Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door MetroRET »

En de 71 en 73 dan ?
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door DingeZ »

n-evo schreef:
Caffer schreef:Zoals ik al zei, twijfelt niemand er aan dat er meer M5 besteld had moeten worden. Probleem is dat, zoals trolly net zo mooi samenvatte, de lokale politiek een ondoordringbare brei van eigenbelang en gebrek aan langetermijnvisie is die onverklaarbaar domme beslissingen neemt waar blijkbaar niemand iets tegen kan doen. Aangezien het GVB sinds die nutteloze net-niet-aanbesteding ook geen sterke onderhandelingspositie meer heeft, zullen ze dus creatief moeten zijn en ouder materieel langer rijvaardig zien te houden.
Het rijvaardig houden van 35-jaar oud materieel is ook niet gratis en naar wat ik heb begrepen een erg lastig en arbeidsintensief grapje. Als we wijnemenjemee.nl mochten geloven destijds was het uitzwaairitje van de laatste Zilvermeeuw al een hele opgave. Dus jij kan wel willen dat die 10 Zilvermeeuwen tot 2019 in dienst bleven, maar die mogelijkheid moet er ook zijn binnen alle redelijkheid en beschikbare - al dan niet financiële - middelen. Creativiteit gaat ook maar zo ver.
Daarbij, GVB is tegenwoordig absoluut niet vies van materieel langer op de baan houden. Immers had de VRA het idee om 55 wagens 15G aan te schaffen om de Amstelveenlijn mee te rijden én alle 11G en 12G wagens te vervangen. GVB heeft uiteindelijk er 62 wagens uit weten te persen én alle 11G en 12G wagens worden rijdend gehouden totdat de vervolgserie 15G ze vervangt.

Overigens is het rijdend houden van de S1/S2 nu al zorgelijk aan het worden, daarom gaan ze na het omleggen van de M51 een aantal 'permanente' koppels maken, zodat de ongebruikte cabines geplukt kunnen worden.
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Caffer »

Dat was inderdaad een fijne verrassing van die extra Urbossen + in dienst houden van de trapwagens. *O* Wist niet dat het al zo erg was met die sneltrams dat er cabines onklaar gemaakt moesten worden, opzich wel een slimme oplossing. Bouwen ze er een simpel hulpstuurstandje voor in de plaats of ook dat niet?
n-evo schreef: Het rijvaardig houden van 35-jaar oud materieel is ook niet gratis en naar wat ik heb begrepen een erg lastig en arbeidsintensief grapje. Als we wijnemenjemee.nl mochten geloven destijds was het uitzwaairitje van de laatste Zilvermeeuw al een hele opgave. Dus jij kan wel willen dat die 10 Zilvermeeuwen tot 2019 in dienst bleven, maar die mogelijkheid moet er ook zijn binnen alle redelijkheid en beschikbare - al dan niet financiële - middelen. Creativiteit gaat ook maar zo ver.
De grens tussen niet rijvaardig willen en kunnen houden is maar een vage. Uiteindelijk voer je reparaties uit, of niet. Het is altijd wonderlijk hoe er het ene jaar (met wat moeite) nog een serie van 40 wagens op de baan gehouden kan worden, maar een jaar later (als tot afvoer is besloten) er opeens niet één stel meer goed genoeg blijkt om zelfs maar een kort ritje te maken. Maar de hele endlösung der zilvermeeuwfrage ligt ver in het verleden, dus laten we nu inderdaad maar hopen dat er met de M7 gewoon genoeg materieel afgeleverd wordt :lol:
We kunnen er niet meer Onderuit
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door IC140 »

Ik zie op de website van het GVB ineens dat de brug bij de Da Costakade niet op 15 oktober, maat op 3 december pas weer open gaat. De ellende duurt dus voort :(.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door ovforens »

DingeZ schreef: Overigens is het rijdend houden van de S1/S2 nu al zorgelijk aan het worden, daarom gaan ze na het omleggen van de M51 een aantal 'permanente' koppels maken, zodat de ongebruikte cabines geplukt kunnen worden.
En er dus ook bij S1/S2 2 stellen aan de kant moeten bij een defect aan 1.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Uit de oude doos, zo rond 1965, aanrijding Bolkop met Mercedes......kreukelzone? :shock:

Afbeelding

Maar hopen dat de autobestuurder er goed vanaf is gekomen. :cry:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Tja, de Europese Economische Gemeenschap was toen nog niet bezig met veiligheidsnormen voor wegvoertuigen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door ODRAIL »

De EEG die men toen kende was voornamelijk een kolen en staalunie. Geen politieke en monetaire unie zoals we de EU nu kennen.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Visgraatmodel »

n-evo schreef:Dat in tegenstelling tot een zooitje 35-jaar oude Zilvermeeuwen die al jaren voor 2015 al van ellende uit elkaar vielen. Maar als je liever in zo'n Zilvermeeuw zit: be my guest. :Y
En ik dacht dat het onderhoud van Type T in Rotterdam wat te wensen liet. :’)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

KM46 schreef:De EEG die men toen kende was voornamelijk een kolen en staalunie. Geen politieke en monetaire unie zoals we de EU nu kennen.
Nee, dat was de EGKS uit 1952 die over de coördinatie van kolen en staal ging. De EEG werd daarnaast in 1958 opgericht en ging over het maken van een gemeenschappelijke markt (en daar horen ook uniforme standaarden bij).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Laten wij, kinders, daarbij bedenken dat we hier een degelijk Duits autowrak zien. Als het een van die pareltjes van de Franse industrie betrof (een 2CV, een Renault 4, een Z2N) dan zou die foto er heel anders uitzien.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door nvdw »

Suus schreef:Tja, de Europese Economische Gemeenschap was toen nog niet bezig met veiligheidsnormen voor wegvoertuigen...
Maar Mercedes wel. Dit model had al een veiligheidskooi met kreukelzones; het was in die tijd een van de veiligste auto’s die je kon kopen. (De DAF 600 had ze ook al, maar da’s een ander verhaal.)

Helaas heb je aan kreukelzones voor en achter niet zo veel als een tram je in de zijkant pakt. Bovendien denk ik dat een nieuwe Mercedes die een tram met vaart in zijn deur krijgt er ook niet fraai uit komt te zien.

Aan het model te zien is het de instapper, ik gok een 190 diesel. Taxichauffeur?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
sneltram
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door sneltram »

Noord Zuidlijn vervoert 84.000 reizigers op werkdagen sinds september met uitschieters naar 89.000.

Valt te lezen bij punt 3b: https://ibabsonline.eu/Agenda.aspx?site ... &year=2018.
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Caffer »

Netjes. Men zal over een jaar of 10 sowieso wel met verbijstering terugkijken op berichten in de media dat de Noord/Zuidlijn misschien niet genoeg reizigers zou krijgen :lol:
We kunnen er niet meer Onderuit
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Zondagochtend meldt het GVB dat door een storing in het verkeersleidingsysteem er geen metro’s rijden op 50, 51,53 en 54.
Lijn 26 rijdt ook niet, lijn 5 rijdt CS - Zuid v.v.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Goedemorgen fred1954, goedemorgen GVB, lijn 5 rijdt niet tussen CS en Zuid...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Goedemorgen trolly, ik zie het nu, lijn 5 rijdt CS - Boelelaan VU, zal dus eindpunt lijn 24 zijn? Als ik Twitter moet geloven?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Welnee fred1954, GVB heeft niet in de smiezen dat lijn 5 al een tijdje naar de Van Hallstraat rijdt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Verhip, je hebt gelijk, natuurlijk komt lijn 5 niet meer op CS...ik ben nog niet wakker....maar het GVB ook niet blijkbaar :D

Ik zit domweg de tweet van het GVB te kopieëren....... :oops:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Dat zeg ik :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Ondertussen is het een mobilofoonstoring geworden. Ik wist niet eens dat die dingen nog bestonden...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Wubbo »

Het lijkt erop dat de storing is opgelost, 50 en 54 worden inmiddels opgestart, tram 5 en 26 rijden weer en er rijden bussen tussen Binnenhof en Westwijk (aldus de GVB-site).
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Durashift »

trolly schreef:Ondertussen is het een mobilofoonstoring geworden. Ik wist niet eens dat die dingen nog bestonden...
Oh, maar daar had Suus een tijd terug hier nog over geschreven..toen er ook een storing mee was.

Gelukkig heeft de NZL zijn eigen systeem.. :lol:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Fijne betrouwbare techniek dus, die mobilofoons :Y

Evengoed: de rest van het net had meen ik ook al minstens een jaar met het nieuwe spul moeten rijden.
#hoekselijneffect
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door VIRM »

Vanmiddag had ik lijn 12 tussen CS en Leidseplein, en de omroep en de schermen met de halteaanduidingen deden het niet. Pas bij Leidseplein werd er iets omgeroepen. Ter compensatie riep de conductrice op de terugweg de bezienswaardigheden bij de haltes in zoveel mogelijk talen om.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten