CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Dat gebeurt op meer stations. Maar je vraagt je inderdaad af welke omwonenden er bij Amersfoort zijn, er staan toch alleen kantoren daar?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Aan de westzijde van het station staan wel huizen aan de Wuijtiersweg (of hoe heet dat). Die kunnen het wel horen, zeker als de wind erop staat. Maar een beetje overdreven vind ik het wel, aangezien het lawaai van treinen die over wissels denderen ook niet op een nachtstand gezet kunnen worden.
Ik doe ook maar wat
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Kan mij best voorstellen dat het vervelend is, de omroepberichten (zeker de continue herhalende over werkzaamheden bijvoorbeeld) beginnen eerder dan de eerste trein, en eindigen later dan de laatste trein. Bovendien zijn spraakberichten irritanter als achtergrondgeluid dan treingeluiden, je gaat voor spraakberichten namelijk toch luisteren en interpreteren wat er gezegd wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Op het grote bord in de hal van Utrecht Centraal stond laatst een stoptrein naar Zurich/München. Zal ook best een eindje zijn...
Iets onhandiger was dat op de CTA in de hal, bij de roltrappen een IC naar Rotterdam om .08 stond aangekondigd, terwijl die om .03 vertrekt (planmatig) en dat in de praktijk ook deed.
Iets onhandiger was dat op de CTA in de hal, bij de roltrappen een IC naar Rotterdam om .08 stond aangekondigd, terwijl die om .03 vertrekt (planmatig) en dat in de praktijk ook deed.
Het is een spectrum.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De noordelijke CTA van spoor 3 op Rotterdam Lombardijen bleef geisteren hangen op de s5000 -> Leiden van 10:08.
Om 12:30 werd deze trein nog steeds aangegeven.
Om 12:30 werd deze trein nog steeds aangegeven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Op spoor 1 in Zwijndrecht was het gisteren rond 18.00 uur nog kwart voor zes volgens de klok naast de CTA
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Vanmiddag viel me op dat de CTA van spoor 20 in Dordrecht enigzins gekannibaliseerd is... aan de Zwd-zijde missen de boekjes voor de treinsoort en de eindbestemming.
Overigens werkt het ding aan de andere kant ook niet helemaal naar behoren. Op het eennaonderste boekje links staat "Eindhoven, Helmond, Deurne" en op 't boekje ernaast "Rotterdam vertrekt van" terwijl de CTA leeg had moeten zijn.
Overigens werkt het ding aan de andere kant ook niet helemaal naar behoren. Op het eennaonderste boekje links staat "Eindhoven, Helmond, Deurne" en op 't boekje ernaast "Rotterdam vertrekt van" terwijl de CTA leeg had moeten zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Wat moet een CTA op een kopspoor naar Rotterdam met boekjes voor stations die zuidelijker liggen dan Dordrecht ?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Uniformiteit en standaardisering t.o.v. de andere CTA's op een station? :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Inderdaad, en je moet natuurlijk een mogelijkheid bieden voor ProRail om een blunder te gaan door de s32500 naar spoor 20e spoorwijzigen (Ja, da's echt een keer gebeurd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Alweer een rariteit... op Rotterdam Centraal was bij de aankondiging van de t1053 het flapje "Spoorafwijking" i.p.v. "Fyra" voorgedraaid. Dat werd dus een spoorafwijking met toeslag
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik zal het sterker vertellen: dit was geen foutje; dit is standaard! Aan de andere kant van die CTA staat er wel FYRA op. En aan de andere kant heb ik nooit iets anders dan Spoorafwijking zien staan als er een Fyra had moeten staan.. Kun je nagaan, die flapjes zijn net nieuw en het loopt nou al in de soep. Tekenend voor de HSL/HST?
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Neuj hoor, niks standaard... heb er de afgelopen tijd bijna altijd Fyra op zien staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Okee, dan maken we er een 'vaker voorkomend foutje' van ;)
Hoewel ik het wel raar vind dat er op beide kanten van dezelfde CTA iets anders voorgedraaid wordt..
Hoewel ik het wel raar vind dat er op beide kanten van dezelfde CTA iets anders voorgedraaid wordt..
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Gevalletje plakkende flapjes he, de CTA van 1c in Dordrecht heeft daar ook al maanden last van met z'n s2100-en naar Zwijndrecht, Rotterdam CS, Schiedam Centrum, Schiphol en Amsterdam Centraal aan één kant.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
In Utrecht ging een s2800 weer eens naar A-zijde Amersfoort, Zwolle en einbestemming Amersfoort Schothorst. Waar de B-zijde heen ging stond er niet bij...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
En ja hoor, vanmorgen had de Maastrichtse CTA langs spoor 6 weer kuren. Toen de CTA leeg hoorde te zijn werd een stoptrein met +30 en eindbestemming Kerkrade Centrum aangekondigd, even daarna verscheen deze trein:
het viel me trouwens op dat Heerlen de Kissel nu opeens wél op de CTA staat (zullen ze een eerder geschreven stukje gelezen hebben )...
het viel me trouwens op dat Heerlen de Kissel nu opeens wél op de CTA staat (zullen ze een eerder geschreven stukje gelezen hebben )...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Vanmiddag weer dezelfde fout, met vertrek 15.09. De CTA aan de andere zijde stond gelukkig wel goed :)Pijnackerbus schreef:Vandaag weer hetzelfde, alleen nu met vertrek 15.09.Pijnackerbus schreef:De vertrekstaat op spoor 10 te Den Haag Centraal gaf ook iets vreemds aan, ik vermoed dat er iets is blijven hangen.
13.09 Stoptrein
Laan van NOI, Mariahoeve,
Voorschoten, De Vink, Leiden CS
Voorhout, Hillegom,
Heemstede Aerdenhout
ZOETERMEER Haarlem
Ik de machinist er maar op gewezen, die heeft toen een knal tegen die CTA gegeven en toen draaide hij wel weg. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Och dat ding gaf voor die serie op een gegeven moment al anticiperend Deventer als eindbestemming aanWubbo schreef:In Utrecht ging een s2800 weer eens naar A-zijde Amersfoort, Zwolle en einbestemming Amersfoort Schothorst. Waar de B-zijde heen ging stond er niet bij...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Stonden er ook CTA's wel goed vandaag dan?
- Op Utrecht Centraal spoor 5a een Intercity naar Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraal en Heerhugowaard
- Op Utrecht Centraal spoor 7a een Intercity naar Heerlen/Maastricht (op een deel van het traject vindt busvervoer plaats)
- Op Utrecht Centraal spoor 9b een Intercity naar Veenendaal-de Klomp en Nijmegen
- Op Rotterdam Alexander een Intercity naar Gouda, stopt vanaf Zwolle op alle tussengelegen stations
:?
- Op Utrecht Centraal spoor 5a een Intercity naar Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraal en Heerhugowaard
- Op Utrecht Centraal spoor 7a een Intercity naar Heerlen/Maastricht (op een deel van het traject vindt busvervoer plaats)
- Op Utrecht Centraal spoor 9b een Intercity naar Veenendaal-de Klomp en Nijmegen
- Op Rotterdam Alexander een Intercity naar Gouda, stopt vanaf Zwolle op alle tussengelegen stations
:?
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik had op Utrecht een CTA op spoor 5a met Arnhem Emmerich Heerhugowaard :)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Is dat niet een IC-Berlin met veel vertraging, en dat ze dan een vervangende trein in hebben gezet? Dat is afgelopen vrijdag ook gebeurd toen er de IC Berlin anderhalf uur vertraging had.
Mijn Flickr account.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten