NS Flex

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

NS Flex

Bericht door Z2N »

Zo, ik ben een van de allereerste NS Flex-abonnees. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Z2N schreef:Zo, ik ben een van de allereerste NS Flex-abonnees. :)
En bij mij betaalt ome DUO sinds gisteren praktisch al mijn OV-kosten *O* *O*
Alleen beetje jammer dat ik in Brabant alleen geen korting op korting (de 34% SRP-korting over de 34% leeftijdskorting die ik daar nog heb) krijg -o-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Oh, die ken ik ook (al is het al wat langer dan sinds gisteren). Toen ik hem kreeg moest ik mijn voordeelabo voor ZHN ook opzeggen, want geen dubbele korting. Dat geld heb toen uiteindelijk van Arriva terug gekregen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:Zo, ik ben een van de allereerste NS Flex-abonnees. :)
Jij bent toch student? :|
Is dat dan ook te combineren met een SOV?

(Voor mij heeft het weinig nut, want mijn abonnement zou exact even duur zijn en die krijg ik toch van mijn werkgever. ;) )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Z2N schreef:Oh, die ken ik ook (al is het al wat langer dan sinds gisteren). Toen ik hem kreeg moest ik mijn voordeelabo voor ZHN ook opzeggen, want geen dubbele korting. Dat geld heb toen uiteindelijk van Arriva terug gekregen.

Probleem is dat het in Brabant geen reisproduct is dat ik gekocht heb, maar dat iedereen daar tot 18 jaar met korting reist i.p.v. tot 12...
Ik ben meer benieuwd naar hoe het komende week loopt, omdat ik tot de negende ook nog een Dal voordeel heb. Gisteren heb ik in de trein gewoon nog op mijn Dal voordeel-abo gereisd (in de bus wel met SOV), ik mag toch echt hopen dat 'ie maandag voor de trein ook gewoon mijn SOV pakt want anders wordt het een hele dure week..
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef:
Z2N schreef:Zo, ik ben een van de allereerste NS Flex-abonnees. :)
Jij bent toch student? :|
Is dat dan ook te combineren met een SOV?

(Voor mij heeft het weinig nut, want mijn abonnement zou exact even duur zijn en die krijg ik toch van mijn werkgever. ;) )
Ja, weekend vrij Flex 1e klas en SOV gaat samen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

En dan Flex om in de zomer op wat anders om te kunnen zetten? Want de flexvariant van WeekendVrij was meen ik toch net weer anders qua prijs dan de reguliere?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Nou, dat dacht ik dus ook, maar mijn abonnement is 37 pm en maandelijks opzegbaar...:
Afbeelding

En de vaste versie is 39 pm. Dus dit was een prima moment om over te stappen naar 1e klas. _O-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tochjo »

NS Flex Weekend Vrij is ook verkrijgbaar in een variant die geen korting geeft in de daluren op werkdagen en dan twee euro goedkoper dan het reguliere Weekend Vrij-abonnement. De variant die wel korting geeft in de daluren op werkdagen is één euro duurder dan het reguliere abonnement.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Maar, daar heb ik geen behoefte aan want SOV. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Logisch, maar dat bevestigt inderdaad m'n vermoeden dat het in mijn geval niet zo zinvol was op Flex over te stappen. Vooral omdat het enige voordeel zou zijn om in de zomervakantie een maandje op DalVrij over te kunnen, met m'n huidige reisgedrag voldoet de rest van de tijd WeekendVrij prima (wel 1e klas ook, da's immers zo voordelig).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tochjo »

Met NS Flex kun je ook instellen dat je in je afgekochte periode 1e klas reist en daarbuiten automatisch 2e klas. Dat vind ik zelf een groot voordeel bij mijn NS Flex Dal Vrij-abonnement.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Met een DalVrij kan ik me dat nog voorstellen, dan heb je er sneller mee te maken dat je een keer buiten de geldigheidsperiode reist en is de klassewissel lastiger.
Die enkele keer dat ik zelf op een doordeweekse dag reis (da's dus eigenlijk alleen als ik 'n dag vrij heb) is het 12 euro per jaar extra betalen niet waard, zo'n klassewissel is secondenwerk op de automaat immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

NS Flex was ooit beloofd met klassewissels tot 15 min na vertrek dacht ik (via een app?). Dat is als forens natuurlijk wel interessant (maar weet niet of dat nu ook er in zit...).

Ik wilde voor de proef wel ff overstappen, maar toen was de opverstapservice nog niet geïmplementeerd... Is die er nu wel?

EDIT: Soort van dus... -o-
NS schreef:U heeft verschillende contracten waarmee u kunt overstappen op NS Flex. Wij kunnen op dit moment niet bepalen met welke u dit wilt doen. Neemt u alstublieft contact op met de klantenservice.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Z2N schreef:Zo, ik ben een van de allereerste NS Flex-abonnees. :)
Ik heb het inmiddels ook al een tijdje maar ik kan mijn facturen nog steeds niet inzien omdat ze mijn Mijn NS account verwijderd hebben, maar mijn mailadres nog steeds in het systeem staat, ook nadat ze het uit het oude mijn NS systeem hebben gehaald.
Daarnaast heb ik met NS Flex Weekend Vrij 1e klas zonder korting op werkdagen en was mijn eerste factuur (die ik niet kan inzien) €58,- ipv €37,- :?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Juist. Ik snap alweer waarom ik bij dit soort geweldige nieuwe ontwikkelingen niet bij de early adopters zit...

Is het een idee om het flexgebeuren een eigen draadje te geven? Het thema heeft m.i. potentie.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

webguy schreef: EDIT: Soort van dus... -o-
Ik moest er ook even voor bellen hoor, maar de jongeheer aan de telefoon was volledig ingelicht, dus dat duurde nog geen 10 minuten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: NS Flex

Bericht door Zugführer »

Afgesplitst, als tevreden early adopter zie ik ook wel potentie *O*
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Z2N schreef:
webguy schreef: EDIT: Soort van dus... -o-
Ik moest er ook even voor bellen hoor, maar de jongeheer aan de telefoon was volledig ingelicht, dus dat duurde nog geen 10 minuten.
Maar jij hebt meerdere contracten dus snap het iets beter. Ik heb alleen Dal Vrij 1e klas maar heb in laatste jaar 2x gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS Flex

Bericht door trolly »

Zugführer schreef:Afgesplitst, als tevreden early adopter zie ik ook wel potentie *O*
Dat ging lekker snel!

Taalkwestie voor Z2N:
Z2N schreef:Ik moest er ook even voor bellen hoor, maar de jongeheer aan de telefoon was volledig ingelicht, dus dat duurde nog geen 10 minuten.
Ik neem aan dat je jongeman bedoelt? Jongeheer geeft me de indruk dat je niet heel enthousiast was over de service, omdat dit een van de talloze synoniemen van het mannelijk geslachtsorgaan is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: NS Flex

Bericht door Z2N »

Jeunehomme, nou goed. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

cassie127 schreef:
Z2N schreef:Zo, ik ben een van de allereerste NS Flex-abonnees. :)
Ik heb het inmiddels ook al een tijdje maar ik kan mijn facturen nog steeds niet inzien omdat ze mijn Mijn NS account verwijderd hebben, maar mijn mailadres nog steeds in het systeem staat, ook nadat ze het uit het oude mijn NS systeem hebben gehaald.
Daarnaast heb ik met NS Flex Weekend Vrij 1e klas zonder korting op werkdagen en was mijn eerste factuur (die ik niet kan inzien) €58,- ipv €37,- :?
Afgelopen avond gebeld, ze hadden dus laatst in het oude systeem de blokkade om het account te verwijderen weggehaald, waar ik op mail van heb. Maar vervolgens vergeten in het huidige systeem de boel te verwijderen. Dus over ongeveer een uurtje of 12 kan in een nieuw account aanmaken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS Flex

Bericht door Suus »

Ik heb inmiddels gevonden dat Flex niet werkt met Traject Vrij, maar ik kan nergens vinden hoe het zit met Altijd Toeslagvrij?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: NS Flex

Bericht door Tochjo »

Is volgens deze pagina nog niet beschikbaar voor NS Flex.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

webguy schreef:NS Flex was ooit beloofd met klassewissels tot 15 min na vertrek dacht ik (via een app?). Dat is als forens natuurlijk wel interessant (maar weet niet of dat nu ook er in zit...).
Volgens de info op NS.nl wel. Maargoed in hun persbericht hebben ze het ook over samenwerking met BTM vervoerders al vraag ik me af waarin, want ze bieden nog geen enkel BTM product aan in flex.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten