Mag ik even kwijt #29

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Mag ik even kwijt #29

Bericht door STF »

Van mijn bureaustoel is al maanden de cilinder van de hoogteafstelling lek; elke week moet ik hem weer op de juist hoogte zetten omdat ik anders bijna op de grond zit.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Caspar »

Ik ga morgen eens het andere Parijs bekijken, althans eens proberen of ik het er veilig genoeg vind om er wat foto's te maken:

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1

Op een of andere manier fascineert me dit enorm, maar als het er grimmig is, blijf ik in de bus zitten en ben ik zo weer in het centrum van Parijs.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Chauf21 »

Interessant, Caspar :)
Ik weet wat jou precies boeit, maar Parijs is een agglomeratie van extremen; in het centrum betaal je voor slechts enkele vierkante meter woonruimte duizenden euro's huur per maand, in sommige buitenwijken ben je het leven niet zeker.
Misschien dat je dit ook iets vindt: http://eeuwvandestad.nl/archives/37 (Silberhöhe, Duitsland), een flattenwijk in verval en waar mensen wegtrekken. Zo niet, negeer het dan maar ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Suus »

Ik kwam vroeger 2~3x per jaar in Nanterre, een van de grotere voorsteden van Parijs, en daar zag je ook bizarre tegenstellingen. Maar ook als je over de A3 rijdt in het noordoosten van de agglomeratie rijd je soms langs gigantische flats, maar ook langs duurdere wijken. Parijs zelf is voor een aanzienlijk deel ingenomen door de elite.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door JWM »

Het programma Tegenlicht had een aantal weken terug in diezelfde reeks waar chauff 21 het over heeft ook een docu over Grand Paris. Ook zeker het bekijken waard.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Geert »

*gaap* Vannacht pas om 3 uur naar bed en nu al sinds 7 uur weer aan het werk :?. Beetje kort geslapen :roll:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door tsov »

Vandaag is het etappeschema van de Tour de France gepresenteerd
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N4nJwtkS6g0[/youtube]
Met, zoals bekend, het grand départ à Rotterdam
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tRksR1jdt3c[/youtube]
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door Vinny »

Chauf21 schreef:Interessant, Caspar :)
Ik weet wat jou precies boeit, maar Parijs is een agglomeratie van extremen; in het centrum betaal je voor slechts enkele vierkante meter woonruimte duizenden euro's huur per maand, in sommige buitenwijken ben je het leven niet zeker.
Misschien dat je dit ook iets vindt: http://eeuwvandestad.nl/archives/37 (Silberhöhe, Duitsland), een flattenwijk in verval en waar mensen wegtrekken. Zo niet, negeer het dan maar ;)
Leuk, ik ben weer even terug in mijn studietijd, waar ik een jaar lang college heb gevolgd over "krimp" (in de breedste zin des woords) aangevuld met studiereizen naar 'vergane glorie' als Wittenberge in voormalig Oost-Duitsland en naar Parijs waar ik ook in Clichy-sur-Bois ben geweest. Ook Napels waar ik van mijn 16e tot mijn 24e veel kwam is in die zin een heel interessante stad.
Je zou ze "Gotham City's" kunnen noemen:
wikipedia schreef:In de meeste Batmanverhalen is Gotham geregeld het doelwit van criminaliteit. Deze criminaliteit bestaan uit zowel gewone criminelen (zoals inbrekers en straatbendes) als superschurken. De politie van Gotham is in veel incarnaties erg corrupt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #28

Bericht door htm_tram »

Ik wou even kwijt dat een sik besturen erg makkelijk is ;) :)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Suus »

:oops: Ik denk dat ik beet heb. Heb een afspraak met een leuke en aardige meid, heb haar nummer al gekregen en er zijn al heel wat supergezellige koffiegesprekken bij een niet nader te noemen koffiebar geweest :)

(Ik ging er spontaan koffie van drinken, terwijl ik het eigenlijk altijd te bitter vind :P )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Wubbo »

Foto! :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Fles »

Bee schreef::oops: Ik denk dat ik beet heb. Heb een afspraak met een leuke en aardige meid, heb haar nummer al gekregen en er zijn al heel wat supergezellige koffiegesprekken bij een niet nader te noemen koffiebar geweest :)

(Ik ging er spontaan koffie van drinken, terwijl ik het eigenlijk altijd te bitter vind :P )
Pics or it didnt happen :mrgreen: En verder cupmaat, heupomvang en alle andere parameters die wij nodig hebben om te kunnen beoordelen of dit iets goed voor jou is 8-)

Oh, en: klik hier :idea:

Maak je maar niet te druk dus ;)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door htm_tram »

Komt het toevallig uit bodengraven en houd ze ook van treinen? :mrgreen:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Suus »

Bodegraven, dacht het niet he. Die mensen uit Borft zijn allemaal gek zeg ik je :P

En tsssk Fles, je moet vrouwen niet alleen beoordelen op het uiterlijk, ze moeten ook een leuk karakter hebben :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Bodegraven, dacht het niet he. Die mensen uit Borft zijn allemaal gek zeg ik je :P

En tsssk Fles, je moet vrouwen niet alleen beoordelen op het uiterlijk, ze moeten ook een leuk karakter hebben :wink:
Een leuk karakter is inderdaad mooi meegenomen :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Stefan »

deadlock schreef:Een leuk karakter is inderdaad mooi meegenomen :)
Maar dat is verder dus niet van belang? :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door deadlock »

Jawel, maar ik wil echt niet naast iemand wakker worden waarvan ik denk WTFBBQ!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Suus »

Nou, wees gerust, het is geen WTFBBQ geval, wat dat ook mag zijn :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Fles »

Stefan schreef:
deadlock schreef:Een leuk karakter is inderdaad mooi meegenomen :)
Maar dat is verder dus niet van belang? :lol:
Als ze uit zichzelf bier haalt en niet gaat zaniken over voeten op tafel, vind ik een hoop goed :pos:
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef::oops: Ik denk dat ik beet heb. Heb een afspraak met een leuke en aardige meid, heb haar nummer al gekregen en er zijn al heel wat supergezellige koffiegesprekken bij een niet nader te noemen koffiebar geweest :)
Cheerrrs!

Ik heb volgende week een koffie-afspraakje met een meid (wel nummer etc. al), maar dat is nog effe kat-uit-de-boom.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door webguy »

Ik probeer uit te vogelen welke telefoons jullie hebben om mn energie te kunnen richten op bepaalde bestuuringssystemen voor ov-applicaties... Zouden jullie deze poll in willen vullen?

Klik hier om de poll in te vullen

Als je ook nog leuke ideen hebt voor ov-applicaties, laat het maar weten ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door Suus »

Ja eh, geen idee. Standaard shizzle die op een Sony Ericsson telefoon zit? Iig is software ervoor altijd in Java.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door webguy »

Thnx, heb de poll aangepast...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door STF »

Pff, het aantal routers dat geschikt zijn voor 1000 Mb is ook niet dik gezaaid! Ik heb er uiteindelijk eentje gevonden van Zyxel die over 4x bekabeld 1000 Mb en draadloos (N) 108 Mb beschikt. Staat nu voor me in bestelling.

Toen ik een jaar of vijf terug een nieuwe computer kocht zat er standaard al een 1000 Mb netwerkkaart op, gek dat je dan jaren later er amper een router voor kunt kopen. Maarja ik heb ook elektrastekkers aan me voeding zitten die nog niet of nooit ingevoerd zijn. Misschien is het bedoeld om er je UFO mee te kunnen opladen. :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #29

Bericht door STF »

Het is wel komisch als je hierover nadenkt;

Afgelopen woensdag: een onderdeel van de grasmaaier afgebroken.
Vandaag: het onderdeel besteld bij de dealer.
Komende dinsdag: levering van het onderdeel.
Komende dinsdag: bestellen nieuwe grasmaaier.
Komende woensdag: laatste dag dat de maaimachine nog zal worden gebruikt dit jaar.
November of december: levering nieuwe grasmaaier en inruilen oude grasmaaier bij de dealer.

Het zal mij benieuwen of ik nog voor dat onderdeel moet betalen. :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten