Concessie Veluwe (Syntus)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Iedereen kan straks zitten in de bus van Apeldoorn naar Harderwijk
Mike Tuithof is er helemaal klaar mee. Al bijna een jaar moet de Apeldoorner de hele weg staan als hij 's morgens per bus naar Harderwijk reist. Vervoerder Keolis belooft beterschap.
De Stentor
Mike Tuithof is er helemaal klaar mee. Al bijna een jaar moet de Apeldoorner de hele weg staan als hij 's morgens per bus naar Harderwijk reist. Vervoerder Keolis belooft beterschap.
De Stentor
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Wordt de betreffende rit dan tegenwoordig met een Optare gereden ofzo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Een 'kleine bus' kan niet veel anders dan een Optare zijn
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ja, er zijn meerdere ritten ingepland met Optare.Meltrain schreef:Wordt de betreffende rit dan tegenwoordig met een Optare gereden ofzo?
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
https://www.destentor.nl/amersfoort/rec ... ~a5b0ba2d/
Lijn 103 tussen Apeldoorn en Barneveld-Centrum gaat rijden via bedrijventerrein Harselaar-West, op maandag tot en met vrijdag buiten de vakanties.
Op lijn 102 tussen Amersfoort en Apeldoorn rijdt vanaf december eens per uur een bus. Tussen Hoevelaken en Amersfoort zijn er extra ritten in de spits.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Thanks! En hier (https://gelderland.stateninformatie.nl/ ... ken/473548, in de bijlage) dan ook de lijst met alle wijzigingen in Gelderland per december.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Lijn 103 is de meest schokkende wijziging. Voor de rest wijzigt er niet zoveel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Eindelijk? Als regelmatige gebruiker vind ik dat erg jammer. Maar wellicht was ik en de rest van mijn gezin, de enige gebruiker....
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik bedoelde het meer als: het heeft ondertussen al in meerdere vormen gereden. Van vaste lijndienst tot belbus tot kolibrie.
Als alternatief staat de keobike beschreven. Ik vraag me af hoe je met de keobike in woeste hoeve of Terlet moet komen. 't is toch een flink stuk vanaf de dichtstbijzijnde halte (met keobike)
Als alternatief staat de keobike beschreven. Ik vraag me af hoe je met de keobike in woeste hoeve of Terlet moet komen. 't is toch een flink stuk vanaf de dichtstbijzijnde halte (met keobike)
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Het is ronduit idioot dat een fiets als een alternatief voor openbaar vervoer wordt voorgesteld. Er zijn een hoop OV-gebruikers die juist in het OV zitten omdat ze niet (meer) kunnen fietsen... laat staan 7 km van Arnhem Golflinks naar Groenendaal op een loodzware keobike.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
In het vervoersplan staat dat het de wens van de opdrachtgever (provincie Gelderland) is om de lijn te stoppen. De exploitatie is kostbaar (ver weg van stallingen) en op sommige dagen gebruikt niemand de buslijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Waarom zou je een zweefvliegveld (zweefvliegers gaan 99% zeker per auto) en de heide (ik kan me alleen een enkel recreatief vervoer voorstellen) willen bedienen?KL577 schreef:Het is ronduit idioot dat een fiets als een alternatief voor openbaar vervoer wordt voorgesteld. Er zijn een hoop OV-gebruikers die juist in het OV zitten omdat ze niet (meer) kunnen fietsen... laat staan 7 km van Arnhem Golflinks naar Groenendaal op een loodzware keobike.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Maar hoe moeten die damhertjes dan in Arnhem komen? :')
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Tijd om dan maar weer deze net weggehaalde bushalte, (net als andere bushaltes langs de A50) weer in dienst te gaan nemen??? Het paaltje voor het buslicht staat er nog :')
https://www.google.nl/maps/@52.0835984, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@52.0835984, ... 312!8i6656
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dat soort haltes langs de snelweg lijken me sowieso handiger om relatief kleine doelgroepen te bedienen, immers, de bus komt er toch al langs. Toen ik zelf afgelopen jaar een keer bij de Woeste Hoeve moest zijn heb ik maar een collega gevraagd me op te pikken bij de laatste halte van de 91 daarvoor, dat was makkelijker dan voor een stukje van één halte een Kolibrie te reserveren.
Dat het weinig efficiënt is om voor een enkele reiziger speciaal een busje daarheen te laten komen is wel vrij logisch natuurlijk.
Dat het weinig efficiënt is om voor een enkele reiziger speciaal een busje daarheen te laten komen is wel vrij logisch natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Volgens mij zijn die haltes juist opgeheven omdat sinds de vluchtstrook gebruikt werd als spitsstrook de invoegstroken te smal werden, waardoor er gevaarzetting ontstond bij het blijven bedienen.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
De toevoeging van lijn 204 is ook wel een interessante. Het lijkt net alsof deze de route gaat volgen van de oude 95 en de 202/203 bundel de route van lijn 90 volgt.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik heb zo het vermoeden dat niet lijn 202 bedoelt wordt, maar de 203.
Lijn 204 doet dan Station-Katwolderplein-A28-Het Engelse Werk en dan verder zoals de huidige 203/202 ook 's avonds en in het weekend doet.Lijn 203. De avond- en weekendritten worden als lijn 204 (nieuw) uitgevoerd omdat deze dan een afwijkende route volgt via de A28 en het Katwoldeplein in Zwolle. De 203 blijft via de oude IJsselbrug en Veerallee rijden.
Groeten,
Nick
Nick
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Er is ook nog een buurtschap (Groenendaal) en een hotel-restaurant complex (Woeste Hoeve). Maar ik ben de eerste om te erkennen dat de volumes op deze lijn laag zijn, en dan voornamelijk voor recreatief gebruik (bos, heide of het oorlogsmonument Woeste Hoeve), waaronder ondergetekende.ArrivaBas schreef:Waarom zou je een zweefvliegveld (zweefvliegers gaan 99% zeker per auto) en de heide (ik kan me alleen een enkel recreatief vervoer voorstellen) willen bedienen?KL577 schreef:Het is ronduit idioot dat een fiets als een alternatief voor openbaar vervoer wordt voorgesteld. Er zijn een hoop OV-gebruikers die juist in het OV zitten omdat ze niet (meer) kunnen fietsen... laat staan 7 km van Arnhem Golflinks naar Groenendaal op een loodzware keobike.
Mijn punt is meer dat er een soort schijn-alternatief geboden wordt. Een fiets is voor veel OV-gebruikers geen redelijke alternatief voor een OV-verbinding, zeker niet over de afstanden waat het hier om gaat. Wees dan als opdrachtgever en vervoerder gewoon eerlijk en zeg waar het op staat: "We heffen deze lijn op en er komt geen OV-alternatief, behalve dan evt. de bestaande regiotaxi." Punt.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Is een bus van Arnhem naar Loenen en Eerbeek die Terlet en Groenendaal bedient geen optie? Loenen en Eerbeek krijgen dan een snelle verbinding met Arnhem en Terlet en Groenendaal blijven bedient. De 191 is gewoon waardeloos omdat deze niet naar grote plaatsen rijdt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Paulus de Boskabouter
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Als je groter materieel in zou zetten zou je ook zweefvliegtuigen mee kunnen gaan nemen :)
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Die moeten weg als de vakantie Boeings naar Lelystad gaan vliegen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten