Ongeval tussen trein en bakfiets in Oss

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Ongeval tussen trein en bakfiets in Oss

Bericht door Ferdinand »

Vier kinderen in Oss omgekomen bij ongeval tussen trein en bakfiets

https://www.ad.nl/binnenland/vier-kinde ... ~a1e8524e/

Oef... erg triest!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

Een verschrikkelijk ongeluk. :cry: Ik leef enorm mee met de nabestaanden. Dit ongeluk met jonge kinderen had uiteraard nooit mogen gebeuren. :cry:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Volgens de nieuwsberichten zou de vrouw door de sluitende spoorbomen heen zijn gereden. De vrouw werkte bij de kinderopvang en vervoerde kinderen naar een andere locatie. Dat je zo'n risico neemt is in mijn ogen echt onbestaanbaar. Verder erg triest nieuws, vooral voor de ouders.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Tja, ik lees veel over de mogelijke oorzaken. Maar ik was er niet bij en trek daarom ook geen conclusies hieruit.
Alargule

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Alargule »

Wat klopt hier niet?

Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Dat ga jij ons nu vast vertellen :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

Ik tel 11 ongevallen op die kaart. :X
PHS schreef:Volgens de nieuwsberichten zou de vrouw door de sluitende spoorbomen heen zijn gereden. De vrouw werkte bij de kinderopvang en vervoerde kinderen naar een andere locatie. Dat je zo'n risico neemt is in mijn ogen echt onbestaanbaar. Verder erg triest nieuws, vooral voor de ouders.
Aldus omstanders zou de bestuurster geschreeuwd hebben in de seconden voor de aanrijding dat de remmen niet werkten. Dus niet te snel iemand de schuld geven. :6
Laatst gewijzigd door Z2N op do 20 sep 2018, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Voel ik daar een claim aankomen voor de bakfietsboer?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

Alargule schreef:Wat klopt hier niet?
Harmelen, 1962, goed voor 93 doden, mist.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Mikos »

En welke spoorwegovergang was daarbij precies betrokken? :N
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Dennenboom »

Hoofddorp was een ontsporing. De Schiphollijn kent geen overweg. Schiedam was ook geen spoorwegovergang. Nijmegen was een frontale botsing.
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Z2N schreef:
PHS schreef:Volgens de nieuwsberichten zou de vrouw door de sluitende spoorbomen heen zijn gereden. De vrouw werkte bij de kinderopvang en vervoerde kinderen naar een andere locatie. Dat je zo'n risico neemt is in mijn ogen echt onbestaanbaar. Verder erg triest nieuws, vooral voor de ouders.
Aldus omstanders zou de bestuurster geschreeuwd hebben in de seconden voor de aanrijding dat de remmen niet werkten. Dus niet te snel iemand de schuld geven. :6
Ik geef (vooralsnog) niemand de schuld hoor, volgende keer beter lezen :6

En verder spreken de ooggetuigen elkaar tegen.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door dylanwild94 »

Ik vind het wel wat overdreven dat dit ongeval zo groot wordt gemaakt. Er gebeuren wekelijks ongevallen op overwegen. Een ongeval waarbij een vader overleed toen zijn dochter vast kwam te staan op een overweg werd niet zo groot. Zo was er ook een paar maanden geleden een ongeval in Scheemda op een overweg. En ik denk dat we zo nog wel een paar voorbeelden kunnen opnoemen.

Niet dat dit niet heel erg is en schokkend is. Maar dit ongeval wordt in mijn gevoel te groot gemaakt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Dit gaat om kinderen, en dan is het al snel meer zielig an agossie :Y
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Chrysa »

Als het vervoersmiddel dat door een paar honderd kinderdagverblijven wordt gebruikt onveilig blijkt is dat wel groot nieuws lijkt mij.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Volgens mij was dat alleen nog allerminst duidelijk voordat het all over de media verscheen, en is het dat zelfs nu nog niet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Z2N »

PHS schreef:
Z2N schreef:
PHS schreef:Volgens de nieuwsberichten zou de vrouw door de sluitende spoorbomen heen zijn gereden. De vrouw werkte bij de kinderopvang en vervoerde kinderen naar een andere locatie. Dat je zo'n risico neemt is in mijn ogen echt onbestaanbaar. Verder erg triest nieuws, vooral voor de ouders.
Aldus omstanders zou de bestuurster geschreeuwd hebben in de seconden voor de aanrijding dat de remmen niet werkten. Dus niet te snel iemand de schuld geven. :6
Ik geef (vooralsnog) niemand de schuld hoor, volgende keer beter lezen :6

En verder spreken de ooggetuigen elkaar tegen.
De zin 'Dat je zo'n risico neemt', verwijzend op het onder de spoorbomen door rijden, klinkt in mijn oren toch echr als een beschuldiging naar het adres van de bestuurster. Aangezien je (naar mijn weten) niet ter plaatse was én niet betrokken bent bij het onderzoek, is dat dan een ongefundeerde beschuldiging, wat gezien de situatie uiterst ongepast is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

Ik geef juist aan dat het mij onbestaanbaar (=uitgesloten, imaginair) lijkt dat zij als medewerker van een kinderopvang met een bakfiets vol met kinderen bewust het risico op een aanrijding met een trein neemt. Niks beschuldiging, integendeel zelfs :roll:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Hainje »

Dan kun je in plaats van
Dat je zo'n risico neemt is in mijn ogen echt onbestaanbaar
denk ik beter zoiets schrijven als
Het lijkt mij sterk dat deze mevrouw dit risico bewust heeft genomen.
Dat staat echt een stuk minder veroordelend. :wink:
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Wubbo »

dylanwild94 schreef:Ik vind het wel wat overdreven dat dit ongeval zo groot wordt gemaakt. Er gebeuren wekelijks ongevallen op overwegen. Een ongeval waarbij een vader overleed toen zijn dochter vast kwam te staan op een overweg werd niet zo groot. Zo was er ook een paar maanden geleden een ongeval in Scheemda op een overweg. En ik denk dat we zo nog wel een paar voorbeelden kunnen opnoemen.

Niet dat dit niet heel erg is en schokkend is. Maar dit ongeval wordt in mijn gevoel te groot gemaakt.
Het gebeurt zelden dat er vier slachtoffers tegelijk op een overweg vallen. Ik kan me in ieder geval geen situatie voor de geest halen waarbij dat gebeurd is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

In Nederland ik ook niet. Ik moest wel denken aan de schoolbus die eind vorig jaar in Frankrijk onder een trein kwam, volgens mij was daar ook een handvol slachtoffers te betreuren (en die spoorlijn is nog steeds niet heropend).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door SLToilet »

Sommigen hebben enorm veel pech gehad vanmorgen, dat is gewoon niet te bevatten. Je hoopt maar dat de rem het doet op de bakfiets maar plots kom je in de moeilijkste situatie terecht. Sterkte voor de nabestaanden.
Het ergste is eigenlijk nog wel dat het vier kinderen waren, en dat ze zo plots aan hun einde kwamen.

Nadat al het leed was geschied en de treinen tussen Den Bosch en Oss weer op gang kwamen, is verderop langs de Brabantse lijn iemand met uitgeschoven kraan :') tegen de bovenleiding aangereden (ja, rijdend met een uitgeschoven kraan :') )
https://www.bd.nl/tilburg/treinverkeer- ... ~a9c99529/
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ongeval tussen trein en bakfiets in Oss

Bericht door Durashift »

Verschrikkelijk nieuws natuurlijk. Ik heb e.e.a via de radio gehoord.

Wat ik mij afvraag.. wat was nou de snelheid van de trein? Zover ik het begrepen heb was het een nieuwe trein met een frontcamera. Da's dus een Flirt, naar ik aanneem? Dat is een sprinter dienst.. toch? Dusss.. dan kwam de trein langzaam het station binnen of uitrijdend.. omdat het een stop betrof..
Klopt mijn redenatie?

Zo ja, hoe kan zo'n beperkte snelheid dan zo'n invloed hebben?
Ja, misschien een foute vraag omdat er nog onderzoek plaatsvindt en ja.. kleine kinderen zijn kwetsbaar.. maar aan de andere kant ook weer 'soepel' met het incasseren van lichamelijk leed.. als je soms duikelingen ziet die 'goed' aflopen... :X

15 km/h en dan heuvel op (of juist heuvel af?) is nou ook niet een wereldse snelheid om nog een stuurcorrectie uit te kunnen voeren.. al is dat misschien ook niet de natuurlijke reactie op het moment dat iemand 'bevriest' door naderend onheil..
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ongeval tussen trein en bakfiets in Oss

Bericht door Milco »

Volgens mij heeft het ongeval in de ochtendspits plaatsgevonden en tussen Oss en 's-Hertogenbosch rijden in de spitsuren Sprinters die dat traject non-stop afleggen, dus het zou zomaar kunnen dat die trein op volle snelheid reed. Hoe dan ook, het is en blijft een waanzinnig triest ongeval.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Ongeval tussen trein en bakfiets in Oss

Bericht door jelmerrr »

Op de persconferentie werd inderdaad duidelijk dat het om de spitsstrein naar Oss ging.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten