Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Tja, ooit was de parkeerplaats gratis en kostte een buskaartje naar de stad 50 cent... Dat werkte wel om gebruik van de P+R i.p.v. een parkeergarage middenin de stad populair te maken.
Nu is het én betaald parkeren én is het citybus kaartje al weer geruime tijd ter ziele. Dat heeft dus juist het omgekeerde effect, al zal een deel van de reizigers nu inderdaad wel een bus naar de centrumhalte pakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Is er eigenlijk al iets bekend van hoe het verder gaat met lijn 73?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door dylanwild94 »

Jij gaat naar de concessie Rivierenland en Achterhoek. Dat ook in dit topic al een keer genoemd is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ja dat wist ik al maar bedoelde of dat daarvan al meer bekend was
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door dylanwild94 »

Wat zou daar nog meer bekend over gemaakt moeten worden dan?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Jef400 »

De bediening misschien?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Ik zit al even de site van ROCOV Gelderland in de gaten te houden, maar tot dusver geen (advies over het) Vervoerplan 2019 te zien.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door regenmaker »

Daar wacht ik helaas ook al een tijdje op. Vorig jaar kwamen die van Arriva en Breng half oktober - begin november op de website.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Kwam net deze presentatie tegen waarin een voorproefje van marketinguitingen, vertrekstaten, halteborden en andere halteinformatie en tarieven is te zien. Opmerkelijk dingetje: kennelijk krijgen we zelfs stickers met het busnummer in huisstijl in de bus :P

Bij de tarieven valt op dat niet elke snelBuzz hetzelfde tarief krijgt en dat het hogere stadsdiensttarief er nog in zit. Dat gaat met de uitbreiding van het netwerk wat als stadsBuzz wordt gereden wel heel opmerkelijke dingen opleveren, zoals bijvoorbeeld dat een reis van Zwijndrecht Nederhoven naar Dordrecht 's avonds een andere prijs krijgt wordt (doordat je over moet stappen van 22, die als streekBuzz in de dienstregeling staat, op 488), maar als je wat langer wacht op station Zwijndrecht en de 392 naar Dordrecht pakt wordt de reis juist weer goedkoper dan overdag met lijn 2 :roll:

Nog "leuker" is dat je overdag naar keuze tegen verschillende tarieven door Zwijndrecht Nederhoven kunt reizen, maakt ook qua wachttijd niet echt uit want 2 en 22 rijden op het gemeenschappelijk traject vrij kort op elkaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Stadsbus »

Mag hopen dat het een foutje is dat de trein (blz. 11) geen zijramen meer in de cabine heeft.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Suus »

Ik dacht dat het HOV-tarief afgeschaft zou worden. Het enige wat nu gebeurt is dat de prijzen terug gaan naar naar het tarief van 2015, verder geen enkele opmerking dat het ook nog eens meerdere jaren bevroren zou moeten worden wat wel politiek is afgesproken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Dat dacht ik ook. Lekker vooral voor Alblasserdam, Papendrecht en Sliedrecht want die hebben nu vrijwel alleen nog HOV om in Rotterdam te komen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Papendrecht en Sliedrecht worden overigens dubbel getroffen, want met het hogere stadsBuzz-tarief krijgen alle reizigers op de huidige lijnen 11, 12, 13, 14 en 15 juist een prijsverhoging in plaats van een verlaging naar het prijspeil van 2015. (Voor Gorinchem is het nog even de vraag of lijn 1 en 5 ook onder stadsBuzz tarief gaan vallen, de stadsdienst daar rijdt nu nog tegen streektarief).

In Vijfheerenlanden wordt het OV trouwens van 9 t/m 31 december goedkoper om vervolgens per 1 januari 2019 een stukje hoger dan het huidige tarief uit te komen. Daar geldt immers tot de provinciegrensaanpassing nog het DAV-tarief.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

De abonnementen zijn toch wel gewoon op alle lijnen geldig (binnen het geldigheidsgebied)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Daniel »

We weten natuurlijk nog niet wat voor abonnementen er exact gaan komen, maar het regio-abonnement is dat wel ja. En in elk geval binnen Vijfheerenlanden zijn zowel Utrechtse als Zuid-Hollandse abonnementen geldig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

De lay-out van de informatie ziet er netjes en gelikt uit. De tarieven lijken mij wel wat ingewikkeld. Ik ben benieuwd naar de losse kaartjes.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Jasper073 »

Misschien een domme vraag,

Maar blijven de Hybride Volvo's ?
of gaan die naar Arriva in Tilburg (wat ik paar keer heb gelezen elders op deze site)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Daar zijn inderdaad vermoedens van geweest, maar ik denk dat we moeten afwachten. Er komt bij Arriva nogal veel materieel vrij in december immers en daarvan zijn alle Volvo's (zowel hybride als Qliner) in elk geval de jongsten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Suus »

Er staat Stadsbuzz Drechtsteden. Gorinchem is geen Drechtstad, dus normale tarief lijkt mij van toepassing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Kwam net deze presentatie tegen waarin een voorproefje van marketinguitingen, vertrekstaten, halteborden en andere halteinformatie en tarieven is te zien. Opmerkelijk dingetje: kennelijk krijgen we zelfs stickers met het busnummer in huisstijl in de bus :P

Bij de tarieven valt op dat niet elke snelBuzz hetzelfde tarief krijgt en dat het hogere stadsdiensttarief er nog in zit. Dat gaat met de uitbreiding van het netwerk wat als stadsBuzz wordt gereden wel heel opmerkelijke dingen opleveren, zoals bijvoorbeeld dat een reis van Zwijndrecht Nederhoven naar Dordrecht 's avonds een andere prijs krijgt wordt (doordat je over moet stappen van 22, die als streekBuzz in de dienstregeling staat, op 488), maar als je wat langer wacht op station Zwijndrecht en de 392 naar Dordrecht pakt wordt de reis juist weer goedkoper dan overdag met lijn 2 :roll:

Nog "leuker" is dat je overdag naar keuze tegen verschillende tarieven door Zwijndrecht Nederhoven kunt reizen, maakt ook qua wachttijd niet echt uit want 2 en 22 rijden op het gemeenschappelijk traject vrij kort op elkaar.
Een trein met een donkerrood front, lijkt me qua zichtbaarheid ook niet de bedoeling.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Jasper073 schreef:Misschien een domme vraag,

Maar blijven de Hybride Volvo's ?
of gaan die naar Arriva in Tilburg (wat ik paar keer heb gelezen elders op deze site)
Moesten die niet door Qbuzz overgenomen worden?
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Daelea »

Daniel schreef:Daar zijn inderdaad vermoedens van geweest, maar ik denk dat we moeten afwachten. Er komt bij Arriva nogal veel materieel vrij in december immers en daarvan zijn alle Volvo's (zowel hybride als Qliner) in elk geval de jongsten.
Voor wat betreft de Qliner-Volvo's heb ik het sterke vermoeden dat deze naar ZHN gaan: volgens een brief van de Gedeputeerde Staten over de verlenging van die concessie stromen er 12 Volvo's in op de lijnen Leiden - Katwijk per dienstregeling 2019. Ik weet niet zeker of alle Volvo's in de serie 7781 - 7792 nu weer in DAV rijden, maar dat zijn er heel toevallig wel precies 12 :X

(Brief: https://staten.zuid-holland.nl/DMS_Impo ... _653835847; pagina 2, onderaan)
Laatst gewijzigd door Daelea op zo 07 okt 2018, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Stadsbus »

Voor de gene bij wie het linkje niet werkt, er staat een ; achter die weg moet.
wel bedankt voor het document ;)
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Daelea »

Thanks voor de aanvulling, ik heb url-tags toegevoegd waardoor het nu wel goed zou moeten gaan :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Na m'n vorige bericht in dit topic kreeg ik opeens een mailtje met wat interessante informatie...
Op de vraag waar de hybride Volvo’s naar toe gaan. Qbuzz moet ze overnemen en ze blijven rijden totdat alle Ebusco’ s er zijn en kunnen rijden. Daarna gaan ze waarschijnlijk naar Italië. De remise komt op de Weeskinderendijk beneden.
Gezien de locatie van de remise kunnen de Rosero's van lijn 10 dus makkelijk even uitgewisseld worden op het eindpunt in de daluren, P+R Weeskinderendijk ligt daar vlak bij immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten