Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Erno-BE schreef:Dus nu die interrail-pas bestellen en later pas de reisdata invullen zit er niet in, jammer.
Alleen de periode waarin de pas geldig is hoef je nu te bepalen, de precieze data vul je pas in op de reisdag zelf.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

En hoe groot is die periode? Een maand, twee weken of een kwartaal?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Korte vragen

Bericht door Suus »

Hangt van het type pas af, bij elk soort pas (losse dagen, aaneengesloten, aantal dagen) is die periode anders.

Maar nooit meer dan een maand volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Ik denk zelf aan 5 dagen in 15 dagen, dus dan moet je die 15 dagen al van tevoren aangeven.

Het probleem met DB Sparpreisen is dat je op populaire routes (voor mij is dat Duisburg-Berlin of Duisburg-München) 6 maanden van te voren moet boeken en voor sommige bestemmingen geen scherpe sparpreisen te vinden zijn (vanuit Emmerich). Interrail is een stuk flexibeler en niet zo extreem veel duurder als je naast Duitsland ook door Oostenrijk gaat reizen.

Interrail is richting Baden-Würtemburg weer niet zo nodig, want voor de reguliere IC's zijn meestal wel scherpe sparpreisen te vinden en de mooie route langs de Rhein compenseert de langere reistijd ten opzichte van de ICE via Frankfurt Flughafen.

En mijn ID-kaart verloopt pas in 2024, dus dat is geen probleem :wink: .
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Erno-BE schreef:Dus nu die interrail-pas bestellen en later pas de reisdata invullen zit er niet in, jammer.
Maar je kunt hem dus wel nu bestellen voor over een X aantal maanden *O*

En daarbij moet je alleen de geldigheidsduur aangeven, bij niet-aaneengesloten passen hoef je de reisdagen dus nog niet op te geven, maar die moeten wel in die periode vallen :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Je reist alleen binnen Duitsland? Dan kan je net zo goed een One Country-pas nemen, die zijn geldig voor 3, 4, 6 of 8 dagen binnen 1 maand. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Weet ik, maar als je Duitsland + Oostenrijk + nog een aangrenzend land wil aandoen heb je niets aan je One-Country DE-pas, want Oostenrijk is ook niet bepaald een goedkoop land, dus interrail loont al snel als je naar Oostenrijk wilt reizen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

Weet iemand wellicht waar ik goede informatie kan vinden over de waterbus in Venetie, inclusief die van/naar het vliegveld?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

De Actv is het gemeentelijk vervoerbedrijf, en exploiteert naast buslijnen en de translohr de zogenaamde vaporetti (enkelvoud vaporetto, spreek uit wapoorèttie) — de waterbussen dus.

De boten van en naar de luchthaven worden geëxploiteerd door Alilaguna. Ze brengen je (voor een prijs waar je elders een boot voor koopt) naar Burano, het Lido en San Marco.

#jaloers.
Laatst gewijzigd door trolly op ma 09 jul 2018, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Weet iemand of ik met een dagkaart voor Luxemburg ook gebruik mag maken van de TER-diensten van de SNCF tussen Luxemburg en Bettembourg?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Ferdinand schreef:Ik zie dat de Syntus-app een dramatische beoordeling krijgt (1,8/5). Nou wil ik een kaartje in de app kopen en volgens mij werkt het wel prima. Zijn er nog meer mensen die goede/slechte ervaringen hebben met de Syntus-App?
Grootste problemen waar ik tegenaan ben gelopen zijn lege batterijen van de telefoon of geen dataverbinding. Je dient namelijk bij het tonen van het kaartje een dataverbinding te hebben om de controlepunten te kunnen downloaden.
Maar goed, dat is dan vanaf de kant van de chauffeur gezien (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

VIRM schreef:Weet iemand wellicht waar ik goede informatie kan vinden over de waterbus in Venetie, inclusief die van/naar het vliegveld?
De 'gewone' bus naar Venetië vanaf Marco Polo Airport is trouwens ook vrij betrouwbaar, let alleen even op in welke bus je stapt, er zijn een aantal woekeraars buiten het gemeentelijk vervoerbedrijf. Het personeel op het Piazzale Roma (het grote busstation in Venetië) spreekt overigens enkel over de grens indien je blond bent en een gevulde BH hebt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

PatrickM schreef:Weet iemand of ik met een dagkaart voor Luxemburg ook gebruik mag maken van de TER-diensten van de SNCF tussen Luxemburg en Bettembourg?
Ja, dat mag. En een deel van de TER-diensten wordt door de CFL gereden, de treinen zijn dan ook praktisch identiek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Mikos schreef:De 'gewone' bus naar Venetië vanaf Marco Polo Airport is trouwens ook vrij betrouwbaar...
Dat zal best, maar ik kan me zo snel even niet bedenken op welk ander vliegveld je op een busboot/bootbus kan stappen, dus dat is wat mij betreft verplichte kost. Ook al kost die kost je un' occhio della testa.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

trolly schreef:De #jaloers.
Wil je mee in mijn handbagage?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Bestwel. Maar geen tijd -o-

Als je een dagje over hebt: neem bus 11 op het Lido. Die neemt je via een pont mee naar het eindpunt aan de zuidkant van Pellestrina, waar je kan overstappen op een boot naar Chioggia, een lief plaatsje dat iets minder overlopen is door buitenlandse toeristen. En waar je erg lekker kan eten.
Laatst gewijzigd door trolly op ma 09 jul 2018, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

trolly schreef:Ook al kost die kost je un' occhio della testa.
Dus, eerst voor een habbekrats met de goedkoopste vliegtuigmaatschappij naar Venetië vliegen (bij voorkeur naar Treviso, wat per OV op minstens een uur rijden ligt, gezien het feit dat VIRM het over handbagage heeft, ruimbagage bijboeken kost namelijk geld...), om dan op het vliegveld van Venetië over te stappen op een busboot die je gehele vakantiebudget kost? Ja, dan heb je wel het meeste uit je vakantie gehaald! :mrgreen:
trolly schreef:Bestwel. Maar geen tijd -o-
Ons Trolly is een romantisch persoon? :mrgreen: Eerstvolgende meeting in Venetië?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Venetië is zo'n beetje de stomste plek die je kan uitkiezen als het goedkoop moet. Maar ondanks de hordes toeristen natuurlijk wel geweldig.
Mikos schreef:
trolly schreef:Bestwel. Maar geen tijd -o-
Ons Trolly is een romantisch persoon? :mrgreen: Eerstvolgende meeting in Venetië?
Ons trolly is vooral een drukbezet menneke. En heul romantisch, uiteraard.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

trolly schreef:Venetië is zo'n beetje de stomste plek die je kan uitkiezen als het goedkoop moet.
Klopt; de truc is om het een ander te laten betalen.
trolly schreef:Ons trolly is vooral een drukbezet menneke.
Zo spijtig; had ik je bijna een weekendje Venetië aangeboden. Maar ja, als je geen tijd hebt... :mrgreen:
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen

Bericht door VIRM »

Mikos schreef:Dus, eerst voor een habbekrats met de goedkoopste vliegtuigmaatschappij naar Venetië vliegen (bij voorkeur naar Treviso, wat per OV op minstens een uur rijden ligt, gezien het feit dat VIRM het over handbagage heeft, ruimbagage bijboeken kost namelijk geld...)
Ik heb het alleen over 'handbagage' gehad. Dat zegt natuurlijk niks over de luchtvaartmaatschappij, luchthaven of het eventueel meenemen van ruimbagage. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Het verklapt echter wel veel; als trolly in je handbagage moet, bied je hem dus een goedkoper en beperkter alternatief dan in Cargo Class, waar je tenminste nog een ritje op de bagageglijbaan inbegrepen krijgt. Veelzeggend, VIRM... :mrgreen:
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Misschien is VIRM gewoon een goed mens en laat hij trolly een class hoger vliegen dan cargo class. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte vragen

Bericht door Zugführer »

Ik heb voor komende donderdag een Sparpreis Europa voor Utrecht Centraal - Bingen, in principe via Eindhoven, Venlo grens en met zugbindung op de IC 2313 tussen Düsseldorf en Bingen. Nu zijn er echter werkzaamheden tussen Eindhoven en Venlo, dus wil ik omreizen. Moet ik dan alsnog via Nijmegen en Venlo, of mag ik ook met Abellio via Arnhem en daar de grens over? Op het kaartje staat naast de zugbinding immers ook een grensovergang aangegeven, maar via Emmerich reizen is nu een stuk aantrekkelijker geworden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Officieel moet je via die grensovergang, maar als je je verhaal aan het loket in Utrecht uitlegt heb je kans op een blauwe sticker en mag je via Arnhem of Herzogenrath :wink:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

dylanwild94 schreef:Misschien is VIRM gewoon een goed mens en laat hij trolly een class hoger vliegen dan cargo class. (A)
Of een pragmaticus. Persoonlijk vind ik het zonde om een trollietje als ruimbagade in te checken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten