Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
En de 71 en 73 dan ?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Daarbij, GVB is tegenwoordig absoluut niet vies van materieel langer op de baan houden. Immers had de VRA het idee om 55 wagens 15G aan te schaffen om de Amstelveenlijn mee te rijden én alle 11G en 12G wagens te vervangen. GVB heeft uiteindelijk er 62 wagens uit weten te persen én alle 11G en 12G wagens worden rijdend gehouden totdat de vervolgserie 15G ze vervangt.n-evo schreef:Het rijvaardig houden van 35-jaar oud materieel is ook niet gratis en naar wat ik heb begrepen een erg lastig en arbeidsintensief grapje. Als we wijnemenjemee.nl mochten geloven destijds was het uitzwaairitje van de laatste Zilvermeeuw al een hele opgave. Dus jij kan wel willen dat die 10 Zilvermeeuwen tot 2019 in dienst bleven, maar die mogelijkheid moet er ook zijn binnen alle redelijkheid en beschikbare - al dan niet financiële - middelen. Creativiteit gaat ook maar zo ver.Caffer schreef:Zoals ik al zei, twijfelt niemand er aan dat er meer M5 besteld had moeten worden. Probleem is dat, zoals trolly net zo mooi samenvatte, de lokale politiek een ondoordringbare brei van eigenbelang en gebrek aan langetermijnvisie is die onverklaarbaar domme beslissingen neemt waar blijkbaar niemand iets tegen kan doen. Aangezien het GVB sinds die nutteloze net-niet-aanbesteding ook geen sterke onderhandelingspositie meer heeft, zullen ze dus creatief moeten zijn en ouder materieel langer rijvaardig zien te houden.
Overigens is het rijdend houden van de S1/S2 nu al zorgelijk aan het worden, daarom gaan ze na het omleggen van de M51 een aantal 'permanente' koppels maken, zodat de ongebruikte cabines geplukt kunnen worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat was inderdaad een fijne verrassing van die extra Urbossen + in dienst houden van de trapwagens. *O* Wist niet dat het al zo erg was met die sneltrams dat er cabines onklaar gemaakt moesten worden, opzich wel een slimme oplossing. Bouwen ze er een simpel hulpstuurstandje voor in de plaats of ook dat niet?
De grens tussen niet rijvaardig willen en kunnen houden is maar een vage. Uiteindelijk voer je reparaties uit, of niet. Het is altijd wonderlijk hoe er het ene jaar (met wat moeite) nog een serie van 40 wagens op de baan gehouden kan worden, maar een jaar later (als tot afvoer is besloten) er opeens niet één stel meer goed genoeg blijkt om zelfs maar een kort ritje te maken. Maar de hele endlösung der zilvermeeuwfrage ligt ver in het verleden, dus laten we nu inderdaad maar hopen dat er met de M7 gewoon genoeg materieel afgeleverd wordtn-evo schreef: Het rijvaardig houden van 35-jaar oud materieel is ook niet gratis en naar wat ik heb begrepen een erg lastig en arbeidsintensief grapje. Als we wijnemenjemee.nl mochten geloven destijds was het uitzwaairitje van de laatste Zilvermeeuw al een hele opgave. Dus jij kan wel willen dat die 10 Zilvermeeuwen tot 2019 in dienst bleven, maar die mogelijkheid moet er ook zijn binnen alle redelijkheid en beschikbare - al dan niet financiële - middelen. Creativiteit gaat ook maar zo ver.
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik zie op de website van het GVB ineens dat de brug bij de Da Costakade niet op 15 oktober, maat op 3 december pas weer open gaat. De ellende duurt dus voort :(.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
En er dus ook bij S1/S2 2 stellen aan de kant moeten bij een defect aan 1.DingeZ schreef: Overigens is het rijdend houden van de S1/S2 nu al zorgelijk aan het worden, daarom gaan ze na het omleggen van de M51 een aantal 'permanente' koppels maken, zodat de ongebruikte cabines geplukt kunnen worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Uit de oude doos, zo rond 1965, aanrijding Bolkop met Mercedes......kreukelzone?
Maar hopen dat de autobestuurder er goed vanaf is gekomen.
Maar hopen dat de autobestuurder er goed vanaf is gekomen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Tja, de Europese Economische Gemeenschap was toen nog niet bezig met veiligheidsnormen voor wegvoertuigen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De EEG die men toen kende was voornamelijk een kolen en staalunie. Geen politieke en monetaire unie zoals we de EU nu kennen.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
En ik dacht dat het onderhoud van Type T in Rotterdam wat te wensen liet. :’)n-evo schreef:Dat in tegenstelling tot een zooitje 35-jaar oude Zilvermeeuwen die al jaren voor 2015 al van ellende uit elkaar vielen. Maar als je liever in zo'n Zilvermeeuw zit: be my guest. :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Nee, dat was de EGKS uit 1952 die over de coördinatie van kolen en staal ging. De EEG werd daarnaast in 1958 opgericht en ging over het maken van een gemeenschappelijke markt (en daar horen ook uniforme standaarden bij).KM46 schreef:De EEG die men toen kende was voornamelijk een kolen en staalunie. Geen politieke en monetaire unie zoals we de EU nu kennen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Laten wij, kinders, daarbij bedenken dat we hier een degelijk Duits autowrak zien. Als het een van die pareltjes van de Franse industrie betrof (een 2CV, een Renault 4, een Z2N) dan zou die foto er heel anders uitzien.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Maar Mercedes wel. Dit model had al een veiligheidskooi met kreukelzones; het was in die tijd een van de veiligste auto’s die je kon kopen. (De DAF 600 had ze ook al, maar da’s een ander verhaal.)Suus schreef:Tja, de Europese Economische Gemeenschap was toen nog niet bezig met veiligheidsnormen voor wegvoertuigen...
Helaas heb je aan kreukelzones voor en achter niet zo veel als een tram je in de zijkant pakt. Bovendien denk ik dat een nieuwe Mercedes die een tram met vaart in zijn deur krijgt er ook niet fraai uit komt te zien.
Aan het model te zien is het de instapper, ik gok een 190 diesel. Taxichauffeur?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Noord Zuidlijn vervoert 84.000 reizigers op werkdagen sinds september met uitschieters naar 89.000.
Valt te lezen bij punt 3b: https://ibabsonline.eu/Agenda.aspx?site ... &year=2018.
Valt te lezen bij punt 3b: https://ibabsonline.eu/Agenda.aspx?site ... &year=2018.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Netjes. Men zal over een jaar of 10 sowieso wel met verbijstering terugkijken op berichten in de media dat de Noord/Zuidlijn misschien niet genoeg reizigers zou krijgen
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Zondagochtend meldt het GVB dat door een storing in het verkeersleidingsysteem er geen metro’s rijden op 50, 51,53 en 54.
Lijn 26 rijdt ook niet, lijn 5 rijdt CS - Zuid v.v.
Lijn 26 rijdt ook niet, lijn 5 rijdt CS - Zuid v.v.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Goedemorgen fred1954, goedemorgen GVB, lijn 5 rijdt niet tussen CS en Zuid...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Goedemorgen trolly, ik zie het nu, lijn 5 rijdt CS - Boelelaan VU, zal dus eindpunt lijn 24 zijn? Als ik Twitter moet geloven?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Welnee fred1954, GVB heeft niet in de smiezen dat lijn 5 al een tijdje naar de Van Hallstraat rijdt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Verhip, je hebt gelijk, natuurlijk komt lijn 5 niet meer op CS...ik ben nog niet wakker....maar het GVB ook niet blijkbaar :D
Ik zit domweg de tweet van het GVB te kopieëren.......
Ik zit domweg de tweet van het GVB te kopieëren.......
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat zeg ik :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ondertussen is het een mobilofoonstoring geworden. Ik wist niet eens dat die dingen nog bestonden...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het lijkt erop dat de storing is opgelost, 50 en 54 worden inmiddels opgestart, tram 5 en 26 rijden weer en er rijden bussen tussen Binnenhof en Westwijk (aldus de GVB-site).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Oh, maar daar had Suus een tijd terug hier nog over geschreven..toen er ook een storing mee was.trolly schreef:Ondertussen is het een mobilofoonstoring geworden. Ik wist niet eens dat die dingen nog bestonden...
Gelukkig heeft de NZL zijn eigen systeem..
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Fijne betrouwbare techniek dus, die mobilofoons :Y
Evengoed: de rest van het net had meen ik ook al minstens een jaar met het nieuwe spul moeten rijden.
#hoekselijneffect
Evengoed: de rest van het net had meen ik ook al minstens een jaar met het nieuwe spul moeten rijden.
#hoekselijneffect
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Vanmiddag had ik lijn 12 tussen CS en Leidseplein, en de omroep en de schermen met de halteaanduidingen deden het niet. Pas bij Leidseplein werd er iets omgeroepen. Ter compensatie riep de conductrice op de terugweg de bezienswaardigheden bij de haltes in zoveel mogelijk talen om.
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 140 gasten