Ziekenhuis en Uden Busstation?

By the way: Kan die meneer en mevrouw van het Brabants lachblad eh dagblad even een mailtje gestuurd worden dan wel op andere wijze medegedeeld worden, dat de buslijn oorspronkelijk liep van Den Bosch naar Nijmegen via Heesch en Grave. Dit is de tweede keer dat ze in de buslijn knippen. Nou ja knippen? Eerder de route aanpassen.

Om mensen van Reek en Schaijk naar Uden te laten reizen had men net zo goed lijn 96 kunnen doortrekken naar Uden busstation en vandaar uit verder naar Uden Ziekenhuis - Nistelrode - en dan de A50 op en verder via de N329 (Graafsebaan) - Julianasingel - Nieuwe Hescheweg naar station Oss.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Chrysa »

En de gemeente Heusden heeft weer eens het exploitatieplan geupload: https://www.heusden.nl/dsresource?objec ... 6&type=PDF

(Link start een PDF download, 13MB)
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door huibe »

Wat zijn die toch lief.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Hainje »

Er staat helemaal niets in over de wijziging in de Tilburgse Reitse Hoevenstraat! :shock:
Zou dat voorstel afgeketst zijn? Kan mij er wel iets bij indenken eigenlijk.
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Chrysa »

Afbeelding

Dit bedoel je?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door Hainje »

Ik zie al waar het 'mis' ging, het staat bij het hoofdstuk "HOV Oosterhout - Breepark v.v.". Mja, dan kijk ik er vrij makkelijk overheen tijdens het scrollen. Wel typisch dat ik juist dit stukje heb gemist, want ik heb echt heel de provincie en zijn moeder voorbij zien komen. -o-
🍉
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door RobertT »

Even kort voor Tilburg:
-Lijn 1 gaat via Ringbaan West en Lage Witsiebaan.In de spits nog maar een kwartiersdienst.Op zomerzaterdagen halfuursdienst.
-Lijn 2 krijgt een nieuwe route en eindpunt in Goirle:niet meer via de hellen.Op zomerzaterdagen halfuursdienst
-Lijn 4 op zomerzaterdagen halfuursdienst
-Lijn 7 blijft voorlopig onveranderd,gekeken wordt naar een alternatieve route ivm wegvallen Reitse Hoevenstraat lijn 1/327/328
-Lijn 131 rijdt tot Rijen,in de spits slechts 1x per uur vanuit Tilburg,laatste rit 1845
-Lijn 132 1e rit in de ochtend vervalt tussen Tilburg en Riel en Baarle Nassau en Tilburg
-Lijn 300,laatste rit naar Waalwijk rijdt door naar Den Bosch
-Lijn 327/328,gaat via Ringbaan West en Lage Witsiebaan ipv via Reitse Hoevenstraat
-Nachtbus 854 naar Breda vervalt tussen Tilburg en Ooosterhout
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door huibf »

Chrysa schreef:En de gemeente Heusden heeft weer eens het exploitatieplan geupload: https://www.heusden.nl/dsresource?objec ... 6&type=PDF

(Link start een PDF download, 13MB)
Nice:
Dan kan ik eindelijk mijn weer gaan wat gaan zeggen.
Nu ZOB nog... Maar dat is zo geheim dat er weer niets van te vinden zal zijn denk ik.

Maar het is overigens het voorgestelde exploitatieplan en zullen nog best wijzigingen plaatsvinden.
ROB heeft voor de 3 concessies de adviezen al klaar en verstuurd, deze zullen spoedig wel verschijnen op de site
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingen West- en Oost-Brabant 2019

Bericht door lijntaxi »

Fijn dat we de plannen van Arriva voor de dienstregeling van 2019 kunnen inzien.

Vroeger toen BBA en Hermes reden kon je de aankomende dienstregeling inzien op het Provinciehuis in Den Bosch.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten