Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Oh, dan reed de 656 maandag leeg rond. :P
Brjj
Berichten: 21
Lid geworden op: do 16 aug 2018, 19:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Brjj »

In ieder geval waren de 680/683 en 690 in de ochtend leeg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Maxim schreef:De bezetting kan ik nog niet direct zien, dat komt de komende weken. Ik meen dat promotie van de lijn ook volgende week begint. Maar als jullie ervaringen hebben dan ben ik natuurlijk zeer benieuwd!
De lijn wordt in de bussen natuurlijk al gepromoot op de schermen. Overigens zag ik er zelfs om drie uur 's middags nog reizigers in zitten in de richting Rijnsweerd, dus hij is duidelijk al ontdekt.

Vanmiddag dus even op De Uithof wezen kijken en kan het bij deze bevestigen: de ritten zonder actuele reisinformatie op lijn 12 zijn de ritten die door Pouw Vervoer worden uitgevoerd. In totaal rijden er op lijn 12 een drietal omlopen die vroeg in de middagspits nog het makkelijkst herkenbaar zijn: tussen 14.45 en 15.15 uur rijdt lijn 12 nog om de 5 minuten, maar daar zitten een drietal buiten patroon ritten in om 14.52, 15.03 en 15.13 uur vanaf het WKZ... dat zijn dus de ritten die Pouw rijdt. Later als de frequentie hoger wordt zitten ze gewoon op ritten tussen de hoogfrequente dienst door, maar in elk geval wel steeds op ritten die gewoon in de dienstregeling staan. 'tis dus geen versterking daar bovenop die ze rijden.

De andere drie Citaro G's van Pouw rijden in de middagspits op lijn 18 en voeren daar de ritten Rijnsweerd Zuid - Utrecht Centraal uit. Ook die zijn gewoon in de dienstregeling te vinden, dus niet lastig herkenbaar ofzo. In de ochtendspits heeft lijn 18 wat minder extra ritten (en niet zo regelmatig verdeeld), mogelijk rijden er dan maar twee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Had vandaag voor het eerst controle in de Syntus bus. Bij de Kwekersweg in Amersfoort stond een legertje service en veiligheid mensen. De bus bleef staan tijdens de controle. Opvallend dat de handheldlezers voor de OV-chipkaarten best langzaam zijn. Verder prima natuurlijk dat ze zoiets doen en dan is de Kwekersweg een mooie plek.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat ze blijven staan tijdens controle is niet zo gebruikelijk, meestal rijdt de bus gewoon door en stappen de controleurs dan ergens langs de route weer over op een andere bus.

Voor de liefhebbers trouwens: hier het complete zestal U-OV gele geledes van Pouw in actie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

In neem aan dat de Van Hools reserve zijn als een van de Citaro's niet kan rijden? (Aannemende dat alle Citaro's tegelijkertijd worden ingezet)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

Ook bij UOV een kleine wijziging:
Voorheen reed lijn 9 rond 8:00 in Vleuten geleed en lijn 127 (rit met grote bus, verder als lijn 28) geleed

Nu rijdt de rit van lijn 127 standaard doorgaand op lijn 9 (vandaag met de 3202, ex Groningen Citaro LE), lijn 9 die aankomt wordt lijn 28 en geleed.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: Later als de frequentie hoger wordt zitten ze gewoon op ritten tussen de hoogfrequente dienst door, maar in elk geval wel steeds op ritten die gewoon in de dienstregeling staan. 'tis dus geen versterking daar bovenop die ze rijden.
Maar dan is het toch eigenlijk juist een verlaging van de capaciteit? :?
Immers worden dubbelgelede bussen vervangen door gelede bussen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Nee, want er wordt nu volgens de vaste dienstregeling al elke 2 tot 5 minuten gereden waar dat voorheen het maximum van de flexfrequentie was. En gisteren reden er sowieso nog geen flexritten terwijl er daar nog wel dubbelgeledes voor beschikbaar zijn (heb nog lang niet alles zien rijden gister). Maar dat zullen we volgende week wel zien als de drukte volledig losbarst op De Uithof.

Overigens is er ook nog wat extra capaciteit op de binnenstadsas waar ook enkele omlopen op lijn 28 dubbelgeleed rijden. Tevens is lijn 18 in de middagspits van 6x/uur naar 12x/uur gegaan waardoor er tot 24x/uur op Rijnsweerd - Utrecht Centraal gereden wordt. Dan is het voor de reizigers vanaf Rijnsweerd niet meer zo'n groot issue als er een overvolle bus op 28 langskomt.

Lijn 12 speelt alvast voor z'n opvolger trouwens, want sinds deze week halteert die bij halte Heidelberglaan op de tramhalte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

Lijn 45 schreef:In neem aan dat de Van Hools reserve zijn als een van de Citaro's niet kan rijden? (Aannemende dat alle Citaro's tegelijkertijd worden ingezet)
Dat klopt, getuige de 345 vanochtend 8:25 op lijn 12 Ri Uithof vanaf Utrecht CS.
Bij twijfel: gebruik beton.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom523 »

Lijn 45 schreef:In neem aan dat de Van Hools reserve zijn als een van de Citaro's niet kan rijden? (Aannemende dat alle Citaro's tegelijkertijd worden ingezet)
Er heeft vanmorgen inderdaad een Van Hool gereden, maar deze zullen we met onmiddelijke ingang niet meer als reserve gebruiken :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Want?
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Want er zit geen gele verf op. En dan worden die ex-BRU-kantoorpaupers boos. Net zoals ze toen 3 Ambassadors buiten dienst moesten nemen omdat de kleur geel een RAL nummertje afwijkend was.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Ufo realm8? :')
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ovforens »

Zit in die Van Hool dan wel de OV-chipapparatuur van Qbuzz?
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Aking schreef:Ufo realm8? :')
Dit begrijp ik niet. Ik dacht dat de voertaal Nederlands was.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

ovforens schreef:Zit in die Van Hool dan wel de OV-chipapparatuur van Qbuzz?
In deze zaten wel Connexxion-chipkaartlezers.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ovforens »

Daar heeft Qbuzz niets aan want daar zit geen lijn 12/18-data in vwb chip en KAR.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom523 »

Zitten wel kaartlezers in, maar geen Infoxx, dus dan begin je weinig. Komt inderdaad ook door de kleurstelling dat het niet mag. Hoorde wel dat er vandaag een reserve-citaro is opgehaald.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Hainje »

Littlebusdriver schreef:Dit begrijp ik niet. Ik dacht dat de voertaal Nederlands was.
U for real mate? -> Are you for real mate -> Meen je dit serieus vriend?
Ik moest het ook twee keer lezen voordat ik het door had. ;)
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Stelletje bejaarden! -o- :6
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Aking schreef:Stelletje bejaarden! -o- :6
Fijn dat iemand anders het wel uitlegt.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door matti93 »

Die versterkingsritten met Citaro's op lijn 12 halteren op de Heidelberglaan over het algemeen op de verkeerde halte. Volgens de borden, dris'en en losse briefjes in de haltes stopt lijn 12 op de tramhalte (waar overigens speciale profielen voor bevestigd zijn in de hoek van weg en perron zodat de bussen niet tegen de halte aan kunnen rijden), maar de Citaro's stoppen daar niet. Misschien omdat ze een deur hebben die naar buiten opent en dus tegen het perron aan zou komen? :roll:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door cassie127 »

Bij Syntus lijkt het er op dat het chauffeurs tekort nu ook al voor uitval zorgt op weekenddagen, waar ze het zelf hadden over uitval op doordeweekse dagen. In ieder geval rijdt dienst 3079 van Stalling Amersfoort nu niet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door regenmaker »

Kan ook zijn door een plotseling zieke chauffeur?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten