Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Mdk schreef:@nvwd er staat inderdaad een vooraankondiging betreffende de hoogte voordat je de straat in rijdt, ik heb helaas zowel die als het bord op het viaduct gemist.
Nou dat bordje op het viaduct heb je volgens mij niet gemist hoor......
🍉
Mdk
Berichten: 1253
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

:') Die vond ik inderdaad aan de kant van de weg terug.
Ik vraag me af of die al weer hangt, gezien er volgens de veiligheidsjihad er anders helemaal niksss onderdoor mag rijden als er geen bord op hangt.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Voor diegene die een busrit van 3 uur en 30 minuten (zonder overstap!) willen maken over de prachtige Veluwe adviseer ik om op een zondag de 105 in Arnhem te pakken en dan pas op station Zwolle uit te stappen (of andersom). De bussen zijn dan namelijk volledig gekoppeld: 105 - 205 - 111 - 100. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Het grote nadeel van bussen is dat ze geen toilet hebben, dus ik vind het knap als iemand dat 3,5 uur volhoudt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Je hebt in Harderwijk 8 minuten om naar de WC te gaan. ;) Waarschijnlijk wel meer tijd omdat de bus toch te vroeg in Harderwijk is. Maar 3,5 uur zonder WC kan prima? :?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Frank93 »

Toen we hier in Alkmaar nog het rondje 151-152-152-151 reden was je ook 3,5 uur onderweg zonder een toilet op de route. Is gewoon normaal volgens mij.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:Je hebt in Harderwijk 8 minuten om naar de WC te gaan. ;) Waarschijnlijk wel meer tijd omdat de bus toch te vroeg in Harderwijk is. Maar 3,5 uur zonder WC kan prima? :?
Ik heb vorig jaar noodgedwongen Brioude - Nîmes in een bus gedaan, met een buswissel op Aéroport du Puy - Loudes, en aan het eind moest ik toch echt wel nodig naar het toilet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Heb momenteel last van mijn spieren en mijn rug. Dat komt (helaas) door het weer.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Meltrain schreef:Het grote nadeel van bussen is dat ze geen toilet hebben, dus ik vind het knap als iemand dat 3,5 uur volhoudt.
#lifeofabusdriver (A)
🍉
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

#busdriverelifesmatters :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Hainje schreef:
Meltrain schreef:Het grote nadeel van bussen is dat ze geen toilet hebben, dus ik vind het knap als iemand dat 3,5 uur volhoudt.
#lifeofabusdriver (A)
Jij blij dat je kassamiep bent *O* Dan ken je aan de lopende band zitte te zeikeh :Y
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Laatst heb ik toevallig nog Arnhem-Apeldoorn gedaan. Met de 231 en 201. Maar het is eigenlijk wel een vrij saaie route aangezien je haast constant over de snelweg gaat. Het gaat in ieder geval wel snel :Y
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Dat verwacht je niet van SNELbuslijnen. :shock: :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Nou we het er toch over hebben.

Hier in de buurt rijdt ook een buslijn die met sneldienst wordt bestempeld; de 72 van Amersfoort naar Nieuwegein. Deze lijn krijgt echter alleen tussen Dijnselburg en Amersfoort de bestempeling sneldienst op zijn bestemmingsbord. T.o.v. de 52 is dit de versnelde versie, terwijl er eigenlijk een nog snellere versie is en dat zijn de Uithoflijnen vanuit Amersfoort. Bus 72 is dus voor de Amersfoorter naar de Uithof niet bepaald snel ookal staat er wel snel op.

In totaal heb je dus 3 keuzes richting De Uithof vanaf Amersfoort:
-De Uithoflijnen vanaf een iets verdere halte
-72
-52 en dan 71/72/271

Mijn punt: van een snelbus hoef je niet te verwachten dat hij de snelste is. De snelste optie heeft niet eens sneldienst erop staan.
En mijn fascinatie voor het geweldige bussysteem tussen Amersfoort en Utereg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De meeste sneldiensten hebben überhaupt geen sneldienst op hun bestemming staan. Volgens mij is Utrecht ook een van de weinige regio’s die daarvoor nog het S-symbool gebruiken op de halteborden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Wat is er precies niet snel aan lijn 72, die doet er 25 minuten over van Amersfoort station naar het UMC. De 204 doet er volgens dienstregeling op een willekeurig moment in de spits 26 minuten over van Amersfoort-centrum naar het UMC.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Tja, in de spits zullen de Uithoflijnen wel een hoop extra tijd ingerekend hebben voor eventuele files op de A28. Als er geen files zijn kan die met 100km/u met een stop in Soesterberg zo zoeven naar De Uithof. Terwijl de 72 verkeerslichten, wat haltes in Vollenhove heeft en aan de 80 en 50 km/u moet houden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Suus schreef:De meeste sneldiensten hebben überhaupt geen sneldienst op hun bestemming staan. Volgens mij is Utrecht ook een van de weinige regio’s die daarvoor nog het S-symbool gebruiken op de halteborden.
De 231 en 201 hebben Zwolle (direct), Apeldoorn (direct) of Arnhem CS (direct) op hun bestemmingsdisplays staan. Maar niet echt een s symbool. Nouja op sommige haltepalen in Achterhoek-Rivierenland of Veluwe zijn ze nog wel te vinden.
Ferdinand schreef:Laatst heb ik toevallig nog Arnhem-Apeldoorn gedaan. Met de 231 en 201. Maar het is eigenlijk wel een vrij saaie route aangezien je haast constant over de snelweg gaat. Het gaat in ieder geval wel snel :Y
Je kan de volgende keer ook mijn voorgestelde toeristische route nemen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ferdinand schreef:Tja, in de spits zullen de Uithoflijnen wel een hoop extra tijd ingerekend hebben voor eventuele files op de A28. Als er geen files zijn kan die met 100km/u met een stop in Soesterberg zo zoeven naar De Uithof. Terwijl de 72 verkeerslichten, wat haltes in Vollenhove heeft en aan de 80 en 50 km/u moet houden.
De dalritten van de 204 hebben een rijtijd van 20 minuten op het genoemde traject. Lijn 72 heeft geen dalritten, maar de laatste ochtendrit naar Amersfoort en de eerste middagrit hebben een rijtijd van respectievelijk 20 en 19 minuten! In die 25 minuten de andere kant op zit dus waarschijnlijk een marge om vertraging op de lange lijn tot in Nieuwegein te voorkomen.

Vergeet ook niet dat de Uithoflijnen niet met T100 bussen rijden, die mogen dus ook maar 80 op de A28.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Mag ik ff kwijt dat ik morgen weer met de bus ga? :@

Heeft iemand geen 3 euro om naar station te komen dus dan kom ik maae naar haar (hoop ik)
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Spannend hoor, een bus.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Nee, dan een buurtbus...
Meltrain schreef:Het grote nadeel van bussen is dat ze geen toilet hebben, dus ik vind het knap als iemand dat 3,5 uur volhoudt.
De bus blijft dezelfde, maar de chauf ook? Anders zetten ze er vast types met een heule grote blaas op.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

julsteren schreef:Spannend hoor, een bus.
Neuh dat niet maar zie mezelf wel in verkeerde halte uitstappen ofzo :oops:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ga je tjikkies hosselen? *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

trolly schreef:Nee, dan een buurtbus...
Meltrain schreef:Het grote nadeel van bussen is dat ze geen toilet hebben, dus ik vind het knap als iemand dat 3,5 uur volhoudt.
De bus blijft dezelfde, maar de chauf ook? Anders zetten ze er vast types met een heule grote blaas op.
Chauffeurs hebben tegenwoordig toch na elke 2,5 uur een plaspauze?
Ik had het dan ook eigenlijk over mezelf (egoïstisch, ik weet het :oops: ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 165 gasten