Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Geplaatst op: dinsdag 13 oktober 2009 om 20:12
Laatst bijgewerkt: dinsdag 13 oktober 2009 om 20:13
Er komt een nader onderzoek naar de mogelijke komst van twee nieuwe NS-stations in Deventer: de Platvoet en Deventer-Zuid (Epse-Noord). Gedeputeerde Staten van Overijssel willen het samen met de gemeente Deventer laten verrichten. Ook een nieuwe halte in Zwolle-Zuid wordt bij de verkenningen betrokken. Van een snelle realisering is overigens geen sprake. Naast flinke investeringen voor nieuwe stationsomgevingen lijkt ook een verdubbeling van het spoor tussen Deventer en Olst noodzakelijk voor een optimaal gebruik van eventuele nieuwe stations.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 13 oktober 2009 om 20:12
Laatst bijgewerkt: dinsdag 13 oktober 2009 om 20:13
Er komt een nader onderzoek naar de mogelijke komst van twee nieuwe NS-stations in Deventer: de Platvoet en Deventer-Zuid (Epse-Noord). Gedeputeerde Staten van Overijssel willen het samen met de gemeente Deventer laten verrichten. Ook een nieuwe halte in Zwolle-Zuid wordt bij de verkenningen betrokken. Van een snelle realisering is overigens geen sprake. Naast flinke investeringen voor nieuwe stationsomgevingen lijkt ook een verdubbeling van het spoor tussen Deventer en Olst noodzakelijk voor een optimaal gebruik van eventuele nieuwe stations.
Lees verder
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Kunnen ze bij dit onderzoek ook meteen onderzoeken wat een betere naam zou zijn voor een station dan Platvoet
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Ik wil een De Platvoet! Want mijn kantoor verhuist over een week of twee naar vlakbij Het Vlier!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Ik wil ook een De Platvoet!! Maar niet met die naam!!
(zal het even uitleggen voor de niet-ter-plaatse-bekenden. De Platvoet was vroeger een boerderij. Nu is daar een wijkje op gebouwd, dat naar die boerderij is vernoemd en zo aan die rare naam komt.)
Vroeger is er ook een station De Platvoet geweest, dus oude tijden gaan herleven. Overigens was er ook een station Boksbergerweg, en het schijnt dat er nog wat van te zien is. Binnenkort eens even rondneuzen, ik woon er vlakbij.
Met wat geluk rijdt mijn bus in het vervolg naar 'Station Noord', 'Station Borgele' of 'Station Overstichtlaan' ipv dat rare 'Platvoet'... Toen mijn moeder voor het eerst op bezoek kwam en we naar de bus heen liepen die naar 'Platvoet via Zandweerd' ging, dacht ze dat het één of ander ziekenhuis/gesticht was... (tsja, ach.. ik woon in Zandweerd. Blij toe.)
Deventer-Zuid/Epse vind ik nogal zinloos. Dat station komt dan waarschijnlijk aan de Dortherweg, waar nu nog anderhalve boerderij staat. In de toekomst moet er een bedrijventerrein verrijzen, maar is het nou de moeite om daar een station voor te openen? Spitsbus 7 over de industrieterreinen is nu slechts matig bezet. Ik zeg: doe dan station Gorssel/Joppe.
En van Bathmen vind ik het nog altijd raar dat er geen station meer te vinden is, terwijl het nog best een aardig dorp is. Vergelijkbaar met Holten, dat wel een station heeft.
Nee, ik juich elke verbetering toe!
(zal het even uitleggen voor de niet-ter-plaatse-bekenden. De Platvoet was vroeger een boerderij. Nu is daar een wijkje op gebouwd, dat naar die boerderij is vernoemd en zo aan die rare naam komt.)
Vroeger is er ook een station De Platvoet geweest, dus oude tijden gaan herleven. Overigens was er ook een station Boksbergerweg, en het schijnt dat er nog wat van te zien is. Binnenkort eens even rondneuzen, ik woon er vlakbij.
Met wat geluk rijdt mijn bus in het vervolg naar 'Station Noord', 'Station Borgele' of 'Station Overstichtlaan' ipv dat rare 'Platvoet'... Toen mijn moeder voor het eerst op bezoek kwam en we naar de bus heen liepen die naar 'Platvoet via Zandweerd' ging, dacht ze dat het één of ander ziekenhuis/gesticht was... (tsja, ach.. ik woon in Zandweerd. Blij toe.)
Deventer-Zuid/Epse vind ik nogal zinloos. Dat station komt dan waarschijnlijk aan de Dortherweg, waar nu nog anderhalve boerderij staat. In de toekomst moet er een bedrijventerrein verrijzen, maar is het nou de moeite om daar een station voor te openen? Spitsbus 7 over de industrieterreinen is nu slechts matig bezet. Ik zeg: doe dan station Gorssel/Joppe.
En van Bathmen vind ik het nog altijd raar dat er geen station meer te vinden is, terwijl het nog best een aardig dorp is. Vergelijkbaar met Holten, dat wel een station heeft.
Nee, ik juich elke verbetering toe!
Ik doe ook maar wat
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Bathmen laat zich iedere keer foppen heb ik het idee. Of ze willen daar gewoon geen station. Aan de andere kant: Waarom heeft niemand het over Gorssel?
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Bathmen (Verkorting Bth) (is maar 5000 inwoners groot, ik kan mij voorstellen dat de NS niet zit te wachten op een station daar.
Gorssel (Verkorting Gsl) is nog kleiner, 3800 inwoners, en bovendien heeft bijzonder veel miljonairs, niet echt het clientèle van de spoorwegen.
Gorssel (Verkorting Gsl) is nog kleiner, 3800 inwoners, en bovendien heeft bijzonder veel miljonairs, niet echt het clientèle van de spoorwegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Miljonairs reizen relatief veel met de trein. Boven een inkomen van 2 ton stijgt het treingebruik naar mate mensen meer verdienen namelijk weer ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Allemaal best, die extra stations in Deventer. Maar laat ze in ieder geval goed bediend worden door
een stoptrein/sprinter. En dus geen s3600 laten stoppen!!
een stoptrein/sprinter. En dus geen s3600 laten stoppen!!
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Dat zeer zeker wel. s3600 niet meer laten stoppen onderweg en de sprinter uit Zutphen doortrekken naar Zl.Wout87 schreef:Allemaal best, die extra stations in Deventer. Maar laat ze in ieder geval goed bediend worden door
een stoptrein/sprinter. En dus geen 3600 laten stoppen!!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Zal je dus eerst moeten zorgen voor een 2e spoor tussen Olst en Deventer, en vemoedelijk ook nog ergens een inhaalvoorziening om te voorkomen dat de s3600 achter een sprinter Nijmegen - Zutphen - Zwolle komt te zitten.
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Veel eerder nog een extra spoor in Zwolle om die trein te kunnen keren, want dat gaat niet passen. Die Sprinter kan veel eerder uit Nijmegen vertrekken om op tijd in Zwolle te zijn. Lever je alleen de nette verdeling van de stops op Arnhem Zuid en Nijmegen Lent in, maarja, dan verzinnen ze daar maar wat anders voor :).
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Keren op zichzelf moet in Zwolle mogelijk zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Met de huidige dienstregeling niet in de spits. Hoewel je dan natuurlijk de s3600 kort op zichzelf kan laten keren, dat scheelt weer een perronfase. Maar echt fijn wordt het niet.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Er komt toch een 4e perron in Zl omdat de Hanzelijn erbij komt. De indeling zou dan als volgt kunnen worden:
1a -> SP Zl - Ut
1b -> SP Zl - Asd (of wherever die heen gaat)
3ab -> IC Gn - Gvc
5ab -> IC Lw - Rtd
6ab -> IC Rtd - Lw
7ab -> IC Gvc - Gn
8ab -> IC Zl - Rsd
9a -> SP Zl - Nm
12 -> Tram Zl - Kpn
14 -> SP Zl - Gn
15 -> SP/S Zl - Emn
Evt kan één van de treinen van spoor 1 ook naar 9a en dan de SP Zl - Nm naar 9b. Dan heb je 1b over. Stoppertje naar Enschede zit natuurlijk weer buiten de knoop te hannesen, dus die kan je altijd wel kwijt.
1a -> SP Zl - Ut
1b -> SP Zl - Asd (of wherever die heen gaat)
3ab -> IC Gn - Gvc
5ab -> IC Lw - Rtd
6ab -> IC Rtd - Lw
7ab -> IC Gvc - Gn
8ab -> IC Zl - Rsd
9a -> SP Zl - Nm
12 -> Tram Zl - Kpn
14 -> SP Zl - Gn
15 -> SP/S Zl - Emn
Evt kan één van de treinen van spoor 1 ook naar 9a en dan de SP Zl - Nm naar 9b. Dan heb je 1b over. Stoppertje naar Enschede zit natuurlijk weer buiten de knoop te hannesen, dus die kan je altijd wel kwijt.
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Is het al zeker dat dat 4e perron er komt? En men zou toch ook de krappe stationstunnel nog gaan verbreden?
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Die s3600 mag over het gehele traject wel wat sneller worden, e.e.a. zo op te lossen door de situatie tussen Ah en Nm eens gauw te normaliseren, beschamend dat daar gestoppert wordt. Op het moment dat je zelfs vanuit Ht veel sneller in Zl bent via Ut dan via Ah, heb je dus een serie die alleen vanwege de omlopen handig is om in te leggen, en niet voor de reiziger.deadlock schreef:Dat zeer zeker wel. s3600 niet meer laten stoppen onderweg en de sprinter uit Zutphen doortrekken naar Zl.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Hij is niet voor niets geknipt geweest in Arnhem/Nijmegen tijdens dienstregeling 2007 ;-).
Probleem is dat je de rijtijdwinst niet kan incasseren die je kan verdienen door de s3600 niet meer te laten stoppen tussen Arnhem en Nijmegen: bij Deventer zit je met het enkelspoor, en tussen Tilburg en Breda met de verdeling over het uur met de s1900, en met de overstapknoop in Roosendaal. Het is zeker niet optimaal, maar je kan nu weinig anders met die serie. Ja, hoogstens ergens langer laten halteren maar daar schiet je ook niks mee op.
Probleem is dat je de rijtijdwinst niet kan incasseren die je kan verdienen door de s3600 niet meer te laten stoppen tussen Arnhem en Nijmegen: bij Deventer zit je met het enkelspoor, en tussen Tilburg en Breda met de verdeling over het uur met de s1900, en met de overstapknoop in Roosendaal. Het is zeker niet optimaal, maar je kan nu weinig anders met die serie. Ja, hoogstens ergens langer laten halteren maar daar schiet je ook niks mee op.
Re: Onderzoek nieuwe treinhaltes regio Deventer
Een totaal andere opzet van de IJssellijn, waarbij de s3600 wordt opgewaardeerd tot "echte" intercity, en er op het traject een aanvullende sprinter gaat rijden die de bediening van de tussengelegen stations voorziet. Het enige nadeel (en dat is best fors), is dat er onvoldoende markt is om drie treinen per uur tussen Zwolle en Deventer te laten rijden. Het staat nog steeds wel als denkrichting vermeld in allerlei toekomstplannen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten