Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Bij ICM zit de rolstoelplaats toch bij het toilet? Waarna je in de 2e klas coupé een paar klapstoeltjes hebt waar de rolstoel kan staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Doorgeefluik
7543 thv deur 5/6: de deur van het toilet blijft op een kier staan na sluiten en is licht ontzet.
Re: Doorgeefluik
De voorkeur gaat uit naar de rolstoelplaats in het midden van de ICM, maar dat moet natuurlijk wel kunnen. Op sommige stations en perrons zijn er beperkingen, soms is ook de rolstoelplaats al bezet. Het balkon van het HC-hok is inderdaad een weinig handig alternatief, maar ik weet de rest van de omstandigheden niet.Z2N schreef:zijn er regels over waar rolstoelers in de trein gezet moeten worden?
Deur in de 7543 geef ik door. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Sommige rolstoelers geven er ook de voorkeur aan om niet op de rolstoelplek te zitten maar juist op een andere plek. Vaak is de fietsplek een geschikt alternatief.
Re: Doorgeefluik
De officiële rolstoelplek zit in ICM toch ook in de 2e klas stiltecoupé? Dan snap ik wel dat ze daar liever niet willen zitten of gaan praten omdat er geen andere coupé in de trein is waar ze in kunnen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Doorgeefluik
Hangt af van of het een drietje of een viertje is: in een viertje is de rolstoelplek niet in de stiltezone (ik had nu ICM-7). Maar dan alsnog: het lijkt me niet veilig om een rolstoeler (of in dit geval een scootmobiel) op het smalste balkon van de trein te zetten, dus ik vroeg mij af of daar echt regels tegen zijn die dat verbieden: de vluchtweg werd namelijk volledig geblokkeerd, dat kan niet goed zijn.
Re: Doorgeefluik
In treinstel 2610 bij deur 18 is het scherm defect (scherm is bij vierzitter). Scherm is wit en vertoont geen reisinformatie.
Re: Doorgeefluik
Een wit scherm zegt niet zoveel; als er geen ritinformatie is ingevoerd zijn de schermen standaard wit. Waren de overige schermen wel voorzien van informatie?
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Het antwoord hierop is ja.
Re: Doorgeefluik
In DDZ 7542 is het informatiescherm op de bovenetage nabij deur 6 defect: het beeld flikkert de hele tijd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Scherm doorgegeven. De 2029 lijkt op het oog met ICM-6 te moeten rijden en mag een handvol staanplaatsen hebben. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Worden intercity's niet op de comfortnorm gepland? Gouda - Utrecht is 18 minuten...Meende gelezen te hebben dat meer dan 15 minuten staan in de intercity niet de bedoeling is.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Doorgeefluik
Is het daadwerkelijk de bedoeling dat er meer eerste klas reizigers dan eerste klas stoelen meereizen? :oMikos schreef:Scherm doorgegeven. De 2029 lijkt op het oog met ICM-6 te moeten rijden en mag een handvol staanplaatsen hebben. :pos:
Re: Doorgeefluik
Dat valt niet te voorkomen, zeker niet in de maand september, wat nu eenmaal de drukste maand van het jaar is en waarbij het zaak is alle zeilen bij te zetten omdat er landelijk een stoelentekort is. Een maand later zal dezelfde trein -hoogstwaarschijnlijk- met hetzelfde materieel voldoende zitplaatsen bieden voor iedereen.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Twee defecte schermen op Rotterdam Blaak.
In de hal staat een kant van scherm 11528 op zwart.
Bovenaan mist bij scherm 11673 het spoornummer en het NS logo (en staat of bij dat scherm of zijn buurman de tijd niet goed) :
In de hal staat een kant van scherm 11528 op zwart.
Bovenaan mist bij scherm 11673 het spoornummer en het NS logo (en staat of bij dat scherm of zijn buurman de tijd niet goed) :
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Het nummer van de TBP zelf kon ik van een perron verder niet lezen, maar het exemplaar op 5a in Amersfoort direct naast de ingang van restaurant Central (boven de schakelkast ASK 194 die op het perron de staat) heeft aan de stationshal-zijde een klok die 2-3 minuten voor loopt. Aan de andere zijde van deze TBP loopt de klok wel goed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Doorgeefluik
Dan loop je er toch even heen? -o-
Re: Doorgeefluik
Ze gaan me vragen naar het nummer van de TBP, dus zonder kan ik helaas niet zo veel... Mocht er nog iemand in de buurt komen en een kijkje kunnen nemen, dan kan ik het alsnog doorzetten. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Het nummer van de bewuste TBP is 81056.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Doorgeefluik
Weet je dat uit je hoofd, of staat dat in je fappersboekje? *O* (A)
Re: Doorgeefluik
Ik had 10 minuten overstaptijd in Amersfoort, dus ik ben even naar die TBP gelopen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten