OVer je reiservaringen in augustus 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Durashift »

Mikos schreef: (..)

Er gaat nogal wat tijd overheen voordat een trein van de tekentafel komt en ook daadwerkelijk de werkplaats uitrolt. In de tussentijd veranderen dingen al snel en als er dan 'revolutionaire' zaken ontwikkeld worden waar je op de tekentafel nog geen rekening mee kon houden (denk aan airco in DD-AR; 20 jaar geleden was airco helemaal niet gewoon zoals het nu lijkt te zijn), dan lijkt het net alsof je een slag gemist hebt. Uiteindelijk zullen ook de treinen die nu geen stopcontacten hebben daarvan voorzien worden, zodra ze voor een volgende revisie aan de beurt zijn.
Ja en nee. 20 jaar geleden, da's dus rond de eeuwwisseling. :?:
Toen was airco in een goede middenklasse personenauto al wel een standaard of voordelige optie in een aktiepakket.
Nissan bood het toen al enkele jaren standaard aan op hun modellen.

Klimaatbeheersing in gebouwen, vliegtuigen was toen ook al redelijk 'gemeengoed' dacht ik zo..

Voor een trein moet er, vind ik, ook wel ruimer vooruit gekeken worden bij samenstelling / revisie van het interieur. Wát zijn de te verwachten trends?
Natuurlijk, lang niet altijd makkelijk en soms ook verkeerd voorzien.. maar toch.
Ik denk dat geen airco voor de DD-AR toch vooral ook een centenkwestie en inzetkeuze is geweest: voor die 'sprinters' is airco toch niet nodig.. deuren gaan vaak zat open en dicht.. (A)

~~~~~
Overigens.. vanmiddag passeerde mij bij Moordrecht een DDZ 6 + 4 vanuit R'dam. Ik dacht toch even een moment: zó, het koppelen is gelukt in R'dam. :wink:
Suus schreef: (..)moesten we in Brussel langer wachten op nieuw personeel.
Blijft het afstappende personeel dan wachten bij de trein? Of komt er een perronopzichter o.i.d. voor de tijd dat de trein 'personeels loos' is?
Laatst gewijzigd door Durashift op ma 13 aug 2018, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Suus »

Thalys is echt een personeelsintensieve toestand, dus ik vermoed dat er wel toezicht werd gehouden. Sowieso zal een onderstationschef aanwezig zijn geweest, aangezien hij de vertrekprocedure moet begeleiden in België. Personeel van Thalys bedienen de Aanwijzing Verrichtingen Gedaan-toestellen niet zelf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erka
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door erka »

Dank voor de toelichting op de stopcontacten, goed om te horen, duurt alleen nog wel even begrijp ik. Ander verschil dat me opviel is dat de airco daar minder koud is afgesteld dan bij ons. Of dat goed is of niet is denk ik heel persoonlijk. Ik vond het in elk geval wel prettig.
En wat ook leuk was is dat bij de MGB (Matterhorn-Gotthard-Bahn) tussen Brig en Andermatt nog materieel rijdt waar ramen bijna helemaal open kunnen. Ouderwets raamhangen dus.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Wubbo »

Durashift schreef:Ja en nee. 20 jaar geleden, da's dus rond de eeuwwisseling. :?:
De eerste DDARren zijn in 1992 op de baan gekomen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door reisthijs »

IRM uit 1994 had wél airco.
DM'90 uit 1996 dan weer niet.
Wat Durashift zegt klinkt dus wel aannemelijk, airco vond men toen gewoon niet zo nodig in stoptreinen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Mikos »

DM'90 kon airco simpelweg niet aan, daar was weinig keuze aan. En in 2 jaar tijd kan er een heleboel veranderen. Kijk naar mobiele telefoons. En voor wie wil: wat is er tussen nu en 2 jaar de nieuwe trend? We ontwerpen namelijk nu, op dit moment, een nieuwe trein en moeten daar nu een beslissing over nemen. Kijken we over 2 jaar hoe goed jullie dat hebben ingeschat. Of hoe erg jullie de boot hebben gemist. :wink:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Ferdinand »

Voor mijn verjaardag ben ik nog even naar Amersfoort gegaan om wat te kopen bij de Mediamarkt. Op het tijdstip dat we vertrokken reed bus 72 niet en moesten we met bus 52. Gelukkig reed terug de snelbus wel. 52 en 72 zijn ook wel heerlijk verdeeld over het uur bij Amersfoort... 52 en 72 vertrekken op exact hetzelfde moment... Niet bepaald fijn voor reizigers naar Vollenhove...
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door SLToilet »

reisthijs schreef:IRM uit 1994 had wél airco.
DM'90 uit 1996 dan weer niet.
Wat Durashift zegt klinkt dus wel aannemelijk, airco vond men toen gewoon niet zo nodig in stoptreinen.
Ja de VIRM heeft airco, maar echt consistent is dat ding niet, waarbij de gebreken worden afgedekt met: iedereen heeft zijn voorkeur qua temperatuur. Nou, maar dan zou ik het houden bij 20-30 graden, niet 35+.

Overigens valt op de vele warme dagen door klimaatverandering in dit geval wél in te spelen. Verstandig is hierbij te kijken naar wat ze verder zuidelijk doen (en een van de oplossingen is in handbereik bij vernieuwingen, zie de airco). Qua treinen en spoor zitten we op de goede weg, gezien het reizen tussen nieuwere stations met nieuwer materieel in Nederland lekker verkoelend kan zijn.

*Ondertussen is mijn huis net een DD-AR uit 1995 :cry: .
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door PatrickM »

Suus schreef:Die had +77
Oh, de 53 minuten die ‘ie had toen ik in Antwerpen uitstapte waren nog niet genoeg blijkbaar :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Aking »

Horen jullie dat ook? :o

Mijn hotel in Wenen roept! :Y *O*

Want de 105 had (weer eens, ik lijk Suus wel :X ) vertraging, dus heb ik mijn aansluitende ICE 27 naar Wenen gemist. En dus moet ik 2 uur later met de volgende, waardoor ik in Wenen vast kom te zitten. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Suus »

PatrickM schreef:
Suus schreef:Die had +77
Oh, de 53 minuten die ‘ie had toen ik in Antwerpen uitstapte waren nog niet genoeg blijkbaar :')
Hij heeft denk ik ook Breda overgeslagen: https://www.ovtijden.com/arnu/rl/9251/2 ... 57:00+0200
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Aking »

Het begint bijna afgezaagd te worden, maar groeten uit het Star Inn Premium Wien Hauptbahnhof *O*

#kudtns :evil: (A)
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Durashift »

^^ Volgende keer een trein eerder nemen? :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Aking »

Dus ik moet eerder opstaan omdat Ome Mikos en Co. niet op tijd kunnen rijden? :')

Dacht het niet! _O-

En daarnaast had dat in dit geval geen zin gehad, want die eerdere trein (de 121) was helemaal opgeheven *O*
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door dennistd »

Aking schreef:Het begint bijna afgezaagd te worden, maar groeten uit het Star Inn Premium Wien Hauptbahnhof *O*

#kudtns :evil: (A)
Ik heb je niet eens gezien in Wenen gisteren :mrgreen:

Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Aking »

Ik ben er nog hoor *O*

Ik hoop om 11:42 richting Budapest te vertrekken :Y

Dus je mag me uit komen zwaaien als je je verveeldt :D
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door dennistd »

Nee, vandaag de andere kant op :wink:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Z2N »

Vandaag reis ik met de nieuwste Palindroom-trein van Europa: de ECE 52, van Stresa naar Frankfurt (en daarna per 120 verder naar huis). En het is jammer dat deze trein maar 7 bakken open heeft van de 14 binnen Italië, hij zit volledig vol gereserveerd. :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Aking »

dennistd schreef:Nee, vandaag de andere kant op :wink:
Ook dat kan prima via Wien Hbf, al zit ik ondertussen al voorbij Mosonmagyaróvár *O*
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door dennistd »

Klopt, maar ik ben met de auto naar Spitz gegaan, vanaf daar met de Wachaubahn naar Krems en terug naar Spitz met de boot over een mooi stuk Donau. De trein was overigens erg leeg: er zaten totaal wel 5 mensen in het achterste treinstel, waarvan drie reisgenoten van mij plus ikzelf :')

Afbeelding
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Z2N »

Even Bahn.de checken heeft zijn voordelen: bij vertrek uit Italië was er nog niets mee, maar nu blijkt de 120 uit te vallen van Frankfurt tot Keulen. Dan maar 1x extra overstappen, dat is nog steeds beter dan stranden in Mainhattan. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Z2N »

Met +13 weg uit Oberhausen en op tijd langs Zevenaar. De machinist van de 120 heeft duidelijk talent. :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Hainje »

Volgens mij is er best veel speling bij Emmerich.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Aking »

Van de week heeft er een 50 minuten er uit gereden op dat stuk :neg:
Z2N schreef:Even Bahn.de checken heeft zijn voordelen: bij vertrek uit Italië was er nog niets mee, maar nu blijkt de 120 uit te vallen van Frankfurt tot Keulen. Dan maar 1x extra overstappen, dat is nog steeds beter dan stranden in Mainhattan. :')
Geen hotel op kosten van die Bahn? :o
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Z2N »

Morgen doktersbezoek, en zondag roept de arbeid weer. Dus nee, dan liever op tijd naar huis. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten