Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door candelaer »

De prullenbakken op de bovenverdieping van de 9570 tussen deur 21/22 en 23/24 zijn overvol, afval staat ook op alle tafels. Geen idee hoe het in de rest van de trein zit maar dit treinstel mag wel even schoongemaakt worden.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Mikos schreef:Korte samenvatting meldingsvoorwaarden:
Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Een 7 van de klant is vast genoeg voor je reis met de trein ;)
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

candelaer schreef:De prullenbakken op de bovenverdieping van de 9570 tussen deur 21/22 en 23/24 zijn overvol, afval staat ook op alle tafels. Geen idee hoe het in de rest van de trein zit maar dit treinstel mag wel even schoongemaakt worden.
Kan je beter melden via een tweetje naar @HagoRailService
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Treinstel 4015 heeft bij het raam tegen de glazen 'scheidingswand' in de mBFk aan de zijde van deur 1 allemaal 'balletjes' tussen het dubbelglas zitten. Die lijken uit een spleetje bovenin het raam te komen (zie bovenste foto)


https://imageshack.us/i/pmjZ70Tqj
https://imageshack.us/i/po6Kn4hlj
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Heb ik even nagevraagd; de monteur die ik het heb gevraagd vermoedt dat het vervuiling is die er bij het vervangen van de buitenruit tussen is gekomen of dat ze het als afdichting hebben gebruikt. Niets schokkends in ieder geval. :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

In het verleden dit ook wel bij andere ICM stellen gezien.

@Mikos: Moeten dergelijke meldingen ook in de toekomst worden doorgegeven of juist niet?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Neuh, niks ernstigs, dus hoeft niet gemeld te worden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Prima :pos: ... anders had ik er nog wel twee van zulke gevallen liggen hoor :wink: .

Heb het trouwens ook wel eens in andere materieeltypen gezien.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

In een isolatieruit bevindt zich tussen het glas een alluminium kokertje, gevuld met bolletjes silica-gel om de zaak daar binnen droog te houden. Zolang het allemaal goed in elkaar zit is dat niet te zien, maar als er ergens een lek zit, zoals de open aansluiting op Pim-AllianceB95's eerste plaatje, dan komen ze vrolijk naar buiten gehuppeld. Geen groot probleem, maar geen gezicht. Die ruit had eigenlijk niet geplaatst moeten worden,
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Natuurlijk wel! :roll:

Een nieuwe ruit kost geld jonguh! :evil:
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Mikos schreef:Heb ik even nagevraagd; de monteur die ik het heb gevraagd vermoedt dat het vervuiling is die er bij het vervangen van de buitenruit tussen is gekomen of dat ze het als afdichting hebben gebruikt. Niets schokkends in ieder geval. :)
Dank, helder!

Aanvullend heb ik wel twee niet-werkende ICM-stopcontacten: De 4220 heeft er eentje in het zespersoonscompartiment dat het dichtst tegen het balkon aan zit, en dan het exemplaar aan de raamzijde van het compartiment. Het indrukken van het pinnetje dat deze stopcontacten hebben bood ook geen soelaas, het stopcontact aan de deurzijde werkte wel. Betrof uiteraard de A-bak, maar voor de volledigheid: de dichtstbijzijnde deur draagt het nummer 7.

De 4216 heeft juist in de open ruimte (niet stiltecoupé) een defect stopcontact (althans, dat vermoed ik, de stopcontacten in ICM gaan wel vaker een minuut aan, dan weer een minuut uit etc, maar ik heb drie minuten gewacht en mij toen twee rijen naar voren verplaatst, en dat bood uitkomst). Het betreft het exemplaar het dichtst tegen de twee zespersoonscoupés aan, aan de kant van het gangpad met twee stoelen naast elkaar. Ook hier deur 7 uiteraard.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Beide doorgegeven. :pos:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Natuurlijk wel! :roll:

Een nieuwe ruit kost geld jonguh! :evil:
Claimen bij de leverancier. :?:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Omgekeerd Doorgeefluik

We proberen het weer een keer de andere kant op, om een idee uit te testen.
Deze keer gaat het over de Vertrekstaat. Het idee bestaat eruit de Vertrekstaat in één oogopslag zo duidelijk mogelijk te krijgen. Voor de meeste treinseries is dat heel makkelijk te bereiken, bij anderen zal dat een iets grotere uitdaging zijn wanneer er gedurende de dag grote verschillen zijn. Maar het gaat in eerste instantie om het idee. Dat wil dus niet zeggen dat het idee ook in productie wordt genomen.

Als probeersel zijn ook de treinseries gebruikt, waarbij de treinnummers niet van belang zijn en ook de eindbestemming minder van belang wordt, maar wel het serienummer gebruikt wordt, zoals bij de bus. Graag uw mening in de enquête (niet in dit topic) na het bekijken van de PDF-bestanden.

De enquête staat hier, bestaat uit 4 korte vragen en is vandaag en morgen in te vullen. Alvast bedankt!

Bij de enquête horen de volgende bestanden (allen PDF):

1: Originele Vertrekstaat 3600 Zwolle.
2: Opzet Vertrekstaat IC36 Zwolle.

3: Originele Vertrekstaat 8600 Alphen.
4: Opzet Vertrekstaat Spr86 Alphen.

5: Originele Vertrekstaat Leiden.
6: Opzet Vertrekstaat Gecombineerd Leiden.
7: Opzet Vertrekstaat IC21+22.
8: Opzet Vertrekstaat pr63.
Laatst gewijzigd door Mikos op ma 16 jul 2018, 13:21, 2 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

Nummertje 7 geeft een 404-error
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgeg... eh... :mrgreen: Aangepast, nu niet meer. :pos:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door reisthijs »

Ingevuld (ik vind het een goed idee)! Mooi dat er gekeken wordt naar mogelijke alternatieven voor de huidige opzet. :pos:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Enquête ingevuld :pos: :wink: .

@Mikos: Wordt de uitslag ook op dit forum gepubliceerd?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Een samenvatting zal ik achteraf plaatsen, ja. :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Hey, wil je een leuke horen over dat scherm dat gemaakt was? Was vanochtend weer stuk/uit/zwart
Afbeelding
10723 bij Spoor 9 op Amsterdam Muiderpoort.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik heb hem wederom doorgegeven. :pos:
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Doorgeefluik

Bericht door Bemined »

Te Rotterdam Alexander, poortje 1.2 (spoor 1, uitgang G.H. Betzweg) krijg ik inmiddels al meer dan een week een foutmelding dat ik geen ov-chipkaart aan zou bieden als ik wil uitchecken. Het poortje ernaast werkt wel prima, inchecken lijkt ook gewoon te werken bij dit poortje. Ik heb geen andere pasjes in het hoesje zitten.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Trein 532 was vanochtend met de geplande solo ICM-IV dusdanig krap dat er tussen Gn en Asn al reizigers genoegen moesten nemen met een staanplaats in het gangpad.

Daarnaast een reisinfo-dingetje: komend weekend lijkt de 700700 (mits de Berlijntrein niet rijdt op dat tijdstip), alsmede de 701800 (Gn/Lw-Amf) structureel door te rijden als 1500 Amf-Asd. In noordelijke richting komt deze doorgaande trein sowieso niet als advies uit de planner, omdat deze trein richting Zl als voortrein rijdt (terwijl in zuidelijke richting ook als voortrein wordt gereden). Dat veroorzaakt een stationnement (en een overgang op een ander serienummer) in Amf van slechts één minuut, en dat is volgens de reisplanner natuurlijk een te krappe overstaptijd, terwijl het gewoon dezelfde trein betreft (of o.b.v. de reisplanner lijkt te betreffen)... In zuidelijke richting komt het reisadvies wel uit de planner, maar als zijnde een overstap in Amf (van spoor 7 naar spoor 7), terwijl het gewoon een doorgaande trein betreft. Kun je hier iets mee, als is het maar om mensen voor een volgende keer dat deze situatie voorkomt wakker te schudden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten