Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

diederickx schreef:De Breaxx in Amstelveen doet zijn naam eindelijk eer aan en was van de week geheel uitgebroken.
Dat is al weer een paar weken, gelukkig staat er wel een tijdelijke “snack-car” voor de deur :D
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wievank »

Durashift schreef:Over een tijdje rijden de bussen elkaar in de Buitenvelderttunnel (Schiphol) niet meer tegemoet.
I.v.m. voldoen aan de eisen van de tunnelwet ( :neg: ) mogen de bussen niet meer door één tunnelbuis, voor beide richtingen.. Omdat er een andere oplossing mogelijk is.. :roll:

Ja, die oplossing kost de gemeenschap een hoop geld.. nieuwe toe- en afritten etc.. Veiligheid voor alles, zeg maar.. :wink:

https://www.schiphol.nl/nl/projecten/pa ... eiligheid/
Over een tijdje? Dit is een luchtfoto van ruim een jaar geleden: https://goo.gl/maps/q62JZWpEGrj
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

De Buitenveldert-bustunnel (Zuidtangent op de kaart) is inderdaad al een tijdje gesloten voor onderhoud. Op dit moment maken bussen in beide richtingen gebruik van de Loevesteinse Randweg en de Koetsierstraat. Dat kost vooral richting Schiphol Plaza ergerlijk veel tijd in de kruisingen.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Ik zag vandaag de 347 en 357 over de Buitenveldertselaan rijden ten zuiden van de Van Nijenrodeweg, kennelijk is de omleiding voor de werkzaamheden t.h.v. Graaf Florislaan al begonnen. Er is echter helemaal NIETS over te vinden in de reisinformatie of op internet. Lekker bezig Connexxion. -o- :N
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

http://www.connexxion.nl/omleidingAMS

Staat gewoon op de dris-panelen, OV info app, website, Cxx app

Hier staat alles voor komende periode
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Ik had die pagina al een keer gezien (maar nog zonder kaartje), maar ik kon 'm niet meer vinden, want hij staat niet bij de omleidingen. De dienstregeling is ook niet aangepast...
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

In de app staat ie gewoon bij de omleidingen

Website ook:
https://www.connexxion.nl/omleidingen/1204 lijnnummer intikken en hij staat er.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Het is even wennen, geen bus meer richting Westermarkt/Dam/CS, maar misschien maar beter ook. Afgezien van de verkeersdrukte op het laatste stuk van het traject, is er ook de brug over de Lijnbaansgracht (Rozengracht) die niet mee werkt.

Zag alleen gisteren op de verschillende DRISsen nog gewoon Ansterdam CS staan als bestemming..... :(
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Kreeg vandaag voor de eerste keer Connexxion Magazine AML in mijn mailbox.

http://aml.connexxion-magazines.nl/aml/welkom/

Misschien bestond dit al, maar voor mij is dit nieuw... :D
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Remco1989 schreef:In de app staat ie gewoon bij de omleidingen

Website ook:
https://www.connexxion.nl/omleidingen/1204 lijnnummer intikken en hij staat er.
Ik weet niet waar die pagina vandaan komt, maar deze https://www.connexxion.nl/omleidingen-en-storingen (waar je komt als je op de voorpagina op omleidingen klikt) geeft de omleiding niet aan. Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat het niet in de dienstregeling staat, zelfs niet in de actuele reisinformatie. Als je bijvoorbeeld in OVinfo bij een halte kijkt staat er alleen dat er een omleiding is, niet eens waar of welke lijnen.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Frank93 »

Het is even flink scrollen langs alle vervallen ritten maar hij staat er hoor :Y

Werkzaamheden kruisvlak Amsterdamseweg
16 jul 2018 t/m 29 jul 2018, 0:00 - 23:59 uur
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Link werkt niet voor de mobiele site van CXX. M
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

De vervangende halte Van Nijenrodeweg ligt stadinwaarts op de Van Nijenrodeweg zelf, ter hoogte van Rupelmonde dus vlak voor de Amstelveenseweg.

Staduitwaarts heb ik hem nog niet gezien, omdat de chauffeur van mijn bus vergat linksaf te slaan en toen corrigeerde via de De Cuserstraat en Bolestein. Zo zie je nog eens wat van Buitenveldert, en dat in een gelede bus. Onduidelijk waarom hij de De Cuserstraat niet helemaal uitreed.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Bij VUmc staan de CXX-lijnen nog gewoon op de displays terwijl er een tekst voorbij komt dat de halte is opgeheven en de 346 gewoon voorbij komt. Wat is waar?

Daar staat overigens dat de omleiding komt door werkzaamheden op de Buitenverdertselaan.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

diederickx schreef:De vervangende halte Van Nijenrodeweg ligt stadinwaarts op de Van Nijenrodeweg zelf, ter hoogte van Rupelmonde dus vlak voor de Amstelveenseweg.

Staduitwaarts heb ik hem nog niet gezien, omdat de chauffeur van mijn bus vergat linksaf te slaan en toen corrigeerde via de De Cuserstraat en Bolestein. Zo zie je nog eens wat van Buitenveldert, en dat in een gelede bus. Onduidelijk waarom hij de De Cuserstraat niet helemaal uitreed.
Staduitwaarts ligt de halte precies er tegenover.......

De Cuserstraat is in principe niet meer buswaardig, omdat na het verdwijnen van lijn 62 uit die straat, de gemeente niet wist hoe snel ze verkeersdrempels aan moesten leggen op verschillende plekken.

Nou is Bolestein ook niet bepaald buswaardig (ook verkeersdrempels), maar denk dat de chauffeur zo snel mogelijk weer op zijn (omleidings) route wilde komen en dan is Bolestein de eerste mogelijkheid.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Frank93 schreef:Het is even flink scrollen langs alle vervallen ritten maar hij staat er hoor :Y

Werkzaamheden kruisvlak Amsterdamseweg
16 jul 2018 t/m 29 jul 2018, 0:00 - 23:59 uur
Er staan echter geen lijnnummers bij, dus als je op lijnnummer zoekt komt er niks uit. Daarnaast moet je ook maar weten dat het 'kruisvlak Amsterdamseweg' is om het überhaupt te vinden. Dit is overigens ook het geval met de inkorting tot Elandsgracht, maar daar zijn de haltes wél geschrapt in de actuele reisinformatie.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

DingeZ schreef:
Remco1989 schreef:In de app staat ie gewoon bij de omleidingen

Website ook:
https://www.connexxion.nl/omleidingen/1204 lijnnummer intikken en hij staat er.
Ik weet niet waar die pagina vandaan komt, maar deze https://www.connexxion.nl/omleidingen-en-storingen (waar je komt als je op de voorpagina op omleidingen klikt) geeft de omleiding niet aan. Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat het niet in de dienstregeling staat, zelfs niet in de actuele reisinformatie. Als je bijvoorbeeld in OVinfo bij een halte kijkt staat er alleen dat er een omleiding is, niet eens waar of welke lijnen.
Die pagina via Google.

Omdat het voor alle lijnen geld misschien. Bij halte graaf Florislaan staan wel lijnnummers in OVinfo.

Maar al gemeld bij Cxx?? Of alleen maar hier geklaagd.
Suus schreef:
Link werkt niet voor de mobiele site van CXX. M
Raar bij mij doet is het gewoon op mobiel
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Inmiddels heb ik het wel bij CXX gemeld. Het komt op mij over dat deze informatie erin gebeunhaasd is in plaats van op de normale manier verwerkt. Overigens staat dezelfde omleiding voor lijn 242 wel netjes aan deze lijn gekoppeld.
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door TheAgedGamerYt »

https://www.amstelveenz.nl/nieuws/busli ... -beer.html

Halet grote beer komt terug, maar alleen maar voor de 242, nu Alleen nog de 199 herstellen!!
bredie2003
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 04 mar 2018, 21:32

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door bredie2003 »

Lijn 661 rijdt vanaf 3 september 2018 weer een soort van zijn oude route. De route wordt na de Kaj Munkweg: Wilsonstraat > Winkelcentrum Pax > Assumburg > F. Blankers Koenlaan > Sportcomplex. KWA > Spaarne Gasthuis (eindpunt). Deze rit rijdt in één richting ‘s ochtends naar het Spaarne Gasthuis. Hij vertrekt te Zwanenburg Kinheim om 07:28 en komt aan op Spaarne Gasthuis om 08:11 uur.
Brett den Heijer, OV-Spotter Nieuwkoop
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik kreeg een email van de gemeente Amstelveen omtrent aanpassingen in het huidige vervoerplan en in dat van 2019.

Er stond in dat lijn 242 m.i.v. 3 september gaat stoppen op de Grote Beer, dat was inmiddels bekend. De gemeente blijft zich sterk maken om ook lijn 347/348 daar te laten stoppen, maar voorlopig is de halte voor lijn 242 het hoogst haalbare.

W.b. Vervoerplan 2019 is nu de route definitief vastgesteld voor lijn 174 in Amstelveen: vanaf maandag 10 december zal lijn 174 een éénrichtingslus rijden via Keizer Karelweg zuid/Huis aan de Poel - Amsterdamseweg - Laan Walcheren (halte wordt nog onderzocht) - Rembrandtweg - Busstation Amstelveen - Ziekenhuis Amstelland - Middenhoven - Uithoorn.

Maandag t/m vrijdag overdag 2 x per uur, op zaterdag overdag 1 x per uur. Lijnen 165/166/167 vervallen uiteraard vanaf 10 december.
Laatst gewijzigd door fred1954 op di 24 jul 2018, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
mp623
Berichten: 60
Lid geworden op: di 27 mar 2018, 22:40

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door mp623 »

Is het iemand opgevallen dat de halte-omroep (op in ieder geval de 171, 300, 356 en 397) bij de eindpunten vaak blijft hangen op de aankondiging, waardoor de haltenaam achterwege blijft?
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Twee observaties van vandaag:

Lijn 348 vertrekt in Uithoorn (busstation) vanaf perron F, waar ook lijn 242 richting Amsterdam Zuid vertrekt.

Helaas staat op de haltevertrekstaten van lijn 348 (en waarschijnlijk ook 358) de periode tot begin september als "normale" dienstregeling, en de periode daarna als "afwijkende" dienstregeling. Ik snap wel hoe het komt, maar het staat natuurlijk garant voor misverstanden. Had dat nou niet intelligenter gekund?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Ardan »

Ik ben echt al te lang niet meer buiten geweest op Schiphol. Die bussen die er nu rijden :D zelfs ik vond dat gaaf :X
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Hainje »

*legt hand op het voorhoofd van Ardan om te kijken of hij koorts heeft.*

*Voelt*

Ja, flinke koorts. Hup naar bed jij! *Geeft paracetamol*
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 73 gasten