Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hebben ze niet een nieuwe tunnel onder die tramsporen neergelegd? Daar zit toch ook vast wel ergens een hokje in? (A)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Sowieso heeft NS er gewoon een personeelskantine. Kwestie van een afspraak maken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gaat het Ibishotel ook tegen de vlakte?Suus schreef:Die keten belemmeren het zicht op een rijksmonument en mogen er dus niet meer staan.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee. Wist je dat het IBIS-hotel daar ooit is gebouwd door Wagon Lits, voordat die hun hotelbusiness aan Accor verkochten begin jaren '90. De toren ernaast, nu Level Eleven, was ooit het hoofdkantoor van Wagon Lits. Dat is nu verhuisd naar Diemen Zuid (aan de Wisselwerking).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vooral een kwestie van een zak geld meebrengen denk ik :')Wubbo schreef:Sowieso heeft NS er gewoon een personeelskantine. Kwestie van een afspraak maken.
Maar weet je wel hoe ver die kantine lopen is vanaf de trams aan de kant van het Ibis hotel? Da voldoet heulemaal nie aan de tremsjauffeurARBOeisen :N
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Misschien is eerder een probleem dat meestal trams niet heel lang stilstaan bij CS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat is dan eventueel wel weer op te lossen met afwisselen. Dus je pakt de tram van 15, 20 of 30 minuten later dan degene waar je mee aankwam, want die wordt dan meegenomen door degene de 15-30 daarvoor aankwam *O*
De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waarom waren we ook alweer deze poppenkast aan het uithalen? Omdat we per se trapkarren op lijn 11 willen? Nuttig....
En die trapkarren op lijn 11 wilden we omdat het zielig is dat mensen met kinderwagen op lijn 19 maar door één deur de tram in kunnen. Gelukkig mag je bij een Combino bij elke deur de tram in....
En die trapkarren op lijn 11 wilden we omdat het zielig is dat mensen met kinderwagen op lijn 19 maar door één deur de tram in kunnen. Gelukkig mag je bij een Combino bij elke deur de tram in....
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
:Y
Opnieuw is OVinNL er in geslaagd een niet bestaand probleem niet op te lossen *O*
Opnieuw is OVinNL er in geslaagd een niet bestaand probleem niet op te lossen *O*
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Welnee, gekkie. De bestaansgrond van het forum.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Met de kennis dat de 24 kennelijk ook met hangbuiken wordt gereden: in hoeverre kunnen daar in het dal en avond een aantal omlopen met Combino's rijden?
Of zijn er geen mat-ritten vanaf CS?
Of is dat de complex, omdat de opwarmmaaltijd bij aanvang dienst in de verkeerde koelkast ligt bij het moment van pauze?
Of zijn er geen mat-ritten vanaf CS?
Of is dat de complex, omdat de opwarmmaaltijd bij aanvang dienst in de verkeerde koelkast ligt bij het moment van pauze?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je hebt een nieuw niet-bestaand probleem gevonden dus we gaan weer lekker door *O*
"Laat je ledematen bewegingen maken"
De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het is natuurlijk leuk om de CAO van het personeel of de inflexibiliteit van de organisatie de schuld te geven, maar als OV bedrijf (en een hele hoop andere bedrijven) doe je er goed aan om je te houden aan het “KISS principe” om de betrouwbaarheid nog enigszins op peil te houden.
KISS staat voor: keep it simple, stupid. Het betekent ongeveer zo veel als: alles dat je in een plan stopt dat fout kan gaan zal ook af en toe fout gaan en daarmee tot problemen (uitval, dispunctualiteit) leiden. Doe het daarom vooral niet. Naar deze situatie vertaald betekent het dus dat je geen personeelswissels wilt op een station waar een te lang stilstaande tram (doordat bijvoorbeeld de tram van de aankomende bestuurder was uitgevallen) tot een infarct van het netwerk leidt. Ook een complexe matomloop waar allerlei normaal onafhankelijke lijnen aan elkaar worden geknoopt leidt gegarandeerd tot problemen als er bijvoorbeeld een verstoring is op één van beide lijnen.
Een simpel en daarmee robuust plan bestaat dus uit één materieeltype per lijn, die niet gekoppeld is aan lijnen op andere corridors en de pauzelocatie heeft op een plek waar het geen kwaad kan. Het is dus gewoon een kwestie van de 12G inzetten op lijnen waar ze zo min mogelijk kwaad kunnen. Dat was de laatste jaren altijd lijn 16 en 24 en is nu schijnbaar lijn 19 en 24. Als het ontbreken van een conducteur echt een probleem is kun je ook een ambulante conducteur op een 12G meesturen.
KISS staat voor: keep it simple, stupid. Het betekent ongeveer zo veel als: alles dat je in een plan stopt dat fout kan gaan zal ook af en toe fout gaan en daarmee tot problemen (uitval, dispunctualiteit) leiden. Doe het daarom vooral niet. Naar deze situatie vertaald betekent het dus dat je geen personeelswissels wilt op een station waar een te lang stilstaande tram (doordat bijvoorbeeld de tram van de aankomende bestuurder was uitgevallen) tot een infarct van het netwerk leidt. Ook een complexe matomloop waar allerlei normaal onafhankelijke lijnen aan elkaar worden geknoopt leidt gegarandeerd tot problemen als er bijvoorbeeld een verstoring is op één van beide lijnen.
Een simpel en daarmee robuust plan bestaat dus uit één materieeltype per lijn, die niet gekoppeld is aan lijnen op andere corridors en de pauzelocatie heeft op een plek waar het geen kwaad kan. Het is dus gewoon een kwestie van de 12G inzetten op lijnen waar ze zo min mogelijk kwaad kunnen. Dat was de laatste jaren altijd lijn 16 en 24 en is nu schijnbaar lijn 19 en 24. Als het ontbreken van een conducteur echt een probleem is kun je ook een ambulante conducteur op een 12G meesturen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nieuws uit mijn mailbox:
De gemeente Amsterdam geeft nu GVB de schuld van de (uit mijn optiek) dronken stratenmakers bij de zuidelijke uitgang van metrostation Vijzelgracht. Sinds wanneer gaat GVB over stoeptegels?
Wat voorbeelden:
Hink-stap-sprong voor blinden?
Hier kon iemand niet mikken?
Leuk poppetje, maar verder kansloos.
Waren de tegels op?
De gemeente Amsterdam geeft nu GVB de schuld van de (uit mijn optiek) dronken stratenmakers bij de zuidelijke uitgang van metrostation Vijzelgracht. Sinds wanneer gaat GVB over stoeptegels?
Wat voorbeelden:
Hink-stap-sprong voor blinden?
Hier kon iemand niet mikken?
Leuk poppetje, maar verder kansloos.
Waren de tegels op?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
heilige schijt, dit kan écht niet. :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je vraagt je dan altijd af hoe die mensen die het neergelegd hebben niet zien dat het totaal niet klopt.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zo stond het waarschijnlijk op de papieren en zo wordt het ook uitgevoerd. Dat is ook het hele principe waar de bouw mee werkt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
:N Te makkelijk.
Als ik het goed zie, hebben de stratenmakers geen "hoektegels" geleverd gekregen, en waren de "rechte" tegels ook niet in overmaat aanwezig. En je moet wat, want die dames worden natuurlijk wel verondersteld de straat dicht te leggen, want anders breekt daar weer iemand zijn benen over en de pleuris uit.
Daarna begint natuurlijk hetzwartepieten over de oplevering en de verantwoordelijkheid. Het lijkt me niet onmogelijk dat GVB opdrachtgever is voor de markering wayfinding naar de haltes.
Als ik het goed zie, hebben de stratenmakers geen "hoektegels" geleverd gekregen, en waren de "rechte" tegels ook niet in overmaat aanwezig. En je moet wat, want die dames worden natuurlijk wel verondersteld de straat dicht te leggen, want anders breekt daar weer iemand zijn benen over en de pleuris uit.
Daarna begint natuurlijk het
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waarom filmt lijn 3 trouwens nog consequent ‘Muiderpoortstation’?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Is mij ook opgevallen.
Ze maken er een beetje een ballentent van bij GVB.
Ze maken er een beetje een ballentent van bij GVB.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het is soms onvoorstelbaar dat het GVB het uberhaupt nog lukt om elke dag nog met trams te rijden.IC140 schreef:Het is natuurlijk leuk om de CAO van het personeel of de inflexibiliteit van de organisatie de schuld te geven, maar als OV bedrijf (en een hele hoop andere bedrijven) doe je er goed aan om je te houden aan het https://nl.m.wikipedia.org/wiki/KISS-principe om de betrouwbaarheid nog enigszins op peil te houden.
KISS staat voor: keep it simple, stupid. Het betekent ongeveer zo veel als: alles dat je in een plan stopt dat fout kan gaan zal ook af en toe fout gaan en daarmee tot problemen (uitval, dispunctualiteit) leiden. Doe het daarom vooral niet. Naar deze situatie vertaald betekent het dus dat je geen personeelswissels wilt op een station waar een te lang stilstaande tram (doordat bijvoorbeeld de tram van de aankomende bestuurder was uitgevallen) tot een infarct van het netwerk leidt. Ook een complexe matomloop waar allerlei normaal onafhankelijke lijnen aan elkaar worden geknoopt leidt gegarandeerd tot problemen als er bijvoorbeeld een verstoring is op één van beide lijnen.
Een simpel en daarmee robuust plan bestaat dus uit één materieeltype per lijn, die niet gekoppeld is aan lijnen op andere corridors en de pauzelocatie heeft op een plek waar het geen kwaad kan. Het is dus gewoon een kwestie van de 12G inzetten op lijnen waar ze zo min mogelijk kwaad kunnen. Dat was de laatste jaren altijd lijn 16 en 24 en is nu schijnbaar lijn 19 en 24. Als het ontbreken van een conducteur echt een probleem is kun je ook een ambulante conducteur op een 12G meesturen.
Indien iemand de bovenstaande quote leest alsof ik voorstelde dat er elke minuut een doorkoppeling plaatsvindt op CS; dan wordt een idee verdraaid want dat was niet mijn idee.
Dat het eenmalig per dag omwisselen van 5 trapkarren van de avondomloop op lijn 24 naar conducteurtrams tot een per definitie onuitvoerbare opgave wordt gezien verbaast mij zeer.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het verbaast mij zeer dat er zo’n heissa gemaakt wordt om die 12G trams op lijn 19. En dat er hele constructies verzonnen worden met als doel om af en toe paar Combino’s in te zetten. De daadwerkelijke kwaliteitsverbetering is marginaal, het gaat vrijwel puur om het idee “ík wil gewoon dat ±10 jaar oudere materieel niet, iemand anders gaat er maar in”.
Langs de 5, 16 en 24 hebben mensen immers ook nooit in de media lopen klagen. Zodoende zijn voor die lijnen ook nooit wisselconstructies bedacht. De harde noodzaak ontbrak en ontbreekt tot op heden. Met lijn 19 is dat niet anders. Emotie is het enige echte dat speelt in plaats van dat er een objectief probleem is.
Ben je trouwens vergeten dat die 12G’s aan het einde van hun economische levensduur zijn en dat er binnenkort 63 nieuwe trams instromen met een optie op 60 meer? Het probleem lost zichzelf met paar jaar op. Tot die tijd doen ze het er maar mee in Diemen.
Langs de 5, 16 en 24 hebben mensen immers ook nooit in de media lopen klagen. Zodoende zijn voor die lijnen ook nooit wisselconstructies bedacht. De harde noodzaak ontbrak en ontbreekt tot op heden. Met lijn 19 is dat niet anders. Emotie is het enige echte dat speelt in plaats van dat er een objectief probleem is.
Ben je trouwens vergeten dat die 12G’s aan het einde van hun economische levensduur zijn en dat er binnenkort 63 nieuwe trams instromen met een optie op 60 meer? Het probleem lost zichzelf met paar jaar op. Tot die tijd doen ze het er maar mee in Diemen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat verbaast mij ook, alleen vind ik één s voor die heisa wel genoeg.n-evo schreef:Het verbaast mij zeer dat er zo’n heissa gemaakt wordt om die 12G trams op lijn 19.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten