Concessie Limburg (2017-2031)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ja, maar dat is om even aan te geven dat investeringen nog wat langer op zich laten wachten dan gepland.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Er waren toch al een hele hoop monocourante 3-delige flirts besteld, met 2 deuren in de kopbakken (dus een geheel ander ding dan de LIMAX)?regenmaker schreef:Dieseltrein nog lang niet weg van Maaslijn (limburger.nl)
Mede doordat de kosten telkens oplopen. Men wil na de elektrificatie en spoorverdubbeling pas investeren in materieel.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Als ze blijven wachten wordt het alleen maar duurder, dus hup bouwen die hap.regenmaker schreef:Ja, maar dat is om even aan te geven dat investeringen nog wat langer op zich laten wachten dan gepland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Arriva rijdt toch met meer materieel op de Maaslijn dan Veolia deed? Ze hebben alle GTWs overgenomen en extra Linten in dienst genomen voor zover ik weet.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Arriva rijdt idd met meer treinen dan Veolia ooit heeft gereden.
Echter de klager willen dat niet zien.
Het wordt alleen wel tijd dat de provincie eens echt werk gaat maken met het elektrificeren van de Maaslijn.
Denk dat de klagers zicht daar beter op kunnen richten.
Echter de klager willen dat niet zien.
Het wordt alleen wel tijd dat de provincie eens echt werk gaat maken met het elektrificeren van de Maaslijn.
Denk dat de klagers zicht daar beter op kunnen richten.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Als de dienst van Arriva functioneert. Als je op hun Twitter kijkt zie je toch de nodige uitval op de Maaslijn voorbij komen. Laten we de vier dagen die deze week telt eens bekijken:
Vandaag, donderdag (20-09):
Boxmeer - Venray: door een grote vertraging vervallen de ritten van 12.16 uur vanuit Boxmeer en van 12.32 uur vanuit Venray.
Reuver - Roermond: door een verstoring vervallen de ritten van 10.46 v. Reuver en 11.04 v. Roermond.
Boxmeer - Venray: door een verstoring vervallen de ritten van 10.46 v. Boxmeer en 11.02 v. Venray.
Reuver - Roermond: door een verstoring vervallen ritten van 9.46 v. Reuver en 10.04 v. Roermond.
Boxmeer - Venray: door een verstoring vervallen de ritten van 9.15 v. Boxmeer en 9.32 v. Venray.
Gisteren (19-09):
Nijmegen - Venray: door een technische storing vervallen de ritten van 15.53 v. Nijmegen en 16.23 v. Venray.
Dinsdag (18-09):
Nijmegen - Venray: door defect materieel vervallen de ritten 15.53 v. Nijmegen en 16.32 v. Venray.
Nijmegen - Venray: door een technische storing vervallen de ritten van 12.23 uur v. Nijmegen en 13.02 uur v. Venray.
Venlo-Nijmegen: door een defecte trein vervallen de ritten van 7:11 v. Venlo en 8:23 v. Nijmegen.
Venlo-Nijmegen: door een verstoring vervalt de rit van 6:41 v. Venlo.
Maandag (17-09):
Roermond - Venlo: door opgelopen vertraging vervalt de rit van 18.04 vanuit Roermond tot Venlo.
Nijmegen - Venlo: door een technische storing vervalt de rit van 18.53 uur vanuit Nijmegen tot Venlo.
Nijmegen - Venray: door een technische storing vervalt de rit van 17.23 uur vanuit Nijmegen en de rit van 18.02 uur vanuit Venray.
Nijmegen - Venray: door een technische storing vervalt de rit van 15.53 uur vanuit Nijmegen en de rit van 16.32 uur vanuit Venray.
Nijmegen - Venlo: door een technische storing vervalt de rit van 17.53 uur vanuit Nijmegen tot Venlo.
Nijmegen - Venray: door een technische storing vervalt de rit van 16.23 uur vanuit Nijmegen tot Venray en de rit van 17.02 uur vanuit Venray tot Nijmegen.
Boxmeer - Nijmegen: door een technische storing vervalt de rit van 15.45 vanuit Boxmeer tot Nijmegen.
Boxmeer - Venray: door een technische storing vervalt de rit van 15.15 uur vanuit Boxmeer en de rit van 15.32 uur vanuit Venray.
Voor slechts één spoorlijn vind ik dit toch een hoop uitval.
Vandaag, donderdag (20-09):
Boxmeer - Venray: door een grote vertraging vervallen de ritten van 12.16 uur vanuit Boxmeer en van 12.32 uur vanuit Venray.
Reuver - Roermond: door een verstoring vervallen de ritten van 10.46 v. Reuver en 11.04 v. Roermond.
Boxmeer - Venray: door een verstoring vervallen de ritten van 10.46 v. Boxmeer en 11.02 v. Venray.
Reuver - Roermond: door een verstoring vervallen ritten van 9.46 v. Reuver en 10.04 v. Roermond.
Boxmeer - Venray: door een verstoring vervallen de ritten van 9.15 v. Boxmeer en 9.32 v. Venray.
Gisteren (19-09):
Nijmegen - Venray: door een technische storing vervallen de ritten van 15.53 v. Nijmegen en 16.23 v. Venray.
Dinsdag (18-09):
Nijmegen - Venray: door defect materieel vervallen de ritten 15.53 v. Nijmegen en 16.32 v. Venray.
Nijmegen - Venray: door een technische storing vervallen de ritten van 12.23 uur v. Nijmegen en 13.02 uur v. Venray.
Venlo-Nijmegen: door een defecte trein vervallen de ritten van 7:11 v. Venlo en 8:23 v. Nijmegen.
Venlo-Nijmegen: door een verstoring vervalt de rit van 6:41 v. Venlo.
Maandag (17-09):
Roermond - Venlo: door opgelopen vertraging vervalt de rit van 18.04 vanuit Roermond tot Venlo.
Nijmegen - Venlo: door een technische storing vervalt de rit van 18.53 uur vanuit Nijmegen tot Venlo.
Nijmegen - Venray: door een technische storing vervalt de rit van 17.23 uur vanuit Nijmegen en de rit van 18.02 uur vanuit Venray.
Nijmegen - Venray: door een technische storing vervalt de rit van 15.53 uur vanuit Nijmegen en de rit van 16.32 uur vanuit Venray.
Nijmegen - Venlo: door een technische storing vervalt de rit van 17.53 uur vanuit Nijmegen tot Venlo.
Nijmegen - Venray: door een technische storing vervalt de rit van 16.23 uur vanuit Nijmegen tot Venray en de rit van 17.02 uur vanuit Venray tot Nijmegen.
Boxmeer - Nijmegen: door een technische storing vervalt de rit van 15.45 vanuit Boxmeer tot Nijmegen.
Boxmeer - Venray: door een technische storing vervalt de rit van 15.15 uur vanuit Boxmeer en de rit van 15.32 uur vanuit Venray.
Voor slechts één spoorlijn vind ik dit toch een hoop uitval.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik denk dat het enkelspoor ook een groot deel van de problemen verzorgt. Treinen die netjes op tijd zijn kunnen door treinen met vertraging niet doorrijden.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Zozo, in Limburg heeft men ook het fenomeen inflatie ontdektregenmaker schreef:Dieseltrein nog lang niet weg van Maaslijn (limburger.nl)
Mede doordat de kosten telkens oplopen. Men wil na de elektrificatie en spoorverdubbeling pas investeren in materieel.
Ik vind sowieso dat het verschrikkelijk lang duurt allemaal. In Overijssel ging de hele elektrificatie toch een stuk sneller. Nou begrijp ik dat het bij de Maaslijn iets lastiger ligt omdat deze lijn door 3 provincies loopt en bij dit project ook gedeeltelijke verdubbeling en snelheidsverhoging horen. Maar dit is wel echt extreem.
Hadden ze niet beter die elektrificatie en overige verbeteringen van elkaar kunnen loskoppelen. Immers, elk jaar dat die draad er nog niet hangt brengt extra kosten met zich mee. En afblazen gaat ook niet, want dan kan Arriva een claim indienen (want de elektrificatie was immers beloofd).
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Tof, Limburg krijgt nu haar eigen Hoekse Lijn! :D
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
In Overijssel is ook meer gedaan dan alleen een bovenleiding ophangen... Ook de snelheden zijn verhoogd. Dat heeft alleen tussen Zwolle en Kampen niet zo goed uitgepakt, maar dat is een ander verhaal
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Bij de Maaslijn is het jammer dat alles uit de provincies moet komen en het Rijk geen initiatief neemt. Het besluit dat er geëlektrificeerd gaat worden heeft al heel veel voeten in de aarde gehad. Zie bijvoorbeeld ook Nijmegen - Kleef, waar de partijen langs elkaar heen werken. Eerst wil Gelderland een spoorlijn en wil Duitsland niet, nu is het andersom.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Dat terwijl Heerlen-Herzogenrath binnen de gestelde tijd en budget van een draad is voorzien. Nu is het afwachten of de elektrische treindienst vanaf december soepel gaat rijden, want dat is nog een groot vraagteken. Maar blijkbaar kan het wel, spoorelektrificatie in Limburg.Plutona schreef:Tof, Limburg krijgt nu haar eigen Hoekse Lijn! :D
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
En dan te bedenken dat de eerste plannen voor elektrificatie en verdubbeling van de Maaslijn al uit 1924 stammen!
De commotie die er op dit moment is, kan ik helemaal begrijpen. Arriva is topspeler "Mooi weer spelen". Zoals anderen al schreven was het bij Veolia al een rommeltje, maar Arriva heeft er helemaal niks aan gedaan om het te verbeteren. Ook de zo gehate 3+2 opstelling in de GTW's zou aangepast worden, maar volgens mij gaat dat niet meer gebeuren. Als die elektrificatie nou telkens wordt uitgesteld, dan wordt het tijd dat die GTW's wel een make-over gaan krijgen.
Dit vond ik ook een mooie quote van de woordvoerster van Arriva bij L1:
De commotie die er op dit moment is, kan ik helemaal begrijpen. Arriva is topspeler "Mooi weer spelen". Zoals anderen al schreven was het bij Veolia al een rommeltje, maar Arriva heeft er helemaal niks aan gedaan om het te verbeteren. Ook de zo gehate 3+2 opstelling in de GTW's zou aangepast worden, maar volgens mij gaat dat niet meer gebeuren. Als die elektrificatie nou telkens wordt uitgesteld, dan wordt het tijd dat die GTW's wel een make-over gaan krijgen.
Dit vond ik ook een mooie quote van de woordvoerster van Arriva bij L1:
De prullenbakjes zijn erg lomp, snel vol en zitten letterlijk in de weg qua beenruimte als het druk is. Dus laat ze daar dan ook maar eens wat aan doen.Vannuys vindt dat de passagiers ook een verantwoordelijkheid hebben om hun rommel op te ruimen.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Ik snap alleen niet waarom mensen die 3+2 opstelling zo haten. Ja de stoelen zijn krap, maar je heb wel veel meer zitplekken op die manier.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Het probleem was toch dat bij een eventuele verbouwing de stellen opnieuw toelating moesten krijgen?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Een slechte zaak dan destijds van Arriva om te beloven dat de indeling veranderd wordt... En kan er dan nog wel een toelating verkregen worden?
Ook de Gelderlander schrijft over de Maaslijn: Reiziger op Maaslijn ziet af: Staan in stank van zweetvoeten
Ook de Gelderlander schrijft over de Maaslijn: Reiziger op Maaslijn ziet af: Staan in stank van zweetvoeten
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Er zijn nog wel meer beloftes gedaan maar (nog) niet waargemaakt zijn...
Zo zou er een Limburgliner van Venlo via Weert naar Hamont (B) gaan rijden...
Zo zou er een Limburgliner van Venlo via Weert naar Hamont (B) gaan rijden...
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Heeft iemand eigenlijk ook een idee hoe het met de elektrische bussen voor Maastricht zit? Die zouden gedurende eerste 3 jaar instromen. We zijn inmiddels bijna aan het einde van jaar 2, en er is nog geen spoor van deze bussen te bekennen.
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Die stromen vanaf november in heb ik begrepen. Nog eventjes geduld nog.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Arriva: Maaslijn blijft voorlopig een kwetsbare lijn
Vervoerder Arriva is met de machinisten op de Maaslijn in Limburg direct in gesprek gegaan om de zorgen bij het personeel weg te nemen over de slechte dienstverlening aan reizigers. Eerder stuurde het rijdend personeel een brandbrief naar de directie, waarin medewerkers hun zorgen uitten over het beleid van de vervoerder. In dit gesprek heeft Arriva verschillende actiepunten benoemd of verder toegelicht. Wel benadrukt de vervoerder dat dit een een kwetsbare lijn is.
OVPro
Vervoerder Arriva is met de machinisten op de Maaslijn in Limburg direct in gesprek gegaan om de zorgen bij het personeel weg te nemen over de slechte dienstverlening aan reizigers. Eerder stuurde het rijdend personeel een brandbrief naar de directie, waarin medewerkers hun zorgen uitten over het beleid van de vervoerder. In dit gesprek heeft Arriva verschillende actiepunten benoemd of verder toegelicht. Wel benadrukt de vervoerder dat dit een een kwetsbare lijn is.
OVPro
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Van al die nieuwe buurtbussen in Noord-Limburg rijdt er tot nu toe pas 1 met een vaste dienst, en dan alleen nog doordeweeks. De andere 3 rijden nog steeds als belbus.
Gaat hier nog verandering in komen?
Wellicht met de volgende dienstregeling?
Gaat hier nog verandering in komen?
Wellicht met de volgende dienstregeling?
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De buurtbus Boukoul wordt gereden door een taxibedrijf, dat was nieuw voor me.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Je kunt zoveel buurtbussen inleggen als je wilt, maar zonder vrijwilligers en/of coördinerende vereniging staan ze stil. Of moet er toch een betaalde chauffeur op.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
Een taxibedrijf? Neehoor, het is een tijdelijk busje die op taxiplaten rijdt. Het nieuwe busje is nog niet geleverd.TomSteyl schreef:De buurtbus Boukoul wordt gereden door een taxibedrijf, dat was nieuw voor me.
Re: Concessie Limburg (2017-2031)
De chauffeur was in dienst van een taxibedrijf, misschien toch tijdelijk of een vervanger voor een vrijwilliger die uitvalt?
Er zaten weinig mensen tot nu toe in het busje begreep ik van hem. Ik denk dat dit lijntje weer snel een OV-shuttle of lijntaxi wordt, maar de tijd zal het leren.
Er zaten weinig mensen tot nu toe in het busje begreep ik van hem. Ik denk dat dit lijntje weer snel een OV-shuttle of lijntaxi wordt, maar de tijd zal het leren.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten