Bonus GVB voor stipt op tijd rijden

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Bonus GVB voor stipt op tijd rijden

Bericht door Wubbo »

Bonus GVB voor stipt op tijd rijden
Geplaatst op: dinsdag 13 oktober 2009 om 19:55
Laatst bijgewerkt: dinsdag 13 oktober 2009 om 19:56

Stadsregio Amsterdam geeft het vervoersbedrijf GVB een bonus van 446.727 euro.

Het GVB krijgt de bonus voor de punctualiteit, de stiptheid van vertrek van bus, tram en metro over de eerste helft van 2009. De bonus bedraagt 554.711 euro, maar hier staat een boete tegenover van 79.096 euro. Deze boete ontvangt het GVB voor de aspecten toegankelijkheid, geboden vervoercapaciteit en rituitval.
Lees verder
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bonus GVB voor stipt op tijd rijden

Bericht door Suus »

Dan mist er nog een bedrag :idea:

Er is ook nog een boete van €28.888 opgelegd voor uitgevallen ritten.

Zie ook het nieuwsbericht van de Stadsregio: http://www.stadsregioamsterdam.nl/publi ... gang_in_ov
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Bonus GVB voor stipt op tijd rijden

Bericht door 88122903 »

Als simpele ziel snap ik een ding nog niet.
Hoe kan er een bonus binnengehaald worden voor stiptheid als er een boete gegeven wordt voor rituitval?
Bij rituitval lijdt toch de puntualiteit van de dienst automatische mee? of zeg ik nu iets vreems?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bonus GVB voor stipt op tijd rijden

Bericht door tsov »

Ik ken de precieze cijfers niet, maar als de punctualiteit wordt gesteld op 90% en de maximale rituitval op 2% en de werkelijke cijfers zijn 94% en 3% dan kan dat allebei tegelijk voorkomen ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bonus GVB voor stipt op tijd rijden

Bericht door Suus »

Een rit die niet rijdt heeft ook geen meetbare punctualiteit, dus daarom wordt dat afzonderlijk afgerekend. Het gaat hier om voertuigpunctualiteit, niet om reizigerspunctualiteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Bonus GVB voor stipt op tijd rijden

Bericht door JWM »

Wordt er bij het opstellen van dit soort percentages nog rekening gehouden met wat het GVB verwijtbaar is en wat niet? Als bijvoorbeeld door een stroomstoring ritten uitvallen lijkt me dat niet de schuld van het GVB
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bonus GVB voor stipt op tijd rijden

Bericht door Suus »

Misschien is het vergelijken van de cijfers met het tweede kwartaal van 2008 (vorige blokperiode) wel interessant:
Bonus: €752.661
Boete punctualiteit: €104.226
Boete rituitval: €129.127
Uitgekeerd: €519.188

Blijkbaar waren er meer reizigers tevreden dan begin 2009, maar de punctualiteit en rituitval is in 2009 wel verbeterd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten