Vouwfietsen

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vouwfietsen

Bericht door Fles »

Roberto Heras wereldkampioen vouwfietsen

Al zal hij het niet gewonnen hebben op het onderdeel "Uitklappen" :twisted: :lol:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vouwfietsen

Bericht door JWM »

Ronzol schreef:
JWM schreef:Laten we een anti-koffers-op-treinstoelen-club oprichten
JWM schreef:Meer zoiets van: Als dat iets is waar je je heel erg druk om gaat maken heb je geen uitdagingen meer in het leven
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Sorry, dit moest gewoon even :P en ja, nu pleeg ik censuur :twisted:
Zoiets had ik moeten zien aankomen :twisted:

Anyway, over uitdagingen gesproken: Vandaag stond er een hier niet nader te benoemen happening op het programma in een of ander dorp/stadje in het uiterste Oosten van Brabant. Het dorp bleek ook nog een station te bezitten waar Veolia Transport Limburg een treindienst vanuit Nijmegen exploiteert.

Goed, op pad dus. Na een mislukte poging op Zuid maar naar het Amstelstation gegaan vanwaar er wel treinen reden. Eenmaal in de trein kon ik meteen het volgende tafereel discreet vastleggen:

Afbeelding

Verder zonder gezeur aangekomen op de bestemming. Na de happening weer terug naar de bewoonde wereld met Veolia. Veolia Transport Limburg heeft een schitterend infotainment systeem aan boord (lees: een scherm met een powerpoint) waarop onder andere een foto wordt getoond van een kapotte en een smerige stoel met daarbij de diepzinnige vraag: Wilt u hier zitten? Nou, ja dus:

Afbeelding

Vervolgens de aankomst in Nijmegen. Bleken er opeens twee mensen bezig te zijn om dranghekken neer te zetten. Gelukkig kon ik dit nog net op tijd vastleggen:

Afbeelding

Een van die vouwfietsbezitters fietst vervolgens over het perron naar de Schiphol-intercity om de vouwfiets IN DIE TREIN weer in te klappen. :roll:

En tot slot in diezelfde trein naar Schiphol: Oma doet even boodschappen met de trein:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vouwfietsen

Bericht door Suus »

Soms heb ik ook wel, bagage, waar ga je met die mensen heen. Waren vandaag een moeder en een dochter die allebei weinig spinazie hebben gegeten in Diemen gigantische tassen de trein uit aan het duwen. Toen ze eenmaal op het perron lagen konden ze ze met geen enkele mogelijkheid die tassen optillen. Een half uur later waren ze al bij de poortjes (dat was ongeveer 10 meter), dus ik ben benieuwd of ze ondertussen zijn waar ze moeten zijn :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vouwfietsen

Bericht door JWM »

Jij staat daar een half uur lang naar te kijken zonder even hulp aan te bieden :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vouwfietsen

Bericht door Suus »

Alsof ik de tijd had om ze te helpen. Toen ik ze een half uur later zag moest ik namelijk naar college, bovendien had ik de postbode ook al geholpen een kar met dozen dichtgetaped met NS-logo's naar binnen te rijden :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vouwfietsen

Bericht door JWM »

Je was dus serieus een half uur later daar weer en toen waren ze slechts 10 meter verder gekomen :lol:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Vouwfietsen

Bericht door Daan »

Leuke reportage, JWM :) Misschien ook wel iets voor Fles, dat soort reportages :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vouwfietsen

Bericht door Fles »

JWM schreef:Jij staat daar een half uur lang naar te kijken zonder even hulp aan te bieden :neg:
Nee, met je hele hebben en houwen met het openbaar vervoer gaan en verwachten dat je medereizigers wel even helpen :neg: Pak dan een taxi of zo. Een trein is geen verhuiswagen.

Ik kwam onlangs in de Benelux nog dit kansloosheidsmaximum tegen :neg:

Afbeelding

Afbeelding

Een groep Britse bejaarden op pad. :?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Vouwfietsen

Bericht door STF »

Ze staan daar toch prima, zeur niet zo. :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vouwfietsen

Bericht door Fles »

Beetje jammer alleen voor die drie aspirant-klapstoelbewoners tussen Mechelen en Schiphol, maar waar hebben we het over :mrgreen:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Vouwfietsen

Bericht door AppleMoose »

JWM schreef:Jij staat daar een half uur lang naar te kijken zonder even hulp aan te bieden :neg:
Ze nemen zelf zoveel rotzooi mee, dan mogen ze zelf ook lekker hun eigen zooi meenemen.

Toen ik terug kwam van vakantie, en na een nacht bij een vriend te hebben overnacht (met wie ik dus op vakantie was gegaan), ben ik met m'n bagage met de trein naar huis gegaan, Wel expres BUITEN de spits, omdat ik andere reizigers niet lastig wilde vallen, en ik wist dat Virms gewoon niet zoveel ruimte voor bagage hebben.
Bovendien had ik maar 2 tassen mee, een rugzak, een tas met wieltjes eronder. Ik neem nooit meer mee dan ik kan dragen en ik verwacht niet dat reizigers of OV-personeel mij geen helpen met die "zooi".

Zo kan het ook :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vouwfietsen

Bericht door JWM »

Ik kreeg eerst het idee dat Bee om wat voor reden dan ook een half uur lang naar wat stumperds had staan kijken die niet verder kwamen met hun koffers. Op zo'n moment zou ik wel even te hulp schieten. Maar dat bleek dus niet het geval te zijn :oops:

Verder ben ik het natuurlijk helemaal eens met de stelling dat als je zelf zo slim bent om heel veel koffers mee te nemen dat je niet moet verwachten dat medereizigers zich gaan opofferen als kruier natuurlijk.

Compliment dus voor Ronzol die na terugkomst van zijn vakantie expres BUITEN de spits is gaan reizigers met z'n 2 tassen, een rugzak én een tas met wieltjes eronder om andere reizigers niet te hinderen :pos: :mrgreen:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Vouwfietsen

Bericht door AppleMoose »

Hmz, het staat er een beetje verkeerd, maar ik bedoelde dus dat ik in totaal 2 tassen bij me had ;)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vouwfietsen

Bericht door Suus »

JWM schreef:Ik kreeg eerst het idee dat Bee om wat voor reden dan ook een half uur lang naar wat stumperds had staan kijken die niet verder kwamen met hun koffers. Op zo'n moment zou ik wel even te hulp schieten. Maar dat bleek dus niet het geval te zijn :oops:
Mwa, mocht toch wel duidelijk zijn dat bijna op het station van Diemen woon, zo dichtbij :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Vouwfietsen

Bericht door Caspar »

Nou goed dan doe ik ook nog maar even een visuele duit uit het zakje:

Afbeelding
Okee, het is wat flexibeler dan koffers, maar ook deze man had langer nodig om in te laden dan de HC lief was.
Te meer ook omdat de achterste deuren van het treinstel nog 20 meter lopen waren van de tassenhoop.
Oud forumgebruiker

Re: Vouwfietsen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zag vanmiddag iemand die met een soortgelijk volume aan tassen bij de bushalte stond te wachten :roll:.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vouwfietsen

Bericht door webguy »

Ach ja, ik heb ook mn hele hebben en zijn uit mn studentenkamer verhuisd door twee keer met twee grote AH tassen + weekendtas op wieltjes heen en weer te gaan. Ergste nog was van Station naar Huis in Ede :) Kamer naar station in Arnhem was 7 min lopen, en in Arnhem met Syntus cross-platform overstappen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vouwfietsen

Bericht door JWM »

Bee schreef:Mwa, mocht toch wel duidelijk zijn dat bijna op het station van Diemen woon, zo dichtbij :mrgreen:
Je hebt het volgensmij wel eens een keertje ergens genoemd ja.. :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Vouwfietsen

Bericht door Ardan »

Zelf heb ik geen vouwfiets. Van de zomer ging ik met scouting een weekje op kamp in Monster, onder Den Haag, en we hadden de fiets nodig. Zelf kwam ik een dag later met de trein, mijn oma was jarig en de avond te voren moest ik werken. In ieder geval, een lange reis van Winterswijk naar Den Haag.. via Schiphol ivm werkzaamheden. Ik ben bijzonder goed in het niet-meer-meenemen-dan-nodig is, dus ik had een rugzak vol zooi en een weekendtas op mijn bagagedrager staan. Gewoon los. Over het perron lopen ging dus met 1 hand aan het stuur, andere de tas vsthouden die achterop staat. De trein in en uit was een gevalletje apart.
Eerst gooide ik met een mooie zwaai mijn weekendtas de trein in. Toen hees ik de fiets en mezelf erin. Dit alles zo snel mogelijk natuurlijk. De trein uit ging precies hetzelfde, eerst tas de trein uit flikkeren, en dan je fiets en jezelf eruit. Mooi dat ik er expres niks breekbaars in had zitten. In de trein van Arnhem naar Schiphol, een VIRMpje, is het fietsengedeelte 4 klapstoeltjes aan de ene kant en een twee tweezitters aan de andere kant. Daar zat een meisje, en bij de klapstoeltjes stond een vouwfiets. Ik vragen of de vouwfiets aan de kant mocht, zodat ik mijn fiets er neer kon zetten, en dan de vouwfiets tegen de mijne aan. Bleek die vouwfiets niet van haar te zijn, maar van zomaar iemand die ergens in een coupe was gaan zitten. Zucht, dan maar fiets tegen de deur aan gezet en bij een station met perron rechts ding aan de kant gedaan.
Op Schiphol moest ik overstappen. En dan nam die hele lange roltrap, oftewel de langzaamste glijbaan ter wereld. Die dingen hebben een naam, maar die ben ik vergeten. Gebruikelijke wijze, eerstt tas erop flikkeren, dan de fiets en jezelf erop. Ander perron naar beneden, eerst tas erop gooien, dan fiets er tegenaan zetten. In Den Haag nog met RandstadRail 3 naar Spoelplein, gelukkig was het niet druk dus ik hoefde me niet schuldig te voelen dat ik drie zitjes met mijn fiets bezet hield. Laatste stukje naar Monster gefietst, met een enorme zeewind tegen, en een nogal omslachtige reis overleefd.
Op de terugweg gingen gelukkig alle fietsen in een boedelbak achter een auto ;)
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vouwfietsen

Bericht door Fles »

Dan huur je toch ter plekke voor een krats een fiets... :roll:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Vouwfietsen

Bericht door JWM »

In de categorie zooi in de trein:

Afbeelding

Misschien een goed idee als de schoonmaakploeg na een reinigingsbeurt ook de volle vuilniszak meeneemt voordat de trein weer in dienst gaat :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten