PvE Concessie Amsterdam 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Meltrain »

Het duurt nog even voor het zover is, maar dankzij Wievank van het NederlandMetro forum, ben ik aan een link gekomen voor het PvE voor Amsterdam in 2012.
Op deze site staat het en kun je tevens nog zelg inspraak plegen.
Of ernaar geluisterd wordt is natuurlijk een tweede. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: PvE Stadsregio Amsterdam 2012.

Bericht door Ruben »

Gelijk even die enquête ingevuld. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: PvE Stadsregio Amsterdam 2012.

Bericht door Oud forumgebruiker »

http://www.stadsregioamsterdam.nl/belei ... _Amsterdam Hier is gewoon dat PvE te vinden hoor. Inclusief andere interessante bestanden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: PvE Stadsregio Amsterdam 2012.

Bericht door Suus »

Ligt het aan mij, of staat er op die pagina een bus met een verkeerde bestemming op de display :idea:

Zelf had ik het idee dat ze de huidige lijn 136 Amstelstation - Diemen misschien nog "handiger" wordt als Amstelstation - Diemen - Station Duivendrecht. Volgens de kaart is Duivendrecht een belangrijk OV-Knooppunt voor Diemen, maar alleen lijn 46 geeft een halfuursdienst naar dat station, en die rijdt alleen overdag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PvE Stadsregio Amsterdam 2012.

Bericht door tsov »

Bee schreef:Ligt het aan mij, of staat er op die pagina een bus met een verkeerde bestemming op de display :idea:
't Is een oude foto ;) Vroegâh reed de 32 Buikslotermeerplein - CS - KNSM-Eiland, en de 35 Molenwijk - CS - Sloterdijk/Zaanstraat. Die lijnen zijn op een gegeven moment (2002?) geknipt bij het CS.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: PvE Stadsregio Amsterdam 2012.

Bericht door Suus »

http://www.stadsregioamsterdam.nl/aspx/ ... et2012.pdf

Een aantal dingen die mij bij de tramlijnen op deze kaart opvallen:

1. Extra lijnen 11 en 27 voor de twee takken van de Lelylaantramlijnen, met beide het eindpunt op het Surinameplein.
2. Inkorting van lijn 2 tot het Haarlemmermeerstation, terwijl lijn 16 gaat doorrijden naar Nieuw Sloten.
3. Lijn 25 gaat naar het Amstelstation en wordt ingekort tot het CS, 12 gaat niet meer via de Churchilllaan.
Laatst gewijzigd door Suus op vr 05 jun 2009, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: PvE Stadsregio Amsterdam 2012.

Bericht door Etienne »

Bee schreef:http://www.stadsregioamsterdam.nl/aspx/ ... et2012.pdf

Een aantal dingen die mij bij de tramlijnen op deze kaart opvallen:

1. Extra lijnen 11 en 27 voor de twee takken van de Lelylaantramlijnen, met beide het eindpunt op het Surinameplein.
2. Inkorting van lijn 2 tot het Haarlemmermeerstation, terwijl lijn 16 gaat doorrijden naar De Aker.
3. Lijn 25 gaat naar het Amstelstation en wordt ingekort tot het CS, 12 gaat niet meer via de Churchilllaan.
Ze zijn nogal wat van plan. Vraag me af of ze dat inkorten van lijn 25 erdoor krijgen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PvE Stadsregio Amsterdam 2012.

Bericht door tsov »

Ok, commentaar per lijn (trouwens leuk dat de lijntjes in de lijnkleuren zijn op die kaart :pos: )
1,3,4,5,7,9,10,13,14,17,18,26,44,46,47,50,53,54,63: niets veranderd
2: zou ik doortrekken naar Stadionplein/VU, want eindigen bij HMST lijkt me geen succes, midden op een drukke rotonde (al kun je dat veranderen natuurlijk) en de A'veenseweg wordt tramloos (al is dat een sentimenteel excuus)
11,27: leuk, snap het idee ook wel (verbinding Lelylaan-Osdorp is druk)
12: mwah, zie toegevoegde waarde van omlegging via Van Wou niet
15,30,31,33,34,41,64,65,66,195,199: niets op aan te merken
16: leuk idee, maar wat is toegevoegde waarde tov lijn 2 die er nu rijdt?
19: history repeats (tot in de jaren '90 ging de 19 ook al naar Schiphol) en zie nut wel
21: mooi rechtgetrokken over Haarlemmerweg en goed ondervangen met lijn 60 :pos:
22: leuk idee, goede koppeling, goed ondervangen met 41
24: :pos: , weer terug via Ferdinand Bol en Ceintuurbaan
25: history repeats (was route 1939-1944), maar waarom, nu is Kennedylaan/zuidelijke Rijnstraat tramloos...
32: waarom niet door naar nieuwe busstation?
35: heel goed om iets via de Distelweg/Ridderspoorweg te laten rijden, maar nu wordt het héél druk met alleen 34 en streek op de Kamperfoelieweg
36: waarom niet meer via Twiske?
37: waarom ingekort zodat 36 via Tuindorp/Banne moet?
38: zie 35 over Distelweg eo, maar nu is Floradorp OV-loos (Floraparkbad = belangrijk doel), lijkt me niet handig
42: leuke combi, maar mis vervanging 43 via Cruquiuskade
46: snap combi met 136, maar nu is de verbinding Diemen - Noord vernaggeld, voor de zoveelste keer...
51: zullen ze in A'veen niet blij mee zijn, die inkorting
60: mooie nieuwe verbinding
62: waarom via Rijnstraat, nu wordt Waalstraat busloos...
67: leuk idee
192: geen verbinding Geuzenveld-West - Osdorpplein/Sloterdijk meer, dat gaat gemist worden
streek: snap dat je rechtstreekse verbinding Oostzaan - Buikslotermeerplein wilt, maar verbinding Oostzaan - CS verslechtert en de Kadoelenweg wordt busloos, lijkt me niet handig...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: PvE Stadsregio Amsterdam 2012.

Bericht door Suus »

Het inkorten van lijn 2 is misschien een eerste stap van vertramming van lijn 15? Al snap ik dan niet waarom ze lijn 15 via een hoekje van Buitenveldert naar Amstel doortrekken.

Lijn 16 naar Nieuw Sloten zou betekenen dat lijn 2 waarschijnlijk minder druk wordt, waardoor die minder vaak kan gaan rijden, en de Leidsestraat ontlast wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: PvE Stadsregio Amsterdam 2012.

Bericht door tsov »

Vooral dat laatste zou best eens een goede reden kunnen zijn inderdaad :!: Heb al eerder vernomen dat ze de frequentie van lijn 5 willen opkrikken, maar dat daar de bottleneck zit (niet dat er genoeg tweerichtingtrams zijn die het doen, maar ach)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: PvE Stadsregio Amsterdam 2012.

Bericht door Suus »

Inmiddels staan de resultaten van de peiling online: http://www.stadsregioamsterdam.nl/aspx/ ... 020709.pdf

De geenqueteerden willen vooral bij de tram nog wel wat infrastructuuruitbreidingen, blijkbaar zien veel mensen toch meer in de tram dan in bussen :P

Helemaal ongelijk kan ik ze niet geven, bijzonder veel ambitie heeft de stadsregio nu ook weer niet, in sommige suggesties kan ik mij zeker vinden (tram 12 naar Science Park, voor veel mensen is het nieuwe Science Parkstation geen alternatief voor Amstel, maar dat is een andere discussie). Bij een dergelijke verlenging van tram 12 gaat bus 136 dan echter over meer dan 70% van de rit over tramsporen rijden, een omlegging van die buslijn kan dan geen kwaad.

Over de koppeling 136 - 46, het lijkt mij een beter plan als lijn 136 wordt vervangen door 101, die dan weer door Diemen rijdt ipv er met een grote boog omheen (over de A10/A1), om er direct na Diemen weer af te gaan. Tevens verbeterd de verbinding Diemen - Maxis Muiden hierdoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: PvE Stadsregio Amsterdam 2012.

Bericht door JWM »

Altijd leuk om de antwoorden op dit soort vragen te bekijken. Bijvoorbeeld bij de vraag:
"In de zomervakantie is er gedurende 7 weken een zomerdienstregeling met op de meeste openbaar vervoerlijnen lagere minimumfrequenties (voertuigen rijden minder vaak). Bent u het daarmee eens?"
ik heb geen zin om in de zomer nóg langer op de tram te wachten, je moet publiek continu kwaliteit bieden. Een kok mag ook niet minder zijn best doen als er maar 2 gasten in zijn restaurant zitten!
het maakt ook zo'n dorpse indruk.
of bij:
Eén van de mogelijkheden om met het openbaar vervoer een bijdrage te leveren aan een duurzame samenleving is oudere bussen te vervangen door bussen die aan de Enhanced Environmentally friendly Vehicle norm (EEV-norm) voldoen. Deze strenge milieunorm houdt behalve met luchtkwaliteit ook rekening met geluid. Bent u het eens met de versnelde vervanging?
die oude meuk waarmee het GVB rijdt, had allang vervangen moeten worden zoals Connexxion ook gedaan heeft
:mrgreen:
Oud forumgebruiker

Re: PvE Stadsregio Amsterdam 2012.

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat laatste vind ik niet, de bussen van GVB zijn een stuk comfortabeler dan de Connexxion- en Arriva-exemplaren op sommige lijnen :?.

Verder: Kan de naam van het topic veranderd worden in PvE Amsterdam 2012, de Stadsregio Amsterdam omvat namelijk ook Zaanstreek, Amstel-Meerlanden en Waterland :wink:.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door midnet »

schiet me te binnen, nav Conx 196-> Noord/winkelc: er gaan/mogen vast geen, of maar heel, heel weinig bussen door de IJtunnel als die metro eenmaal rijdt. Denk eens aan Rotterdam Zuidplein/Maastunnel. Vermoedelijk is dit plan opgezet met inmiddels wat achterhaalde plannen m.b.t. de noord-zuid-metro
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Vinny »

Nou toen ik nog stage liep bij de Stadregio Amsterdam (inmmiddels een vorig leven) was het de bedoeling om 2/3 van de bussen die nu door de IJ-tunnel rijden, te laten eindigen op Buikslotermeerplein en 1/3 door te laten rijden door de IJ-tunnel.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hm, zit het pve een beetje door te spitten en het valt me op dat het sowieso Exit is voor de berkhofskes en de zilvermeeuwen in 2012 :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Geert »

Nu dit topic toch weer bovendrijft: is er al een PvE voortgekomen uit alle inspraak?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Suus »

- De M1/M2/M3 serie is in 2012 35 jaar oud, dat is voor metromaterieel ver voorbij de technische afschrijving, dus vervanging is zeer welkom. Tip: Kijk eens wat ze in Rotterdam hebben besteld :)
De eerste Jonckheerbussen zijn al in 1998 in dienst getreden, in die tijd waren de milieueisen nog lager en de bussen ook. - - Ik kan mij met een vloot van 167 standaardbussen bijna allemaal bijna dezelfde technische gegevens wel voorstellen dat vervanging welkom is. Bovendien heb ik zelf het idee dat het GVB ze ook aan het verwaarlozen is: gaten in de vloer, steeds meer defecte lijnfilmen (draaischijfje die blijven hangen, achtergrondverlichting die niet meer goed werkt).

Er is nog geen PvE, ik verwacht dat dat niet meer lang gaat duren, op dit moment wordt de inbesteding afgehandeld, gezien aan alle documenten. Zodra dat is goedgekeurd kan het onderhandelen over de PvE beginnen lijkt mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Ruben »

Van mij mogen de bommetjes wegblijven uit Amsterdam, ik vind ze te lawaaiig. Je kan in Rotterdam soms nauwelijks de omroep (hoewel die ook summier is) horen. Gelukkig kijkt Amsterdam naar andersoortig materieel. Rotterdamse stellen zijn natuurlijk wel anders te bestellen, zodat ze aan het PvE kunnen voldoen, maar ze zijn wat dat betreft niet de meest logische keus. Omdat Amsterdam 3m breed mat wil met 4 deuren per bak EN geheel doorloopbaar, komen ze eerder uit bij dat wat op Metro de Madrid zijn baantjes trekt. Je hebt daar naast AnsaldoBreda (die ook aardig spul daar hebben neergekwakt) ook andere fabrikanten, ben even kwijt welke precies. Het betreffende mat daar is veel relaxter, sowieso die 4 deuren per bak en geheel doorloopbaar dus, maar ook veel moderner ogend. Er zit een erg (althans voor metromat) spitse neus op, en trekt lekker weg van de stations. In de eerste docs over Amsterdams wensen kwam dit mat ook al naar voren als een goed voorbeeld hoe ze het willen zien, dus enigszins heb ik er wel vertrouwen in dat we er aardig op vooruit gaan als de snoeptrommels afgevoerd worden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Suus »

Ik heb het meer over het spul wat voor de RandstadRail en voor de Calandlijn is besteld. Het heeft dan maar 7 deuren aan elke kant van het treinstel, maar is echt heel comfortabel spul. Overigens vind ik de Bommetjes niet echt lawaaierig, ik vind de Teetjes veel erger, vooral als de compressor aanschiet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Ruben »

En dan heb ik het dus over series 7000, 8000, 9000. Kom er net achter dat 7000 én 9000 van onze rampenfabrikant komen, dus dan komen ze in 2020. Geheel in Amsterdamse stijl kiezen ze daar natuurlijk wel voor, zodat de Zilvermeeuwen tot op het laatste draadje versleten kunnen worden. Anyway, de 8000 lijkt er erg op en komt van CAF. Afgezien van de kwaliteit van de Amsterdamse CAFs zou dit helemaal niet zo'n slechte keus kunnen zijn. Oja, de airco zit ook bij al deze series al ingebakken, dus ook aan die evt. eis van Amsterdam kan voldaan worden.

Hieronder de 7000. Prima als dit door de het tunneltje van Amsterdam gaat razen. Lekker groot en ruim. En nog snel ook.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jq5WeSQ-MfE[/youtube]
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Ruben »

Bee schreef:Ik heb het meer over het spul wat voor de RandstadRail en voor de Calandlijn is besteld. Het heeft dan maar 7 deuren aan elke kant van het treinstel, maar is echt heel comfortabel spul. Overigens vind ik de Bommetjes niet echt lawaaierig, ik vind de Teetjes veel erger, vooral als de compressor aanschiet.
Mjah ik vind het een beetje net niet eigenlijk allemaal. Begrijp me niet verkeerd, de Rotterdamse metro is prima en lekker modern, maar een kopie hoeft van mij niet in Amsterdam gedraaid te worden. Ik vind de rijkarakteristieken van de Bommetjes dus niet OK, viel me laatst ook weer op dat ze toch teveel lawaai produceren. Dus het normale railsgeraas en tunnelwindje dat je aardig hard in de trein zelf hoort.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Suus »

Ze zijn alleen slechts 2 meter 80 breed, dat is eigenlijk nog te smal :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Ruben »

Toch alweer een reducering van de huidige treeplankjes. Noemen we het iets tussen sneltram en metro in? :-P
2.80 is misschien weer beter inpasbaar op de Amstelveenlijn, veel zou het niet uit moeten maken, maar misschien zijn de aanpassingen dan minder omvangrijk. :-)
Dit mat in 3m zou echt gruwelijk veel ruimte bieden. Let's hope for the best.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door JWM »

Wie mag zich trouwens inschrijven op deze concessie? Alleen het GVB zeker :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten