(BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

(BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Etienne »

Nieuw draadje voor oktober
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Etienne »

De chauffeur van Veolia taxibusje 1514 op lijn 131 vandaag, besloot het halteren bij de halte Raadhuisplein over een andere boeg te gooien.

In plaats van bij de halte te gaan staan reed hij gewoon even het plein op en reed er daarna doodleuk weer vanaf :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daan »

Ik meende vanmiddag een Qbuzz Citaro op het busstation van Groningen te zien :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Dat kan kloppen, ik zag er ook een foto van langskomen. D'r is vandaag een bijeenkomst voor het personeel in Groningen, vandaar dat de bus daar was.

In Dordrecht bleek vandaag de halte voor de stadslijnen vanuit het centrum ri. de wijken aan de Stationsweg verschenen te zijn. Vind het ding er maar krap uitzien, is nog maar de vraag of je elkaar nog kan passeren als het in de spits vol met wachtenden staat. En er passen ook hooguit drie bussen achter elkaar, terwijl er toch ook momenten voorkomen met vier bussen tegelijk (volgens de dienstregeling) op 't station...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Meltrain »

Vannacht was mijn eerste ervaring met de Bob-Bus/Nachtnet van Rotterdam en het beviel best goed.
De Erasmusbrug stond helaas open, maar de chauffeur van B7 had netjes geregeld dat B6 en B11 op Zuidplein zouden blijven wachten. :pos:
Zodoende hoefde ik niet bijna een half uur extra te wachten. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door mb90 »

Was B7 nog een beetje druk of niet? Toen ik ermee reisde op een maandag -en woensdagnacht was ik telkens de enige. En reden B6 en B11 ook nu met RMC Sprinter-City's? Dat was mij bij in de genoemde nachten wel zo, maar in de nacht van zaterdag op zondag rijden ze weer met Citaro's.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Etienne »

De OV-Chipkaartscanners deden het op het station van Pijnacker (en wellicht nog meer) niet, daarom stonden er 2 mensen van de RET met een mobiel scanapparaat.

Vanmiddag deden ze het opvallend genoeg weer.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag reden de metro's op de Erasmuslijn (oftewel Lijn D) in Rotterdam onregelmatig door vandalisme. Ik heb geen idee wat er precies gebeurd was.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Voorheen reed lijn 58 (Zaandam Achtersluispolder - Zaandam Station) altijd met taxibusjes.... Vandaag ff iets anders: een Citaro G :shock:, de 9173. Dat is éffe wat anders :lol: :lol:. Zag later ook ambaskes op de lijn, dus vermoed dat het ein-de-lijk een volwaardige buslijn is :). Hoewel het ook puur kan komen om MAT-ritten te besparen, de garage ligt namelijk ook in de Achtersluispolder en voor het spitsuur moeten er altijd busjes worden overgebracht van de garage naar het station, voorheen ging dat altijd MAT, maar je kan er natuurlijk prima lijn 58 voor gebruiken. De Citaro ging op het station namelijk over op lijn 92 (dat is o.a. een lijn die in de spits met versterking rijdt, dus wat dat betreft passen de puzzelstukjes in elkaar.).

Vermoed trouwens dat lijn 62 van 17.43 vertrek te Zaandam Station planmatig een gelede Citaro is geworden in plaats van een 10m Amba :), heb op die rit nu al een paar keer achter elkaar een Citaro G gezien (vandaag de 9169).
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door 88122903 »

De metro reed in rotterdam weer eens onregelmatig er lijkt elke week wel een incident te gebeuren.
Ik propte me in de veel te drukken metro naar de Zoom, ik was ruim op tijd op de Zoom 16.01 maar ik stapte als laatste in de 88 terwijl hij toch pas 16.05 weg moet gaan.
De chaufeur gad iedergeval haast want ik was bijna 10 minuten eerder thuis, nou ja een voordeeltje is altijd meegenomen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef:Was B7 nog een beetje druk of niet? Toen ik ermee reisde op een maandag -en woensdagnacht was ik telkens de enige. En reden B6 en B11 ook nu met RMC Sprinter-City's? Dat was mij bij in de genoemde nachten wel zo, maar in de nacht van zaterdag op zondag rijden ze weer met Citaro's.
tja, maar het was nu een dobnderdagnacht en dat is ongeveer de enige doordeweekse nacht die 'druk' is.
De Citaro op B7 was nagenoeg zitvol en B6 en B11 waren inderdaad met RMC Sprinter-City's, waarbij die van B6 ook bijna zitvol was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Marc »

In Maastricht had lijn 4 problemen met de software, het automatisch doorschakelen van de eindbestemming bleef hangen. Bij het stadspark heeft de chauffeur de bus aan de kant gezet en werd er een reset aan het systeem gegeven. De eindbestemming, omroep en lichtkrant deden het daarna goed, de volgende haltes op het scherm werden niet goed weergegeven.

's Middags zag ik dat er een Volvo-7700 op Veolia-lijn 50 reed (normaal Volvo 8700'en).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Bij Qbuzz waren de punten blijkbaar op, waardoor lijn 141 in Zwijndrecht een halte "as ziekenhuis" heeft :P

Uiterst merkwaardig was dat deze lijn op station Zwijndrecht als "141 via Ziekenhuis" op de DRIP stond. Die via komt helemaal niet voor bij die lijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Een hoop gedoe in Dordrecht vandaag... de Arriva 723/3 was vanwege een defect op het station aan de kant gezet en omgeruild met de daar ook aanwezige aflosbus 6228. Na zo'n 2,5 uur kreeg kennelijk iemand het geniale idee dat er een Citaro i.p.v. een Wright op lijn 3 thuishoort en werd de bus dus weer teruggeruild.
Nu repareert een bus nog altijd niet zichzelf in 2,5 uur stilstand, dus heeft de 723 het welgeteld een minuut volgehouden op de dienst voor nogmaals geconstateerd werd dat 'ie toch echt defect was :roll: De bus is vervolgens dan weer geruild met de 6212 die inmiddels was aangekomen (de andere bus was alweer vertrokken), zodat reizigers en chauffeur binnen 5 minuten twee keer van bus hebben mogen wisselen en toen nog geen meter verder waren gekomen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Was 'n hele ervaring vanmiddag om de bus in te komen op 't centraal station van Dordrecht... vandaag was de laatste dag dat het oude busstation in gebruik was en daarom was men maar vast begonnen met de werkzaamheden. Alle abri's waren uitgegraven en enkele waren er ook verwijderd. Dat werd dus over gaten en stapels stoeptegels springen, maar ben levend de bus in gekomen.

Verder nog 'n opvallende oproep van de toezichthouder: chauffeurs op lijn 2 en 10 werden verzocht goed op te letten of ze ergens een kentekenplaat zagen liggen. Die was een van de Irisbusjes namelijk verloren :wink:

En wel het dieptepunt voor wat betreft de reizigersinformatie: op de Arriva-site staat nog helemaal niks over de tijdelijke situatie bij station Dordrecht. Er schijnt wel informatie op de TFT-schermen te staan, maar die heb ik nog niet gezien (vanmorgen was 't scherm defect, vanmiddag trof ik een bekende chauffeur).
Ook de chauffeurs wisten het kennelijk niet helemaal meer: rond 18.00 uur was een bus op lijn 168 al op het tijdelijke busstation beland.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Stefan »

Arriva mag ook wel wat informatie geven over de hele situatie die speelt in Klaaswaal komende donderdag. Heel het dorp gaat als het ware op slot vanwege asfalteringen en er rijden geen bussen door Klaaswaal. Tussen Klaaswaal en Heinenoord, busstation rijden pendelbussen. Op het busstation dient men over te stappen op de reguliere lijnen richting Rotterdam, erg handig.. Gezien deze 2x per uur rijden, gaat het nog leuk worden. :neg: En op de site van Arriva is níets te vinden over deze hele situatie..

Ik heb m'n reis in ieder geval al uitgestippeld. Ik ga op de fiets naar de halte Rijksweg A29 en ik neem daar de 136 wel, scheelt me heel wat overstappen en waarschijnlijk ook extra reistijd.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Nouja, er staat wel wat over op de Arriva-site maar dat doet vermoeden dat er slechts een paar haltes vervallen.

Voor lijn 164 zou ik die informatie bv. interpreteren (gezien wat er vervalt) dat vanaf de Rijksstraatweg via de Nassaustraat - Oud Cromstrijensedijk Oostzijde (tijdelijke halte) - Moerweg naar de Botweg (= normale route) wordt gereden.
Maargoed, die info levert ook het raadsel op hoe ze lijn 169 en 669 van Numansdorp in Stougjesdijk willen laten belanden zonder de halte in Greup aan te doen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Stefan »

De 169 en 669 (en de 667 uit Strijen) rijden een stukje om. Zodoende worden de haltes Molendijk, Smitsweg, Blauwe Steenweg en Brabersweg overgeslagen. ;)

De halte Brabersweg wordt momenteel sowieso nog overgeslagen, aangezien er op de kruising Stougjesdijk - Kwakscheweg een rotonde aangelegd wordt. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Waarom rijdt er dit weekend een NS-bus tussen Lelylaan en Sloterdijk... als er gewoon een metrolijn is die dat doorgaans toch al sneller dan de trein aflegd? Bus Schiphol-Lelylaan begrijp ik... een snelbus Schiphol-Sloterdijk ook nog wel, maar dit is echt van de zotte. Zorg er gewoon voor dat je treinkaartje geldt op metrolijn 50 en klaar is kees :pos:.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Geert »

Papieren kaartjes chippen denk ik niet zo gemakkelijk. Wellicht is dat de reden?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Vinny »

Voor zover ik weet rijdt die bus gewoon door naar Schiphol. :?:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, dat zal best, maar ik snap het doorrijden naar Sloterdijk niet :idea:. Als de OV-chip echt het probleem is vind het aardig triest :(, gewoon wat GVB-poppetjes bij die hekkies zetten en op vertoon van je treinkaartje gaat ie open ofzo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen tussen 6.30 en 6.50 uur (m'n trein had +10 namelijk) kunnen aanschouwen hoe het liep op het tijdelijke busstation in Dordrecht. Viel op zich, waarschijnlijk door 't vroege uur, wel mee al ontstonden er wat kleine opstoppingen doordat zo'n beetje alle streekchauffeurs nog instructies van de aanwezige toezichthouders moesten krijgen.
Weinig verdwaalde reizigers waren er, vooral door overvloedig aanwezige bebording om de mensen naar de juiste haltes te verwijzen.

Een Qbuzz-chauffeur was wel verrast door de situatie en kwam op de halte voor de stadslijnen vanuit het centrum terecht, maar dan kan je niet meer rechtsaf naar de tijdelijke streekbushalte. Maargoed, die kwam ook weer goed terecht met behulp van een levend navigatiesysteem in de vorm van een toezichthouder die even meereed met het te maken rondje om weer om te keren.
Zag verder wel wat bussen die aan de vroege kant leken te passeren, het zo precies op tijd mogelijk op 't station aankomen blijkt dus nog even wennen te zijn. Plek om de tijd af te wachten is er immers absoluut niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Vinny »

Ja, dat zal best, maar ik snap het doorrijden naar Sloterdijk niet
Nou ik wel. Ik heb namelijk als regelmatige reiziger Hoofddorp - Sloterdijk geen zin om tussen Hoofddorp en Schiphol met de trein te reizen, dan over te stappen in een bus en dan op Lelylaan weer over te stappen in de metro, als er gewoon een directe stopbus kan rijden... Iets met klantvriendelijkeheid enzo... :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Ook vanmiddag weinig problemen ervaren bij de tijdelijke situatie rond het station in Dordrecht, al blijft de halte op de Stationsweg toch wel heel erg krap. Maargoed, ben benieuwd hoe het in de toekomst gaat zonder een toezichthouder van Arriva op elke hoek van de straat :P

Overigens kwam er weer een Qbuzz-bus langs over de stadsbushalte die dus een rondje mocht rijden om op de streekhalte te komen. Een druk wijzende toezichthouder die probeerde duidelijk te maken dat 'ie de andere rijbaan moest hebben mocht niet baten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten