Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
De prullenbakken op de bovenverdieping van de 9570 tussen deur 21/22 en 23/24 zijn overvol, afval staat ook op alle tafels. Geen idee hoe het in de rest van de trein zit maar dit treinstel mag wel even schoongemaakt worden.
Re: Doorgeefluik
Mikos schreef:Korte samenvatting meldingsvoorwaarden:
Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Een 7 van de klant is vast genoeg voor je reis met de trein ;)
Re: Doorgeefluik
Kan je beter melden via een tweetje naar @HagoRailServicecandelaer schreef:De prullenbakken op de bovenverdieping van de 9570 tussen deur 21/22 en 23/24 zijn overvol, afval staat ook op alle tafels. Geen idee hoe het in de rest van de trein zit maar dit treinstel mag wel even schoongemaakt worden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Treinstel 4015 heeft bij het raam tegen de glazen 'scheidingswand' in de mBFk aan de zijde van deur 1 allemaal 'balletjes' tussen het dubbelglas zitten. Die lijken uit een spleetje bovenin het raam te komen (zie bovenste foto)
https://imageshack.us/i/pmjZ70Tqj
https://imageshack.us/i/po6Kn4hlj
https://imageshack.us/i/pmjZ70Tqj
https://imageshack.us/i/po6Kn4hlj
Re: Doorgeefluik
Heb ik even nagevraagd; de monteur die ik het heb gevraagd vermoedt dat het vervuiling is die er bij het vervangen van de buitenruit tussen is gekomen of dat ze het als afdichting hebben gebruikt. Niets schokkends in ieder geval. :)
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
In het verleden dit ook wel bij andere ICM stellen gezien.
@Mikos: Moeten dergelijke meldingen ook in de toekomst worden doorgegeven of juist niet?
@Mikos: Moeten dergelijke meldingen ook in de toekomst worden doorgegeven of juist niet?
Re: Doorgeefluik
Neuh, niks ernstigs, dus hoeft niet gemeld te worden.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Prima :pos: ... anders had ik er nog wel twee van zulke gevallen liggen hoor .
Heb het trouwens ook wel eens in andere materieeltypen gezien.
Heb het trouwens ook wel eens in andere materieeltypen gezien.
Re: Doorgeefluik
In een isolatieruit bevindt zich tussen het glas een alluminium kokertje, gevuld met bolletjes silica-gel om de zaak daar binnen droog te houden. Zolang het allemaal goed in elkaar zit is dat niet te zien, maar als er ergens een lek zit, zoals de open aansluiting op Pim-AllianceB95's eerste plaatje, dan komen ze vrolijk naar buiten gehuppeld. Geen groot probleem, maar geen gezicht. Die ruit had eigenlijk niet geplaatst moeten worden,
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
Natuurlijk wel!
Een nieuwe ruit kost geld jonguh!
Een nieuwe ruit kost geld jonguh!
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Dank, helder!Mikos schreef:Heb ik even nagevraagd; de monteur die ik het heb gevraagd vermoedt dat het vervuiling is die er bij het vervangen van de buitenruit tussen is gekomen of dat ze het als afdichting hebben gebruikt. Niets schokkends in ieder geval. :)
Aanvullend heb ik wel twee niet-werkende ICM-stopcontacten: De 4220 heeft er eentje in het zespersoonscompartiment dat het dichtst tegen het balkon aan zit, en dan het exemplaar aan de raamzijde van het compartiment. Het indrukken van het pinnetje dat deze stopcontacten hebben bood ook geen soelaas, het stopcontact aan de deurzijde werkte wel. Betrof uiteraard de A-bak, maar voor de volledigheid: de dichtstbijzijnde deur draagt het nummer 7.
De 4216 heeft juist in de open ruimte (niet stiltecoupé) een defect stopcontact (althans, dat vermoed ik, de stopcontacten in ICM gaan wel vaker een minuut aan, dan weer een minuut uit etc, maar ik heb drie minuten gewacht en mij toen twee rijen naar voren verplaatst, en dat bood uitkomst). Het betreft het exemplaar het dichtst tegen de twee zespersoonscoupés aan, aan de kant van het gangpad met twee stoelen naast elkaar. Ook hier deur 7 uiteraard.
Re: Doorgeefluik
Claimen bij de leverancier.Aking schreef:Natuurlijk wel!
Een nieuwe ruit kost geld jonguh!
Re: Doorgeefluik
Omgekeerd Doorgeefluik
We proberen het weer een keer de andere kant op, om een idee uit te testen.
Deze keer gaat het over de Vertrekstaat. Het idee bestaat eruit de Vertrekstaat in één oogopslag zo duidelijk mogelijk te krijgen. Voor de meeste treinseries is dat heel makkelijk te bereiken, bij anderen zal dat een iets grotere uitdaging zijn wanneer er gedurende de dag grote verschillen zijn. Maar het gaat in eerste instantie om het idee. Dat wil dus niet zeggen dat het idee ook in productie wordt genomen.
Als probeersel zijn ook de treinseries gebruikt, waarbij de treinnummers niet van belang zijn en ook de eindbestemming minder van belang wordt, maar wel het serienummer gebruikt wordt, zoals bij de bus. Graag uw mening in de enquête (niet in dit topic) na het bekijken van de PDF-bestanden.
De enquête staat hier, bestaat uit 4 korte vragen en is vandaag en morgen in te vullen. Alvast bedankt!
Bij de enquête horen de volgende bestanden (allen PDF):
1: Originele Vertrekstaat 3600 Zwolle.
2: Opzet Vertrekstaat IC36 Zwolle.
3: Originele Vertrekstaat 8600 Alphen.
4: Opzet Vertrekstaat Spr86 Alphen.
5: Originele Vertrekstaat Leiden.
6: Opzet Vertrekstaat Gecombineerd Leiden.
7: Opzet Vertrekstaat IC21+22.
8: Opzet Vertrekstaat pr63.
We proberen het weer een keer de andere kant op, om een idee uit te testen.
Deze keer gaat het over de Vertrekstaat. Het idee bestaat eruit de Vertrekstaat in één oogopslag zo duidelijk mogelijk te krijgen. Voor de meeste treinseries is dat heel makkelijk te bereiken, bij anderen zal dat een iets grotere uitdaging zijn wanneer er gedurende de dag grote verschillen zijn. Maar het gaat in eerste instantie om het idee. Dat wil dus niet zeggen dat het idee ook in productie wordt genomen.
Als probeersel zijn ook de treinseries gebruikt, waarbij de treinnummers niet van belang zijn en ook de eindbestemming minder van belang wordt, maar wel het serienummer gebruikt wordt, zoals bij de bus. Graag uw mening in de enquête (niet in dit topic) na het bekijken van de PDF-bestanden.
De enquête staat hier, bestaat uit 4 korte vragen en is vandaag en morgen in te vullen. Alvast bedankt!
Bij de enquête horen de volgende bestanden (allen PDF):
1: Originele Vertrekstaat 3600 Zwolle.
2: Opzet Vertrekstaat IC36 Zwolle.
3: Originele Vertrekstaat 8600 Alphen.
4: Opzet Vertrekstaat Spr86 Alphen.
5: Originele Vertrekstaat Leiden.
6: Opzet Vertrekstaat Gecombineerd Leiden.
7: Opzet Vertrekstaat IC21+22.
8: Opzet Vertrekstaat pr63.
Laatst gewijzigd door Mikos op ma 16 jul 2018, 13:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Nummertje 7 geeft een 404-error
Re: Doorgeefluik
Doorgeg... eh... Aangepast, nu niet meer. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Ingevuld (ik vind het een goed idee)! Mooi dat er gekeken wordt naar mogelijke alternatieven voor de huidige opzet. :pos:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Doorgeefluik
Enquête ingevuld :pos: .
@Mikos: Wordt de uitslag ook op dit forum gepubliceerd?
@Mikos: Wordt de uitslag ook op dit forum gepubliceerd?
Re: Doorgeefluik
Een samenvatting zal ik achteraf plaatsen, ja. :)
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Hey, wil je een leuke horen over dat scherm dat gemaakt was? Was vanochtend weer stuk/uit/zwart
10723 bij Spoor 9 op Amsterdam Muiderpoort.
10723 bij Spoor 9 op Amsterdam Muiderpoort.
Re: Doorgeefluik
Te Rotterdam Alexander, poortje 1.2 (spoor 1, uitgang G.H. Betzweg) krijg ik inmiddels al meer dan een week een foutmelding dat ik geen ov-chipkaart aan zou bieden als ik wil uitchecken. Het poortje ernaast werkt wel prima, inchecken lijkt ook gewoon te werken bij dit poortje. Ik heb geen andere pasjes in het hoesje zitten.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Trein 532 was vanochtend met de geplande solo ICM-IV dusdanig krap dat er tussen Gn en Asn al reizigers genoegen moesten nemen met een staanplaats in het gangpad.
Daarnaast een reisinfo-dingetje: komend weekend lijkt de 700700 (mits de Berlijntrein niet rijdt op dat tijdstip), alsmede de 701800 (Gn/Lw-Amf) structureel door te rijden als 1500 Amf-Asd. In noordelijke richting komt deze doorgaande trein sowieso niet als advies uit de planner, omdat deze trein richting Zl als voortrein rijdt (terwijl in zuidelijke richting ook als voortrein wordt gereden). Dat veroorzaakt een stationnement (en een overgang op een ander serienummer) in Amf van slechts één minuut, en dat is volgens de reisplanner natuurlijk een te krappe overstaptijd, terwijl het gewoon dezelfde trein betreft (of o.b.v. de reisplanner lijkt te betreffen)... In zuidelijke richting komt het reisadvies wel uit de planner, maar als zijnde een overstap in Amf (van spoor 7 naar spoor 7), terwijl het gewoon een doorgaande trein betreft. Kun je hier iets mee, als is het maar om mensen voor een volgende keer dat deze situatie voorkomt wakker te schudden?
Daarnaast een reisinfo-dingetje: komend weekend lijkt de 700700 (mits de Berlijntrein niet rijdt op dat tijdstip), alsmede de 701800 (Gn/Lw-Amf) structureel door te rijden als 1500 Amf-Asd. In noordelijke richting komt deze doorgaande trein sowieso niet als advies uit de planner, omdat deze trein richting Zl als voortrein rijdt (terwijl in zuidelijke richting ook als voortrein wordt gereden). Dat veroorzaakt een stationnement (en een overgang op een ander serienummer) in Amf van slechts één minuut, en dat is volgens de reisplanner natuurlijk een te krappe overstaptijd, terwijl het gewoon dezelfde trein betreft (of o.b.v. de reisplanner lijkt te betreffen)... In zuidelijke richting komt het reisadvies wel uit de planner, maar als zijnde een overstap in Amf (van spoor 7 naar spoor 7), terwijl het gewoon een doorgaande trein betreft. Kun je hier iets mee, als is het maar om mensen voor een volgende keer dat deze situatie voorkomt wakker te schudden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: jacob69 en 120 gasten