OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Was even een rare gewaarwording vanmiddag... met de t1965 kwamen we bij Rotterdam Zuid over spoor 2 de tunnel uit (had niet gemerkt dat we na Rotterdam C. de andere buis in gegaan waren). Neem aan dat 't een stukje roestrijden was, maar wel exotisch zo middenin de spits: d'r zijn toch genoeg tegemoetkomende treinen.
En met het eruit rijden van de vertraging schiet het zo natuurlijk ook niet op: de wissels tussen Rotterdam Zuid en -Lombardijen mag je nou niet bepaald snel doorheen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Caspar »

Ik zag vandaag een paar opvallende dingen:

Iets na 11uur vanochtend kwam er een 6400 loc met een paar platte wagens en een Plan-T- plus nog wat platte wagens door Amsterdam Centraal heen, uit het terrein bij de Dijksgracht. Deze zelfde trein kwam enige minuten later na even de loc om gereden te hebben bij de Transformatorweg aansluiting, door Amsterdam centraal heen terug. Geen idee waar het heen ging. Een hoop dingen van de Plan T waren met blauwe zakken afgeplakt.

In Heiloo was het rond 18.30 nog niet zo beroerd gesteld met de hulpvaardigheid van de Nederlanders :lol: :

Afbeelding

De overweg lag in de storing. NS treinen tyfoneerden 3x hoog en laag, de meettrein deed dat slechts 1x. Een passant liep het station in om de S.O.S. knop te gebruiken en te melden dat er zich een 'levensgevaarlijke situatie voordeed bij het station' De andere kant van de lijn wist de man gerust te stellen met de melding dat het KLPD al onderweg was.

Verder in de t3400 naar Hoorn uit Heiloo zaten 2 jongens met een kaartje tot Heerhugowaard, vlak voor Heerhugowaard kwam er een Service en Veiligheidsteam controleren. De jongens zeiden dat ze verder wilden reizen, maar geen kaartje hadden. Waarop de S&V het kaartje alleen knipte en doorliepen, en ze ook na Heerhugowaard lieten ze die 2 jongens zitten. Uit blijk van ''respect'' maaiden ze zodra de S&V naar de volgende bak doorliepen een zojuist geopende maaltijdsalade door de trein heen. Vieze bende dus. De gesprekken van die jongens gingen uiteraard ook alleen maar over de politie, met zinnen als: ze kunnen me toch nooit wat maken ouwe. Of ik ben al heel vaak afgetapt ouwe, maar ik ben nog nooit vastgehouden ouwe.
Sowieso dat tuig wat overal ''ouwe'' achterzegt :neg:
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ouwe is cool :D, ouwe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Caspar »

Ow wat anders, aankomend weekend zijn er werkzaamheden bij Schiphol, maar op de NS site kan ik daar niets van terugvinden in de reisplanner?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door M57 »

Zijn dat niet de in allerijl aangevraagde werkzaamheden rond Hfd vanwege Fyragate?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Over Fyra gesproken... de t1054 kwam met +20 op Rotterdam Centraal aan. € 7,40 extra voor dezelfde reistijd als via de Oude Lijn was dat dus...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door mb90 »

M57 schreef:Zijn dat niet de in allerijl aangevraagde werkzaamheden rond Hfd vanwege Fyragate?
Ja, op de homepage staat wel een link naar deze informatie:
http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl ... 5827729947
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Karl »

Gisterenmorgen reed er een kolen-/ertstrein door Ut richting het oosten met twee 189'en, op één van de locomotieven zat op de zijkant (onder in het 'grijze gedeelte') een sticker met het NS logo en een tekst: "NS Cargo"... :?:
Het is een spectrum.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door JWM »

Reiziger Ddrs schreef:Over Fyra gesproken... de t1054 kwam met +20 op Rotterdam Centraal aan. € 7,40 extra voor dezelfde reistijd als via de Oude Lijn was dat dus...
Iemand enig idee of er nog reizigers inzitten nu dat ding een weekje niet gereden heeft en de toeslagprijs omhoog is gegaan?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Caspar »

Er stonden vanochtend om 7.43 ongeveer 25 à 30 mensen klaar in om te stappen in de Fyra naar Rotterdam op Amsterdam Centraal. Het waren er zeker niet meer, en ook niet minder, want ik liep er langs en heb ze geteld, maar weet niet van iedereen of ze ook daadwerkelijk ingestapt zijn. Van die reizigers zaten er 2 mensen in de eerste klas zag ik toen ie langsreed even later, bijna de helft in de stilte coupe, terwijl er ook een rijtuig helemaal leeg was, ga daar dan zitten, is het altijd nog stiller dacht ik bij mezelf...
Tsja wel druk in de spits :roll:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door JWM »

Misschien was dat lege rijtuig juist het rijtuig met "de gereserveerde plaatsen" :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ardan »

Ik heb vanavond nog met een vriend de Fyra van shl naar rtd gepakt. Gewoon in de 'gereserveerde plaatsen'-coupe gaan zitten :mrgreen: beetje ouwehoeren en zo, we waren de enige in die wagon. Vlak voor Rotterdam kwam er een conductrice langs en die knipte onze kaartjes, en kregen we een gratis voucher uitgereikt voor een drankje in de Hispeed lounge op een station naar keuze, en een gratis toeslag omdat het ding een week niet heeft gereden. Lekker dan :pos: maar toch, ik blijf het zeggen, je bent met dat ding echt veel sneller dan over Den Haag. Maar ja, om er nou zo veel geld voor neer te tellen.. nee bedankt. Twee euro vind ik prima, maar meer niet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Eentje in de categorie zeer opvallend... de t2825 miste vanmorgen een stelletje (7 i.p.v. 10 bakken) maar desondanks waren er nog ruim voldoende zitplaatsen voor de instappers in Gouda beschikbaar. Heb diezelfde trein weleens anders gezien, dus volgens mij was er hier meer aan de hand :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Op Amsterdam Centraal worden op het moment van schrijven ov-chipkaart poortjes geplaatst voor de afdaling naar de westtunnel. Hetzelfde model als bij de oosttunnel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Reizigers in de t12756 die hun voeten op de bank hadden liggen werden zojuist via de omroep verzocht deze in het bagagerek te leggen :lol: 'n opsomming van dingen die op de banken kunnen liggen pakt dus niet altijd handig uit :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Caspar »

Ik ging vandaag een enkele rit Hoorn- Haarlem maken, maar dat pakte wat anders uit. Het werd Hoorn- Alkmaar- Hoorn- Amsterdam Sloterdijk- Haarlem.
Dit door een wisselstoring tussen Alkmaar en Uitgeest :( Beetje jammer dat ik het dus pas in Alkmaar zag dat er een storing was. Overigens deden de CTA's in Hoorn het de hele dag weer eens niet. Lekker handig als het omreisadvies via Hoorn is, en er een hoop mensen zijn die daar anders nooit komen. Er was zelfs een meid die in tranen uitbarstte die echt niet meer wist waar ze nu heen moest gaan. Beetje labiel denk ik, maar wel zielig tafereel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

De HC van de al eerder genoemde t12756 was echt niet wakker... net riep 'ie, toen we Rotterdam Centraal binnenreden, tot drie keer toe om dat we op eindbestemming Utrecht Centraal aankwamen :roll:
Heb tot 't moment dat ik uitstapte geen correctie daarvan gehoord...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vanmiddag is er een ICM leeg naar Alkmaar gegaan, vermoedelijk de s3400 ingedoken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Meltrain »

De t5057 reed vanmiddag met ICM-IV m4232. :o
Op zich erg leuk natuurlijk, behalve dat ik vandaag mijn fiets weer mee naar huis wilde nemen en dus de halve trein naar voren mocht lopen. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Caspar »

Ongeveer 40 meter :?:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Justin »

meltrain schreef:De t5057 reed vanmiddag met ICM-IV m4232. :o
Die reed gisteren nog in de s6300 :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ardan »

Ik zag om half 11 ook een ICM-IV-stel op Duivendrecht in de Randstadse Ringstoptrein. Geen idee welke het was, maar het verbaast me niks als dat de hierboven genoemde is met z'n vreemde omlopen :wink:
Ik doe ook maar wat
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door JeePee »

Op Amf is er een trein defect geraakt (of gevalletje wissel opengereden) op de westelijke wisselstraat. Treinverkeer is momenteel marginaal en de file rond Amf om het station op te komen is behoorlijk groot (tot Avat staan ze in de rij).
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wout87 »

Het schijnt weer opgelost te zijn. maar zag wel treinen met +30 ricting Groningen en Leeuwarden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

De t2856 rijdt met slechts 6 bakken (normaal 8), da's niet zo'n succes in de vrijdagavondspits...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten