CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Geert »

Dat gebeurt op meer stations. Maar je vraagt je inderdaad af welke omwonenden er bij Amersfoort zijn, er staan toch alleen kantoren daar?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Ardan »

Aan de westzijde van het station staan wel huizen aan de Wuijtiersweg (of hoe heet dat). Die kunnen het wel horen, zeker als de wind erop staat. Maar een beetje overdreven vind ik het wel, aangezien het lawaai van treinen die over wissels denderen ook niet op een nachtstand gezet kunnen worden.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Suus »

Kan mij best voorstellen dat het vervelend is, de omroepberichten (zeker de continue herhalende over werkzaamheden bijvoorbeeld) beginnen eerder dan de eerste trein, en eindigen later dan de laatste trein. Bovendien zijn spraakberichten irritanter als achtergrondgeluid dan treingeluiden, je gaat voor spraakberichten namelijk toch luisteren en interpreteren wat er gezegd wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Marc »

Vanmorgen bestond er opeens een stoptrein Maastricht Randwyck-Heerenveen :mrgreen:. Ik heb eens voor de gein geteld: dit traject zou met de stoptrein 4uur en 35 minuten gaan duren (dit zijn alle stoptreinen aan elkaar geknoopt).
Afbeelding
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Karl »

Op het grote bord in de hal van Utrecht Centraal stond laatst een stoptrein naar Zurich/München. Zal ook best een eindje zijn...
Iets onhandiger was dat op de CTA in de hal, bij de roltrappen een IC naar Rotterdam om .08 stond aangekondigd, terwijl die om .03 vertrekt (planmatig) en dat in de praktijk ook deed.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Meltrain »

De noordelijke CTA van spoor 3 op Rotterdam Lombardijen bleef geisteren hangen op de s5000 -> Leiden van 10:08.
Om 12:30 werd deze trein nog steeds aangegeven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daniel »

Op spoor 1 in Zwijndrecht was het gisteren rond 18.00 uur nog kwart voor zes volgens de klok naast de CTA :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daniel »

Vanmiddag viel me op dat de CTA van spoor 20 in Dordrecht enigzins gekannibaliseerd is... aan de Zwd-zijde missen de boekjes voor de treinsoort en de eindbestemming.
Overigens werkt het ding aan de andere kant ook niet helemaal naar behoren. Op het eennaonderste boekje links staat "Eindhoven, Helmond, Deurne" en op 't boekje ernaast "Rotterdam vertrekt van" terwijl de CTA leeg had moeten zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door playertwo »

Wat moet een CTA op een kopspoor naar Rotterdam met boekjes voor stations die zuidelijker liggen dan Dordrecht :roll: ?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Geert »

Uniformiteit en standaardisering t.o.v. de andere CTA's op een station? :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daniel »

Inderdaad, en je moet natuurlijk een mogelijkheid bieden voor ProRail om een blunder te gaan door de s32500 naar spoor 20e spoorwijzigen (Ja, da's echt een keer gebeurd) :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daniel »

Alweer een rariteit... op Rotterdam Centraal was bij de aankondiging van de t1053 het flapje "Spoorafwijking" i.p.v. "Fyra" voorgedraaid. Dat werd dus een spoorafwijking met toeslag :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Ardan »

Ik zal het sterker vertellen: dit was geen foutje; dit is standaard! Aan de andere kant van die CTA staat er wel FYRA op. En aan de andere kant heb ik nooit iets anders dan Spoorafwijking zien staan als er een Fyra had moeten staan.. Kun je nagaan, die flapjes zijn net nieuw en het loopt nou al in de soep. Tekenend voor de HSL/HST?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daniel »

Neuj hoor, niks standaard... heb er de afgelopen tijd bijna altijd Fyra op zien staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Ardan »

Okee, dan maken we er een 'vaker voorkomend foutje' van ;)
Hoewel ik het wel raar vind dat er op beide kanten van dezelfde CTA iets anders voorgedraaid wordt..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daniel »

Gevalletje plakkende flapjes he, de CTA van 1c in Dordrecht heeft daar ook al maanden last van met z'n s2100-en naar Zwijndrecht, Rotterdam CS, Schiedam Centrum, Schiphol en Amsterdam Centraal aan één kant.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Wubbo »

In Utrecht ging een s2800 weer eens naar A-zijde Amersfoort, Zwolle en einbestemming Amersfoort Schothorst. Waar de B-zijde heen ging stond er niet bij...
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Marc »

En ja hoor, vanmorgen had de Maastrichtse CTA langs spoor 6 weer kuren. Toen de CTA leeg hoorde te zijn werd een stoptrein met +30 en eindbestemming Kerkrade Centrum aangekondigd, even daarna verscheen deze trein:
Afbeelding

het viel me trouwens op dat Heerlen de Kissel nu opeens wél op de CTA staat (zullen ze een eerder geschreven stukje gelezen hebben :mrgreen:)...
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Bericht door Etienne »

Pijnackerbus schreef:
Pijnackerbus schreef:De vertrekstaat op spoor 10 te Den Haag Centraal gaf ook iets vreemds aan, ik vermoed dat er iets is blijven hangen.

13.09 Stoptrein
Laan van NOI, Mariahoeve,
Voorschoten, De Vink, Leiden CS
Voorhout, Hillegom,
Heemstede Aerdenhout
ZOETERMEER Haarlem
Vandaag weer hetzelfde, alleen nu met vertrek 15.09.

Ik de machinist er maar op gewezen, die heeft toen een knal tegen die CTA gegeven en toen draaide hij wel weg. :)
Vanmiddag weer dezelfde fout, met vertrek 15.09. De CTA aan de andere zijde stond gelukkig wel goed :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Justin »

Wubbo schreef:In Utrecht ging een s2800 weer eens naar A-zijde Amersfoort, Zwolle en einbestemming Amersfoort Schothorst. Waar de B-zijde heen ging stond er niet bij...
Och dat ding gaf voor die serie op een gegeven moment al anticiperend Deventer als eindbestemming aan :lol:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door mb90 »

Volgens mij zit er een flapje van de CTA van spoor 2 van Rtz niet helemaal goed meer :P :
Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Wubbo »

Stonden er ook CTA's wel goed vandaag dan?
- Op Utrecht Centraal spoor 5a een Intercity naar Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraal en Heerhugowaard
- Op Utrecht Centraal spoor 7a een Intercity naar Heerlen/Maastricht (op een deel van het traject vindt busvervoer plaats)
- Op Utrecht Centraal spoor 9b een Intercity naar Veenendaal-de Klomp en Nijmegen
- Op Rotterdam Alexander een Intercity naar Gouda, stopt vanaf Zwolle op alle tussengelegen stations

:?
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door JeePee »

Ik had op Utrecht een CTA op spoor 5a met Arnhem Emmerich Heerhugowaard :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Etienne »

Deze was ook wel vreemd, let even alleen op de onderste 2 regels:

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Timon91 »

Is dat niet een IC-Berlin met veel vertraging, en dat ze dan een vervangende trein in hebben gezet? Dat is afgelopen vrijdag ook gebeurd toen er de IC Berlin anderhalf uur vertraging had.
Mijn Flickr account.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten