Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Ennes »

Actuele storingen
Bericht voor treinreizigers



Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam
Tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door technisch onderzoek op het HSL trace rijden er tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal geen treinen.
*Reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Den Haag HS.
Prognose:
*Dit kan enkele dagen duren

bron: Prorail
------
Schiphol-Rotterdam Centraal
Donderdag 1 Oktober 00:02

Oorzaak Tussen Rotterdam Centraal en Hoofddorp rijden geen treinen in opdracht van de politie.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal reizen via D'Haag HS en Schiphol.

bron: ns.nl

Eerder vanavond voor deze melding was er al geen treinverkeer op last van politie op Ass (hoog) ik weet niet of dit met deze situatie te maken heeft.

Volgens 9292ov is de prognose 7 oktober 23.59 uur
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Hogesnelheidstrein stilgelegd

Bericht door Marc »

Hogesnelheidstrein stilgelegd

UTRECHT - Treinreizigers tussen Amsterdam en Rotterdam kunnen de komende twee dagen geen gebruik maken van de hogesnelheidslijn. Prorail doet technisch onderzoek naar mogelijke storingen op het traject en legt de hogesnelheidstrein Fyra daarom stil.


Lees hier het volledige artikel.

Bron: http://www.nu.nl
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Ruben »

Meldingen binnengekregen. Doelen ze op die 1800 stuks uit gemeente Lansingerland?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Fles »

Ik denk meer aan enge errors in system logs en dat soort dingen :idea:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Caspar »

Eerder vanavond voor deze melding was er al geen treinverkeer op last van politie op Ass (hoog) ik weet niet of dit met deze situatie te maken heeft.
Dat was een achtervolging, staat hier los van.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Ennes »

het schijnt zo te zijn dat de hogere bovenleidingspanning storingen veroorzaakt in de seinen en wissels van de naast gelegen sporen .

Afbeelding
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Fles »

De snelheidstrein zelfs. Wauw. Misschien rijden er nog traagheidstreinen, anders wordt het lopen. En het is al niet zulk best weer...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Caspar »

Het personeel van de treinen staat nu een beetje sneu de hele dag boven aan de trappen van spoor 15a in Amsterdam, om een eventuele verdwaalde Fyra reiziger op te vangen. Tsja wat zouden ze anders moeten doen...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Wubbo »

Er waren toch al testen geweest rondom het storen van de hoge bovenleidingsspanning op de naastgelegen seinen? Die spanning staat niet sinds gisteren op de bovenleiding ofzo...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Er waren toch al testen geweest rondom het storen van de hoge bovenleidingsspanning op de naastgelegen seinen? Die spanning staat niet sinds gisteren op de bovenleiding ofzo...
Ik denk dat het net zo iets is als met Windows Vista. Op een gegeven moment heeft het ZO lang geduurd allemaal... dan MOET je wat in de markt gooien. Ook al gammelt en knettert het alle kanten op. Ik denk echt dat het zo gegaan is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Daniel »

Bedenk er ook even bij dat dergelijke problemen al eerder zijn waargenomen op de Betuweroute die de spoorstroomlopen op de Westelijke Betuwelijn verstoorde. Daar zijn ze al jaren geleden opgelost, dus je zou zeggen dat ze dat bij de HSL gelijk goed hadden kunnen doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door playertwo »

En slecht nieuws voor de gebruikers van deze verbinding, ook maandag zal er geen s1000 rijden.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Ennes »

misschien wel een beetje gekke hersenspinsel, van me... maar is de aansluiting van de HSL ten zuiden van Rtd niet toevallig nabij station Brd, waar vorige week een groot ongeval heeft plaatsgehad? of zit ik er nu een paar honderd meter naast? :|
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Daniel »

Daadwerkelijke aansluiting zit ter hoogte van Rlb. De aanrijding bij Brd vond plaats bovenop de dive-under van de HSL die daar onder de havenspoorlijn door gaat voor 'ie onder de overkapping van Barendrecht duikt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Suus »

Ik heb een ongebruikt ongedateerd Fyrakaartje teruggestuurd naar de NS in de hoop mijn geld terug te krijgen, ik zie het kaartje niet meer voor de uiterste datum geldig worden :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Vinny »

In de Trouw van gisteren stond een goed stukje dat in leken-taal duidelijk uitlegt wat er aan de hand is:
http://www.trouw.nl/digitalekrant/
2 oktober, pagina 6

Kern van het verhaal is dat het kennelijk zo is dat de magnetische velden van de bovenleiding 'spookstromen' genereren waardoor wissels kunnen omlopen. Het is een 'gevaar op papier'. Maar goed, er is iemand geweest die het zekere voor het onzekere heeft willen nemen. Ik denk dat de treinbotsing bij Barendrecht, ondanks dat het er niets mee te maken heeft, gezorgd heeft dat de rode vlaggetjesbak ineens weer gevonden wordt... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Geert »

Nou, noem het maar een 'papieren gevaar' als een trein opeens het verkeerde spoor wordt opgestuurd doordat een wissel omgelegd is. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Vinny »

^^ Mee eens, maar de kans dat dat gebeurd lijkt mij verwaarloosbaar klein, want anders had het 'in het echt' ook gebeurd tijdens de periode dat de HSL wel in dienst was. Maar ik ben geen EV deskundige, dus ik moet het doen met de informatie die mij verteld wordt door de mensen die er wel verstand van hebben. En die zijn het op dit punt niet eens. Tja, dat je dan als tracémanager aan de veilige kant gaat zitten en het spoor buitendienst neemt: dat begrijp ik dan ook wel weer :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door deadlock »

Hehe, ik vind dit allemaal best grappig omdat dit helemaal geen onbekend fenomeen is in andere landen waar 25KV naast andere sporen ligt :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Treinverkeer HSL woensdag hervat

Bericht door Chauf21 »

Vanaf woensdag is er weer reizigersverkeer mogelijk: Treinverkeer HSL woensdag hervat.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Hehe, ik vind dit allemaal best grappig omdat dit helemaal geen onbekend fenomeen is in andere landen waar 25KV naast andere sporen ligt :D
Mja komop, je wil ZELF dat wiel uitvinden :pos:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
deadlock schreef:Hehe, ik vind dit allemaal best grappig omdat dit helemaal geen onbekend fenomeen is in andere landen waar 25KV naast andere sporen ligt :D
Mja komop, je wil ZELF dat wiel uitvinden :pos:
Oh sorry! Beschouw het maar als niet gezegd :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Geert »

Uit een NS Hispeed-nieuwsbrief van vanmiddag:
Gratis Fyra-toeslag
Alle klanten die op 7 en 8 oktober met Fyra reizen, biedt NS Hispeed een gratis enkele reis Fyra-toeslag aan. Daarmee kunt u zelf nogmaals met Fyra reizen, maar u kunt de toeslag ook aan iemand anders cadeau doen. Daarnaast kunt u met bijgevoegde loungevoucher met uw 2e klas ticket een gratis bezoek brengen aan één van de NS Hispeed Lounges op Amsterdam Centraal, Schiphol of Rotterdam Centraal en daar op onze kosten een drankje drinken.

Heeft u een ongebruikte toeslag?
Was u al in het bezit van een Fyra-toeslag die u niet heeft kunnen gebruiken door de uitval van Fyra? Wissel dan uw ongebruikte toeslag om voor een nieuwe toeslag bij de balie in de Tickets & Service winkels op Amsterdam Centraal, Schiphol en Rotterdam Centraal. Uw ongebruikte toeslag is een week langer geldig dan de verloopdatum die erop staat.

Heeft u een Fyra-toeslag maandabonnement?
Als u in het bezit bent van een Fyra-toeslag maandabonnement, gekocht vóór 6 oktober, dan kunt u een week langer reizen op uw abonnement. U hoeft hier niets voor te doen. Uw abonnement is nu een week langer geldig dan de verloopdatum die erop staat.

Superdiscount
Vanaf 7 oktober gaan de nieuwe tarieven voor Fyra in. De Superdiscount is het goedkoopste tarief. Al voor € 10,50 reist u snel en gemakkelijk van Amsterdam, via Schiphol naar Rotterdam. Dit tarief boekt u alleen online en is vooral beschikbaar in de daluren.
En de nieuwe tarieven:
Afbeelding
(http://www.nshispeed.nl/nl/fyra/tarieven-op-fyra)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Daniel »

En hier nog de toeslagen per 7/10 afkomstig van de zelfde pagina...
Afbeelding

Overigens kan je als je door vertraging van een binnenlandse trein de aansluiting op Fyra mist je toeslag omwisselen voor een nieuwe (ongedateerde) toeslag. Dit alles is alleen mogelijk zolang Fyra nog maar één keer per uur rijdt.
Hier is trouwens te lezen dat de regeling niet geldt als je de toeslag al gebruikt hebt, maar dat is hopelijk toch niet van toepassing als je een retourtoeslag hebt gekocht en op de terugweg de aansluiting mist...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam

Bericht door Ruben »

Te-ring. 14,80 toeslag naar Rtd voor een dagretour. Had geen tijd om hem uit te testen, weet niet of ik hem nu nog gá testen. Wacht voor dat geld liever op de V250. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten