Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

Ja, 2 juni al dacht ik.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Op de site van Syntus staat de halte nog op de oude locatie Heideweg ipv de nieuwe op de Laan naar Emiclaer. Daarom dacht ik dat het nieuws was. Het pdf-bestand met de lijnen kan ik niet bekijken ivm een 404-error. In de OV-info app staan de haltes ook nog op de oude, niet meer correcte plaats. Duurt het dan echt zo lang zoiets aan te passen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Aking »

Dat blijkt maar weer toch? :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door diederickx »

Als gevolg van het ongeval afgelopen zaterdag is de busbaan van Mijdrecht naar Amstelhoek nog steeds afgesloten tussen de Middenweg en de Tienboerenweg. De halte Eerste/Tweede Zijweg wordt normaal bediend; de halte Tienboerenweg (richting Uithoorn) is tijdelijk opgeheven en er is een vervangende halte een eind westelijker ter hoogte van "Linquenda", waar je eigenlijk niet mag lopen.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Zojuist een ritje gemaakt met buurtbus 575. Ik heb een leuk gesprek gehad met de chauffeur over van alles. Hij vertelde mij dat de BBVS er nog niet uit is of en waar ze een routewijziging gaan aanbrengen. Per 1 augustus gaat er in ieder geval ook een busje beginnen in Driebergen om het fijner te maken voor Chauffeurs uit Zeist. Ik zou graag willen zien dat de buurtbus vroeger zou gaan rijden, maar hij vertelde dat er dan iets van 15 mensen zullen staan in Driebergen die deze bus willen nemen dus dat werkt niet (waar ik al bang voor was).
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

zo te zien is in ovinfo lijn n81 vernummerd naar n8
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat zal wel weer een fout zijn, is al vaker gebeurt met die nachtlijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmorgen rond 7.25 uur kwam ik in Renswoude een Setra S415 tegen als X80 Ri. Amersfoort, relatief zeldzaam.
Verder alweer voor de derde keer in anderhalve week zomerdienst een buswissel op De Klomp tussen 50 en X80. Normaal volgens de dienst gaat alleen de chauffeur verder van X80 op 50, maar nu de bus dus ook waardoor de aankomende 50 de rit van X80 verder rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Roeland »

Hoe doet de Henschotermeer-express het met deze warme dagen? Wordt er veel gebruik van gemaakt?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik was laatst bij het Henschotermeer. Er zat geen hond in, terwijl het wel heel druk was bij het meer. 382 rijdt gelukkig niet meer met verlengde bussen, dat was zo'n onzin!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

En dat terwijl ze er dit jaar wel vooraf al reclame voor maakten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ferdinand schreef:382 rijdt gelukkig niet meer met verlengde bussen, dat was zo'n onzin!
Ik zie via OVinfo op de 383 een S418 die doorgaat als 382. De 15-meterwagens rijden dus nog wel op de 382.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Roeland schreef:Hoe doet de Henschotermeer-express het met deze warme dagen? Wordt er veel gebruik van gemaakt?
Gisteren 4x over de A12 gereden wegens verhuizing.. 4x de 383 gezien zonder iemand erin op de chauffeur na.

Ik gok dat het exit is na deze zomer. En zullen met lijn 298 nog wel Heygraeff bedienen.. Dus enkele DRU's gaan daarheen sowieso heen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik zag 382 rijden met een standaardbus. Dat ze dat dan allemaal zijn was een overhaaste generalisatie, maar het zou wel logisch zijn als ze dat allemaal zijn en het is natuurlijk ook ontzettend overbodig.
Laatst gewijzigd door Ferdinand op wo 18 jul 2018, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:En dat terwijl ze er dit jaar wel vooraf al reclame voor maakten.
Zeker alleen wat aankondigingen in de bussen zelf? Want dat is wel waar busmaatschappijen de fout maken. De incidentele reizigers worden zo nooit bereikt, terwijl je daar nou net het meeste kunt halen.
🍉
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ferdinand schreef:Ik zag 382 rijden met een standaardbus. Dat ze dat dan allemaal zijn was een overhaaste generatie, maar het zou wel logisch zijn als ze dat allemaal zijn en het is natuurlijk ook ontzettend overbodig.
Ik begrijp je niet.
Hainje schreef:
Daniel schreef:En dat terwijl ze er dit jaar wel vooraf al reclame voor maakten.
Zeker alleen wat aankondigingen in de bussen zelf? Want dat is wel waar busmaatschappijen de fout maken. De incidentele reizigers worden zo nooit bereikt, terwijl je daar nou net het meeste kunt halen.
Heeft heel even op Facebook gestaan maar niet lang en niet gesponsord.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Ook in de bussen zelf ja, maargoed, daar zou je in elk geval enkele reizigers mee moeten bereiken. Immers, de reizigers die de bus al gebruiken zijn het meest waarschijnlijke publiek om die bussen te gaan gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De reclame voor de 382 en 383 staat ook op de site van Syntus.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Belangrijke factor voor ons is dat deze bus niet in de buurt is. In feite komt deze bus bij nauwelijks bewoonde gebieden. Je zult altijd naar station Driebergen-Zeist moeten. Meestal nemen mensen een hoop spullen mee naar het strand en het is een heel gedoe om die mee te sjouwen. De meeste mensen zullen met de auto naar Driebergen-Zeist gaan en vanaf daar naar het Henschotermeer. Maar als je dan toch al in de auto zit, waarom zou je dan al die moeite doen om de bus te pakken?

De bus zou denk ik beter werken als hij enkele keren in de ochtend een lus rijdt in Zeist en dan naar Henschotermeer en dan in de middag het tegenovergestelde. Ook moeten er in de bus voorzieningen komen om grote spullen als stoelen en parasols te plaatsen (stoelen weghalen dus).
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Die bussen naar het Henschotermeer waren mooie lokkertjes van Keolis om deze concessie binnen te slepen. Net zoal lijn 56 naar het ziekenhuis in Amersfoort door laten rijden en met nul minuten buffertijd weer terug. Eenmaal gewonnen worden dit soort mooie zaken weer ingetrokken. Net zoals lijn 400 die een rondje Veluwe zou rijden en onderdeel was van de concessie Veluwe. En zullen de dubbeldekkers op lijn 346 in Amstelland/ Meerlanden de gehele concessie blijven rijden? Op een zelfde manier worden mensen naar de Action gelokt; eenmaal binnen is het mooie er niet en geef je je geld uit aan wat anders. Dat is hét grote nadeel van de aanbestedingen.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Syntus had ook wel wat beter kunnen communiceren met de nieuwe beheerder van het Henschotermeer. De nieuwe tarieven maken de auto alleen maar aantrekkelijker aangezien de parkeerkosten omlaag gaan. Het tarief per persoon komt er alleen bij en dat moet iedereen betalen ook de busreizigers.
Vanuit Zeist zou die bus trouwens niet via Austerlitz moeten rijden. De enkele extra reizigers maken de verloren tijd niet goed op dat kleine weggetje. Gewoon via de A12 en bij Maarn eraf. Ik zal wat meer details brengen over mijn ideeën in een los topic.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

De 382 is over het algemeen een toeristische lijn, die dient dus ook voor de bediening van de Pyramide bij Austerlitz en niet alleen het bedienen van het Henschotermeer.

Overigens, hoezo is de auto aantrekkelijker? Je betaald dan 7 euro voor een dagkaart parkeren + 2,95 voor de toegang tot het meer. Vanaf Zeist Busstation ben je echter met de bus zonder enige korting voor 6,40 heen en weer. Met de 383 vanaf Veenendaal Centrum zou de bus zonder korting slechts 50 cent duurder zijn dan een auto parkeren. De grootste concurrent is, zeker vanuit Driebergen en Zeist (maar ook vanuit het gebied waar de al opgeheven 380 reed), de fiets die je gratis kunt parkeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik bedoelde dat de busreiziger er meer op achteruit is gegaan dan de automobilist. De automobilist betaalt namelijk straks wel entree, maar heeft daar tegenover wel minder parkeerkosten. De busreiziger heeft alleen het negatieve gevolg.
Ik kan je vertellen dat er bijna alleen maar gezinnetjes zitten bij het Henschotermeer. Dan ben je voor een retourticket tussen het centrum en het Henschotermeer €14,40 (€14,80) kwijt. En dan ook nog entree...
De bus is langzamer, duurder, ver weg en dat maakt het dus niet aantrekkelijk. Overstappen wordt door de doorsnee Nederlander gezien als iets heel onhandigs en moeilijks en met al die spullen ook nog zwaar.

BTW: de fiets is nog niet gratis. De hufters van het Henschotermeer vragen je een euro om je fiets neer te zetten en als je hem in het bos zet gaan ze panisch doen. Binnenkort is het wel gratis moet ik zeggen, maar de fietser is uiteindelijk ook €1,95 duurder uit, dus iedereen gaat er op achteruit.

Maar ik wilde er dus een topic over openen morgen, dus ik zal niet te veel zeggen ;)
Laatst gewijzigd door Ferdinand op wo 18 jul 2018, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Tja, fietstarieven staan dan weer niet op de site van het Henschotermeer. Hoe kom jij trouwens op die 14,40 als een retour voor één persoon 6,40 kost?
Maar als er kennelijk niemand in die lijnen zit is het toch vooral een marketingverhaal, want kennelijk gaan ook reizigers die überhaupt geen auto hebben dan niet met de bus naar het Henschotermeer.

Al is het nu met het warme weer trouwens sowieso al doodstil in de bus, ik zie m'n dagelijkse X80 deze week met de dag rustiger worden. Vanmorgen zelfs geenenkele instapper in Renswoude, da's behoorlijk zeldzaam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten