Reizigersaantallen per station
Reizigersaantallen per station
Op treinreiziger.nl staan de reizigersaantallen per station in 2017, vergeleken met 2016.
https://www.treinreiziger.nl/wp-content ... 2017-3.pdf
Een paar highligths:
- rond Amsterdam zijn de aantallen sterk gestegen
- de aantallen op de sprintersstations ten zuiden van Dordrecht zijn flink afgenomen, op Dordrecht zelf is het ongeveer gelijkgebleven
- Den Haag CS stijgt, Den Haag HS daalt
- op de Kennemerlijn dalen de aantallen bij een aantal stations
- het reizigersaantal in Zeeland lijkt nu een beetje te stabiliseren (na een aantal jaren dalen)
- en tenslotte: het aantal reizigers van/naar Hoogeveen stijgt nog steeds na de verbeteringen een paar jaar geleden (strakke halfuursdienst i.p.v. scheve frequentie)
https://www.treinreiziger.nl/wp-content ... 2017-3.pdf
Een paar highligths:
- rond Amsterdam zijn de aantallen sterk gestegen
- de aantallen op de sprintersstations ten zuiden van Dordrecht zijn flink afgenomen, op Dordrecht zelf is het ongeveer gelijkgebleven
- Den Haag CS stijgt, Den Haag HS daalt
- op de Kennemerlijn dalen de aantallen bij een aantal stations
- het reizigersaantal in Zeeland lijkt nu een beetje te stabiliseren (na een aantal jaren dalen)
- en tenslotte: het aantal reizigers van/naar Hoogeveen stijgt nog steeds na de verbeteringen een paar jaar geleden (strakke halfuursdienst i.p.v. scheve frequentie)
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Reizigersaantallen per station
Dat laatste zal best, maar het effect is in elk geval duidelijk niet merkbaar in Haren en Beilen (en ook niet in Assen en Groningen).
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Reizigersaantallen per station
Utrecht Vaartsche Rijn is ontzettend sterk geopend met meer dan 6.000 in/uitstappers in het 1e jaar. En dat terwijl de tramdienst naar de Uithof nog niet eens geopend is.
Overigens wat storend dat onderaan bij de optelling staat "Nederlandse station". Net alsof Doetinchem, Winterswijk, Gorinchem, Kerkrade, etc. niet in Nederland zouden liggen...
Overigens wat storend dat onderaan bij de optelling staat "Nederlandse station". Net alsof Doetinchem, Winterswijk, Gorinchem, Kerkrade, etc. niet in Nederland zouden liggen...
Heeft dat met de strakke halfuursdienst te maken (zoals Pim aanstipt: dat zie je namelijk niet terug bij de andere stations), of heeft het wellicht te maken met een groei van Hoogeveen zelf en/of omliggende plaatsen, meer en/of betere aansluitende busdiensten, etc.?Roeland schreef: - en tenslotte: het aantal reizigers van/naar Hoogeveen stijgt nog steeds na de verbeteringen een paar jaar geleden (strakke halfuursdienst i.p.v. scheve frequentie)
Re: Reizigersaantallen per station
De lijn Groningen - Zwolle heeft vorig jaar zeker drie weken lang geen treinverkeer gehad door werkzaamheden, dat verklaart waarom Hoogeveen gestegen is (twee weken eindpunt van de verbussingen) en alles daarboven zwak is.
Wat opvallender is, het aantal reizigers is ondanks het krimpen van het netwerk 2% gestegen, wat betekent dat de LFL-groei nog daarboven zit.
Wat opvallender is, het aantal reizigers is ondanks het krimpen van het netwerk 2% gestegen, wat betekent dat de LFL-groei nog daarboven zit.
Re: Reizigersaantallen per station
LustForLove?
Re: Reizigersaantallen per station
Like for Like, de groei van de stations die in beide jaren van NS waren.
Re: Reizigersaantallen per station
Schiedam Centrum plust ook 10 % maar dat zal wel komen doordat iedereen van de Hoeksche lijn nu per bus naar Schiedam Centrum gebracht wordt. Ook opvallend is dat Dordrecht Zuid flink gedaald is, zal dat komen door de knip op Dordrecht van de sprinterdiensten en er geen doorgaande trein vanuit Dordrecht Zuid richting Rotterdam meer is? Delft Zuid heeft ook een flinke daling.
Reizigersaantallen per station
Schiedam Centrum zal bijna volledig door de Hoekse Lijn komen inderdaad. Een flink aantal andere stations op de sprinterdienst Dordrecht - Den Haag presteren echter slecht: Minnetjes bij Den Haag HS, Rijswijk, Delft Zuid, Rotterdam Blaak, Rotterdam Lombardijen, Barendrecht en Zwijndrecht. Dat lijkt mij in verband te kunnen worden gebracht met de knip in Dordrecht. Ook Dordrecht Zuid, Lage Zwaluwe, Zevenbergen, Oudenbosch en Breda-Prinsenbeek leveren namelijk fors in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Reizigersaantallen per station
Mooi om het volgende te zien in Limburg:
-~36,3% van de reizigers in Heerlen reisde toch maar mooi met die sprinter die op Sittard eindigde?
-De 12,6% afname in Roermond, indien de daling volledig komt door de overname door Arriva, lijkt me iets realistischer.
- Eijsden kent meer reizigers op de Belgische boemel dan Randwyck.
Overijssel:
- Bijna het complete Blauwnet lijkt eerder rood - iets wat vaker te zien is in het laatste jaar dat de NS rijdt.
- De 8,3% afname in Kampen valt me nog alles mee gezien de maandenlange stremming die er was (kan me overigens wel voorstellen dat de meting in het najaar was toen de werkzaamheden waren afgerond maar dat daardoor een groepje reizigers alsnog anders bleef reizen).
Elders:
- Weer een IC op station Almere Buiten: voor veel reizigers best aantrekkelijk ten koste van Oostvaarders en Parkwijk, netto is er ook groei maar dat zijn geen bijzondere cijfers.
- Vooralsnog is het resultaat van de frequentieverhoging in de spits op Den Bosch - Oss niet heel bijzonder. Tussen Nijmegen en Arnhem bleef het allemaal gelijk bij het laten doorrijden van de IC en deze vervangen door sprinters. Omdat die sprinter daar is ingelegd tot aan Wijchen (en een andere trein vervangt die alleen in de spits reed en deze ook overdag), is de stijging op Nijmegen-Wijchen goed te merken :Y
- Strijp-S wordt steeds belangrijker op de Eindhovense kaart. Meer inwoners, leven op straat en dus ook meer reizigers, met een klein duwtje in de rug doordat je nu weer gewoon naar Weert kan doorrijden. Tijd voor een derde station, Eindje?
- Tegen alle andere ontwikkelingen in groeit Moerwijk. Nee, de omgeving was altijd al drukbevolkt. Oranje huisjes vallen nou eenmaal veel beter op
- De lagere frequentie in Utrecht Zuilen is dan wel gebleven, maar de trein reed weer gewoon het hele kalenderjaar redelijk normaal, +45%.
- Nieuwe stations in de regio Utrecht zien sterke groei, het zijn ook behoorlijk drukke stations, vooral ook de voorstedelijke stations (Brabant lees je mee?). Zelfs Bunnik telt er meer dan 2000, en ook Maarn en Den Dolder doen het voor hun doen goed. Zelfs Hollandsche Rading zit al op 900. Misschien dat de vele grotere (en veel grotere) plaatsen langs het spoor in Brabant zonder station ook wel de 1000 kunnen aantikken? (oh wacht, ik weet het wel zeker :X )
En dan in de thuisomgeving:
- Zo te zien kent de rest van Brabant ondanks de theoretische verbeteringen nauwelijks stijgingen als het gaat om reizigersaantallen, nog afgezien van de lijnen die direct afhankelijk zijn van een doorgaande verbinding in Dordrecht. Geen beste ontwikkelingen gezien het feit dat de reistijden vanaf bijvoorbeeld Tilburg Reeshof met ~10 minuten (Eindhoven, Rotterdam), ~20 minuten (Schiphol, Amsterdam, Zeeland, bepaalde regio's in Limburg) of zelfs (bijna) 30 minuten (half België en stoptreinstations naar Oss/Nijmegen) zijn bekort. En dit station ligt dan ook nog eens in een omgeving waar de bevolking groeit. Het probleem hierachter, en achter een aantal andere dalingen is te vinden in het vervangen van de langzame IC naar Den Haag door een snellere over de HSL. Hierdoor ben je nu als reiziger afhankelijk van de HSL, wat op zich niet erg is, maar door de vloekende combinatie met het oude materieel op de HSL, het gebruiken van DDZ op de sprinter (thans FLIRT) en het toegenomen goederenverkeer door de verbouwing in Duitsland is de betrouwbaarheid in het gedrang. Veel meer dan de langzamere verbindingen naar Oisterwijk of Zaltbommel aanrichten. Dat Gilze-Rijen iets harder heeft kunnen groeien dan de Reeshof is deels ook te danken aan buslijn 3 in Tilburg die eindelijk rijdt, maar zelfs dan mag je meer verwachten (elders waren betere verbindingen met hoofdbestemmingen afwezig maar het aantal reizigers steeg toch), zeker als de economie groeit en het wegennet volloopt door die groei.
-~36,3% van de reizigers in Heerlen reisde toch maar mooi met die sprinter die op Sittard eindigde?
-De 12,6% afname in Roermond, indien de daling volledig komt door de overname door Arriva, lijkt me iets realistischer.
- Eijsden kent meer reizigers op de Belgische boemel dan Randwyck.
Overijssel:
- Bijna het complete Blauwnet lijkt eerder rood - iets wat vaker te zien is in het laatste jaar dat de NS rijdt.
- De 8,3% afname in Kampen valt me nog alles mee gezien de maandenlange stremming die er was (kan me overigens wel voorstellen dat de meting in het najaar was toen de werkzaamheden waren afgerond maar dat daardoor een groepje reizigers alsnog anders bleef reizen).
Elders:
- Weer een IC op station Almere Buiten: voor veel reizigers best aantrekkelijk ten koste van Oostvaarders en Parkwijk, netto is er ook groei maar dat zijn geen bijzondere cijfers.
- Vooralsnog is het resultaat van de frequentieverhoging in de spits op Den Bosch - Oss niet heel bijzonder. Tussen Nijmegen en Arnhem bleef het allemaal gelijk bij het laten doorrijden van de IC en deze vervangen door sprinters. Omdat die sprinter daar is ingelegd tot aan Wijchen (en een andere trein vervangt die alleen in de spits reed en deze ook overdag), is de stijging op Nijmegen-Wijchen goed te merken :Y
- Strijp-S wordt steeds belangrijker op de Eindhovense kaart. Meer inwoners, leven op straat en dus ook meer reizigers, met een klein duwtje in de rug doordat je nu weer gewoon naar Weert kan doorrijden. Tijd voor een derde station, Eindje?
- Tegen alle andere ontwikkelingen in groeit Moerwijk. Nee, de omgeving was altijd al drukbevolkt. Oranje huisjes vallen nou eenmaal veel beter op
- De lagere frequentie in Utrecht Zuilen is dan wel gebleven, maar de trein reed weer gewoon het hele kalenderjaar redelijk normaal, +45%.
- Nieuwe stations in de regio Utrecht zien sterke groei, het zijn ook behoorlijk drukke stations, vooral ook de voorstedelijke stations (Brabant lees je mee?). Zelfs Bunnik telt er meer dan 2000, en ook Maarn en Den Dolder doen het voor hun doen goed. Zelfs Hollandsche Rading zit al op 900. Misschien dat de vele grotere (en veel grotere) plaatsen langs het spoor in Brabant zonder station ook wel de 1000 kunnen aantikken? (oh wacht, ik weet het wel zeker :X )
En dan in de thuisomgeving:
- Zo te zien kent de rest van Brabant ondanks de theoretische verbeteringen nauwelijks stijgingen als het gaat om reizigersaantallen, nog afgezien van de lijnen die direct afhankelijk zijn van een doorgaande verbinding in Dordrecht. Geen beste ontwikkelingen gezien het feit dat de reistijden vanaf bijvoorbeeld Tilburg Reeshof met ~10 minuten (Eindhoven, Rotterdam), ~20 minuten (Schiphol, Amsterdam, Zeeland, bepaalde regio's in Limburg) of zelfs (bijna) 30 minuten (half België en stoptreinstations naar Oss/Nijmegen) zijn bekort. En dit station ligt dan ook nog eens in een omgeving waar de bevolking groeit. Het probleem hierachter, en achter een aantal andere dalingen is te vinden in het vervangen van de langzame IC naar Den Haag door een snellere over de HSL. Hierdoor ben je nu als reiziger afhankelijk van de HSL, wat op zich niet erg is, maar door de vloekende combinatie met het oude materieel op de HSL, het gebruiken van DDZ op de sprinter (thans FLIRT) en het toegenomen goederenverkeer door de verbouwing in Duitsland is de betrouwbaarheid in het gedrang. Veel meer dan de langzamere verbindingen naar Oisterwijk of Zaltbommel aanrichten. Dat Gilze-Rijen iets harder heeft kunnen groeien dan de Reeshof is deels ook te danken aan buslijn 3 in Tilburg die eindelijk rijdt, maar zelfs dan mag je meer verwachten (elders waren betere verbindingen met hoofdbestemmingen afwezig maar het aantal reizigers steeg toch), zeker als de economie groeit en het wegennet volloopt door die groei.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Reizigersaantallen per station
Dat de Blauwnetstations een daling laten zien is niet gek, de aantallen zijn obv kalenderjaar en de concessie ging midden december in. Statistisch gezien zouden dan ook alle stations langs de lijn enkele procenten daling moeten laten zien, dat dat niet het geval is toont dat ook onder NS het aantal reizigers steeg.SLToilet schreef: Overijssel:
- Bijna het complete Blauwnet lijkt eerder rood - iets wat vaker te zien is in het laatste jaar dat de NS rijdt.
- De 8,3% afname in Kampen valt me nog alles mee gezien de maandenlange stremming die er was (kan me overigens wel voorstellen dat de meting in het najaar was toen de werkzaamheden waren afgerond maar dat daardoor een groepje reizigers alsnog anders bleef reizen).
Re: Reizigersaantallen per station
Amsterdam Zuid is nu Sloterdijk gepasseerd en daarmee de nr 2 van Amsterdam geworden.Overigens ook opvallend de grote groei van Amsterdam Centraal,het heeft bijna Utrecht Centraal bereikt.
De groei in Brabant is heel divers,zo zie ik vooral ook Boxtel flink groeien,en zijn er plussen voor Oisterwijk en Best,Vught daarentegen daalt.
Tilburg Universiteit lijkt veel op een jojo:het ene jaar flink erbij,het andere jaar weer eraf.Hier lijkt de Universiteit en de hoeveelheid studenten een grote rol te spelen.
De kleine Zeeuwse stations vind ik nog steeds bedroevend laag,en wat te denken van Soest?Het is dat daar een kruising plaatsvindt,anders had dat station allang dicht gekunnen.
De groei in Brabant is heel divers,zo zie ik vooral ook Boxtel flink groeien,en zijn er plussen voor Oisterwijk en Best,Vught daarentegen daalt.
Tilburg Universiteit lijkt veel op een jojo:het ene jaar flink erbij,het andere jaar weer eraf.Hier lijkt de Universiteit en de hoeveelheid studenten een grote rol te spelen.
De kleine Zeeuwse stations vind ik nog steeds bedroevend laag,en wat te denken van Soest?Het is dat daar een kruising plaatsvindt,anders had dat station allang dicht gekunnen.
-
- Berichten: 1236
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Reizigersaantallen per station
Wat dit betreft ben ik het niet helemaal met je eens. De afgelopen jaren zijn er namelijk ook weer diverse bouwprojecten afgerond bij de stations Nijmegen Lent en Arnhem Zuid. Dat effect wordt dus geneutraliseerd door het wegnemen van de intercity. Ook de komende jaren zullen er nog bouwprojecten rond beide stations worden afgerond. Hoewel het bij Arnhem Zuid nu het hele Schuytgraaf project bijna klaar is verwacht ik dat er de komende jaren wel weer een groei zal zijn. Zeker als het Lorentz Lyceum is verhuisd en daarmee naast het station staat verwacht ik nog wel een forse stijging van het aantal reizigers. Een aantal leerlingen wat nu vanuit Noord de bus neemt zal dan de trein pakken en wellicht ook vanuit Elst.SLToilet schreef: Tussen Nijmegen en Arnhem bleef het allemaal gelijk bij het laten doorrijden van de IC en deze vervangen door sprinters. Omdat die sprinter daar is ingelegd tot aan Wijchen (en een andere trein vervangt die alleen in de spits reed en deze ook overdag), is de stijging op Nijmegen-Wijchen goed te merken :Y
Voor Nijmegen Lent geldt dat er voorlopig nog wel bouwprojecten zullen zijn. Van Nijmegen Lent verwacht ik daarom dat het voorlopig nog wel langer blijft groeien dan Arnhem Zuid. Dat Elst nu wel is gestegen heeft er mee te maken dat Arriva in 2017 doordeweeks tussen de 2 spitsen standaard 2x per uur is gaan rijden tussen Tiel en Elst. De extra trein zorgt voor betere spreiding over het uur, waardoor mensen die de in Elst eindigende trein nu moesten overstappen op NS, wat het aantal incheckers bij NS natuurlijk laat toenemen.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Reizigersaantallen per station
In de eigen thuisomgeving viel he top dat de stations twen oosten van Hoorn weer een krimp latne zien, terwijl Koog aan de Zaan dacht ik een grote percentuele toename heeft.
Overigens, is Hoofddorp nu het drukste station zonder IC-status?
Overigens, is Hoofddorp nu het drukste station zonder IC-status?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Reizigersaantallen per station
Soest heeft te veel stations naar mijn mening. Station Soest is ook nogal afgelegen.RobertT schreef:en wat te denken van Soest?Het is dat daar een kruising plaatsvindt,anders had dat station allang dicht gekunnen.
Re: Reizigersaantallen per station
De daling bij Den Haag HS is ongeveer even groot als de stijging bij Den Haag CS. Zou dat niet veroorzaakt worden door de werkzaamheden op het Stationsplein, vanaf juni 2017 t/m februari dit jaar? Veel reizigers die anders bij Den Haag HS op de tram stapten, gingen toen door naar Den Haag CS.Roeland schreef:- Den Haag CS stijgt, Den Haag HS daalt
Re: Reizigersaantallen per station
Als ik zo snel kijk dan ja.Hoofddorp is groter als bijvoorbeeld Apeldoorn en R'dam AlexanderVIRM schreef:In de eigen thuisomgeving viel he top dat de stations twen oosten van Hoorn weer een krimp latne zien, terwijl Koog aan de Zaan dacht ik een grote percentuele toename heeft.
Overigens, is Hoofddorp nu het drukste station zonder IC-status?
Re: Reizigersaantallen per station
In elk geval deze drie stations (+ Rotterdam Zuid) hebben nu zowel een langere reistijd richting Utrecht als richting Eindhoven. Dat stoot natuurlijk wel reizigers af.Suus schreef:Een flink aantal andere stations op de sprinterdienst Dordrecht - Den Haag presteren echter slecht: Minnetjes bij <knip> Rotterdam Lombardijen, Barendrecht en Zwijndrecht. Dat lijkt mij in verband te kunnen worden gebracht met de knip in Dordrecht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Reizigersaantallen per station
Apeldoorn heeft ook een gedeelte Arriva, die hierin niet is verwerkt. ;)RobertT schreef:Als ik zo snel kijk dan ja.Hoofddorp is groter als bijvoorbeeld Apeldoorn en R'dam Alexander
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Reizigersaantallen per station
Overigens zijn me de volgende zaken nog opgevallen:
- De sterke daling op Geldrop: dit komt niet geheel toevallig tegelijk met de frequentieverhoging die eind 2016 is doorgevoerd - waardoor de bus meestal (veel) vaker rijdt dan de trein. Voorzover de sprinter Eindhoven-Weert ooit nog in het weekend rijdt :')
- Op het hernoemde Zaandijk-Zaanse Schans is het aantal reizigers veel harder gestegen dan op andere stations in Noord-Holland boven Amsterdam. De stationsnaam is van onschatbare waarde.
- De versobering op Haarlem-Uitgeest heeft ook z'n weerslag op het aantal reizigers. Kijk uit voor die spiraal!
- In Noord-Limburg verdwenen nogal wat reizigers van Horst-Sevenum maar in Blerick kwamen juist wat reizigers bij. Gezien de wisselende cijfers denk ik niet dat dit het gevolg is van het rijden naar Utrecht ipv Den Haag.
- De sterke daling op Geldrop: dit komt niet geheel toevallig tegelijk met de frequentieverhoging die eind 2016 is doorgevoerd - waardoor de bus meestal (veel) vaker rijdt dan de trein. Voorzover de sprinter Eindhoven-Weert ooit nog in het weekend rijdt :')
- Op het hernoemde Zaandijk-Zaanse Schans is het aantal reizigers veel harder gestegen dan op andere stations in Noord-Holland boven Amsterdam. De stationsnaam is van onschatbare waarde.
- De versobering op Haarlem-Uitgeest heeft ook z'n weerslag op het aantal reizigers. Kijk uit voor die spiraal!
- In Noord-Limburg verdwenen nogal wat reizigers van Horst-Sevenum maar in Blerick kwamen juist wat reizigers bij. Gezien de wisselende cijfers denk ik niet dat dit het gevolg is van het rijden naar Utrecht ipv Den Haag.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Reizigersaantallen per station
Hoe is het mogelijk dat de andere vervoerders geen cijfers hoeven af te staan? Zou deze transparantie niet gewoon in de wet moeten staan? Anders kun je toch niet beoordelen of een aanbesteding succesvol is geweest of niet.
Tellen overstappers van de ene op de andere NS-trein ook als in-/uitstappers mee op de betreffende overstapstations?
Zou wel heel lomp zijn, want hoe vaker je mensen laat overstappen, hoe hoger de cijfers worden dan.
Nieuwe route van de IC Den Haag - Eindhoven leidt blijkbaar alleen tot hogere cijfers in Breda, Delft en Den Haag Centraal. Maar die stations komen ook net uit een verbouwing, dus wellicht dat dit laatste een grotere rol speelt. En eventueel meer overstappers dus...
Tellen overstappers van de ene op de andere NS-trein ook als in-/uitstappers mee op de betreffende overstapstations?
Zou wel heel lomp zijn, want hoe vaker je mensen laat overstappen, hoe hoger de cijfers worden dan.
Nieuwe route van de IC Den Haag - Eindhoven leidt blijkbaar alleen tot hogere cijfers in Breda, Delft en Den Haag Centraal. Maar die stations komen ook net uit een verbouwing, dus wellicht dat dit laatste een grotere rol speelt. En eventueel meer overstappers dus...
Re: Reizigersaantallen per station
Vergeet niet dat de IC Den Haag - Eindhoven een nogal slechte start had. Het eerste kwartaal was het, met name voor Tilburg en Eindhoven een flinke verslechtering door de knip in Breda, met een aansluiting die vaak werd gemist. Dat dit de rest van het jaar nog niet is goedgemaakt verbaast me niets.
Re: Reizigersaantallen per station
Provincies hebben het volk niet nodig om te bepalen of een aanbesteding succesvol is geweest.OVinspecteur schreef:Hoe is het mogelijk dat de andere vervoerders geen cijfers hoeven af te staan? Zou deze transparantie niet gewoon in de wet moeten staan? Anders kun je toch niet beoordelen of een aanbesteding succesvol is geweest of niet.
Re: Reizigersaantallen per station
Nee, deze cijfers komen tot stand door middel van OV-Chipkaartgegevens (en deels tellingen op de stations), waarbij gekeken wordt naar het aantal check-ins en check-outs. In Amersfoort overstappen uit de trein komende van Apeldoorn op de trein naar Schiphol telt dus niet mee. Je telt wel mee als instapper op Apeldoorn en uitstapper op Schiphol. Min, zoals gesteld, de gegevens van de overige vervoerders; in Amersfoort telt Connexxion niet mee. De reiziger die uit Hilversum komt en overstapt op Connexxion naar Hoevelaken telt wel mee in Amersfoort, als uitstapper.OVinspecteur schreef:Tellen overstappers van de ene op de andere NS-trein ook als in-/uitstappers mee op de betreffende overstapstations?
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Reizigersaantallen per station
Goh... en ik maar denken dat NL een democratie is. -o-jelmerrr schreef:Provincies hebben het volk niet nodig om te bepalen of een aanbesteding succesvol is geweest.OVinspecteur schreef:Hoe is het mogelijk dat de andere vervoerders geen cijfers hoeven af te staan? Zou deze transparantie niet gewoon in de wet moeten staan? Anders kun je toch niet beoordelen of een aanbesteding succesvol is geweest of niet.
Re: Reizigersaantallen per station
:')
Was het raadgevend referendum niet net afgeschaft? (A)
Was het raadgevend referendum niet net afgeschaft? (A)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 189 gasten