Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door regenmaker »

Ja, maar dat is om even aan te geven dat investeringen nog wat langer op zich laten wachten dan gepland.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door julsteren »

regenmaker schreef:Dieseltrein nog lang niet weg van Maaslijn (limburger.nl)

Mede doordat de kosten telkens oplopen. Men wil na de elektrificatie en spoorverdubbeling pas investeren in materieel.
Er waren toch al een hele hoop monocourante 3-delige flirts besteld, met 2 deuren in de kopbakken (dus een geheel ander ding dan de LIMAX)?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:Ja, maar dat is om even aan te geven dat investeringen nog wat langer op zich laten wachten dan gepland.
Als ze blijven wachten wordt het alleen maar duurder, dus hup bouwen die hap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Wubbo »

Arriva rijdt toch met meer materieel op de Maaslijn dan Veolia deed? Ze hebben alle GTWs overgenomen en extra Linten in dienst genomen voor zover ik weet.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Zonnig »

Arriva rijdt idd met meer treinen dan Veolia ooit heeft gereden.
Echter de klager willen dat niet zien.
Het wordt alleen wel tijd dat de provincie eens echt werk gaat maken met het elektrificeren van de Maaslijn.
Denk dat de klagers zicht daar beter op kunnen richten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Suus »

Als de dienst van Arriva functioneert. Als je op hun Twitter kijkt zie je toch de nodige uitval op de Maaslijn voorbij komen. Laten we de vier dagen die deze week telt eens bekijken:

Vandaag, donderdag (20-09):
Boxmeer - Venray: door een grote vertraging vervallen de ritten van 12.16 uur vanuit Boxmeer en van 12.32 uur vanuit Venray.
Reuver - Roermond: door een verstoring vervallen de ritten van 10.46 v. Reuver en 11.04 v. Roermond.
Boxmeer - Venray: door een verstoring vervallen de ritten van 10.46 v. Boxmeer en 11.02 v. Venray.
Reuver - Roermond: door een verstoring vervallen ritten van 9.46 v. Reuver en 10.04 v. Roermond.
Boxmeer - Venray: door een verstoring vervallen de ritten van 9.15 v. Boxmeer en 9.32 v. Venray.

Gisteren (19-09):
Nijmegen - Venray: door een technische storing vervallen de ritten van 15.53 v. Nijmegen en 16.23 v. Venray.

Dinsdag (18-09):
Nijmegen - Venray: door defect materieel vervallen de ritten 15.53 v. Nijmegen en 16.32 v. Venray.
Nijmegen - Venray: door een technische storing vervallen de ritten van 12.23 uur v. Nijmegen en 13.02 uur v. Venray.
Venlo-Nijmegen: door een defecte trein vervallen de ritten van 7:11 v. Venlo en 8:23 v. Nijmegen.
Venlo-Nijmegen: door een verstoring vervalt de rit van 6:41 v. Venlo.

Maandag (17-09):
Roermond - Venlo: door opgelopen vertraging vervalt de rit van 18.04 vanuit Roermond tot Venlo.
Nijmegen - Venlo: door een technische storing vervalt de rit van 18.53 uur vanuit Nijmegen tot Venlo.
Nijmegen - Venray: door een technische storing vervalt de rit van 17.23 uur vanuit Nijmegen en de rit van 18.02 uur vanuit Venray.
Nijmegen - Venray: door een technische storing vervalt de rit van 15.53 uur vanuit Nijmegen en de rit van 16.32 uur vanuit Venray.
Nijmegen - Venlo: door een technische storing vervalt de rit van 17.53 uur vanuit Nijmegen tot Venlo.
Nijmegen - Venray: door een technische storing vervalt de rit van 16.23 uur vanuit Nijmegen tot Venray en de rit van 17.02 uur vanuit Venray tot Nijmegen.
Boxmeer - Nijmegen: door een technische storing vervalt de rit van 15.45 vanuit Boxmeer tot Nijmegen.
Boxmeer - Venray: door een technische storing vervalt de rit van 15.15 uur vanuit Boxmeer en de rit van 15.32 uur vanuit Venray.

Voor slechts één spoorlijn vind ik dit toch een hoop uitval.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door sven_engelen »

Ik denk dat het enkelspoor ook een groot deel van de problemen verzorgt. Treinen die netjes op tijd zijn kunnen door treinen met vertraging niet doorrijden.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door starx »

regenmaker schreef:Dieseltrein nog lang niet weg van Maaslijn (limburger.nl)

Mede doordat de kosten telkens oplopen. Men wil na de elektrificatie en spoorverdubbeling pas investeren in materieel.
Zozo, in Limburg heeft men ook het fenomeen inflatie ontdekt :roll:
Ik vind sowieso dat het verschrikkelijk lang duurt allemaal. In Overijssel ging de hele elektrificatie toch een stuk sneller. Nou begrijp ik dat het bij de Maaslijn iets lastiger ligt omdat deze lijn door 3 provincies loopt en bij dit project ook gedeeltelijke verdubbeling en snelheidsverhoging horen. Maar dit is wel echt extreem.
Hadden ze niet beter die elektrificatie en overige verbeteringen van elkaar kunnen loskoppelen. Immers, elk jaar dat die draad er nog niet hangt brengt extra kosten met zich mee. En afblazen gaat ook niet, want dan kan Arriva een claim indienen (want de elektrificatie was immers beloofd).
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Plutona »

Tof, Limburg krijgt nu haar eigen Hoekse Lijn! :D
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door cassie127 »

In Overijssel is ook meer gedaan dan alleen een bovenleiding ophangen... Ook de snelheden zijn verhoogd. Dat heeft alleen tussen Zwolle en Kampen niet zo goed uitgepakt, maar dat is een ander verhaal
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door PHS »

Bij de Maaslijn is het jammer dat alles uit de provincies moet komen en het Rijk geen initiatief neemt. Het besluit dat er geëlektrificeerd gaat worden heeft al heel veel voeten in de aarde gehad. Zie bijvoorbeeld ook Nijmegen - Kleef, waar de partijen langs elkaar heen werken. Eerst wil Gelderland een spoorlijn en wil Duitsland niet, nu is het andersom.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Nitein-Repart »

Plutona schreef:Tof, Limburg krijgt nu haar eigen Hoekse Lijn! :D
Dat terwijl Heerlen-Herzogenrath binnen de gestelde tijd en budget van een draad is voorzien. Nu is het afwachten of de elektrische treindienst vanaf december soepel gaat rijden, want dat is nog een groot vraagteken. Maar blijkbaar kan het wel, spoorelektrificatie in Limburg.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door TomSteyl »

En dan te bedenken dat de eerste plannen voor elektrificatie en verdubbeling van de Maaslijn al uit 1924 stammen!

De commotie die er op dit moment is, kan ik helemaal begrijpen. Arriva is topspeler "Mooi weer spelen". Zoals anderen al schreven was het bij Veolia al een rommeltje, maar Arriva heeft er helemaal niks aan gedaan om het te verbeteren. Ook de zo gehate 3+2 opstelling in de GTW's zou aangepast worden, maar volgens mij gaat dat niet meer gebeuren. Als die elektrificatie nou telkens wordt uitgesteld, dan wordt het tijd dat die GTW's wel een make-over gaan krijgen.

Dit vond ik ook een mooie quote van de woordvoerster van Arriva bij L1:
Vannuys vindt dat de passagiers ook een verantwoordelijkheid hebben om hun rommel op te ruimen.
De prullenbakjes zijn erg lomp, snel vol en zitten letterlijk in de weg qua beenruimte als het druk is. Dus laat ze daar dan ook maar eens wat aan doen.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door WALUIGI96 »

Ik snap alleen niet waarom mensen die 3+2 opstelling zo haten. Ja de stoelen zijn krap, maar je heb wel veel meer zitplekken op die manier.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door jelmerrr »

Het probleem was toch dat bij een eventuele verbouwing de stellen opnieuw toelating moesten krijgen?
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door TomSteyl »

Een slechte zaak dan destijds van Arriva om te beloven dat de indeling veranderd wordt... En kan er dan nog wel een toelating verkregen worden?

Ook de Gelderlander schrijft over de Maaslijn: Reiziger op Maaslijn ziet af: Staan in stank van zweetvoeten
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Er zijn nog wel meer beloftes gedaan maar (nog) niet waargemaakt zijn...

Zo zou er een Limburgliner van Venlo via Weert naar Hamont (B) gaan rijden...
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door maaslynx »

Heeft iemand eigenlijk ook een idee hoe het met de elektrische bussen voor Maastricht zit? Die zouden gedurende eerste 3 jaar instromen. We zijn inmiddels bijna aan het einde van jaar 2, en er is nog geen spoor van deze bussen te bekennen.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

Die stromen vanaf november in heb ik begrepen. Nog eventjes geduld nog.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door regenmaker »

Arriva: Maaslijn blijft voorlopig een kwetsbare lijn

Vervoerder Arriva is met de machinisten op de Maaslijn in Limburg direct in gesprek gegaan om de zorgen bij het personeel weg te nemen over de slechte dienstverlening aan reizigers. Eerder stuurde het rijdend personeel een brandbrief naar de directie, waarin medewerkers hun zorgen uitten over het beleid van de vervoerder. In dit gesprek heeft Arriva verschillende actiepunten benoemd of verder toegelicht. Wel benadrukt de vervoerder dat dit een een kwetsbare lijn is.

OVPro
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door Plutona »

Van al die nieuwe buurtbussen in Noord-Limburg rijdt er tot nu toe pas 1 met een vaste dienst, en dan alleen nog doordeweeks. De andere 3 rijden nog steeds als belbus.
Gaat hier nog verandering in komen?
Wellicht met de volgende dienstregeling?
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door TomSteyl »

De buurtbus Boukoul wordt gereden door een taxibedrijf, dat was nieuw voor me.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door nvdw »

Je kunt zoveel buurtbussen inleggen als je wilt, maar zonder vrijwilligers en/of coördinerende vereniging staan ze stil. Of moet er toch een betaalde chauffeur op.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door bartjemestrom »

TomSteyl schreef:De buurtbus Boukoul wordt gereden door een taxibedrijf, dat was nieuw voor me.
Een taxibedrijf? Neehoor, het is een tijdelijk busje die op taxiplaten rijdt. Het nieuwe busje is nog niet geleverd.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Bericht door TomSteyl »

De chauffeur was in dienst van een taxibedrijf, misschien toch tijdelijk of een vervanger voor een vrijwilliger die uitvalt?
Er zaten weinig mensen tot nu toe in het busje begreep ik van hem. Ik denk dat dit lijntje weer snel een OV-shuttle of lijntaxi wordt, maar de tijd zal het leren.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten