Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door erjeebee »

Meltrain schreef:Over het algemeen heb je gelijk (en snap ik ook dat een ander lijnnummer wordt gebruikt), maar juist in dit specifieke geval niet.
Vergelijk de routes van de lijnen 79 en 679 maar eens.
Idem voor 55 en 655..
Ik moet toegeven dat ik nog niet helemaal bij ben met de Limbowijzigingen sinds Arriva, dus ik had voor deze specifieke lijnen niet gezien dat de route EXACT hetzelfde is voor de xx en 6xx
Dus inderdaad: raar dat ze 6xx nummers voor hebben voor de 55 en 79.

Zou het te maken hebben met het feit dat de 6xx en xx lijnen niet door dezelfde vervoerder worden uitgevoerd?
55/655 Arriva/TCR
79/679 Kupers/Litax

Als dat zo is, leuk/handig voor de vervoerders, maar daar hoor je reizigers niet mee lastig te vallen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Ik denk vooraldat de materieeleisen minder streng zijn voor de scholierenlijnen, waardoor TCR, Kupers of Litax met ouder materieel op deze lijnen kan rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door erjeebee »

Kupers niet want die rijdt de 79 en dat is geen scholierenlijn.

Maar dat zou inderdaad ook zomaar kunnen. Ben te lui om het op te zoeken...
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Lijn 79 rijdt grotendeels van de dag met een Citea van Arriva. Alleen een enkele laatste rit rijdt met het sprinterbusje van lijn 78 die door Kupers wordt gereden. Die info heb ik na constatering toegevoegd.
JuulStikkelbroek
Berichten: 70
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door JuulStikkelbroek »

erjeebee schreef:
Meltrain schreef:Over het algemeen heb je gelijk (en snap ik ook dat een ander lijnnummer wordt gebruikt), maar juist in dit specifieke geval niet.
Vergelijk de routes van de lijnen 79 en 679 maar eens.
Idem voor 55 en 655..
Ik moet toegeven dat ik nog niet helemaal bij ben met de Limbowijzigingen sinds Arriva, dus ik had voor deze specifieke lijnen niet gezien dat de route EXACT hetzelfde is voor de xx en 6xx
Dus inderdaad: raar dat ze 6xx nummers voor hebben voor de 55 en 79.

Zou het te maken hebben met het feit dat de 6xx en xx lijnen niet door dezelfde vervoerder worden uitgevoerd?
55/655 Arriva/TCR
79/679 Kupers/Litax

Als dat zo is, leuk/handig voor de vervoerders, maar daar hoor je reizigers niet mee lastig te vallen.
Ik heb dit ook altijd vreemd gevonden. Exact dezelfde route, alleen voor de reizigers veel minder service. Dit zal kwa kosten en capaciteit nu wel beter uitkomen zo... In de Veolia tijd werden de spitsritten gewoon onder hetzelfde lijnnummer, toen nog 40, door Veolia zelf uitgevoerd.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Ik snap dat wel.
Die 600 lijnen zijn specifiek voor scholen. Het maakt het een stuk makkelijker in de communicatie om deze ritten in de vakantie op te heffen.
Sommige scholen houden naast de vastgestelde vakantieperiode er nog een aparte vakantiekalender op na.
Je kan dan redelijk eenvoudig communiceren dat in wk x lijn y niet rijdt of er een apart tentamenrooster op maken.

Dat het nu niet gebeurd is wat anders. Maar de vrijheid heb je wel. In Brabant gebeurd het ook. Soms wordt besloten om voor een specifieke lijn het vakantierooster te verschuiven met 1 week tov andere lijnen.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Globetrotter »

Weet iemand hoe het zit met de dienstuitvoering van de stadsdienst Weert. Ik ben daar vorige week gaan kijken en zag busjes van Taxi Princen met naar het lijkt een Arriva- nummering (65xx). Zijn de busjes ooit van Kupers (in bruikleen van Arriva) geweest en nu doorgeschoven, is Princen onderdeel van Kupers of zit er iets anders achter?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

Princen reed altijd al de stadsdienst Weert, dat was in de laatste jaren van Veolia ook al zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Globetrotter »

Okee, maar ik zie op de wiki staan dat de stadsdienst van Weert door Kupers wordt gereden, dus vroeg me af of Princen misschien een onderaannemer van Kupers (en of het materieel van Arriva in bruikleen is bij Princen).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

Er kan natuurlijk ook gewoon een fout in de wiki staan, want in de vorige concessie stond de stadsdienst Weert met vervoerder Veolia in de wiki bijvoorbeeld :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Volgens mij rijden Kupers en Princen beiden op de stadsdienst. Ik heb in ieder geval in 2017 busjes van Kupers zien rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Globetrotter »

Maar er zijn dus geen busjes die eerst bij Kupers reden en nu naar Princen zijn gegaan?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Dat durf ik niet te zeggen, daarvoor ben ik te onbekend in die regio.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Princen rijdt met enkele 65xx busjes op de stadsdienst. Daarnaast rijdt Princen iov Kupers iov Arriva ook lijn 65, 76, 78 en een enkele 79 rit. Daar rijden bijna altijd 65xx busjes op. Omdat ze minder 65xx hebben dan nodig, rijdt Princen ook met eigen Sprinter busjes en een handheld rond op de stadsdienst.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

De eigen busjes van Princen zijn in de OV Info app te herkennen aan een voertuignummer met 5 cijfers, normaal gesproken
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Somoht »

Arriva voerutignummers met 5 cijfers zijn handhelds
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door BusFreakRotterdam »

Op een facebookpagina vond ik onderstaande link. Mooi fotoverslag van een OV reis naar het zuidelijkste puntje van Nederland.
Facebookpagina heet OV-Nature Challenge. Staan leuke verslagen op om te lezen.

https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6045753542
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Mikos »

Machinisten Arriva woedend: 'Wij schamen ons diep'

19 september 2018

Een groep machinisten van Arriva heeft in een pittige brief zijn ongenoegen geuit over de gang van zaken binnen het bedrijf.

Machinisten die op de Maaslijn tussen Venlo en Nijmegen rijden, zijn woedend over de manier waarop de vervoerder met het personeel en de reiziger omgaat, zo schrijven ze in de brief die in handen is van L1.

Kat in de zak
'De reiziger staat in zijn hemd en betaalt grof geld voor een kaartje. Voor wat? Een kat in de zak', is slechts een van de vele rake opmerkingen in de brief. Volgens de machinisten doet het bedrijf al lange tijd niks met de vele klachten van treinreizigers en het eigen personeel.

Bron en meer...
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door WSM »

Dan zullen ze die keren dat ik een Arriva-trein heb op de Maaslijn wel net het toilet wel schoongemaakt hebben? Of luchtverfrisser in de trein hebben opgehangen?

Ik voel (weer) een staking aankomen.

We zullen het ook maar niet hebben over de hoogst onbeschofte manier waarop een Arriva-buschauffeur aldaar afgelopen dinsdag een reiziger die een kaartje wilde kopen afsnauwde. Het was weer erg goed voor de beeldvorming over het OV-personeel.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Dennenboom »

Machinisten worden niet betaald om woedend te zijn maar om hun werk te doen. Woedend zijn is niet professioneel en lost niets op.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Hainje »

Ik zie niet in waarom werknemers niet boos mogen worden als zij vinden dat de werkgever de kantjes er vanaf loopt?
🍉
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Dennenboom »

Boos zijn is heel menselijk en ook te begrijpen. Maar als je dat publiek ventileert is dat vaak weinig behulpzaam bij het vinden van een oplossing. Boosheid publiek uiten helpt niet als je dat om de haverklap doet zoals bij de vakbonden vaak voorkomt. Je loopt dan het risico om als notoire zeurkous weggezet te worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Suus »

Een machinist wil zijn/haar werk professioneel uitoefenen. Dat gaat natuurlijk niet als de trein zonder brandstof staat, reizigers er als sardientjes ingepropt moeten worden en de toiletten voor geurhinder zorgen.

Voor de klanten is dat niet fijn en die reageren dat af op het zichtbare personeel: de machinisten.

Geen nieuwe klachten dit trouwens, bij Veolia was de Maaslijn ook al problematisch. Waarom duren de noodzakelijke investeringen zo lang?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door regenmaker »

Dieseltrein nog lang niet weg van Maaslijn (limburger.nl)

Mede doordat de kosten telkens oplopen. Men wil na de elektrificatie en spoorverdubbeling pas investeren in materieel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Dennenboom »

Maar dat was toch al bekend? (artikel is van februari).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten