Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Door met de tijden te schuiven ontstaat er ruimte in de omlopen om in elk geval op Rotterdam Centraal een pauze in te lassen, als ik de dienstregeling zo zie. Dan kan iedere chauffeur op zijn eigen bus blijven zonder elkaar af te moeten lossen met een autootje om vervolgens in Dordrecht duimen te draaien.
Andere wijziging, per 11 juli: lijn 74 stopt in de richting Gorinchem nu bij halte Giessenburg, Nieuwebrug.
Andere wijziging, per 11 juli: lijn 74 stopt in de richting Gorinchem nu bij halte Giessenburg, Nieuwebrug.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie DAV-gebied (2007 - 2018)
Dat is correct en tevens juist!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Weet iemand met welk materieel lijn 873 (pendelbus Gorinchem - Spijk The Dutch) dit jaar wordt gereden?
999 Sorry, buiten dienst
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Dat zal aannemelijk materiaal uit Schelluinen zijn. Vorig jaar een Brabantse Citea en een Volvo Qliner.intercity02 schreef:Weet iemand met welk materieel lijn 873 (pendelbus Gorinchem - Spijk The Dutch) dit jaar wordt gereden?
Misschien dat Volvo die sponsor is van het evenement nog voor een verrassing wil zorgen.
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Nou, voor de nummertjesfans: de pendel naar KLM Open (lijn 873) rijdt met Citea’s uit Zuid-Holland Noord, de 8781 en 8813.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Vandaag werd een Volvo 8700 ingezet (7761), hoewel ik niet heb gezien op welke lijnen hij reed. Ik zag hem komen aanrijden en vervolgens op de buffer parkeren te Gorinchem.
Momenteel zit ik in een Ambassador op lijn 387. De chauffeurs van beide bussen waren niet zo blij met deze inzetten, en één gaf aan dat het naar verwachting tot aan begin december "alleen maar erger" zal worden.
Momenteel zit ik in een Ambassador op lijn 387. De chauffeurs van beide bussen waren niet zo blij met deze inzetten, en één gaf aan dat het naar verwachting tot aan begin december "alleen maar erger" zal worden.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Ik zag vandaag ook rond 11 uur een buurtbusje rijden oo station met daarbij een papiertje 6 erop deze ging richting de stalling en rond 16 uur toen ik terug kwam reedt die richting avelingen met op allebei de tijden een dezelfde chauffeur erin
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Dordrecht kent weer een ander uiterste: Hier staat de 8813 uit Zuid-Holland-Noord op de stalling, welke gisteren meereed op lijn 5.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Hij rijdt vanuit Schelluinen.Vandaag werd een Volvo 8700 ingezet (7761), hoewel ik niet heb gezien op welke lijnen hij reed.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
De 7761 rijdt nu op lijn 85
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Hij reed net op de 181 richting Utrecht.
999 Sorry, buiten dienst
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Remmen die Irisbusjes nou zo verrot of heb ik een chauffeur die niet goed met het rempedaal om kan gaan? De tering hey!
🍉
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Het zijn bijzondere bussen, en dat zijn het.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Dat eerste. :') Het zijn echt draken van bussen....Hainje schreef:Remmen die Irisbusjes nou zo verrot of heb ik een chauffeur die niet goed met het rempedaal om kan gaan? De tering hey!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
En dan gebruiken ze zo'n irisbusje in Limburg voor trainingen rijoptimalisatie. :') _O-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Nou dan is dit toch het eerste type midibus wat ik niets vind.Stefan schreef:Dat eerste. :') Het zijn echt draken van bussen....Hainje schreef:Remmen die Irisbusjes nou zo verrot of heb ik een chauffeur die niet goed met het rempedaal om kan gaan? De tering hey!
Zat jij trouwens vandaag op lijn 90 (wagen 8370) (a. Utrecht om 15:09u)?
Juist goed toch, hoe verrotter de bus des te beter je leert rijden lijkt me.dylanwild94 schreef:En dan gebruiken ze zo'n irisbusje in Limburg voor trainingen rijoptimalisatie. :') _O-
🍉
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Of beide ;)Hainje schreef:Remmen die Irisbusjes nou zo verrot of heb ik een chauffeur die niet goed met het rempedaal om kan gaan? De tering hey!
Net als bij de meeste lijnbussen met automaat heeft ook de GX127 een rempedaal waarin de eerste 'vrije slag' de retarder in de transmissie activeert, zodat je meteen een vorm van remkracht hebt voordat de (via lucht bediende) remmen in actie komen.
Er zijn helaas exemplaren waar die retarder pas laat reageert. Ben je daar niet op bedacht, dan trap je dat pedaal automatisch dieper in, en grijpen kort daarna zowel de retarder als de bedrijfsrem aan -> kop tegen de voorruit.
Er zijn ook Irisbussen waar de retarder ronduit ruziemaakt met de versnellingsbak. Dan remt-ie én veel te laat én schakelt hij met forse klappen terug.
Twee voordelen van de Irisbus: ze zijn extreem wendbaar en waarschijnlijk branden ze ook goed.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
De cabinedeurtjes schijnen ook niet zo betrouwbaar te zijn: toen ze net reden heeft een chauffeur in Dordrecht zijn bus door het kleine schuifraampje in de cabine moeten verlaten omdat het deurtje van de cabine met geen mogelijkheid open wilde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Nee, helaas... Ik geniet van een vrij dagje vandaagHainje schreef:Zat jij trouwens vandaag op lijn 90 (wagen 8370) (a. Utrecht om 15:09u)?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
- Locatie: Sliedrecht
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Vanmiddag zag ik rond 18u ex amba connixxion (groene bus) 163 op lijn 187 naar Sliedrecht!
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Groet Arno
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Ja dat was deze zonder zijn keukenhof jasje.
Arriva 163 (ex Connexxion 4265) by Dylan Wildschut, on Flickr
Arriva 163 (ex Connexxion 4265) by Dylan Wildschut, on Flickr
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Opmerkelijk dat die nog Connexxion-groen is dan, de rest van die Keukenhof-serie is immers wel in de Arriva-kleuren gebracht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Niet helemaal waar de Arriva 0159 (ex Connexxion 4264) staat nu in Lopik groen. Schijnt verkocht te zijn aan de evangelische beweging Naar House.Daniel schreef:Opmerkelijk dat die nog Connexxion-groen is dan, de rest van die Keukenhof-serie is immers wel in de Arriva-kleuren gebracht.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
- Locatie: Sliedrecht
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Nee deze bus had ik vanmiddag gemaakt! Dus groene bus, niet Arriva kleur! De foto is niet kwaliteit, jammer! Ik had wel de sportstand op mijn fototoestel maar helaas niet gelukt om scherp foto maken.
Ex connexxion 163 op lijn 187 naar Sliedrecht Stormrand by Arno de Bruin, on Flickr
Ex connexxion 163 op lijn 187 naar Sliedrecht Stormrand by Arno de Bruin, on Flickr
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Groet Arno
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Nou vooruit, de rest van de Keukenhof-serie die nog bij Arriva rijdt dan. Voor de rest heeft het uiteraard weinig zin.dylanwild94 schreef:Niet helemaal waar de Arriva 0159 (ex Connexxion 4264) staat nu in Lopik groen. Schijnt verkocht te zijn aan de evangelische beweging Naar House.Daniel schreef:Opmerkelijk dat die nog Connexxion-groen is dan, de rest van die Keukenhof-serie is immers wel in de Arriva-kleuren gebracht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten