Korte vragen
Re: Korte vragen
Bij een gewone kaart (anoniem en en persoonlijk) wordt de kaart na 10 foute transacties geblokkeerd. Maar of dit ook geldt voor een dagkaart weer ik niet.
Re: Korte vragen
En laat dat nou precies mijn vraag zijn :')
Re: Korte vragen
RET en GVB hanteren directe blokkade van wegwerpkaarten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Zijn deze kaarten ook nog de te deblokkeren?
Re: Korte vragen
Bij één vergeten uitcheck al? Dat vind ik nu niet echt klantvriendelijk.Suus schreef:RET en GVB hanteren directe blokkade van wegwerpkaarten.
Bij een gewone OV-chipkaart is dat geloof ik iets van 12 vergeten check-outs. Dat aantal staat mij bij uit de tijd dat ik een SOV had.Aking schreef:Na hoeveel foute of missende transacties wordt zo'n dagkaart eigenlijk geblokkeerd? Want het kan natuurlijk voorkomen dat je een keer vergeet om of in/uit te checken (in Antwerpen bijvoorbeeld (A) )
🍉
Re: Korte vragen
Dat is zo ongeveer wat km46 zei, maar ik vroeg het dus specifiek over actiedagkaarten, en niet over GVB, RET of persoonlijke kaarten (A)
Re: Korte vragen
Kun je met de OV-daldagkaart van Primera ook van Breda naar Hulst reizen met bus 19?
Op de website van Primera kan ik helemaal niks vinden van die dagkaart. Maar als ik op http://www.treinreiziger.nl kijk word er gemeld dat hij niet geldig is op grensoverschrijdende lijnen.
Welke stukje snap je precies niet brüür?Aking schreef:Na hoeveel foute of missende transacties wordt zo'n dagkaart eigenlijk geblokkeerd? Want het kan natuurlijk voorkomen dat je een keer vergeet om of in/uit te checken (in Antwerpen bijvoorbeeld (A) )
Re: Korte vragen
Klopt het dat je, in ieder geval hier in Utrecht, geen dubbel instaptarief meer hoeft te lappen als je met meerdere vervoerders (per bus) reist?
9292 geeft in ieder geval voor een reis met U-OV en Syntus dezelfde prijs als een reis met alleen U-OV (oké, met korting betaal ik één cent meer met Syntus)
9292 geeft in ieder geval voor een reis met U-OV en Syntus dezelfde prijs als een reis met alleen U-OV (oké, met korting betaal ik één cent meer met Syntus)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Meerdere busvervoerders heeft nog nooit tot dubbel instaptarief geleid, dus ja, dat klopt. Enige uitzondering die kan voorkomen is dat je bijvoorbeeld bij vervoerder A op een product reist dat bij vervoerder B niet geldig is, dan betaal je wel weer instaptarief. Maar in Utrecht speelt dat niet omdat de chipkaartproducten van beide concessies uitwisselbaar zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Oh :')
Sjah, bussen hè, daar willik natuurlijk niks van weten (A)
Ja mijn U-OV dalding is ook bij Syntus geldig geloof ik, al ben ik wel benieuwd waar die cent verschil in het kortingstarief dan vandaan komt
Sjah, bussen hè, daar willik natuurlijk niks van weten (A)
Ja mijn U-OV dalding is ook bij Syntus geldig geloof ik, al ben ik wel benieuwd waar die cent verschil in het kortingstarief dan vandaan komt
Re: Korte vragen
Afronding die negatief voor jou uitvalt denk ik.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Met een tarief van 0,143 €/km in Utrecht kom ik op een kortingstarief van 0,0858 €/km, echter zijn de tarieven doorgaans maar op drie cijfers achter de komma. Als U-OV dan 0,085 €/km rekent en Syntus bijvoorbeeld 0,086 €/km dan zit je bij een ritje van 5 km al op die cent verschil (door de afronding van de ritprijs, het scheelt dan immers pas een halve cent).
En als je reis met U-OV volledig een rechtstreekse verbinding is en de verbinding met U-OV en Syntus er eentje met overstap is kan het natuurlijk ook nog dat de overstap nadelig uitpakt doordat je twee keer een afronding van je ritprijs hebt op hele centen.
En als je reis met U-OV volledig een rechtstreekse verbinding is en de verbinding met U-OV en Syntus er eentje met overstap is kan het natuurlijk ook nog dat de overstap nadelig uitpakt doordat je twee keer een afronding van je ritprijs hebt op hele centen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Korte vragen
En dat is de grootste struikroverij in het OV van deze tijd. Dit heeft mij de bus uitgejaagd. Je wilt niet weten hoeveel geld dit mij gekost heeft tussen Brabant en Nijmegen.Daniel schreef:Enige uitzondering die kan voorkomen is dat je bijvoorbeeld bij vervoerder A op een product reist dat bij vervoerder B niet geldig is, dan betaal je wel weer instaptarief.
"Een touringcar is geen bus"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Er zijn in Nederland alleen maar een paar lijnen waar dit echt geldt. Het is op andere plekken geloof ik beter geregeld, dus heeft ook te maken met de concessieverlener...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Voor concessiegrensoverschrijdende en/of door meerdere vervoerders geëxploiteerde lijnen is er in veruit de meeste gevallen wel iets geregeld qua acceptatie van reisproducten uit beide concessies ja. Echter concessiegrensoverschrijdende reizen zijn een ander verhaal. Voor bijvoorbeeld een reis van Lexmond naar Rijnsweerd (niet eens zo heel gek traject om te forensen) heb je bijvoorbeeld twee sterabonnementen nodig, want hoewel je zowel in Zuid-Holland als in de provincie Utrecht een verchipt sterabonnement kunt kopen is een doorgaand exemplaar niet mogelijk.
In december zou dat nog weleens gekker kunnen worden en kan het waarschijnlijk overdag niet, maar 's avonds wel met een doorgaand abonnement.
Het beste ben je nog af als je binnen dezelfde provincie blijft, dan is er veelal wel iets van tariefintegratie geregeld. Maar over de provinciegrenzen heen is een dergelijke integratie ver te zoeken. Zou ik bijvoorbeeld mijn woon-werktraject volledig per bus doen dan had ik in de oorspronkelijke situatie voor een stukje van één halte niet op een abonnement kunnen reizen (of er een tweede bij hebben moeten nemen). Tegenwoordig reis ik daar echter gratis aangezien de tariefintegratie tussen Syntus Utrecht en Syntus Gelderland ophoudt bij het vaststellen van de aanwezigheid van een product op de chipkaart (of het werkelijk geldig is kunnen de Gelderse bussen niet vaststellen, nooit geprobeerd wat er in een Utrechtse bus op lijn 5 gebeurd).
In december zou dat nog weleens gekker kunnen worden en kan het waarschijnlijk overdag niet, maar 's avonds wel met een doorgaand abonnement.
Het beste ben je nog af als je binnen dezelfde provincie blijft, dan is er veelal wel iets van tariefintegratie geregeld. Maar over de provinciegrenzen heen is een dergelijke integratie ver te zoeken. Zou ik bijvoorbeeld mijn woon-werktraject volledig per bus doen dan had ik in de oorspronkelijke situatie voor een stukje van één halte niet op een abonnement kunnen reizen (of er een tweede bij hebben moeten nemen). Tegenwoordig reis ik daar echter gratis aangezien de tariefintegratie tussen Syntus Utrecht en Syntus Gelderland ophoudt bij het vaststellen van de aanwezigheid van een product op de chipkaart (of het werkelijk geldig is kunnen de Gelderse bussen niet vaststellen, nooit geprobeerd wat er in een Utrechtse bus op lijn 5 gebeurd).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Ik had hetzelfde probleem tijdens forensen tussen Gorinchem en de Uithof, toen mijn studenten-OV nog niet geactiveerd was. Zo zijn er nog veel meer van zulke trajecten, die zeker ook veel reizigers kennen.
請勿靠近車門
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
En dat terwijl het technisch prima mogelijk zou zijn, zie bijvoorbeeld Arriva-lijn 181 waarop U-OV producten worden geaccepteerd sinds die de ritten naar Papendorp van U-OV lijn 29 overnam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen
Is er een reden waarom het zijspoor van Station Diemen-Zuid niet voorzien is van draad?
Re: Korte vragen
Dat spoor gaat naar de hoofdwerkplaats van GVB, maar is volgens mij al de nodige jaren buiten gebruik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Waarom heeft DDZ nog LCD bestemmingsdisplays?
Re: Korte vragen
Het blijft behelpen op lijn 99: https://www.breng.nl/data/upload/4094%2 ... 202018.pdffogeltje schreef:En dat is de grootste struikroverij in het OV van deze tijd. Dit heeft mij de bus uitgejaagd. Je wilt niet weten hoeveel geld dit mij gekost heeft tussen Brabant en Nijmegen.Daniel schreef:Enige uitzondering die kan voorkomen is dat je bijvoorbeeld bij vervoerder A op een product reist dat bij vervoerder B niet geldig is, dan betaal je wel weer instaptarief.
Inmiddels is er ook een foldertje voor lijn 83 verschenen: https://www.breng.nl/data/upload/4098%2 ... 20def_.pdf
Dat gesodemieter met 2 kortingsproducten die niet op een kaart kunnen.
Regel het dan dat in ieder geval de hele route met eenzelfde kortingsproduct te reizen is, dit moet gewoon worden afgedwongen door de provincies. Het wordt hoog tijd dat er EEN vervoerder komt op beide lijnen.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen
Omdat die niet zijn vervangen. Hetzelfde geldt voor de VIRMm.Lijn 45 schreef:Waarom heeft DDZ nog LCD bestemmingsdisplays?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen
Is er een termijn waarbinnen je bezwaar moet maken tegen een afgewezen GTBV claim, en zo ja wat is deze termijn?
Re: Korte vragen
Lekker kort door de bocht reactie :Ndylanwild94 schreef:Omdat die niet zijn vervangen. Hetzelfde geldt voor de VIRMm.Lijn 45 schreef:Waarom heeft DDZ nog LCD bestemmingsdisplays?
Ik denk eerder dat Lijn 45 bedoeld waarom die bij de revisie niet zijn vervangen voor LED displays
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten