Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Heb nu vier setjes met dienstregelingen van de vroege en nachtbussen rondom Nijmegen ivm vierdaagse. Als je er een wil hebben, stuur mij dan even een pb met je adresgegevens. Dan kan ik ze opsturen, ik vraag wel een vergoeding in verzendkosten. Hoe sneller je laat weten een setje te willen, des te meer kans.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Werkzaamheden ter hoogte van bushalte Rozenhagelaan waardoor de bussen bovenleidingloos worden omgeleid. Ik vraag me dan weer af waarom lijn 5 altijd wanneer ik 'm zie een gasbus is.Wageningen1998 schreef:Lijn 1 in Arnhem rijdt al langere tijd met gasbussen ipv trolleys. Is daar een reden voor?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Werkzaamheden aan de Metamorfoseallee. Hierdoor is er maar één rijbaan open (die voor beide richtingen wordt gebruikt). Hierdoor kan op dit stuk niet in beide richtingen van de bovenleiding gebruik gemaakt worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Zit er een logica achter de inzet van de gelede bussen zo tijdens de Vierdaagse? Of is het gewoon: elke (stads)lijn wat?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Laatst gewijzigd door Hainje op wo 18 jul 2018, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
De geledes rijden voornamelijk op de lijnen 1,2,5,6,8,11,331 en 85 naast de 12 meters. Maar vorige jaar had trouwens ook een gelede op lijn 99. Verder rijdt de pendeldienst naar het heumelsoord sowieso met de geledes.
Laatst gewijzigd door dylanwild94 op wo 18 jul 2018, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Het valt me op dat er ineens regelmatig Duitse bussen rijden. Weet iemand hoe dat komt?
Constantia et labore.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Bedoel je naast lijn 58, of.....?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Excuus, het ging over Arnhem. Veel Duitse bussen die vanaf CS vertrekken.
Constantia et labore.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Dat zal wel iets te maken hebben met SEV voor de RE19 vermoed ik.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Exact dat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
-
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
SchienenErsatzVerkehr
In Nederland Treinvervangend Vervoer genoemd.
In Nederland Treinvervangend Vervoer genoemd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Oke, dank je.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Nog twee setjes over!Hainje schreef:Heb nu vier setjes met dienstregelingen van de vroege en nachtbussen rondom Nijmegen ivm vierdaagse. Als je er een wil hebben, stuur mij dan even een pb met je adresgegevens. Dan kan ik ze opsturen, ik vraag wel een vergoeding in verzendkosten. Hoe sneller je laat weten een setje te willen, des te meer kans.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Welk materieel rijdt er op de 6xx voetballijnen naar het Gelredome?
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Als ik de foto's mag geloven voornamelijk diesel geledes en MAN aardgasbussen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Rond 13:00 inderdaad een gelede bus die lijn 643 moest worden gezien t.h.v. halte IJssellaan/HAN. 662 bijvoorbeeld is dan weer meestal een normale aardgasbus.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Rijden meestal ook gelede CNG Citaro's uit Nijmegen op.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
'Breng' wordt inmiddels beschuldigd van discriminatie volgens de Gelderlander. Studenten worden geweerd uit de 'normale' stadsbussen en gedwongen om lijn 10 te nemen. Ook reizigers die helemaal niet op de campus moeten zijn worden geweigerd, omdat ze er volgens de chauffeur er als student uitzien.
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/st ... ~a8c7b27b/
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/st ... ~a8c7b27b/
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Discriminatie lijkt mij niet het juiste woord voor het scheiden van vervoersstromen....Dat je doorgaande bussen niet vol met studenten wilt hebben zodat doorgaande reizigers er niet mee bij kunnen of bussen vertraagt raken lijkt mij logisch. Dat los je eenvoudig op door de doorgaande bussen de stad uit alleen voor instappers te laten stoppen (en om dat ook echt af te dwingen uitchecken onmogelijk te maken = reiskosten 2 of 4 euro).
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 10 okt 2018, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Als het bericht klopt (en die als moet dan beter onderzocht worden), dan is er weldegelijk sprake van disciminatie. Reizigers worden gebaseerd op hun uiterlijk (lijken ze volgens een chauffeur op een student) geweigerd uit de bus. Het gaat volgens het verhaal ook om mensen die niet op de universiteit moeten zijn en dus ook helemaal geen alternatief hebben in lijn 10 die geweigerd worden gebaseerd op hoe ze eruit zien. Dat lijkt me een zeer duidelijk gevalletje discriminatie.
Jouw idee zou voor lijnen 11 en 12 daarmee al wel een beter idee zijn, al zijn dat juist vooral studentenlijnen. Voor lijnen 13 en 15, die wel meer een stadskarakter hebben, wordt dat echter wat lastiger, want die beginnen niet bij het CS maar bij Lent. Reizigers uit Lent naar Heyendaal zouden dan gedurende een korte periode van de dag opeens uit moeten stappen op CS om over te stappen op lijn 10 (waardoor die laatste dus nog meer overbelast gaat worden), Dit is onduidelijk en irritant voor reizigers vanuit Lent natuurlijk.
Daarnaast lijkt het me ook onhandig om deze lijnen niet te gebruiken voor het vervoer van studenten, want lijnen 11 en 12 zijn juist vooral op studenten gerichten en vervoeren anders lucht en voor lijnen 13 en 15 is het de tegenspits en vervoeren anders ook vooral lucht. Dit terwijl lijn 10 uitpuilt en de vraag in de bewuste periode absoluut niet aan kan.
En het echte probleem (als ik het artikel lees) is ook niet dat studenten gebruik maken van de 'reguliere' stadsbussen, maar dat er te grote groepen reizigers over het busstation gaan lopen voor de bussen langs (en hier ook wachtrijen ontstaan die bussen van naastgelegen perrons belemmeren weg te rijden). In dat geval lijkt me een andere optie veel beter, namelijk perron A (momenteel uitstapperron, vroeger instaphalte lijn 10) gebruiken voor lijnen 11, 12, 13 en 15 ri. Heyendaal. Vanaf dit perron hoef je immers geen bussen te kruisen. Op deze halte passen 2 bussen achter elkaar, aangezien 11 en 12 samen (ongeveer) een kwartiersdienst vormen en lijnen 13 en 15 ook zul je dus ook niet meer dan 2 bussen achter elkaar krijgen.
Jouw idee zou voor lijnen 11 en 12 daarmee al wel een beter idee zijn, al zijn dat juist vooral studentenlijnen. Voor lijnen 13 en 15, die wel meer een stadskarakter hebben, wordt dat echter wat lastiger, want die beginnen niet bij het CS maar bij Lent. Reizigers uit Lent naar Heyendaal zouden dan gedurende een korte periode van de dag opeens uit moeten stappen op CS om over te stappen op lijn 10 (waardoor die laatste dus nog meer overbelast gaat worden), Dit is onduidelijk en irritant voor reizigers vanuit Lent natuurlijk.
Daarnaast lijkt het me ook onhandig om deze lijnen niet te gebruiken voor het vervoer van studenten, want lijnen 11 en 12 zijn juist vooral op studenten gerichten en vervoeren anders lucht en voor lijnen 13 en 15 is het de tegenspits en vervoeren anders ook vooral lucht. Dit terwijl lijn 10 uitpuilt en de vraag in de bewuste periode absoluut niet aan kan.
En het echte probleem (als ik het artikel lees) is ook niet dat studenten gebruik maken van de 'reguliere' stadsbussen, maar dat er te grote groepen reizigers over het busstation gaan lopen voor de bussen langs (en hier ook wachtrijen ontstaan die bussen van naastgelegen perrons belemmeren weg te rijden). In dat geval lijkt me een andere optie veel beter, namelijk perron A (momenteel uitstapperron, vroeger instaphalte lijn 10) gebruiken voor lijnen 11, 12, 13 en 15 ri. Heyendaal. Vanaf dit perron hoef je immers geen bussen te kruisen. Op deze halte passen 2 bussen achter elkaar, aangezien 11 en 12 samen (ongeveer) een kwartiersdienst vormen en lijnen 13 en 15 ook zul je dus ook niet meer dan 2 bussen achter elkaar krijgen.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
is het niet een idee om op lijn 10 25m bussen in te gaan zetten?
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Of alleen lijn 10 naar het radboud en heyendaal laten rijden en alle andere lijnen laten ombuigen. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Waardoor je dus én minder capaciteit hebt op de verbinding CS<->Heyendaal én meer reizigers moet gaan verwerken (alle reizigers die lijnen 9, 11, 12, 13 en 15 meenemen vanuit het zuiden en westen en nu dus het CS kunnen ontwijken, zullen dan allemaal via het CS moeten reizen).
Dat lijkt me een ontzettend slecht plan als je weet dat lijn 10 al veel te weinig capaciteit heeft.
Dat lijkt me een ontzettend slecht plan als je weet dat lijn 10 al veel te weinig capaciteit heeft.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten