OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Justin »

Tiel: wel degelijk viel :P?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Ardan »

Ik heb op zich ook niet veel te klagen.
De eerste 9 jaar van mijn leven heb ik in de Indische Buurt in KlabAmsterdam gesleten. Zodoende heb ik nog steeds de meeste binding met Trampje 14 :D (komt waarschijnlijk mede doordat ik op een 14e jarig ben). Niet dat ik toen trouwens zoveel met het OV bezig was. Ik vond het wel erg leuk allemaal, vooral de trein. En het schijnt dat we vaak met de metro bovengronds hebben gereisd, maar dat kan ik me niet zo goed meer herinneren. Eén ondergronds ritje wel. En nog altijd sta ik een beetje voor een raadsel wat dat betreft.
Ik was ongeveer 7 jaar. Het was nog voor de brand bij Weesperplein, dus de metrotunnel was nog donker. (Hadden ze zo moeten houden vind ik). Als ik mijn herinnering goed naar boven kan halen reden we in een Zilvermeeuw naar het Centraal station, vanaf Weesperplein. De afroep kan ik me nog wel herinneren: 'We naderen station Nieuwmarkt', gezegd door een mannenstem. Wie was dit, weet iemand meer details? Ook op gvbmetro.nl kan niemand me meer vertellen. Ik sta voor een raadsel.
Maar goed. Als ik er nog zou wonen, dan had ik drie haltes op loopafstand. Soembawastraat, T7, T14, B37, Valentijnkade, B15 en B40, en Molukkenstraat, T7, T14, B15, B22, B37, B40, B41. We woonden aan het Sumatraplantsoen. Ons woonblok is het laatste dat nog overeind staat, de rest is allemaal gesloopt en wordt nieuw opgebouwd. Met mijn moeder (ik ben enig kind, en mijn vader heb ik nooit gekend, gescheiden voor mijn geboorte), ben ik drie jaar terug er weer heen gegaan. De buurvrouw woonde er nog, een kijkje genomen, en langs de Valentijnkade gezeten waar we altijd de eendjes voerden. En mijn moeder kijkt op en zegt: 'Kijk nou! Daar rijdt ineens een bus!' Ja, waar vroeger de volkstuintjes waren, ligt nu de MacGillavrylaan met bus 40.
Nog steeds kom ik wel eens in die buurt, maar ik heb altijd een raar dubbelgevoel erbij. Het is je ouwe vertrouwde buurtje, maar ook weer niet. Mijn moeder wil het niet weten als het blok gesloopt wordt. Ze 'schrok' al behoorlijk toen we per trein langs het Rietlandpark-gebied kwamen. Ik kan me nog herinneren dat dat alleen nog maar ouwe pakhuizenmeuk was. Had ergens ook wel weer wat. En dat de Piet Heintunnel net was geopend en nog helemaal nergens uitkwam. Op de openingsdag kon je er met de fiets doorheen. En de IJponten waar je met de auto op kon geloof ik. Veerserie 40 geloof ik?
Toen ik een tijdje terug eens een oude doos met tekeningen van vroeger (wat heet vroeger, ik ben net 20 ;)) doorspitte, kwam ik er wel achter dat de liefde voor het OV er al lang ingebakken zit. Treintjes, pontjes, trammetjes, alle hersenspinsels staan op papier.

(opmerking tussendoor: sorry voor deze lap tekst, ik ben zo lekker aan het tikken... ;))
Op mijn 9e zijn we verhuisd naar Winterswijk. Een stadje in het oosten van de Achterhoek, met 24 000 inwoners. Een hele verandering ten opzichte van Amsterdam! Zelf woon ik er niet meer, mijn moeder nog wel. Ik kom er nog heel vaak. Ook omdat ik er nog naar scouting ga en mijn vrienden wonen er. Qua OV zijn we redelijk bedeeld. Er zijn twee treinstations die elk half uur bediend worden. Je kunt vanaf het CS naar Arnhem, en via West naar Zutphen. Overigens ben je sneller in Arnhem als je via Zutphen reist. Op zondag en 's avonds gaan de treinen elk uur. Verder bus 73 naar Groenlo/Enschede, elk half uur, maar niet na 20 30 uur en niet in het weekend. Een echte studentenlijn. Mijn ouderlijk huis staat op 5 min lopen van halte Vredense Hof. Ook de Duitse lijn 71 komt daar, die rijdt elke 2 uur naar Vreden. Op zaterdag elk uur. Normaal met een 8-persoonsbusje, maar vooral op zaterdag soms met een dubbeldekker! Winterswijk ligt op amper 5 km van de Duitse grens en is enorm in trek bij Duitse toeristen die een dagje een 'Stadtbummel machen' bij ons. Tsja, als je die rotdorpjes net over de grens bekijkt, daar valt ook geen hol te doen. Bocholt en Borken zijn nog wel aardige steden, en daar gaan de Nederlanders juist weer heen. Verder zijn er nog twee belbusjes naar Duitsland, waarvan er eentje ook op zaterdag vast wordt bediend met drie ritten, maar wel onder een ander nummer.

Sinds een jaar woon ik in Deventer op mezelf. Twee treinstations, vanaf CS verbindingen in alle richtingen. Amsterdam in iets meer dan een uur. 4 stadsbuslijnen, 2 stad/streekbussen, een spitsbus 7 over de industrieterreinen, een taxipendelbejaardenbusje 8 van CS naar de stad, twee Syntuslijnen 56 en 81, en twee connexxionstreeklijnen 161 en 165. Ook Veolia is er vertegenwoordigd met taxibus 171 naar Twello. Zelf woon ik bij de route van lijn 3, halte Radstakeweg. Puur toevallig is de Radstake ook nog eens mijn lievelingsdiscotheek in de Achterhoek ;) Normaal rijdt de bus elk kwartier, op zich prima. 's Avonds en zondag ineens elk uur! Dat is dan wel weer een hele stap achteruit. Momenteel moet ik wat verder lopen omdat er werkzaamheden zijn en de bus omrijdt.
De lijnen 2, 3 en 1/5 vormen samen een achtje door Deventer. Stap bij een willekeurige halte in, blijf anderhalf uur zitten en je hebt heel Deventer gezien ;) Chauffeurs onderling hebben het over 'rondje-rondje'. En ik zie elke avond in mijn bus dezelfde man voorin zitten, die altijd met alle chauffeurs kent, aan het kletsen is en dergelijke. Hij wordt ook wel 'de Directeur' genoemd. Tsja, misschien klopt het ook nog..

Goed , dat was een hele lap tekst. Sorry! Zoals ik al zei, ik ben nou zo lekker aan het tikken dat ik het eigenlijke onderwerp helemaal niet echt heb behandeld...
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door STF »

Dit was de intro, als ik het goed begrijp? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Geert »

Ardan schreef:Goed , dat was een hele lap tekst. Sorry! Zoals ik al zei, ik ben nou zo lekker aan het tikken dat ik het eigenlijke onderwerp helemaal niet echt heb behandeld...
Ach, vond het leuk om te lezen ;)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Ruben »

Ardan schreef: 'We naderen station Nieuwmarkt', gezegd door een mannenstem. Wie was dit, weet iemand meer details?
Was het niet "het volgende station is..NIEUWMARKT" van Philip Bloemendal? Ik denk dat ik niet de eerste ben die dit zegt, maar dat was normaal en lijkt er ook nog eens erg op.

Ik weet nog goed van het eerste jaar dat ik op de Vu studeerde, 2003, dat hij in de 51 ook de omroepen had ingesproken. In tram 5 was geeneens een automatische omroep, laat staan displays. Was er bij de metro trouwens ook niet ooit een vrouwenstem, dacht dat ik die ook wel eens in de zilvermeeuw ofzo heb gehoord?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door STF »

Klopt, vanaf najaar 2000 hadden de LHB wagens een vrouwenstem, die in 2004 is vervangen door Marc Klardie, alias de Combinostem.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Wout87 »

Ik heb als Deventernaar hier niets aan toe te voegen aan het verhaal van Ardan. :wink: :mrgreen:
Oud forumgebruiker

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:Nog steeds kom ik wel eens in die buurt, maar ik heb altijd een raar dubbelgevoel erbij. Het is je ouwe vertrouwde buurtje, maar ook weer niet. Mijn moeder wil het niet weten als het blok gesloopt wordt. Ze 'schrok' al behoorlijk toen we per trein langs het Rietlandpark-gebied kwamen. Ik kan me nog herinneren dat dat alleen nog maar ouwe pakhuizenmeuk was. Had ergens ook wel weer wat.
Ik ken het... Ik woonde de eerste twaalf jaar van mijn leven ook in een wat minder goede wijk in Amsterdam-West (Slotermeer), vandaar dat ik ook een redelijke binding heb met de 14 (elk weekend naar Artis met die tram). Rond mijn 12e verhuisd naar Oud-West (bij de Overtoom) en een half jaar geleden naar een wat groter huis aan de Bilderdijkkade waar ik weer ben teruggekomen bij oude vertrouwde lijnen 13 en 14. Nu woon ik ook op mezelf, sinds iets langer dan een maand, in Slotervaart... beetje komt het gevoel weer terug van de wijk waar ik opgegroeid ben (basisschoolperdiode), toch wel heel apart. Ik kom nog weleens langs mn geboortehuisje en dat is toch wel een raar idee... smoezelige gordijntjes achter de ramen, een grote schotel op het balkon. Ach, het hoort erbij.. volgens mij zijn er nog geen plannen voor sloop daar (De huizen in die buurt zijn ongeveer in de beste staat als je het vergelijkt met wat huizenblokken elders in de wijk), maar het lijkt me wel een vreemd gevoel als je oude huisje gesloopt wordt... Vond het al een vreemd iets toen het zwembad waar ik al mijn diploma's behaald heb werd gesloopt (Sloterparkbad).

Om het OV-gerelateerd te houden: Had in mijn eerste huis verbindingen: Tram 13 (Burg. Rendorpstrr.), Tram 14 (Sloterparkbad), Bus 19 (Burg. Rendorpstraat, ja die kwam daar toen nog) en bus 64 (Burg. Rendorpstraat). Toen nog allen via een snelle route en met oude CSA'tjes of Volvo's. In '97 kregen wij een metro erbij (Jan v. Galenstr.) en sindsdien was het gedaan met de snelle verbindingen naar Sloterdijk per bus :(.

In het tweede huis moest ik afscheid nemen van de bus: enkel tramlijnen 1 (1e Const. Huygensstr.), 3 (Overtoom) en 12 (Overtoom) had ik bij de hand. En op 5 minuten loopafstand het Leidseplein, waar natuurlijk ook vanalles samenkomt.

Derde huis (nu nog ouderlijk huis): Tram 3 (Bilderdijkstr.), 10 (Rozengracht), 12 (E. Wolffstraat), 13 (E. Wolffstraat), 14 (E. Wolffstraat). En even verderop buslijn 18 (de Clerqstr.). Als ik een wandelingetje maak naar het Frederik Hendrikplantsoen heb ik zelfs nog een bus naar (ik dacht) Zandvoort.

Eigen huis: Tram 2 (Delflandlaan), metro 50 (Sneevlietweg), bus 62 (Maassluisstr.), bus 145 (Maassluisstr.) en een nachtbus. Een klein wandelingetje naar het Hoofddorpplein levert nog buslijn 15/315 op.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Vinny »

Als ik een wandelingetje maak naar het Frederik Hendrikplantsoen heb ik zelfs nog een bus naar (ik dacht) Zandvoort.
Maak er maar Hugo de Grootplein van. De halte heet overigens Gilles van Leedenberchstraat. Het is ook de halte van de bus naar IJmuiden, de enige verbinding van de Staatsliedenbuurt in Westerpark met station Sloterdijk. En om heel eerlijk te zijn: deze bus rijdt eens per half uur in de daluren, en voor een dicht bebouwd stedelijk gebied is dat eigenlijk een aanfluiting...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Geert »

Die luie stedelingen gaan maar fietsen. Is nog gezond ook.

;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Vinny »

Ik fiets ook meestal, maar dat is nu erg onhandig. Door bouwwerkzaamheden kun je je fiets amper kwijt, en de bewaakte fietsenstalling kost 2,20 (die heb ik dit weekend eens uitgeprobeerd). Tja dan kun je net zo goed per OV gaan, want dat is net zo duur...

Ach als ik geen bagage heb loop ik ook wel eens naar Sloterdijk. Door het Westerpak, dat is op zwoele zomeravonden een leuke wandeling...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Oud forumgebruiker »

Frederik Hendrikstraat/Frederink Hendrikplantsoen ik haal het altijd door elkaar, terwijl het op 2 heel verschillende plekken is :|. Afijn, ik bedoelde inderdaad het Hugo de Grootplein. Connexxion is sowieso k*t, want als ik vanaf hier naar het Leidseplein wil met die bus van hun, gaat die ook maar twee maal in het uur (lijn 145) :neg:. Bah. Zit ook altijd stampvol. Dan maar een 5 minuutjes langer lopen voor de tram (als je het geluk hebt dat er niet 5 ritten achter elkaar uitvallen).
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Normaal rijdt de bus elk kwartier, op zich prima. 's Avonds en zondag ineens elk uur! Dat is dan wel weer een hele stap achteruit.
En lijn 2 Platvoet rijdt bijvoorbeeld de hele kerstvakantie niet. Check de vertrekstaat. Om te huilen. Het grootste probleem is nog wel de overgang van de kwartiersdienst (van 's ochtends t/m 18:00) naar de uursdienst. Dat is bínnen het uur gerealiseerd. Vanaf half november werk ik niet meer in het Saxion gebouw maar aan de Laan van Borgele en dat betekent dus dat ik mijn terugweg naar huis heel anders moet gaan plannen (ik kan niet meer zomaar een half uurtje overwerken bijvoorbeeld).
Momenteel moet ik wat verder lopen omdat er werkzaamheden zijn en de bus omrijdt.
Welke halte stap je normaliter in?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Ardan »

Radstakeweg. Nu is dat Vermeerstraat geworden, ik woon in de Gerard ter Borchbuurt. De bus rijdt nu om via de Ceintuurbaan en de Diepenveenseweg.
En je werkte op Saxion? Hmmz dat is mijn school. Wat doe je daar voor werk dan?
Laan van Borgele, ligt er dan aan aan welke kant je zit. Aan de kant van de Ceintuurbaan is de 4 nog een optie, halte Europaplein. Anders zou 2-Beeckestein nog kunnen. De 161-Keizerspad ook wel, maar die rijdt maar eens per uur, in de spits volgens mij wel iets vaker. Ook zo waardeloos.

De vrouwenstem in de metro was trouwens van Noortje van Huppeldepup. Achternaam vergeten. Volgens mij was ze ook iets van presentatrice, net zoals Marion Jager (CXX) dat van het ANP-nieuws is. Vorig jaar kon je in CAF 70 Noortje nog een tijdje horen, er was iets van een foutje. Klonk best grappig. 'Station Zuid-World Trade Center. Overstappen voor de richting Cornelis Lelylaan/ Station Sloterdijk' of zoiets. Ze was in ieder geval de originele stem van de CAF.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja die stem ken ik ook nog wel .. (van de CAFjes, toen ik ze gebruikte eind jaren '90 tot en met ongeveer 2003) maar in mijn herinnering zei ze wel gewoon WTC als afkorting :wink:.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door STF »

LHB: Philip tot 2000, Debby vanaf 2000 tot 2004, Marc vanaf 2004.
CAF: Noortje tot 2004, Marc vanaf 2004.
BN: Philip tot 2004, Marc vanaf 2004.

Stationsomroep: Philip tot 2001? Philip + Noortje tot 2005 of 2006? Marc vanaf 2005 of 2006.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Suus »

En van wie is het onvermijdelijke "Op lijn 51 richting Amstelveen Westwijk is een metro uitgevallen. De tijden op de displays zijn aangepast" bandje, waarbij je direct iedereen ziet zuchten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Ardan »

En die vrouw die altijd tweetalig de werkzaamheden omroept? In tegenstelling tot de 'metro uitgevallen'-dame vind ik haar wel goed klinken. De 'metro-uitgevallen'-dame heeft het ook over Gaasperplos ipv Gaasperplas..

Jemig, dat ik nou nog wakker ben trouwens... ik ga maar eens te bedde. Welterusten allemaal!
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door STF »

Bee schreef:En van wie is het onvermijdelijke "Op lijn 51 richting Amstelveen Westwijk is een metro uitgevallen. De tijden op de displays zijn aangepast" bandje, waarbij je direct iedereen ziet zuchten?
Ehm, dat zal ik even een aan vriend vragen die zich helemaal in dat omroepwereldje heeft verdiept.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Ruben »

En dan hebben ze voor de 51 op Amstel en Spaklerweg ook nog een vrouw die zegt "deze METRO gaat naar Amstelveen Westwijk". Ik juich het toe hoor, maar grappig dat juist 51 metro heet ;-)

dat bandje over je krant meenemen is ook vet lelijk.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Suus »

Dat is ingesproken door iemand die de trein moest halen denk ik :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Caspar »

Misschien dat Arie Leenman voor een zacht zacht prijsje te koop is?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Geert »

Zo moeilijk is een bandje inspreken toch niet? *de halve ochtend teksten voor de telefooncentrale op kantoor heeft ingesproken*
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door JWM »

Je zou dan op elk metrostation dezelfde stem horen. Dat zou toch wel een trendbreuk zijn met bijvoorbeeld de bordjesdiversiteit :roll:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Radstakeweg. Nu is dat Vermeerstraat geworden, ik woon in de Gerard ter Borchbuurt. De bus rijdt nu om via de Ceintuurbaan en de Diepenveenseweg.
En je werkte op Saxion? Hmmz dat is mijn school. Wat doe je daar voor werk dan?
Laan van Borgele, ligt er dan aan aan welke kant je zit. Aan de kant van de Ceintuurbaan is de 4 nog een optie, halte Europaplein. Anders zou 2-Beeckestein nog kunnen. De 161-Keizerspad ook wel, maar die rijdt maar eens per uur, in de spits volgens mij wel iets vaker. Ook zo waardeloos.
Ik ben verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het netwerk van het Etty Hillesum Lyceum door de hele stad heen. De serverruimte en dus ook onze kantoren, zitten in het gebouw van Saxion. De personele bezetting verhuist echter binnen een maand naar de Laan van Borgele (of de Keurkampstraat) en in februari gaan de servers en het dagelijks Server/Netwerk/Applicatiebeheer naar de centrale directie aan de Laan van Borgele.

B2.17 is mijn kantoor geloof ik. Zeg eens hoi als je langs komt, deur is meestal wel open ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten