Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Korte vragen

Bericht door DingeZ »

Voor zover ik weet staat er een bord waarop iets staat in de trant van: 'bus vertrekt van overzijde' als de busbaan richting Purmerend gebruikt wordt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Iemand hier die weet wat de status is van EETC?

Ik heb de afgelopen maand namelijk een aantal een (of meerdere) loc(s) gespot in Raillogix-livrei, maar met een EETC nummer. Ik weet dat ze (bijna) al hun rijtuigen hebben verkocht, maar de inschrijving bij de KvK is nog actief.

Zijn deze loc(s) nog van EETC, en is alles wat ze nog doen die dingen verhuren aan Raillogix (of wat zit daar onder?) of hoe zit da?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

EETC least die 1600'en volgens mij aan Captrain, die ze in Raillogix-livrei heeft gestoken.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Vandaag reisde ik binnen Tilburg een stuk met de Volans/Bravodirect. Ik heb SOV, maar moest dus wel betalen. Opvallend genoeg kostte het ritje maar € 0,22. Volgens mij zijn ze het instaptarief vergeten. En nee, ik stapte niet over. Komt dit vaker voor dat jullie weten?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daantje »

Tussen 15 juli en 15 augustus is week SOV niet geldig
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door huibf »

De SOV is inderdaad niet geldig. Van 16/7 tot 16/8.
Je krijgt dus 34% korting. Heb je dalurenkorting brabant 40% dan krijg je dus 60,4%.
Je opstaptarief zat dan al op 35 cent zonder iets te reizen. Das dus raar.
Ik heb dat niet eerder gehad.

Wel de laatste weken veel CiCos op storing bij Hermes. Ik denk dat dit oa komt door de nieuwe apparatuur.

Vergeet niet dat je als je in Den Bosch uit de bus uitchecked, met de trein (incheck) naar Tilburg gaat (uitcheck) en in Tilburg weer inchecked (binnen 35 minuten nadat je in Den Bosch ben uitgechecked) er dan GEEN instaptarief wordt berekend. Je hebt dan toch over overstap vindt de busvervoeder. Ze zien kennelijk niet de NS.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:De SOV is inderdaad niet geldig. Van 16/7 tot 16/8.
Je krijgt dus 34% korting. Heb je dalurenkorting brabant 40% dan krijg je dus 60,4%.
Een studentenreisproduct en dalkorting brabant zijn volgens mij niet te stapelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

huibf schreef:Vergeet niet dat je als je in Den Bosch uit de bus uitchecked, met de trein (incheck) naar Tilburg gaat (uitcheck) en in Tilburg weer inchecked (binnen 35 minuten nadat je in Den Bosch ben uitgechecked) er dan GEEN instaptarief wordt berekend. Je hebt dan toch over overstap vindt de busvervoeder. Ze zien kennelijk niet de NS.
Volgens mij zien ze NS prima, maar is de afspraak dat je overstapt als je binnen 35 minuten weer incheckt bij dezelfde vervoerder. Of je daar tussenin nou in een trein, helikopter, supermarkt of sexclub hebt gezeten doet er niet toe *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

huibf schreef:Vergeet niet dat je als je in Den Bosch uit de bus uitchecked, met de trein (incheck) naar Tilburg gaat (uitcheck) en in Tilburg weer inchecked (binnen 35 minuten nadat je in Den Bosch ben uitgechecked) er dan GEEN instaptarief wordt berekend. Je hebt dan toch over overstap vindt de busvervoeder. Ze zien kennelijk niet de NS.
Dit is zelfs ook zo als je Arriva <-> Hermes overstapt.
Mr-W schreef: Een studentenreisproduct en dalkorting brabant zijn volgens mij niet te stapelen.
Volgens mij gaat de boordcomputer zelfs helemaal loco als die twee producten op dezelfde kaart staan.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door huibf »

Hainje schreef:
Mr-W schreef: Een studentenreisproduct en dalkorting brabant zijn volgens mij niet te stapelen.
Volgens mij gaat de boordcomputer zelfs helemaal loco als die twee producten op dezelfde kaart staan.
Is dat probleem na 10 jaar jaar nog niet opgelost?
Ik ben benieuwd? Zijn er hier studenten met een brabantse dalurenkorting?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Met Blauwnet scheelt het al behoorlijk dat er geen dubbel instaptarief gerekend wordt bij overstappen naar bus of NS/Arriva trein (Maar daar gaat het nu niet over :mrgreen:)

Ik heb overigens geen Dalkorting Brabant maar wel Dalkorting Overijssel met SOV maar dat geeft geen problemen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Weekend Vrij Oost Bus geeft ook problemen met mijn SOV. Ik ging van Kampen naar Harderwijk, eerst met de Keolis trein en toen met lijnen 100 en 111. Toen bleek dat bij Keolis het SOV actief blijft als je na 35 min opnieuw incheckt. Dus ik moest 5,50 betalen voor de busreis. Hun advies: beide producten op een aparte persoonlijke ov chipkaart zetten...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door huibf »

Met Vrije abbonementen kan je natuurlihk 2 chipkaarten hebben maar met kortingsproducten die stapelbaar zijn natuurlijk niet.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Ik heb geen Dalkorting Brabant, gewoon SOV Week dus ik reis momenteel met 34% korting in de bus. Het instaptarief zou dus gewoon berekend moeten worden, maar dat gebeurt blijkbaar niet. Strikt genomen had ik wel een overstap binnen 35 minuten van trein naar bus, maar daarvoor had ik niet met de bus gereisd.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Wachtend op de tegentrein te Laren zat ik me ineens af te vragen, zijn er nog meer plekken in Nederland waar een reizigerstrein planmatig aan de kant gaat om te kruisen buiten een in gebruik zijnde station?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Ik weet dat het af en toe gebeurt tussen Venray en Blerick, maar volgens mij is dat alleen wanneer de [serie=Stoptrein (S1)|2018|(Venlo -) Venray - Nijmegen32300[/serie] vanaf of naar Venlo rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Tussen Leiden Lammenschans en Alphen aan de Rijn wordt ook "vliegend" gekruist en de superspitstrein Boxmeer->Nijmegen die slechts enkele maanden rijdt kruist de [serie=Stoptrein (S1)|2018|(Venlo -) Venray - Nijmegen32300[/serie] te Beugen

Een andere vraag. Wat betekent precies "Störung im Betriebsablauf". Ik vat dat op als storing in de bedrijfsvoering, maar wat wordt er eigenlijk mee bedoelt? Of is dat een excuus om de daadwerkelijke reden (Fahrzeugstörung, defecte trein; Streckenstörung, incident op het baanvak; Signalstörung, seinstoring; Weichenstörung, wisselstoring) niet te vermelden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

@Milco: Tussen 6.15 en 7.30 uur zijn er inderdaad enkele treinen in de [serie=Stoptrein (S1)|2018|(Venlo -) Venray - Nijmegen32300[/serie] die in Lottum aan de kant gaan om de tegemoetkomende [serie=Stoptrein (S1)|2018|Roermond - Nijmegen32200[/serie] te laten kruisen. Maar verder is Laren-Almen wel vrij uniek, sowieso zijn er maar weinig enkelsporige baanvakken waar je buiten een station kunt kruisen: naast Laren-Almen kan dat alleen op Meerlo-Tienray, Lottum, Hoogkerk-Vierverlaten en bij Zoeterwoude.

Overigens is het op Dordrecht - Geldermalsen ook wel een tijdje geweest dat er gekruist werd buiten een in gebruik zijnd station. De kwartiersdienst is namelijk eerder ingevoerd dan station Boven-Hardinxveld geopend is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Nitein-Repart schreef:
Een andere vraag. Wat betekent precies "Störung im Betriebsablauf". Ik vat dat op als storing in de bedrijfsvoering, maar wat wordt er eigenlijk mee bedoelt? Of is dat een excuus om de daadwerkelijke reden (Fahrzeugstörung, defecte trein; Streckenstörung, incident op het baanvak; Signalstörung, seinstoring; Weichenstörung, wisselstoring) niet te vermelden.
Ik gok dat dat een soort vergaarbak is, "wegens een verstoring in de treindienst"-achtig.

Als ze geen betere reden (paraat) hebben gebruiken ze die :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Het komt neer op de algehele chaos die al jaren heerst bij DB Fernverkehr.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Alsof andere vervoerders beter zijn, alleen bij Abellio is er niets te klagen tegenwoordig. Die vervoerder doet keurig zijn best.

Die "Störung im Betriebsablauf" komt van de Keolis-site af en ik zie vaak dat er treinen worden opgeheven vanwege die reden. Soms zelfs treinen die slechts 1x/2 uur rijden. Dan ben je er wel klaar mee, als je juist met zo'n trein mee moet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Daniel schreef:@Milco: Tussen 6.15 en 7.30 uur zijn er inderdaad enkele treinen in de [serie=Stoptrein (S1)|2018|(Venlo -) Venray - Nijmegen32300[/serie] die in Lottum aan de kant gaan om de tegemoetkomende [serie=Stoptrein (S1)|2018|Roermond - Nijmegen32200[/serie] te laten kruisen.
Tussen 18:30 en 19:30 gebeurt dat nogmaals drie keer, omdat de [serie=Stoptrein (S1)|2018|(Venlo -) Venray - Nijmegen32300[/serie] dan naar Venlo rijdt. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Die ritten stonden niet in de doorkomststaat op Somda… maar na bij voorgaande jaren kijken blijkt dat die niet in Lottum maar in Meerlo-Tienray kruisen met de tegentrein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

Daniel schreef:sowieso zijn er maar weinig enkelsporige baanvakken waar je buiten een station kunt kruisen: naast Laren-Almen kan dat alleen op Meerlo-Tienray, Lottum, Hoogkerk-Vierverlaten en bij Zoeterwoude.
Ik kan mij van vroeger kruisingen te Markelo herinneren, is dat niet meer?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Inderdaad, Markelo kan ook nog steeds, alleen omdat spoor 2 daar korter is kost dat veel tijd. Daar kruisen gebeurd ook niet planmatig. Er wordt wel elke dag standaard roest gereden daar beide kanten op.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten