(BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Had vanavond een gesprekje met de buschauffeuse van lijn 62, die driekwartier vertraging op had gelopen bij het Hoofddorpplein. Dat plein is echt de ergste nachtmerrie voor elke reiziger in de spits. Ze zei dat ze met 3 bussen 62 achter elkaar aan het rijden waren, en dat men van de Stadsregio Amsterdam persé in reizigersdienst moest blijven tot het Aalsmeerplein. Concessie-eis ofzo (be-lach-e-lijk). Vanaf daar zijn de voorste 2 leeg doorgegegaan naar Osdorp om te redden wat er nog te redden valt (naar het eindpunt van lijn 63) en zij kon alle woedende klanten uit gaan leggen waarom er 2 bussen leeg voorbij zijn gekomen, en waarom ze driekwartier te laat waren. Na de Lelylaan is ze ook leeg naar Osdorp te gaan om zodoende de dienstregeling weer op de rit te krijgen. De mensen Lelylaan-Osdorp hebben dus een uur (!) geen bus gezien, terwijl er vier langs hadden moeten komen, en tja, 3 ervan kwam al leeg door, wederom boze gezichten.

En zo schijnt het al weken te gaan, het is erger dan ooit (en het was altijd al een rotplein voor het verkeer)... Echt, IEMAND, doe er iets aan.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Ardan »

De 51 reed weer eens met een enkel stel. Een ramp in de spits natuurlijk, dan is het een sardineblikje op wieltjes. Bij Wibautstraat kregen we dit te horen.
'Dames en heren, dit is een mededeling voor alle reizigers. Dit is de les van vandaag: als er op het schermpje staat dat we met één wagen rijden, dan stoppen we bij het bordje, dat in het spoor ligt, waar een 1 op staat! Dank u wel!'
.. alsof iedereen daarop gaat letten... er kijkt al niemand naar de PIDjes, laat staan dat ze snappen dat er met een enkelstel wordt gereden als er één treintje op de PID verschijnt en dan ook nog eens op de ruitbordjes gaan letten...
(dit met uitzondering van de geoefende, ervaren, lichtelijke hobbyist-reiziger natuurlijk ;))
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Geert »

En dat moet natuurlijk ook zo blijven, anders heeft het geen zin meer om je te verdiepen in dat soort bordjes en sta je alsnog tussen het gepeupel in de drukte :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Vinny »

.. alsof iedereen daarop gaat letten...
Daarom is die omroep juist. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Alsof mensen een omroep ook maar enigszins interessant vinden. Je wordt overspoeld met omroepen: Werkzaamheden bandje draaide elke 5 minuten, ov-chipkaartbandje ook, opruimbandje elke halve minuut lijkt het wel. Bij een binnenkomende metro standaard twee omroepen, omroepen dat metro's zijn uitgevallen. BOEIE :roll:

Op een gemiddeld treinstation wordt minder omgeroepen met meer informatieve berichten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door tsov »

Spotte vandaag de Cxx 8846 op lijn 82 IJmuiden - Amsterdam. Daar horen dus aardgasbussen te rijden, geen Utrechts-Fries/Zeeuwse diesel-MAN's ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Maar hoe komen die daar dan weer terecht :| Ik weet dat er een aantal overtollige MAN-bussen van Amstelland naar Noord-Holland Noord zijn verhuisd, maar die bussen had ik dan weer niet in IJmond verwacht :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door tsov »

Ja, maar dit zijn zelfs geen Amstellandse ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Is het ook geen Alkmaarse? Die komen via lijn 167/168 nog weleens in Beverwijk terecht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Stefan »

Ik kwam net op het Bonn en Meeswerf in Rotterdam de ex-Connexxion 2140 tegen. Sorry voor de telefoonplaat overigens, ik had niets anders bij. :P

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door mb90 »

Hé, dat is een bekende plek. Morgen maar eens even langsfietsen, want ik zag hem al langer door Rotterdam rijden voor scholierenvervoer, maar ik kreeg hem maar niet voor de lens.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Lol, het was eigenlijk jammer dat ik geen enorme dreun achter me hoorde vanmiddag... er probeerde bij het station in Dordt een auto vlak achter m'n bus aan onder de slagboom door te rijden, maar aangezien daar nu ook de halte voor het station is moest de bus er vlak na alweer stoppen. Die auto stond dus recht onder de slagboom :P
Overigens ondernam de betreffende bus, de Arriva 727, even later een poging om wat betonblokken opzij te zetten... De schade was zo te zien niet noemenswaardig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door tsov »

Zo vaak zie je geen bussen met groot licht door de bebouwde kom van Amsterdam rijden. Maarja, je moet toch wat als in een gebied de stroom is uitgevallen (en dus ook de straatverlichting en verlichting in de abri's) en je wilt zien of er nog mensen op de halte staan ;)
Overigens heeft het GVB blijkbaar een aggregaat ofzo, want bij de garage, die midden in het 'getroffen gebied' staat, brandde nog licht :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door STF »

Dat zal inderdaad wel een apart gezicht zijn geweest, weten de chauffeurs toch het knopje te vinden. :wink: In Reisdorf gooien ze in de avonduren het grootlicht soms geen eens uit omdat zowel voor en na Reisdorf de "provinciale weg" onverlicht is en de bebouwde kom maar zo'n kort stukje is met vrijwel geen tegenliggers die je kunt verblinden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wubbo »

Op de Utrechtse busbaan door het centrum zag ik een BRU-Amba op lijn 413 naar Bladel. Nooit geweten dat BRU zo groot was :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Karl »

Zo'n CXX stads Citaro reed op lijn 195, Rotterdam-Utrecht vv. Arme reizigers. Een paar dagen geleden reed er nog een Volvo 8700 op, in zowel Interliner versie als Utrecht-versie. Dit vind ik ook een stukje betrouwbaarheid, als ik in een Citaro terecht kom neem ik wel de trein, metro en bus; als ik in een 8700 terecht kom neem ik vanuit Utrecht wel gelijk de bus.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Bedoel je een gelede Citaro? Een aantal ritten van de 195/295 schijnen daar planmatig mee te rijden, was mij ook al opgevallen tijdens een dagje werken op Capelsebrug in februari dit jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Justin »

Arriva Lijn 11 naar Zwijndrecht wilde om 19:23 te Dordrecht weer eens niet opdagen. Heb 15 minuten gewacht en het maar opgegeven. Afgelopen 3 keren kwam dat ding namelijk ook met +5.

Had de s5100 of een andere bus naar Zwd kunnen nemen, maar dan zou ik daar lijn 12 van 19:44 weer missen.
Enfin, ben om 19:40 maar naar huis gaan lopen. Die 6-7 km... kwam om 20:30 thuis, en als ik dus zou wachten op de volgende bus (vertrek 20:23 te Dordt), was ik kwartier later thuis...

Lekker dan. Gelukkig was het droog :\
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Karl »

Bee schreef:Bedoel je een gelede Citaro? Een aantal ritten van de 195/295 schijnen daar planmatig mee te rijden, was mij ook al opgevallen tijdens een dagje werken op Capelsebrug in februari dit jaar.
Nee, zo'n 'normale' met planken (schijnen stoelen te zijn) uit Delft of Apeldoorn, of allebei.

Ik zie nooit een Citaro-G meer, volgens mij rijden die niet meer op de 195/295. Die Citaro-G reed eerst op de Duinrell-express in het seizoen en daar buiten op 195/295, maar aangezien CXX de Duinrell-express niet meer rijdt...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Als ik mij niet vergis heeft Almere tijdelijk extra Citaro G's (als ik de aanvullingen van Milco1995 op de wiki begrijp) omdat die bussen verbouwd moeten worden voor de nieuwe concessie. Dan zullen ze daar wel heen verdwenen zijn :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

9144 is van Schoonhoven naar Almere gegaan, de 9143 schijnt van Schoonhoven naar Alkmaar verhuist te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door MdJ »

Leiden of Apeldoorn :mrgreen: De Ex-Apeldoornse 2834-2843 hebben spaties tussen de cijfers van het lijnnummer ( 1 9 8 ), terwijl die van Leiden dat niet hebben, zo dicht mogelijk bij elkaar ( 198 ). Alliances en Amba's met LCD-scherm is dat verschil ook merkzaam (aldanwelniet met een "ander"lettertype van de cijfers zelf).

Verder: De Ex-Apeldoornse missen de XX-en op de zijkant achter de achteras (daar zat het "Stadsbusplus logo, evenals de 2849, 2868-2870, 2882,2883 dat missen) en hebben een kortere CONNEXXION aan de zijkant, omdat daar nog het Voor U logo nog bij moest.
Bij twijfel: gebruik beton.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Chauf21 »

Karl schreef:Ik zie nooit een Citaro-G meer, volgens mij rijden die niet meer op de 195/295. Die Citaro-G reed eerst op de Duinrell-express in het seizoen en daar buiten op 195/295, maar aangezien CXX de Duinrell-express niet meer rijdt...
De 9143 en 9144 zijn daarbij ook van hun Duinrell-outfit ontdaan, helaas.
Bee schreef:Als ik mij niet vergis heeft Almere tijdelijk extra Citaro G's (als ik de aanvullingen van Milco1995 op de wiki begrijp) omdat die bussen verbouwd moeten worden voor de nieuwe concessie. Dan zullen ze daar wel heen verdwenen zijn :P
De geledes van de concessie van Almere moeten enkele aanpassingen ondergaan. Er wordt zodoende wat geschoven met het materieel om de nieuwe concessie aldaar goed te starten.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Milco »

Hier in Almere rijden inderdaad veel tijdelijke gelede Citaro's van Connexxion.
Op dit moment rijden er hier in Almere de 9105, 9112, 9119, 9143, 9144 en 9151.
En het zal me niks verbazen als een dezer dagen er nog meer Citaro's bijkomen, om de haverklap komen er een aantal bij.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) Over je reiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

De oude geledes vallen dan ook bij bosjes uit door het gebrek aan onderhoud daar in Almere. Ik heb nog niet een oude gelede in de spits gezien waar niets mee mis was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten