Nieuwe entree voor passerelle station Maastricht

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Nieuwe entree voor passerelle station Maastricht

Bericht door Marc »

Nieuwe entree voor passerelle station Maastricht

ProRail gaat de entree naar de passerelle van station Maastricht aan de Meerssenerweg vernieuwen. De nieuwe entree krijgt een glazen gevel en biedt meer comfort aan de reizigers. De passerelle blijft tijdens de werkzaamheden voor voetgangers bereikbaar via een tijdelijke toegang, maar de lift is buiten gebruik. De werkzaamheden starten op 19 oktober en duren tot eind april 2010.

Lees verder op de website van Prorail.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Nieuwe entree voor passerelle station Maastricht

Bericht door playertwo »

Gelukkig is het de achteringang, en niet de voorkant. Helaas hebben ze daar al eerder een vleugel van het stationsgebouw gesloopt voor nieuwbouw.
giuseppe
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 18:19
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe entree voor passerelle station Maastricht

Bericht door giuseppe »

Het lijkt me nuttiger om de sporen en overgangen in het geheel eens te bekijken, er zou denk ik beter een totaal herontwerp van de perrons kunnen komen. Op het moment zijn er immers maar 4 sporen in gebruik, omdat de kopsporen sinds de aanleg van Randwijck niet meer te gebruiken zijn
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Nieuwe entree voor passerelle station Maastricht

Bericht door playertwo »

Spoor 3 is bij jou geen kopspoor? Keert de s800 al het gehele jaar, en sinds het rijden van de s450 is het al zo dat de kopsporen weer gebruikt worden door de s800. Ook spoor 1 en 2 worden nog gebruikt door bijv. de s3500, alleen niet zo frequent meer als eerst het geval was. Daarom is dat extra eilandperron er dus in de jaren '80 gekomen, en zijn er zelfs kopsporen weggehaald.
giuseppe
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 18:19
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe entree voor passerelle station Maastricht

Bericht door giuseppe »

^^ Ik zeg toch ook er zijn 4 sporen in gebruik, anders waren het er zelfs maar 3. Maar ik vind de ontsluiting van de sporen 5 en 6 echt ondermaats
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Nieuwe entree voor passerelle station Maastricht

Bericht door playertwo »

Je zegt ook:
omdat de kopsporen sinds de aanleg van Randwijck niet meer te gebruiken zijn
Daar reageerde ik dus op, niet dat er 4 sporen in gebruik zijn, maar dat klopt overigens ook niet als je vertrektstaten er op het station op na zou slaan.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe entree voor passerelle station Maastricht

Bericht door Marc »

Ik vind het alleen jammer dat de ingang wel vernieuwd wordt, maar er blijft tocht een "lelijke" passerelle aan vasthangen. Ik zou zelf zeggen: geef de hele passerelle een opknapbeurt of laat alles zoals het is...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten