met de oude R-NET Citaro'smattie156 schreef:Al bekend met welk materieel de 303 en 304 worden gereden?
Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Re: Connexxion AML gaat per 14 juli ingekort worden
Kan er nog niks over terugvinden op gvb.nl :?Meltrain schreef:Vanwege problemen met die brug rijden tramlijnen 13 en 14 (straks: 13 en 19) ook al een behoorlijk tijdje om.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
@n-evo: de afsluiting brug Da Costakade voor lijn 13/14 staat vanaf vorig jaar op GVB.nl....dit nieuwe geval, brug Lijnbaansgracht is (nog?) geen afsluiting, alleen kleine verplaatsing van de halte.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja sorry ik las verkeerd. Ik dacht te lezen dat er straks weer een langdurige omleiding kwam i.v.m. de brug naar de Rozengracht.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja dat waren Rutte en Samsom ook........fred1954 schreef:Gelukkig is de nieuwe burgemeester een bruggenbouwer
🍉
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja, waarschijnlijk van 5 september tot 1 oktober.n-evo schreef:Ja sorry ik las verkeerd. Ik dacht te lezen dat er straks weer een langdurige omleiding kwam i.v.m. de brug naar de Rozengracht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Je hebt gelijk, ik dacht dat het dezelfde brug was.fred1954 schreef:Dat klopt, maar dat is weer een andere brug even verderop bij de Da Costakade (niet Nassaukade). Ik heb het over de brug over de Lijnbaangsracht, die is ook gammel, blijkt nu. :( Het is wat met die bruggen in Amsterdam.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat valt nog best mee. :)Suus schreef:Ja, waarschijnlijk van 5 september tot 1 oktober.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Vervoerplan 2019 in een notendop:
Connexxion heeft in het vastgestelde vervoerplan een aantal wijzigingen voorgesteld. Voor een groot deel komen deze wijzigingen voort uit de wensen van de betreffende gemeenten en RAR en uit de analyse van Goudappel Coffeng. Onderstaand vindt u een overzicht van de grote wijzigingen per 9 december 2018.
- Lijnen 165, 166 en 167 in Amstelveen worden omgevormd tot een ringlijn, die gekoppeld wordt aan lijn 174. Hiermee ontstaat vanaf 9.00 ‘s ochtends 2x per uur een verbinding tussen een aantal belangrijke locaties in Amstelveen (ziekenhuis, raadhuis, busstation);
- Lijn 242 tussen Mijdrecht en Amsterdam Zuid rijdt vanaf december via de wijk Legmeer in Uithoorn. Hiermee wordt de bediening van deze wijk in de spits verhoogd. Op verzoek van de gemeente Amstelveen gaat deze lijn ook stoppen op de halte Grote Beer;
- Op werkdagen tussen 18.00 en 19.00 wordt een extra rit op lijn 174 van Amstelveen naar Uithoorn gereden;
- In het vervoerplan 2018 zijn in overleg met de betreffende gemeenten een aantal wensen doorgevoerd (behoud lijn 145, uitbreiding bedieningstijden 199 en AML Flex). Deze zijn in 2018 door het dagelijks bestuur van de Vervoerregio gefinancierd. Op verzoek van de Vervoerregio heeft Connexxion deze extra inzet in 2019 structureel in het vervoerplan verwerkt. Deze wordt gecompenseerd door op lijn 341 tussen Schiphol en Amsterdam Zuid in plaats van 8x per uur 4x per uur te gaan rijden. Dit past binnen de eisen en is in lijn met de reizigersaantallen.
- Lijn 341 rijdt tussen Hoofddorp Station en Schiphol via de Abdijtunnel. Dit bespaart naar verwachting ca. 6 minuten.
Bron: de ingekomen stukken in de regioraad van de Vervoerregio, punt 5, via https://ibabsonline.eu/Agenda.aspx?site ... &year=2018
Connexxion heeft in het vastgestelde vervoerplan een aantal wijzigingen voorgesteld. Voor een groot deel komen deze wijzigingen voort uit de wensen van de betreffende gemeenten en RAR en uit de analyse van Goudappel Coffeng. Onderstaand vindt u een overzicht van de grote wijzigingen per 9 december 2018.
- Lijnen 165, 166 en 167 in Amstelveen worden omgevormd tot een ringlijn, die gekoppeld wordt aan lijn 174. Hiermee ontstaat vanaf 9.00 ‘s ochtends 2x per uur een verbinding tussen een aantal belangrijke locaties in Amstelveen (ziekenhuis, raadhuis, busstation);
- Lijn 242 tussen Mijdrecht en Amsterdam Zuid rijdt vanaf december via de wijk Legmeer in Uithoorn. Hiermee wordt de bediening van deze wijk in de spits verhoogd. Op verzoek van de gemeente Amstelveen gaat deze lijn ook stoppen op de halte Grote Beer;
- Op werkdagen tussen 18.00 en 19.00 wordt een extra rit op lijn 174 van Amstelveen naar Uithoorn gereden;
- In het vervoerplan 2018 zijn in overleg met de betreffende gemeenten een aantal wensen doorgevoerd (behoud lijn 145, uitbreiding bedieningstijden 199 en AML Flex). Deze zijn in 2018 door het dagelijks bestuur van de Vervoerregio gefinancierd. Op verzoek van de Vervoerregio heeft Connexxion deze extra inzet in 2019 structureel in het vervoerplan verwerkt. Deze wordt gecompenseerd door op lijn 341 tussen Schiphol en Amsterdam Zuid in plaats van 8x per uur 4x per uur te gaan rijden. Dit past binnen de eisen en is in lijn met de reizigersaantallen.
- Lijn 341 rijdt tussen Hoofddorp Station en Schiphol via de Abdijtunnel. Dit bespaart naar verwachting ca. 6 minuten.
Bron: de ingekomen stukken in de regioraad van de Vervoerregio, punt 5, via https://ibabsonline.eu/Agenda.aspx?site ... &year=2018
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Alle omleidingen van 341/346/347/348/357/358 vanaf 16 juli tot 2 september:
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/o ... erdam/5259
Blijkbaar gaat er in de nabijheid van het VUmc gewerkt worden?
Jammer, dat met de opening van de NZL lijn juist de lijnen van en naar Zuid getroffen worden door omleidingen en vervallen haltes.
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/o ... erdam/5259
Blijkbaar gaat er in de nabijheid van het VUmc gewerkt worden?
Jammer, dat met de opening van de NZL lijn juist de lijnen van en naar Zuid getroffen worden door omleidingen en vervallen haltes.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Als 341 gaat rijden via de tunnel betekent dat hoofddorp weer geen verbinding heeft met schiphol zuid/rijk.
Slechte zaak
Slechte zaak
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dan zie ik nog minder de meerwaarde van lijn 341 tussen hoofddorp en schiphol.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Precies. Dan is er maar een route hoofddorp in waar 3 routes op rijden. 300/341/397
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
341 rijdt nu ook al maar 4x per uur door naar Station Zuid.
4x per uur het gehele traject lijkt me toch wel krapjes, zeker in de spits.
De route via P30 trekt momenteel juist veel overstappers van en richting Hoofddorp.
4x per uur het gehele traject lijkt me toch wel krapjes, zeker in de spits.
De route via P30 trekt momenteel juist veel overstappers van en richting Hoofddorp.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
In de spits rijdt de 341 alle ritten naar Zuid. Dat er via de tunnel gereden gaat worden is wel onhandig, bedrijventerrein en P30 niet meer aandoen :neg:
Wat betreft de omleidingen in Amsterdam, de Boelelaan gaat op de schop:
Wat betreft de omleidingen in Amsterdam, de Boelelaan gaat op de schop:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Link is vandaag aangepast door CXX, daar men lijn 242 vergeten was op te nemen in de omleiding en lijnen N47/N57 rijden in Amstelveen/Buitenveldert natuurlijk ook de omleiding, werd ook niet vermeld in het oorspronkelijke bericht.fred1954 schreef: https://www.connexxion.nl/reizen/1190/o ... erdam/5259
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Er reed zojuist een TCR amba in Limburg-kleuren voorbij op Schiphol Noord. Is dit het pendelbusje van lijn 193?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat zou best kunnen, dat TCR deze lijn rijdt, in opdracht van Arriva......
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat doet TCR ook inderdaad. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Er reed net ook een Setra S415LE langs als Corendon pendel. Dit is een ex-Syntus. Of een ex-Pouw? (59-BLB-2)
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op ma 23 jul 2018, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Heb nooit de meerwaarde van de 341 gezien, zowel binnen als buiten Hoofddorp.dylanwild94 schreef:Dan zie ik nog minder de meerwaarde van lijn 341 tussen hoofddorp en schiphol.
341 door de Abdijtunnel... Alsof er niemand iemand in Hoofddorp woont en in Schiphol Zuidoost werkt. Ik herinner mij nog de in de spits redelijk goed bezette lijn 169, toen die nog doorreed naar Schiphol Beechavenue. Hoe ver zijn ze met de aanleg van Knooppunt Zuidoost? Want op de informatieavond vorig jaar werd gezegd dat de 341 pas door de tunnel zou rijden als Knooppunt Zuidoost gerealiseerd was en de 340 daar ook zou stoppen, zodat je uit Hoofddorp nog 'vrij direct' naar Schiphol Zuidoost kan. Volgend jaar mag je dus omrijden en overstappen op Handelskade/Schipholgebouw ipv P30 om op Schiphol Zuidoost te komen...
Laat ze dan de 169 weer ff tijdelijk doortrekken via De Hoek beneden naar P30, desnoods enkel in de brede spits als ze met de 341 zo nodig door die tunnel willen...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
MarkHul schreef:Er reed net ook een Setra S415LE langs als Corendon pendel. Dit is een ex-Syntus. Of een ex-Pouw? (59-BLB-2)
BLB.. dat is een redelijk hagelnieuw kenteken. Weinig 'ex' aan, denk ik zo. Nieuw ingezet, lijkt mij.
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De Breaxx in Amstelveen doet zijn naam eindelijk eer aan en was van de week geheel uitgebroken.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Over een tijdje rijden de bussen elkaar in de Buitenvelderttunnel (Schiphol) niet meer tegemoet.
I.v.m. voldoen aan de eisen van de tunnelwet ( :neg: ) mogen de bussen niet meer door één tunnelbuis, voor beide richtingen.. Omdat er een andere oplossing mogelijk is..
Ja, die oplossing kost de gemeenschap een hoop geld.. nieuwe toe- en afritten etc.. Veiligheid voor alles, zeg maar..
https://www.schiphol.nl/nl/projecten/pa ... eiligheid/
I.v.m. voldoen aan de eisen van de tunnelwet ( :neg: ) mogen de bussen niet meer door één tunnelbuis, voor beide richtingen.. Omdat er een andere oplossing mogelijk is..
Ja, die oplossing kost de gemeenschap een hoop geld.. nieuwe toe- en afritten etc.. Veiligheid voor alles, zeg maar..
https://www.schiphol.nl/nl/projecten/pa ... eiligheid/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten