(BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vinny schreef:
Ja, dat zal best, maar ik snap het doorrijden naar Sloterdijk niet
Nou ik wel. Ik heb namelijk als regelmatige reiziger Hoofddorp - Sloterdijk geen zin om tussen Hoofddorp en Schiphol met de trein te reizen, dan over te stappen in een bus en dan op Lelylaan weer over te stappen in de metro, als er gewoon een directe stopbus kan rijden... Iets met klantvriendelijkeheid enzo... :idea:
Daar zeg ik toch: een snelbus Schiphol - Sloterdijk snap ik... :roll:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Stefan »

Ik stond zojuist op de streekhalte te wachten bij het Dordtse station en wát een donker hol is dat.. Er is totaal geen verlichting, goed.. Er staan lantaarnpalen, maar die werken niet. Zucht.. :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, da's praktisch ja :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door mb90 »

ziggy schreef:Ja, dat zal best, maar ik snap het doorrijden naar Sloterdijk niet :idea:. Als de OV-chip echt het probleem is vind het aardig triest :(, gewoon wat GVB-poppetjes bij die hekkies zetten en op vertoon van je treinkaartje gaat ie open ofzo.
Toch zou het mij niks verbazen, want in het weekend van 12/13 septemebr reden er ook ineens stopbussen tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Alexander en dat was tot het sluiten van de poortjes van de Rotterdamse metro voorzover ik weet niet het geval. Toen moest men omreizen met de metro of reizen met tramlijn 4.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wubbo »

Dat was omdat toen ook de metro niet reed naar Rotterdam Centraal, heb ik me laten vertellen (of was dat alleen de week erna?). Men vond het niet acceptabel om de reizigers vanaf Beurs te verbussen, dan maar vanaf Rotterdam Alexander.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door mb90 »

Er was inderdaad een weekend waarbij dat was (het weekend van 26/27 september), maar daarbij gingen de werkzaamheden door het gebeuren bij Barendrecht niet door. Het weekend ervoor (19/20 september en dus niet 12/13, zoals ik zei) reed de metro gewoon door.
Maar aan de andere kant zou het mij ook niks verbazen als het voor de duidelijkheid voor beide weekeinden hetzelfde is gebleven.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Vinny »

Voorzover mijn informatie strekt (ik ben er niet bij geweest) zijn de werkzaamheden niet doorgegaan, maar de buitendienststelling voor personenvervoer wel. Dit omdat het logistiek niet meer mogelijk was om toch treinen te laten rijden en omdat men het goederenverkeer ook vrij baan wilde geven.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Geert »

Er reden in het weekend na 'Barendrecht' extra ingelegde stoptreinen tussen Rotterdam en Gouda, de omgeleide intercities bleven alsnog omgeleid via Den Haag.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ruben »

Gezelligheid in Den Bosch, waar alle stadslijnen toch al een 60-nummer hebben, dat alle bussen onder lijn "65" werden gereden. Ik sliep nog half, toen ik doorhad dat de AOW de reden was dat er zoveel lijnen 65 naar tig verschillende bestemmingen reden. En bedankt, want anders had ik een bus eerder gehad, want dat bleek toch lijn 63 te zijn.

's middags een chauffeuse die kennelijk zo vaak geconfronteerd was met Rivierenland kaartjes in de stadsbus van Den Bosch dat er nog niet eens naar het verhaal geluisterd werd, maar er vanachter het stuur gelijk een tirannade kwam in de trant van hoe stom mijn medereizigster wel niet kon zijn te denken dáármee in de stadsbus van Den Bosch (ook nog eens beiden Arriva) te willen rijden.
Zij, 's ochtends in een streeklijn (165) op het station van Den Bosch gekocht, had te horen gekregen van die chauffeur dat ze er ook mee terug kon. Dat die chauffeur er niet bij had gezegd dat dat alleen op de streeklijnen vanuit Rivierenland was, was de hele fout. Hoe moet je dat als reiziger van de andere kant van het land dan weten? Het kaartje wordt haar aangeboden als de beste optie, het is niet alsof ze er zelf om vroeg. De chauffeuse zei indirect dat ze dit bij elkaar loog, omdat die kaartjes NOOIT op het station van Den Bosch aangeboden worden. Nou wel in de streeklijnen dus. Dat vergat mijn medereizigster in haar rustige verhaal er de hele tijd bij te zeggen, er werd ook niet om gevraagd, dus zei ik maar even dat ze met de 165 was gekomen en dáárom ook dat kaartje had kunnen kopen in de bus. Chauffeuse: "JA maar dat zégt ze niet" :roll:
Anyway, ze mocht wel mee, onder het mom van we kijken straks hoe we dit oplossen. Uiteindelijk hoefde ze geen nieuw kaartje meer te kopen, dat is dus schappelijk. Alleen erg jammer dat de beste vrouw zo op haar tenen was getrapt om niks. In ieder geval geen goede houding om evt. agressieve pasagiers te benaderen of te sussen, ik wens haar daar in de toekomst alle succes mee. :|
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wubbo »

De publieksvriendelijke actie in 's-Hertogenbosch om met lijnnummer 65 te rijden is door Arriva verboden: zie de portal.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Vinny »

Tja, en als er straks op 25 december weer bussen rondrijden met 'Prettige feestdagen' in plaats van de reguliere bestemming - dat is dan ineens zeker geen probleem meer... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Ik zie dat alleen op de buffer eigenlijk. Ik vind de oude manier van laatste rit bij het GVB vervelender, bij de trams met koersrol wordt dan geen bestemming getoond. De Combino's kunnen het tegelijkertijd met de bestemming gelukkig, al weet ik niet of laatste rit nu wel of geen concessie-eis is :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Vinny »

^^ Ik zie ze helaas ook in de reguliere dienstregeling terecht komen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ruben »

Het is concessie-eis om laatste rit als "bestemming" te filmen in geval van, jawel, de laatste rit. :-)
Ik snap nog steeds het nut niet, enkel in gevallen dat je hem in zicht had maar mistte heeft het relevantie. Als ze eens de dynamische info op haltes in orde maken hoef je niet terug te vallen op dat soort vooroorlogse plakpleistertjes.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wubbo »

Ik vind het missen van de eindbestemming van een buslijn minder erg dan het missen van het lijnnummer, vooropgesteld dat het een lijn is die maar met 1 eindbestemming bij een bepaalde halte komt. En dus niet zoals de RET het afgelopen jaar deed, met Prettige feestdagen op lijn 56 die in 4 verschillende richtingen op station Vlaardingen Oost komt.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Karl »

NS-Reiziger schreef:(...) In ieder geval geen goede houding om evt. agressieve pasagiers te benaderen of te sussen, ik wens haar daar in de toekomst alle succes mee. :|
Maar het stadsdienst personeel van Den Bosch is sowieso niet het meest vriendelijk. Ik werk nu in de buurt van Den Bosch en heb er eerder (toen ook al Arriva) ook veel gebruik van gemaakt. Ben benieuwd of er klantvriendelijkheidscijfers beschikbaar zijn van Den Bosch stad, dus zonder de rest van het concessiegebied, maar alles wordt natuurlijk op één hoop gegooid en gemiddeld...
Het is een spectrum.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

NS-Reiziger schreef:Ik snap nog steeds het nut niet, enkel in gevallen dat je hem in zicht had maar mistte heeft het relevantie. Als ze eens de dynamische info op haltes in orde maken hoef je niet terug te vallen op dat soort vooroorlogse plakpleistertjes.
Voor mij is het opzich wel handig, als ikergens op een terrasje zit, en ik moet met het openbaar vervoer naar huis, dan kijk ik vaak nog wel op de lijnfilm van de tram.. als er "Nieuw Sloten" staat, kan ik nog een trammetje later nemen. Als er "Laatste Rit" staat ben ik de lul :lol:.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Geert »

NS-Reiziger schreef:Het is concessie-eis om laatste rit als "bestemming" te filmen in geval van, jawel, de laatste rit. :-)
Ik snap nog steeds het nut niet, enkel in gevallen dat je hem in zicht had maar mistte heeft het relevantie. Als ze eens de dynamische info op haltes in orde maken hoef je niet terug te vallen op dat soort vooroorlogse plakpleistertjes.
Ik snap nog steeds het nut niet. Als je de tram gehaald had boeit het geenszins of het de laatste rit is of dat er nog zestien ritten volgen, je bent immers onderweg. Als je hem net gemist hebt dan had je weinig aan die informatie, een blik op de dienstregeling had je hetzelfde verteld (en je hebt tijd zat om de dienstregeling te bekijken, want de volgende tram gaat toch pas uren later).

Ik vind het meer als een speeltje ("goh! we kunnen ook nog wat anders filmen") klinken dan dat zoiets echt nut heeft. Zeker als de echte eindbestemming niet meer getoond wordt :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Combino's tonen beiden, bijvoorbeeld

Zoutkeetsgracht
Laatste rit
En dan natuurlijk nog 3 op de filmrol. Maar het nut ervan is mij niet duidelijk. Sowieso hebben ze iets met lijnfilms, wat dacht je van de concessie-eis dat de nieuwe bestemming van het voertuig al bij aankomst op het eindpunt de nieuwe eindbestemming moet tonen (ook voor streekbussen).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door STF »

De "bestemming" laatste rit mag al een paar jaar niet meer gebruikt worden als hoofdbestemming, dus op een 9G, 10G, 11G en 12G zou je het niet meer horen tegen te komen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door M57 »

Toch zie je het nog wel eens.

Bij Laatste Rit móet je rennen, zo niet kan je ook wel de volgende nemen. Niks mis mee wat mij betreft.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door STF »

Alle verboden dingen zie je zo nu en dan weleens gebeuren. :wink:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door STF »

ziggy schreef:Als er "Laatste Rit" staat ben ik de lul :lol:.
Als je mobiel internet op dat terrasje hebt, kun je in zo'n situatie leuk dit omroepbestandje afspelen: http://www.peterjager.net/gvb/halteafro ... rokken.wav

:pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Ik vind het missen van de eindbestemming van een buslijn minder erg dan het missen van het lijnnummer, vooropgesteld dat het een lijn is die maar met 1 eindbestemming bij een bepaalde halte komt. En dus niet zoals de RET het afgelopen jaar deed, met Prettige feestdagen op lijn 56 die in 4 verschillende richtingen op station Vlaardingen Oost komt.
Mwoh, verkeerde bestemmingen kunnen ook in eenvoudiger situaties onhandig zijn hoor. Zo had ik een tijd geleden te maken met een bus die op 't station in Dordrecht kwam aangereden als lijn 3, maar met "Stadspolders" als bestemming. Zowel ri. Oudelandshoek als Stadspolders vertrekt vanaf het station slechts één bus, maar ik heb toch wel even gevraagd of het nu lijn 3 met verkeerde bestemming of lijn 5 met juiste bestemming en verkeerd lijnnummer was :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Had hier al eens een foto van geplaatst voor 'ie in gebruik werd genomen, maar hier dan eentje van de geweldige ruimte op een van de tijdelijke stadsbushaltes bij station Dordrecht. Zoals te zien: ze stonden vandaag zelfs nog buiten de halte te wachten en dan is deze foto nog gemaakt rond 18.20 uur (dus eigenlijk zelfs al na de echte spits)...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten