Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Welke idioot heeft bedacht dat de Ap nu twee zegelacties tegelijk moet houden. Nu moet ik bij de kassa ook nog zien te voorkomen dat ik Bingozegels krijg terwijl ik Vershoudzegels wil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Je krijgt ze niet allebei tegelijk?

Ik vind het ook maf.. Bingo vind ik ook niet zo bjj AH passen..
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Hahaha, ik was eerlijk gezegd ook allesbehalve blij toen ik las dat deze actie tegelijk werd gehouden. Daarom vraag ik klanten nu maar of ze 'actiezegels' willen en dan krijgen ze gewoon allebei, tenzij ze een voorkeur aangeven.

Van mij mogen er gerust een aantal mensen gaan klagen bij de klantenservice over deze dubbele actie, hoe meer hoe liever.
🍉
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Mdk »

Ik ga altijd zelfscannen omdat het sneller is en omdat ik dan tegen niemand hoef te praten, het feit dat ik dan mog apart om zegels moet vragen vind ik al verschrikkelijk, maar dat het nog langer duurt omdat ik ook nog eens moet specificeren dat ik geen behoefte heb aan bingozegels is natuurlijk helemaal een ramp. :')
Bij twijfel altijd klagen
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Suus schreef:Welke idioot heeft bedacht dat de Ap nu twee zegelacties tegelijk moet houden. Nu moet ik bij de kassa ook nog zien te voorkomen dat ik Bingozegels krijg terwijl ik Vershoudzegels wil.
Ja en dan hebben ze hier nog regelmatig een lokale actie waardoor je soms wel 3 verschillende zegels kan krijgen (wat regelmatig voorkomt). En dan heb je natuurlijk ook nog de koopzegels
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Durashift schreef:Je krijgt ze niet allebei tegelijk?
Geen lijn in te vinden.
Ik vind het ook maf.. Bingo vind ik ook niet zo bjj AH passen..
Domste actie ooit. Op je spaarkaart moet je elke letter een keer hebben. Ja doei, ik ga niet net zo vaak boodschappen doen totdat ik Bingo heb.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Bij de jumbo hier vraag ik in 1 hap of de klant nog koopzegels, glazenzegels en/of voor de sportvereniging spaart en daarna nog een vraag om de app/pas
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Suus schreef:
Ik vind het ook maf.. Bingo vind ik ook niet zo bjj AH passen..
Domste actie ooit. Op je spaarkaart moet je elke letter een keer hebben. Ja doei, ik ga niet net zo vaak boodschappen doen totdat ik Bingo heb.
Gewoon elk product apart afrekenen *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Je krijgt een zegel per tien euro. Pas als je die tien euro hebt gehaald kan je vriendelijk doen in de cassiere en krijg je een zwik zegels. Tenzij je in een klein dorp woont, daar zijn ze vaak wat strenger met de zegels.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Dan reken je af per batch van 10 euro? *O*
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Als je veel zegels wil moet je in Rotterdam naar de appie op de Oude Dijk. Mijn roeicoach is alleen en spaart zegels en plaatjes en wat dan ook voor mij en mijn collega's en heeft hoeveelheden voor een gezin ongeveer.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

En vanaf morgen is dat dus afgelopen... -o-

Handig om dat soort dingen zo openbaar te posten :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Je krijgt een zegel per tien euro. Pas als je die tien euro hebt gehaald kan je vriendelijk doen in de cassiere en krijg je een zwik zegels. Tenzij je in een klein dorp woont, daar zijn ze vaak wat strenger met de zegels.
In Tilburg hebben we een Facebook groep waar mensen zegels kunnen ruilen, lijkt me dat er zoiets ook in Rotterdam wel bestaat.
🍉
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Frank93 »

Weet niet of het hier al voorbij is gekomen maar sinds een paar weken hebben ze bij de AH een scanner bij de kassa's waar je je bonuskaart, air mileskaart en statiegeld bonnetjes zelf kunt scannen. Ik vind het een leuke toevoeging :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ik ving van de week ergens in het OV een gesprek op: "nou hebben ze zelfs al zo'n scanner waar je ook zelf je bonus- of Airmileskaart of je flessenbon kunt scannen, doen die mensen achter de kassa überhaupt nog wel iets zelf?" :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Bij de Plus hier hebben ze nu bij de kassa's een scanner waarmee je door het scannen van een barcode in de app je zegeltjes digitaal in de app kunt sparen, dus zelfs zegeltjes geven doen ze daar dan niet meer.
Jammer want op willekeurige momenten vertelde een caissière zich wel eens en ging het sparen wat harder :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Dat rare scanding aan de zijkant van de kassa had ik al gezien bij de Ap op het Vasteland, maar verder nog nergens. Ik zag ook niet helemaal wat de toegevoegde waarde was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ferdinand »

Gaat sneller -> minder rijen -> minder kassa's nodig -> minder personeel -> minder kosten -> meer winst
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Daniel schreef:Bij de Plus hier hebben ze nu bij de kassa's een scanner waarmee je door het scannen van een barcode in de app je zegeltjes digitaal in de app kunt sparen, dus zelfs zegeltjes geven doen ze daar dan niet meer.
Jammer want op willekeurige momenten vertelde een caissière zich wel eens en ging het sparen wat harder :P
Dan kan je ook niet voor iemand anders sparen of wel?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Dat kan nog wel, ze hebben er zelfs heel veel opties voor bedacht zie ik nu ik het even opzoek: je kunt bij het afrekenen al vragen om een speciale bon met QRcode die degene waarvoor je spaart dan weer in de app kan scannen. Verder kan je bij de servicebalie papieren zegels inwisselen voor digitale en omgekeerd. En je kunt ook zegels aan iemand schenken via de app.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Dat zijn wel pluspunten aan de app....
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Frank93 schreef:Weet niet of het hier al voorbij is gekomen maar sinds een paar weken hebben ze bij de AH een scanner bij de kassa's waar je je bonuskaart, air mileskaart en statiegeld bonnetjes zelf kunt scannen. Ik vind het een leuke toevoeging :pos:
De AH waar ik regelmatig kom heeft dat ook al een tijdje.
Leuk, ik ben zo'n klant met een niet gepersonaliseerde bonus kaar, met dus een aparte airmiles kaart. 2x piepen. *O*

Je kan alleen 'piepen' als de kassa madame/meneer geen artikel scant.. en dan is het aan de toon van de piep te horen of het geslaagd is.. :roll:
Maak er dan een schermpje op.. met de tekst 'scan okay' ofzo.
Nu zegt de persoon achter de kassa vaak wel of het goed is gegaan.. en je zou het kunnen zien aan de Bonus regel op het kassascherm..
maar ja, dat is niet de kijkrichting als ik mijn pasjes voor de lezer houdt. Dan kijk ik richting de lopende band.. :|

Of het allemaal sneller gaat?
Nee, denk het niet.. de persoon achter de kassa sjeest de pasjes zó langs de bliep.. Ik niet, ik wacht dus af totdat het kan en dat 2x en dan nog even wachten of het goed is gegaan..
Oudere mensen zullen er ook wel meer moeite mee hebben. Hopelijk is de service van AH dan nog wel zo dat de pasjes voor die mensen gescand worden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Ik kwam van de week bij een Ap in een wijk waar ik niet zo vaak kom, moest al wennen om naar een gewone kassa te moeten want geen zelfscan en geen scan-en-go, maar dus wél zo'n kaartscanner in een hoekje van de desk gefrummeld. Ter hoogte van de plek waar je de caissier aankijkt om te groeten en weer doorloopt om in te pakken :D 'Ja u kunt uw bonuskaart zelf scannen blij blij hahaha!!'


Altijd weer een verrassing in welke Ap je op welke manieren mag afrekenen :D
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Ik ben Scan & Go inmiddels ook gewent... tot dat ik weer in een filiaal kom met het oude zelfscan systeem
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ferdinand »

Zijn er naast de Jumbo van Leeuwarden nog meer supermarkten waar ze al pepernoten verkopen? Ik heb er echt zin in :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten