OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Trein t10557 had een technische storing tussen de Brug over het Prinses Margrietkanaal en Gw. Na een 20-tal minuten was de storing verholpen en met +22 werd Lw bereikt. Aansluitingen naar Sk en Gn werden vastgehouden.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Bee schreef:De folder stond ook online, maar kan hem niet meer vinden. In ieder geval een opvallende constructie met een groots busstation bij Deventer Colmschate in de buurt. Reizigers uit/naar het centrum van Deventer moeten dus ook met de bus om elders te kunnen komen, behalve in de spits. En snelbussen zijn er ook al niet.
Deze staat bij de werkzaamheden online. Ben benieuwd hoe het volgende week er aan toe gaat, zal wel gekkenhuis worden.
Maarja wel rustiger in mn achtertuin in Deventer, zonder al die treinen
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
:evil:GRMBL. Ardan baalt. Is hij ook eens een weekje vrij, rijdt er niks.Werkzaamheden rond Deventer... bladiebladiebla...
Toch is het wel slim om diverse spoorwerkzaamheden in de regio in één tijdsbestek te doen en dan eventjes alles eruit te gooien, dan dat er heel veel weekeinden op steeds wisselende plekken werken zijn.
In Deventer worden diverse wissels en stukken spoor vernieuwd. Hopelijk wordt ook het 'tijdelijke perron' van spoor 2 eens aangepakt en tot een volwaardig perron verbouwd. In Rijssen en Apeldoorn worden onderdoorgangen afgebouwd. Verder perronwerkzaamheden bij Olst en Holten, en het spoor naar Zutphen wordt aan/afvoer voor materialen.
Alle pendelbussen komen bij ijsbaan/zwembad De Scheg samen, bij Deventer Colmschate. Alleen de bus uit Apeldoorn rijdt via het CS, en rijdt dus Apeldoorn-Twello-Deventer C-Deventer De Scheg. Apd-Apd Osseveld wordt met een pendelbusje bediend.
Een tijdje terug werden flyers over de week trouwens door de treinen verspreid.
Ga je dat nou niet missen Wout87? Dat je niet meer rustig met een pilsje op het balkon treinen kunt kijken? Ik zou echt afkickverschijnselen krijgen.. had ik al toen ik niet meer elke nacht om 2 uur de nachttrein over de IJsselbrug hoorde denderen. Dat klopt niet meer!!!!
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Enkele geinige dingetjes vandaag: Heb een slagje Emmen gemaakt met ICM en VIRM (heen ICM, terug VIRM, waarvan de ICM planmatig is). Verder nog een slagje Enkhuizen met ICM (twee drietjes).
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Houd er dus rekening mee op 24 oktober!Ardan schreef::evil:GRMBL. Ardan baalt. Is hij ook eens een weekje vrij, rijdt er niks.Werkzaamheden rond Deventer... bladiebladiebla...
Vandaag:
-t2218 reed met een VIRM-VI i.p.v. het gebruikelijke DDM-1.
-t2227 reed met een VIRM (IV of VI) i.p.v. het gebruikelijke DDM-1.
-Vanmiddag rond 17:20 stond de pafpaal op spoor 7 te Rotterdam Centraal zelf aardig te paffen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Er reed een VIRM-6 in de s5700 richting Leiden (vertrek om 13:30 in Dmnz).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Het exemplaar op perron 8/9 te Utrecht Centraal had daar ook al last van.meltrain schreef:-Vanmiddag rond 17:20 stond de pafpaal op spoor 7 te Rotterdam Centraal zelf aardig te paffen.
Vanmiddag werd er uitgangscontrole gehouden in Dordrecht op perron 4/5, dat stroopt toch wel aardig op met een leegstromende t1965 want de trap naar de loopbrug is al zo lekker breed maar niet heus. Vraag me trouwens wel af hoe ze het bij de tunnel gedaan hebben: controle van de overstappers? Via de loopbrug gaan namelijk vrijwel alleen reizigers die het station verlaten (van de andere perrons waarvanaf die bereikbaar is vertrekken immers alleen treinen naar Rotterdam), maar de tunnel heeft nog 'n overstapstroom richting Gorinchem.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Tja, waarom niet?Reiziger Ddrs schreef:Vraag me trouwens wel af hoe ze het bij de tunnel gedaan hebben: controle van de overstappers?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Mwoh, als je ziet wat daar in de spits in een paar minuten doorheen gaat is het nog een aardige opgave de kaartjes te controleren zonder geplet te worden als conducteur
Vond 't eigenlijk met name opvallend dat ze slechts bij één perron aan het controleren waren terwijl je met evenveel personeel ook gewoon alles wat het station uit gaat kunt controleren. Het gaf nu extra opstoppingen omdat reizigers erdoor verrast werden en hun kaartje nog moesten opzoeken, zet je ze bij de uitgang neer dan kan je bv. nog een bandje laten draaien dat je je vervoerbewijs gereed moet houden op de momenten dat er net een trein aangekomen is. Plus dat het bij de uitgangen allemaal wat breder is.
Vond 't eigenlijk met name opvallend dat ze slechts bij één perron aan het controleren waren terwijl je met evenveel personeel ook gewoon alles wat het station uit gaat kunt controleren. Het gaf nu extra opstoppingen omdat reizigers erdoor verrast werden en hun kaartje nog moesten opzoeken, zet je ze bij de uitgang neer dan kan je bv. nog een bandje laten draaien dat je je vervoerbewijs gereed moet houden op de momenten dat er net een trein aangekomen is. Plus dat het bij de uitgangen allemaal wat breder is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Misschien was het doel van de actie juist wel om ook de overstappers mee te controleren. Uitgangscontroles zie je sowieso niet vaak, ik kan me voorstellen dat je dan juist ook wat anders wil zien dan alleen in- of uitstappers.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Dan heb je een aardig reisje gemaakt danziggy schreef:Enkele geinige dingetjes vandaag: Heb een slagje Emmen gemaakt met ICM en VIRM (heen ICM, terug VIRM, waarvan de ICM planmatig is). Verder nog een slagje Enkhuizen met ICM (twee drietjes).
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Ik ondervond precies dezelfde controle ;). Maarre Daniël, ik had je al om 17:00 geïnformeerd dat die er was he .
Werd ook gecontroleerd bij de loopbrug van spoor 4/5 te Ddr. Denk dat het handiger was geweest om dat bovenaan richting perron 1/20 te doen, daar was het wel ietsjes breder ja. Rest heb ik niet gezien!
Werd ook gecontroleerd bij de loopbrug van spoor 4/5 te Ddr. Denk dat het handiger was geweest om dat bovenaan richting perron 1/20 te doen, daar was het wel ietsjes breder ja. Rest heb ik niet gezien!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Ja, ik wist 't dus ook wel maar de massa reizigers voor me niet, dan stroopt 't alsnog opJustin schreef:Maarre Daniël, ik had je al om 17:00 geïnformeerd dat die er was he .
Vanmorgen maakte de t2214 een extra stop in Barendrecht, waarschijnlijk omdat de t5114 uitgevallen of te klein was. D'r was namelijk een wisselstoring in Roosendaal waardoor alles daar plat lag. Mooie timing dus, een verstoring mislopen door wat langer in bed te blijven liggen (als de t5114 al last van die storing heeft moet m'n gebruikelijke t2114 ook wel uitgevallen zijn).
De t2123 leek, hoewel die normaal al slechts tot Dordrecht rijdt, in Rotterdam opgeheven te zijn. Tenminste, de t1923 zou daar als eerste richting Dordrecht vertrekken volgens de omroep.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Hoort de 2227 normaal niet met VIRM te rijden i.p.v. DDM-1. Deze trein zie ik 's ochtends vroeg altijd op Laa.meltrain schreef: Vandaag:
-t2218 reed met een VIRM-VI i.p.v. het gebruikelijke DDM-1.
-t2227 reed met een VIRM (IV of VI) i.p.v. het gebruikelijke DDM-1.
-Vanmiddag rond 17:20 stond de pafpaal op spoor 7 te Rotterdam Centraal zelf aardig te paffen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
t2227 is zover ik kan zien inderdaad gepland met een VIRM-VI. t2218 hoort wel een DDM-1 te zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
En in die omloop is 't al heel vroeg mis gegaan: de t2221 was gister namelijk ook al IRM i.p.v. DDM-1, dus die is al zo als 72221 uit Roosendaal gekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Vreemd, ik heb hem al vaak genoeg met DDM-1 gezien.Wubbo schreef:t2227 is zover ik kan zien inderdaad gepland met een VIRM-VI. t2218 hoort wel een DDM-1 te zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Het liep vanmorgen niet zo lekker rond Maastricht:
- Trein t32014/t32017 heeft niet gereden naar/van Maastricht Randwyck door een defect aan de trein. Een klasgenoot heft wel iets aan zien komen in Heerlen, volgens mij heeft trein t32111 niet gereden en het materieel is gebruikt voor trein t32017.
- Trein t6824 is niet vertrokken uit Maastricht Randwyck door een defecte trein. Jammer genoeg moesten reizigers maar goed luisteren naar de stationsomroep, in de trein werd niets omgeroepen. Trein 48556 (lege kalktrein) werd via spoor 2 naar België gestuurd, trein t6826 vertrok van spoor 3. Om de defecte trein weg te krijgen werd V'tje 471 voorop bijgeplaatst, deze combinatie is om 07:24 aangekomen in Maastricht en vertrok om 07:42 ri Stittard (om hier weer te beginnen als trein t6817).
- Ook leuk: de treinen t3526 en t3528 reden beide met een 7-baks ICRm-compositie. Beide treinen vertrokken opvallend genoeg van spoor 2. Op spoor 1 stond de t826 klaar, gereden door een VIRM-zesje.
- Door de problemen tussen Weert en Roermond werd trein t815 aangekondigd met +15.
- Trein t32014/t32017 heeft niet gereden naar/van Maastricht Randwyck door een defect aan de trein. Een klasgenoot heft wel iets aan zien komen in Heerlen, volgens mij heeft trein t32111 niet gereden en het materieel is gebruikt voor trein t32017.
- Trein t6824 is niet vertrokken uit Maastricht Randwyck door een defecte trein. Jammer genoeg moesten reizigers maar goed luisteren naar de stationsomroep, in de trein werd niets omgeroepen. Trein 48556 (lege kalktrein) werd via spoor 2 naar België gestuurd, trein t6826 vertrok van spoor 3. Om de defecte trein weg te krijgen werd V'tje 471 voorop bijgeplaatst, deze combinatie is om 07:24 aangekomen in Maastricht en vertrok om 07:42 ri Stittard (om hier weer te beginnen als trein t6817).
- Ook leuk: de treinen t3526 en t3528 reden beide met een 7-baks ICRm-compositie. Beide treinen vertrokken opvallend genoeg van spoor 2. Op spoor 1 stond de t826 klaar, gereden door een VIRM-zesje.
- Door de problemen tussen Weert en Roermond werd trein t815 aangekondigd met +15.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Vanmiddag vertrok de t12554 met bijna +10 met een los ICM-viertje uit Utrecht Centraal... reizigers stonden letterlijk tegen de deuren aan gedrukt op de balkons.
Toch maar gewoon de t2856 genomen dan, dat reisde wat comfortabeler. Al zat die ook goed vol.
Toch maar gewoon de t2856 genomen dan, dat reisde wat comfortabeler. Al zat die ook goed vol.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Wat was het heerlijk rustig in de t21748 (en nog reizen in de baas zijn tijd ook )
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Ja, die zag ik 's ochtends ook in de 5737 (v. 11.18 te Asdz), betrof de 8615.Bee schreef:Er reed een VIRM-6 in de s5700 richting Leiden (vertrek om 13:30 in Dmnz).
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Een voordeel van een VIRM VI in de 5000/5700 is dat er lekker veel in past, maar een nadeel is dat je door de lagere aanzet van VIRM de krappe rijtijden bijna niet haalt. Dat haal je met het normale materieel al amper (2 min. rijtijd Hvs -> Hvsn, wie verzint zoiets?) gelukkig heb je in Wp, Dvd, Shl, Hfd, Ledn, Gv en Rtd tijd om vertraging op te vangen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Het was voor dat tijdstip te veel capaciteit in ieder geval. Op de terugweg had ik de s4300 die rond 17:25 op Shl vertrekt, maar daar was de DD-AR al bij Asdz aan de krappe kant, en bij Dvd proppievol. Maar dat is normaal
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
De t3023 kabbelde vanochtend op zijn dooie akkertje van Ut naar Ed. Onderweg werd omgeroepen dat er een vertraagde stoptrein voor zat (t7423). Mja, je moet tenslotte IETS omroepen niewaar?
t7423 was anderhalve minuut te laat uit Ut weg, t3023 was in Ed inmiddels bijna +10. Er was dus iets anders aan de hand, maar dat wordt het treinpersoneel blijkbaar ook niet meegedeeld. t Was weer fraai.
t7423 was anderhalve minuut te laat uit Ut weg, t3023 was in Ed inmiddels bijna +10. Er was dus iets anders aan de hand, maar dat wordt het treinpersoneel blijkbaar ook niet meegedeeld. t Was weer fraai.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009
Vanochtend werden op Rotterdam Lombardijen zowel de t2218 als de t2227 met vertraging (5 resp. 10 minuten) omgeroepen.
Vreemd genoeg vertrok de t2218 wel precies op tijd. :?
Vreemd genoeg vertrok de t2218 wel precies op tijd. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten