Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dylanwild94 »

Veel succes. Maar waarom moest dat in een spoiler?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@Visgraatmodel: Binnen welke termijn hoor je meer?
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

dylanwild94 schreef:Veel succes. Maar waarom moest dat in een spoiler?
Dankjewel, ik doe vaak een spoiler als ik (in mijn optiek) een lang bericht schrijf.
KM46 schreef:@Visgraatmodel: Binnen welke termijn hoor je meer?
Dat weet ik niet. Maar waarschijnlijk zeer snel. De Luchtmacht van België, Duitsland, Nederland, Noorwegen en Luxemburg hebben namelijk samen een bestelling gedaan voor acht toestellen die in 2020 in dienst zullen komen. Vier krijgen hun basis in Eindhoven en drie anderen krijgen hun basis in Duitsland. De basis van het resterende toestel weet ik niet. 2020 is binnen anderhalf jaar en met alles wat ik nog moet doen wordt het best krap.

Als ik aangenomen ben moet ik eerst de militaire basisopleiding van de Luchtmacht in Woensdrecht doen waarna ik 4 weken naar Madrid ga om de conversiecursus te doen. Conversie is niks anders dan een typetraining (waar de deuren zijn, hoe de deuren werken, waar al het noodapparatuur is en hoe dat apparatuur werkt etc.). Een gemiddelde conversie voor normale Cabin Attendants duurt één tot twee weken maar sinds dit een militair toestel is mag ik waarschijnlijk alles vergeten wat ik heb geleerd van de luchtvaartschool. :’)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door STF »

In Luxemburg komt per 2020 of mogelijk iets later een einde aan de situatie dat je voor een auto met dieselmotor minder wegenbelasting hoeft te betalen dan voor eentje met benzinemotor, nou ik kan wel raden wat het mopperende gespreksonderwerp onder de stamgasten bij ons in het café de komende periode zal zijn!
Nou het zal ongetwijfeld nog altijd reuze weinig zijn in vergelijking tot de buurlanden dus kan me er niet zo druk om maken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

dylanwild94 schreef:Is het heel ongepast als ik vandaag aan deze sketche moet denken van Bert visscher?
Https://youtu.be/n_GmpdD1OqU
Niets ongepast aan, haar liedje wordt op de korrel genomen, niet zij zelf. Waarschijnlijk heeft ze hier ook hard om moeten lachen ooit. Wat wel respectloos is, is de sketch van Paul de Leeuw waarin Anneke een seksverslaafde alcoholist was. Is geloof ik zelfs ook nog een schikking om getroffen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

STF schreef:In Luxemburg komt per 2020 of mogelijk iets later een einde aan de situatie dat je voor een auto met dieselmotor minder wegenbelasting hoeft te betalen dan voor eentje met benzinemotor, nou ik kan wel raden wat het mopperende gespreksonderwerp onder de stamgasten bij ons in het café de komende periode zal zijn!
Nou het zal ongetwijfeld nog altijd reuze weinig zijn in vergelijking tot de buurlanden dus kan me er niet zo druk om maken.
En anders zorgen de nieuwe testmethodes voor brandstofverbruik vanaf 1 september wel voor een hogere belasting. Veel auto’s komen nu namelijk stukken slechter uit de test.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Waar baseer je deze uitspraken op?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

:')
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Op de invoer van de WLTP-uitstoottest die per 1 september 2018 verplicht is voor nieuwe auto’s in Europa (kentekendatum is leidend).

In Nederland is de Bpm gekoppeld aan de uitstoot van een auto, dus per 1 januari wordt de belasting ook aangepast.

Iig in Duitsland is er ook een koppeling tussen uitstoot en belastingen en elders in Europa zal dat ook zeker zo zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ja ... oké ... ik dacht dat je iets anders bedoelde. Maar het is helder :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Fles »

Hee Vis het is niet alsof de nationale werkloosheid naar 0 gaat als jij maar OVERAL op gaat solliciteren he :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Fles »

Hoe zit het trouwens met die "half uur snellere pimpel" die vanochtend vol bobo's gereden zou hebben, nadat de 245 uitgevallen was wegens draadbreuk bij Wdn?
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Fles schreef:Hee Vis het is niet alsof de nationale werkloosheid naar 0 gaat als jij maar OVERAL op gaat solliciteren he :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik bevind mij in een humeur dat ik mijn kansen moet pakken als ik die zie, of het een buitenlandse pauper-luchtvaartmaatschappij is of onze eigen militaire airline. :P
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Fles schreef:Hoe zit het trouwens met die "half uur snellere pimpel" die vanochtend vol bobo's gereden zou hebben, nadat de 245 uitgevallen was wegens draadbreuk bij Wdn?
Ik zag hier ergens voorbij komen dat iets anders uitviel of werd ingekort door dat ding, dus ik gok dattie gereden heeft (of dat ook tot Berlijn was durf ik dan weer niet te zeggen (A) )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Die heeft daadwerkelijk gereden maar was 10 minuten minder snel (in Nederland) dan 'ie had moeten zijn doordat alles rond Deventer in een optocht kwam te rijden aldus berichten op Somda. Hoefden overigens slechts 8 andere treinen voor aangepast te worden, variërend van gedeeltelijke opheffing tot ergens 5 minuten stilstaan of vier minuten eerder dan normaal vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Topics vol over "Ze moeten meer investeren in internationaal treinverkeer!!1!", "Buitenlandse HSL's aanleggen!" en "Europees vliegverkeer moet teruggedrongen worden!" op dit forum. Nu toont NS een keer ambitie om te laten zien dat je sneller in Berlijn kunt komen, als eerste stap in de goede richting, gaan ze hier weer lopen klagen :') Het is ook nooit goed, of wel?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

:N

#KUDTNS! *O* :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Mikos schreef:Topics vol over "Ze moeten meer investeren in internationaal treinverkeer!!1!", "Buitenlandse HSL's aanleggen!" en "Europees vliegverkeer moet teruggedrongen worden!" op dit forum. Nu toont NS een keer ambitie om te laten zien dat je sneller in Berlijn kunt komen, als eerste stap in de goede richting, gaan ze hier weer lopen klagen :') Het is ook nooit goed, of wel?
Dit is een circusvertoning. Een trein die in Nederland alleen in Amsterdam Centraal stopt is volstrekt waardeloos, de ICE (die veel duurder in exploitatie is) doet dat toch ook niet?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Fles »

Mikos schreef:Topics vol over "Ze moeten meer investeren in internationaal treinverkeer!!1!", "Buitenlandse HSL's aanleggen!" en "Europees vliegverkeer moet teruggedrongen worden!" op dit forum. Nu toont NS een keer ambitie om te laten zien dat je sneller in Berlijn kunt komen, als eerste stap in de goede richting, gaan ze hier weer lopen klagen :') Het is ook nooit goed, of wel?
Hoezo klagen. Ik vraag gewoon hoe het afgelopen is jah.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Fles »

Suus schreef:
Mikos schreef:Topics vol over "Ze moeten meer investeren in internationaal treinverkeer!!1!", "Buitenlandse HSL's aanleggen!" en "Europees vliegverkeer moet teruggedrongen worden!" op dit forum. Nu toont NS een keer ambitie om te laten zien dat je sneller in Berlijn kunt komen, als eerste stap in de goede richting, gaan ze hier weer lopen klagen :') Het is ook nooit goed, of wel?
Dit is een circusvertoning. Een trein die in Nederland alleen in Amsterdam Centraal stopt is volstrekt waardeloos, de ICE (die veel duurder in exploitatie is) doet dat toch ook niet?
Nee. Klopt. Amsterdam Centraal - Deventer - Osnabrück - Hannover. Lijkt me een prima verdeling qua stops _O_
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Osnabrugge en Hannover toch ook nog ja? Wat ben je weer lief :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Amsterdam Centraal - Deventer - Osnabrück - Hannover. Lijkt me een prima verdeling qua stops _O_
Niet alleen qua verdeling, da's ook de meest handige oplossing om veruit de meeste huidige aansluitingen te kunnen handhaven zonder extra overstappen. En Deventer is ook makkelijk bereikbaar vanuit Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn natuurlijk.
Alleen Almelo zou er dan echt last van hebben, maar da's vast niet de grootste reizigersbron op dit traject :P (Hengelo heeft immers een alternatieve verbinding waarmee je in Osnabrück kunt komen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Op 31 augustus de dag van de steekpartij op Amsterdam Centraal stond ik op het station in Deventer. Toen heeft men een aantal treinen vanuit Deventer naar Hilversum laten rijden met tussenstops in Apeldoorn en Amersfoort. Dus het kan wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Daniel schreef:
Fles schreef:Amsterdam Centraal - Deventer - Osnabrück - Hannover. Lijkt me een prima verdeling qua stops _O_
Niet alleen qua verdeling, da's ook de meest handige oplossing om veruit de meeste huidige aansluitingen te kunnen handhaven zonder extra overstappen. En Deventer is ook makkelijk bereikbaar vanuit Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn natuurlijk.
Alleen Almelo zou er dan echt last van hebben, maar da's vast niet de grootste reizigersbron op dit traject :P (Hengelo heeft immers een alternatieve verbinding waarmee je in Osnabrück kunt komen)
En Rotterdam, want die hebben geen directe trein naar Deventer...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Fles »

KM46 schreef:Op 31 augustus de dag van de steekpartij op Amsterdam Centraal stond ik op het station in Deventer. Toen heeft men een aantal treinen vanuit Deventer naar Hilversum laten rijden met tussenstops in Apeldoorn en Amersfoort. Dus het kan wel.
Ter vergelijking: dat durft men zelfs als er niets aan de hand is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten