Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Geplaatst op: woensdag 7 oktober 2009 om 22:45
Laatst bijgewerkt: woensdag 7 oktober 2009 om 22:47
Grote binnenlandse en buitenlandse vervoersbedrijven en projectontwikkelaars gaan de slag aan om het miljoenencontract voor het openbaar vervoer in de Stadsregio Arnhem-Nijmegen tussen 2013 en 2023. Behalve bekende bedrijven als Arriva en Veolia zijn ook grote buitenlandse partijen als het Franse Keolis en het Britse Serco in de markt.
Lees verder
Geplaatst op: woensdag 7 oktober 2009 om 22:45
Laatst bijgewerkt: woensdag 7 oktober 2009 om 22:47
Grote binnenlandse en buitenlandse vervoersbedrijven en projectontwikkelaars gaan de slag aan om het miljoenencontract voor het openbaar vervoer in de Stadsregio Arnhem-Nijmegen tussen 2013 en 2023. Behalve bekende bedrijven als Arriva en Veolia zijn ook grote buitenlandse partijen als het Franse Keolis en het Britse Serco in de markt.
Lees verder
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Ik snap dit artikel niet. De aanbesteding begint pas volgend jaar, waarom is dan nu al bekend dat die bedrijven meedoen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Ik vind het opvallend dat er nieuwe namen meedoen, zoals het Britse Serco. Wat heeft deze aanbesteding dat andere aanbestedingen niet hebben?
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Misschien hebben die buitenlandse partijen al hun interesse kenbaar gemaakt. Keolis zal zich wel inschrijven onder de vlag van Syntus?
Deze concessie geeft vervoerders ook exclusieve rechten om iets met vastgoedontwikkeling te doen rond OV-knooppunten heb ik mij wel eens laten vertellen.. Weet even niet meer hoe het exact in elkaar zit.
Deze concessie geeft vervoerders ook exclusieve rechten om iets met vastgoedontwikkeling te doen rond OV-knooppunten heb ik mij wel eens laten vertellen.. Weet even niet meer hoe het exact in elkaar zit.
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Het gaat om een concessie voor 15 jaarWubbo schreef:Ik vind het opvallend dat er nieuwe namen meedoen, zoals het Britse Serco. Wat heeft deze aanbesteding dat andere aanbestedingen niet hebben?
Betreft railvervoer en busvervoer
Vrijheid voor de vervoerder
Het zelf mogen ontwikkelen van vastgoed op OV-knooppunten en dit in de 15 jaren terugverdienen.
Al met al echte marktwerking, waar ook andere branches belang bij hebben (denk aan bouwsector).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Ja, maar Serco is wel vreemd eigenlijk, het is namelijk een zakenpartner van de NS in Groot-Brittannië, de thuismarkt van Serco. Nu gaan ze op de Nederlandse markt elkaar beconcurreren. Bovendien heeft Serco geen ervaring in busvervoer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Zit de spoorlijn Tiel - Arnhem bij deze concessie?
Ik dacht dat die bij Rivierebland, Achterhoek etc. zat.
Verder ben ik heel benieuwd wat de SAN met haar deel van de Maaslijn wil. Op een overstap in Nijmegen Heyendaal zit volgens mij echt niemand te wachten.
@JWM: Als Keolis meedoet als Syntus, doet NS ook automatisch mee. Maar NS wil al samen met Qbuzz en Strukton die concessie winnen en ik denk niet dat ze zichzelf gaan beconcurreren.
Verder ook opvallend dat zowel Veolia als Connexxion willen meedoen.
Ik dacht dat die bij Rivierebland, Achterhoek etc. zat.
Verder ben ik heel benieuwd wat de SAN met haar deel van de Maaslijn wil. Op een overstap in Nijmegen Heyendaal zit volgens mij echt niemand te wachten.
@JWM: Als Keolis meedoet als Syntus, doet NS ook automatisch mee. Maar NS wil al samen met Qbuzz en Strukton die concessie winnen en ik denk niet dat ze zichzelf gaan beconcurreren.
Verder ook opvallend dat zowel Veolia als Connexxion willen meedoen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Maaslijn wordt niet aanbesteed in deze concessie, die blijft gewoon in haar geheel bij Veolia.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Er zit een dienstje Arnhem - Doetinchem in, op welke verbinding je dus 2 concessies hebt. Ook de rivierenlandconcessie doet die lijn aan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
De Achterhoek concessie toch? Of is dat ook één groot concessiegebied samen met rivierenland :?
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Ik was in de veronderstelling dat Rivierenland en Veluwe zouden fuseren tot een nieuwe concessie, maar zoals ik al zei, dat was ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Huh, da's een rare constructie... aangezien NS ook nog RegioLinq heeft als combinatie van NS, HTM en Strukton En da's gewoon een bestaand bedrijf, weliswaar zonder concessies maargoed.meltrain schreef:Maar NS wil al samen met Qbuzz en Strukton die concessie winnen en ik denk niet dat ze zichzelf gaan beconcurreren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
HTM mag geen activiteiten meer ondernemen buiten haar eigen thuismarkt. Dan is QBuzz natuurlijk een logische vervanger.
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
In Gelderland heb je straks 3 concessies.JWM schreef:De Achterhoek concessie toch? Of is dat ook één groot concessiegebied samen met rivierenland :?
- Stadsregio Arnhem Nijmegen
Incl. helft treindienst Arnhem - Doetinchem - Achterhoek - Rivierenland
Alle huidige Syntus-treindiensten + Apeldoorn - Zutphen, excl kwartierdienst op Arnhem - Doetinchem. - Veluwe
Incl. stadsdienst Apeldoorn
Dus ja, de achterhoekconcessie wordt één met rivierenland. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Op die manier. De slag om Arnhem kan dus beginnen. Zou 1 vervoerder er met alle drie de concessies vandoor gaan of is dat een brug te ver
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Om dit lijstje aan te vullen/verbeteren. In de concessie Achterhoek - Rivierenland is Zutphen-Hengelo-oldenzaal niet opgenomen. De treindienst en de bussen die in Overijssel en Twente rijden worden geintegreed in 1 multimodale concessie Twente (dus ZHO, Amelo-Marienberg, bussen Twente). De Gelderse buslijnen (Syntus lijnen, 52, 54, 82) worden in de concessie Achterhoek-Rivierenland geintergreed zodra de concessie zho is afgelopen (dat is dec. 2013).NS-Reiziger schreef: In Gelderland heb je straks 3 concessies.
- Stadsregio Arnhem Nijmegen
Incl. helft treindienst Arnhem - Doetinchem- Achterhoek - Rivierenland
Alle huidige Syntus-treindiensten + Apeldoorn - Zutphen, excl kwartierdienst op Arnhem - Doetinchem.- Veluwe
Incl. stadsdienst Apeldoorn
Volgens berichten op de website van De stadsregio is de Concessie 2013-2028 ingekort in een normale concessie van 8 jaar met optie tot verlengen naar 10 (zie hier. Ook is het RO-component flink in gekrompen. Het lijkt steeds meer op een normale concessie.NS-Reiziger schreef: Het gaat om een concessie voor 15 jaar
De in het krantenbericht genoemde bedrijven/consortia hebben volgens mij input geleverd op een marktconsultatie die is opgestart naar aanleiding van de plannen voor een in eerste instantie innovatieve concessie van 15 jaar.
Re: Grote slag om vervoer in Stadsregio Arnhem/Nijmegen begint
Almelo - Mariënberg gaat weer uit de concessie Twents na afloop van het huidige contract en komt in een nieuwe concessie met Zwolle - Emmen terecht.Freek schreef: De treindienst en de bussen die in Overijssel en Twente rijden worden geintegreed in 1 multimodale concessie Twente (dus ZHO, Amelo-Marienberg, bussen Twente)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten