OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door JeePee »

De t787 had gisternacht +10 bij aankomst op Dvd. Hfdo zal wel weer moeilijk geweest zijn. In Wp werd pal voor onze neus de (ook al iets vertraagde) s5700 voor onze neus geflikkerd. Daar achteraan gehobbeld tot Hvs. Aankomst te Amf met +15 ofzo. Door stevig doorrijden en snel splitsen in Zl was dat toen nog maar +10 bij vertrek voor de t10787. Uiteraard waren er weer de nodige wisseltongetjes die hard toe waren om eens lekker gepoetst te worden -> aankomst te Lw om 2:14. Nu ja op die tijd boeit een kwartiertje extra ook niet meer.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door mb90 »

IC t9217 reed te Rtz met +60, maar opvallender was dat de trein (met de 12e priostam) getrokken werd door NS-loc 1754 met de NMBS-loc 2834 erachter op sleeptouw. Om 15:55 uur kwam de 1754 weer langs Rtz, maar nu als losse loc richting het zuiden.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Caspar »

t5863 heeft vandaag niet gereden, doordat er gekotst was in de trein. Uiteindelijk heeft dat treinstel 2 uren langs spoor 11b gestaan op Amsterdam centraal.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Mikos »

JeePee schreef:De t787 had gisternacht +10 bij aankomst op Dvd. Hfdo zal wel weer moeilijk geweest zijn.
Keerde de 700 gisteren niet in zijn geheel te Asdz? :wink:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Caspar »

Volgens mij bedoelt Jeepee die van vrijdagavond met vertrek 23.19 uit Schiphol? Die reed wel gewoon vanuit het opstel terrein Hoofddorp.
In Wp werd pal voor onze neus de (ook al iets vertraagde) s5700 voor onze neus geflikkerd.
Dat is zoals NSR het graag wilt. :wink:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Mikos »

Haha, je hebt gelijk; De 787 had gisteravond namelijk ook +10, mijn fout :wink:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door JeePee »

Caspar schreef:Volgens mij bedoelt Jeepee die van vrijdagavond met vertrek 23.19 uit Schiphol? Die reed wel gewoon vanuit het opstel terrein Hoofddorp.
Juustem.
Caspar schreef:
In Wp werd pal voor onze neus de (ook al iets vertraagde) s5700 voor onze neus geflikkerd.
Dat is zoals NSR het graag wilt. :wink:
Op tijd rijdende treinen voor vertraagde treinen, I know. Wel irritant though ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Kan het mij voorstellen, maar de mensen in de s5700 hebben ook al 7 minuten op de passerende intercity staan wachten, die worden dat ook zat :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Caspar »

Plus dat er misschien nog mensen in de stopper zitten die op een van de IC's willen overstappen in Hilversum, om zo nog in Zwolle, Enschede etc te kunnen komen die dag.
Overigens heeft de t787 het hele weekend negatief gekeerd op Amsterdam Zuid. Dus ook vanavond weer minstens +10 gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

Dat is normaal dus niet mogelijk, want de s5700 staat juist 7 minuten stil in Weesp om ingehaald te worden door twee intercities :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door JeePee »

De t12728 wordt gereden met een VIRM. Ik kon niet goed zien of het een viertje of zesje is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

De t1009 stond 5 minuten na vertrektijd nog stil op Rotterdam Centraal. Loc zat er wel aan, maar de rijtuigen waren nog volledig donker. Daar ging duidelijk iets niet helemaal goed...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Marc »

Na aankomst van trein (7)t6824 op Maastricht Randwyck viel de verlichting in alle drie de V'tjes uit. Ik moet zeggen dat er een aparte sfeer hangt als alleen de verlichting op het perron naar binnen schijnt :wink:. Helaas had de HC het lichtknopje alweer snel gevonden.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Caspar »

Ik zag vanmiddag om 16.50 2x ICMm 3 als sprinter naar Uitgeest rijden aan de westzijde van Amsterdam Centraal :D
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door tsov »

Ik kwam zojuist met de t2174 aan op Amsterdam en merkte al dat we op een afwijkend spoor binnenkwamen (spoor 5). Bij aankomst werden we gekoppeld aan een gereedstaand stel en op de CTA's stond de t887 aangekondigd, weliswaar met vermelding 'Vooraan instappen', dus in het stel dat er al stond. Ben vergeten te kijken of er wat klaarstond voor de kerende t2693...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Dexter »

Gisteren dan eindelijk de langverwachte instructierit met de SLT gemaakt van Utrecht Cartesiusweg naar Ehv en terug. Ik vond dat ie erg stabiel op de baan ligt, dankzij z´n gewicht en de jacobsdraaistellen. Ik heb nog even een ´nepstationnement´ gemaakt in Vught om te kijken hoe je nou het meest netjes tot stilstand kan komen met het ding, want vanwege de halterem die er onder de 2 km/u opspringt valt dat nog niet mee. Verder ook een snelremming gemaakt en met de volle 100% vermogen opgetrokken om eens te voelen. Het is een pittige tante, die SLeT. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door reisthijs »

Dexter schreef:Ik vond dat ie erg stabiel op de baan ligt, dankzij z´n gewicht
Dan vraag je je af waarom ze het eigenlijk een lighttrain noemen? Een lichtgewicht is het zeker niet.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Dexter »

Daar heb je helemaal gelijk in en dat 'light' is alleen maar een mode-term. Een SLT IV is met 144 ton exact even zwaar als een ICM III en een SLT VI weegt 192 ton, precies even zwaar als een ICM IV.
Vallend blad maakt rails glad.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Marc »

Vanmorgen om 06:40 stond klassiek stel 249 stil in Maastricht, op spoor 4b. Om trein t5356/t478 normaal af te kunnen handelen werd het "defecte" stel tot het puntje van spoor 4b gereden, zodat de gehele binnenkomende trein op spoor 4 pastte. Na vertrek van trein t478 vertrok het klassiek stel om 07:19 leeg richting België.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Trein t856 kwam vanmiddag met slechts een los IRM-viertje in Utrecht aan, waar men gelukkig nog twee andere viertjes gevonden had om het ding mee te versterken tot z'n planmatige 12 bakken.
Verder had de t2856 in Gouda ineens staanplaatsen in de gangpaden, dat heb ik nu werkelijk nog nooit meegemaakt in die trein. Geen idee waar ze vandaan kwamen: de voorgaande stoptrein was niet extreem vertraagd ofzo.

En op Rotterdam Centraal vond ik de omroep over de werkzaamheden in Deventer in de herfstvakantie wel opvallend. Op zich een standaard werkzaamhedenomroep, maar waarom roept men nu in Rotterdam om dat je de folder bij de informatiebalie op station Deventer moet ophalen :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wubbo »

Omdat de uitgebreide folder (met bustijden enzo) niet in Rotterdam te krijgen is wellicht? :) Volgens mij werd die alleen in Twente en rond Deventer verspreid.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Suus »

De folder stond ook online, maar kan hem niet meer vinden. In ieder geval een opvallende constructie met een groots busstation bij Deventer Colmschate in de buurt. Reizigers uit/naar het centrum van Deventer moeten dus ook met de bus om elders te kunnen komen, behalve in de spits. En snelbussen zijn er ook al niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Omdat de uitgebreide folder (met bustijden enzo) niet in Rotterdam te krijgen is wellicht? :) Volgens mij werd die alleen in Twente en rond Deventer verspreid.
Roep het dan niet om, dat je 'm kunt downloaden zat namelijk ook al in het omroepbericht. Stel dat iemand die toevallig komende week naar Deventer moet die omroep hoort, dan zou 'ie dus speciaal een keer extra daarheen moeten reizen deze week om de folder te gaan halen. Dat zal niemand doen, dus dan heeft het ook geen zin om te roepen dat je de folder daar kunt krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Wubbo »

Die folder staat hier. En als je nu toevallig al naar Deventer gaat, is het wellicht toch handig om te horen dat de folder daar ligt. Zeker voor de forensen enzo (nee, die horen niet allemaal in Deventer het omroepbericht, veel forensen zijn precies op tijd bij de trein en horen dus helemaal geen omroepberichten).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:(nee, die horen niet allemaal in Deventer het omroepbericht, veel forensen zijn precies op tijd bij de trein en horen dus helemaal geen omroepberichten).
Dan horen ze 'm in Rotterdam ook niet :mrgreen:

Wat anders via een omroepinstallatie: de machinist van de t2856 haalde de GSMR en de omroep doorelkaar vanmiddag... voor de reizigers was het niet heel interessant te weten dat de Sprinter naast ons bij Gouda frontseinen aan de achterkant had :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten