Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Foutje: trein rijdt station Almelo voorbij
ALMELO - De intercity van Enschede naar Deventer reed vrijdagmorgen door een fout van ProRail station Almelo voorbij. Reizigers keken vreemd op toen hun trein niet stopte naast het perron maar het station vier sporen verderop voorbij reed. Over het spoor dat normaal gereserveerd is voor goederenvervoer.
Een oplossing werd snel gevonden. De intercity maakte een korte tussenstop in Wierden. Zo'n 40 reizigers konden daar overstappen op de Blauwnet-sprinter naar Almelo. Personeel aan boord van deze trein was al gewaarschuwd dat er reizigers konden instappen die niet op de correcte wijze waren ingecheckt.

Het is niet de eerste keer dat treinen op verkeerde sporen terecht komen. Gisteren reed de trein van Den Bosch naar Tilburg door een verkeerde spoorwissel de andere kant op, naar Boxtel.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Plutona »

Dit vind ik wel interessant: Vanwege de werkzaamheden op de lijn Arnhem - Utrecht rijdt de ICE over de Betuweroute.
Gebeurt dit vaker?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Sinds eind vorig jaar wordt ie gepland en ongepland omgeleid via de Betuweroute ja. Overigens alleen Elst-Meteren: dat is het enige deel waarop met reizigers gereden mag worden, omdat hier geen tunnels zijn en extra vluchtwegen aangelegd zijn.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Ik citeer uit het artikel:
"Ik reis regelmatig met de trein maar ik heb dit nog nooit meegemaakt." Dan wenkt haar man haar, ze moeten rennen voor de aansluiting naar Mariënberg. Als ze bepakt en bezakt naar hun aansluiting rennen wordt er omgeroepen dat deze vandaag niet rijdt. Door werkzaamheden rijden er geen treinen maar bussen.
Ehm, waar precies rijden bussen? Tubantia is duidelijk niet op de hoogte dat de werkzaamheden tussen Almelo en Mariënberg komende maandag pas van start gaan... :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Tubantia (en Stentor etc) zijn wel vaker niet helemaal op de hoogte :X
Misschien in de war met omroepen die al vast over die werkzaamheden gaan?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Bij station Ede-Wageningen was er een bus kapot gegaan, dus moest er een reservebus ingezet worden. Dit was me toch een oude bus zeg... De bus was vanbinnen helemaal rood bekleed wat best wel sfeervol was met dat licht. De stoelen stonden echter veel te dicht op elkaar, dus dat was niet bepaald comfortabel.

Daarnaast wist de buschauffeur de route bij De Klomp niet goed, dus reed hij via Woudenberg naar de A12.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Ferdinand schreef: (..)

Daarnaast wist de buschauffeur de route bij De Klomp niet goed, dus reed hij via Woudenberg naar de A12.
Kon toch weinig anders (ervan uitgaande dat de bus op de Klomp noord stond) want de spoorovergang is dicht.
Via de A30 had gekund, was wel wat sneller geweest, denk ik.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

En wat hebben die bussen met gebeurtenissen op het spoor te maken? (A)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Ze vervangen de voertuigen die over het spoor hadden moeten rijden tussen Ede en Utrecht :wink:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

@Aking: Ksssjt! Die topictitel wordt vast nog wel eens aangepast.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ferdinand schreef:Daarnaast wist de buschauffeur de route bij De Klomp niet goed, dus reed hij via Woudenberg naar de A12.
Gelukkig maar, want da's de enige route met de huidige werkzaamheden. Vandaag wist er een chauffeur echt de weg niet op het NS-vervoer: https://www.rtvutrecht.nl/amp/nieuws/18 ... klomp.html
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Via de A30 en dan A12 kan nog steeds, toch?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Bij Driebergen-Zeist wordt ook aan het spoor gewerkt waardoor de overweg afgesloten is voor verkeer. Aangezien zowel bij De Klomp als bij Driebergen het busstation ten noorden van het spoor liggen, is het eenvoudiger om over Woudenberg te rijden. Als er vanaf De Klomp via de A30 en de A12 naar Driebergen wordt gereden, kom je daar aan de zuidzijde van het spoor terecht en dan kun je alsnog een omleiding volgen om op het busstation te komen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Maar ik mag toch hopen dat in ieder geval een van de overwegen rond het station (odijkerweg of Arnhemse bovenweg) nog open is? :')
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door The best »

Ik moest vandaag met de bus van Uitgeest naar Schagen, maar ik had het idee dat de buschauffeur de route in Alkmaar niet echt goed kende. Het was een goede slingerroute. Daarnaast reed ze ook erg onrustig en schokkering, ik werd er best wel misselijk van. Ik moet wel zeggen dat de NS alles goed aangegeven had en dat er (zowel vandaag als gisteren) ook genoeg bussen waren.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Vanmiddag in Amsterdam geweest om de Noord-Zuid lijn uit te testen. Rond 13.00 stond op het perron van Baarn veel fietsvolk. Net als mij moesten ze de sprinter van 13.08 richting Hilversum hebben. Ik stapte in Hilversum over op de IC van 13.23 naar Schiphol. Dat was een driedelige koploper die goed bezet was. Vooral jongelui waarvan de meesten met alcoholische versnapering. Op Amsterdam Zuid nog even het station plus stationsplein bekeken en daarna kon het grote avontuur beginnen. Ik heb eerst het gehele Noord-Zuid traject met lijn 52 afgelegd. Nieuwe trein, nieuwe stations. In Amsterdam Noord nog even het winkelcentrum bekeken. Amsterdam Noord is bepaald niet het mooiste plekje van Nederland. Hier en daar oostblok architectuur en bouwputten. Daarna over mijn 2e ritje over de Noord-Zuid lijn, dit keer van Noord naar Rokin. Van daar uit gewandeld naar Centraal Station alwaar ik de sprinter van 16.40 richting Hilversum nam.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Frank93 »

The best schreef:Ik moest vandaag met de bus van Uitgeest naar Schagen, maar ik had het idee dat de buschauffeur de route in Alkmaar niet echt goed kende. Het was een goede slingerroute.
Ik weet niet welke route de pendelbussen gereden hebben maar de slingerroute kan komen door de kermis waardoor er een stukje omgereden moet worden.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door The best »

Frank93 schreef:
The best schreef:Ik moest vandaag met de bus van Uitgeest naar Schagen, maar ik had het idee dat de buschauffeur de route in Alkmaar niet echt goed kende. Het was een goede slingerroute.
Ik weet niet welke route de pendelbussen gereden hebben maar de slingerroute kan komen door de kermis waardoor er een stukje omgereden moet worden.
Dat zal zeker ook meegespeeld hebben. Maar volgens mij heb ik alle industriegebieden zo ongeveer gezien die in het noorden van Alkmaar liggen, ook daar werd echt ontzettend veel geslingerd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Er was zojuist op Rotterdam Centraal een hele groep mensen aan het rennen naar spoor 13/14. De logica ontging mij, want de eerste trein vanaf dat perron vertrekt pas over 10 minuten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

In de AV stond dat de 4756 vanaf Sloterdijk met +22 zou rijden, en even later was dit +27. Toen ik uit mijn [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] stapte vanuit Den Haag, had Tuffy de AV maar aan d ekant geknuppeld en riep om dat hij over een paar minuten zou vertrekken. Toen ik op spoor 4 aankwam stond de ingekorte SGM3 al met open deuren op mijn te wachten. Hij vertrok met +8, maar ik kwam met iets van -7 aan. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Intercity Direct 905 rijdt vandaag met negendelige stam 16511. De vorige keer hield de reisplanner vol dat er een andere stam reed, maar nu klopt het bijna:

Afbeelding

Negendelig is blijkbaar ingekort t.o.v. zesdelig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Het was gisteren weer mooi mis tussen Tilburg en Breda (en het zal weer eens een aanrijding met een persoon zijn, zoals dat eufemistisch heet), maar de 6600 heeft wel een nieuwe truc om nog best ver te komen: keren op Tilburg Universiteit. Dit heeft vooral voor reizigers naar Tilburg Reeshof een positief effect omdat je op Universiteit makkelijk overstapt op een bus die zich al eerder het centrum uit heeft geworsteld.

Met een krappe aansluiting kon ik gisteren mee met lijn 3 vanaf Universiteit, die uiteindelijk met +20 (tov de trein) op station Reeshof aankwam.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Suus schreef:Negendelig is blijkbaar ingekort t.o.v. zesdelig.
Verlengen is inkorten, alleen negatief.



Of zo :|
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Nou de eerste dag naar het hbo en we gaan meteen 4 minuten vertraging krijgen. Oja en mijn pinpas werd niet gepakt bij de automaat dus geen idee hoe ik vanmiddag thuis kom maar dat zijn problemen voor later.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Suus schreef:maar nu klopt het bijna
Het klopt als het goed is nu precies. (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten